Gå til innhold

Oppdatering, ang fastlegen, for dere som leste det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke nødvendige smertestillende av fastlegen min, samt at hun hadde sendt skriv til legevakten at de ikke skulle gi meg paralgin forte, pga prolaps i ryggen, med klem på isjasnerven. (MR bilde som bevis)

Jeg ble så forbanna. Jeg følte meg krenket og behandlet som en narkoman.

Vel, jeg ringte fylkeslegen og pasientombudet. De fant hennes væremåte meget kritikkverdig. Hun fikk i dag full påpakk, og må sende en beklagelse til legevakten, hvor hun trekker tilbake meningen sin.

Jeg har byttet fastlege, og jeg håper aldri at jeg treffer på dama igjen!

Anonymous poster hash: dee9e...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott!

Hvordan går det med deg og smertene? Har det gått seg til eller har du fått smertestillende?

Anonymous poster hash: 04b57...4b3

Skrevet

Wow det gikk fort.

Anonymous poster hash: 5b98f...c0c
Skrevet

Kan du linke til den opprinnelige tråden?

Anonymous poster hash: 3d6e3...c22

Skrevet

Det er vel det som kalles en "minnelig løsning". Bra du er fornøyd!

Anonymous poster hash: fc61b...caa
Skrevet

Dette tror jeg ingenting på.

En fastlege får ikke fullpåpakkning osv etter bare en telefon fra en pasient som ikke har fått de pillene hun vil ha. Det kan godt hende de tok det på alvor og sa det hørtes kritikkverdig ut, men å sjekke saken tar litt tid og de konkluderer selvfølgelg ikke uten en gang å ha hørt legens versjon av saken.

Anonymous poster hash: fde08...ecb
Skrevet

Jeg har også litt vanskelig for å tro dette..

Anonymous poster hash: 42cc6...68a
Skrevet

Vet ikke når dette skjedde, men det tar TID hos pasientombudet!! Og det er ikke gjort på en uke eller to! Slutt å lyge din pillemisbruker!

Anonymous poster hash: 78729...014
Skrevet

Jeg ringte de på fredag. Samme dag var jeg innom fylkeslegen med epikrisene fra sykehuset. De kontaktet sykehuset og fastlegen min og de fikk tilsendt journalen min elektronisk.

Og jo, fylkeslegen ringte meg i dag og sa at hun vil få full påpakk pga kritikkverdig oppførsel, spesielt den medmenneskelige siden ved det, pluss at jeg er undermedisinert, med klare smerter og ingen misbruk-historie.

Tro hva dere vil, jeg er i allefall veldig fornøyd med resultatet :-)

Skrevet

Vet ikke når dette skjedde, men det tar TID hos pasientombudet!! Og det er ikke gjort på en uke eller to! Slutt å lyge din pillemisbruker!

Anonymous poster hash: 78729...014

Var ikke pasientombudet som gjorde jobben. Jeg bare snakket med både dem og fylkeslegen på telefon. Og jo, saken gikk så fort, fordi jeg har betydelige smerter og jeg trenger faktisk smertestillende! Derfor prioriterte fylkeslegen mitt tilfelle. Sånn er det :)

Skrevet

Jeg ringte de på fredag. Samme dag var jeg innom fylkeslegen med epikrisene fra sykehuset. De kontaktet sykehuset og fastlegen min og de fikk tilsendt journalen min elektronisk.

Og jo, fylkeslegen ringte meg i dag og sa at hun vil få full påpakk pga kritikkverdig oppførsel, spesielt den medmenneskelige siden ved det, pluss at jeg er undermedisinert, med klare smerter og ingen misbruk-historie.

Tro hva dere vil, jeg er i allefall veldig fornøyd med resultatet :-)

Sorry, men dette tviler jeg på. Aldri i verden at alt dette er gjort på en-to dager. 

Anonymous poster hash: 42cc6...68a

Skrevet

Flott!

Hvordan går det med deg og smertene? Har det gått seg til eller har du fått smertestillende?

Jeg har fremdeles betydelige smerter, men det går seg til. Jeg har ny time på sykehuset til torsdag, og jeg skal da vurderes på nytt for en eventuell operasjon. Takk for omtanken :)

Skrevet

Jeg fikk ikke nødvendige smertestillende av fastlegen min, samt at hun hadde sendt skriv til legevakten at de ikke skulle gi meg paralgin forte, pga prolaps i ryggen, med klem på isjasnerven. (MR bilde som bevis)

Jeg ble så forbanna. Jeg følte meg krenket og behandlet som en narkoman.

Vel, jeg ringte fylkeslegen og pasientombudet. De fant hennes væremåte meget kritikkverdig. Hun fikk i dag full påpakk, og må sende en beklagelse til legevakten, hvor hun trekker tilbake meningen sin.

Jeg har byttet fastlege, og jeg håper aldri at jeg treffer på dama igjen! Anonymous poster hash: dee9e...0a0

Dette er helt usannsynlig. Det går ikke så fort å behandle en sak. Ved klager mot helsepersonell har vedkommende krav på tre ukers frist for å uttale seg skriftig, jf. forvaltningsloven. Gjennomsnittlig saksbehandlingstid i slike saker er 6 mnd. Mvh jurist hos fylkesmannen

Anonymous poster hash: 18a98...034

Skrevet

Igjen, tro hva dere vil. Fylkeslegen her handlet så raskt, fordi jeg har/hadde store smerter og ingen mulighet for å få de nødvendige medisinene, siden fastlegen min hadde sendt ut skriv om at jeg ikke skulle få smertestillende.

Jeg forstår at normen i slike saker er at det tar betydelig lengre tid, dog ikke så lang tid som det du beskriver. Jeg fikk forespeilet ca 14 dager. Men de fikk det gjennom så raskt, og jeg er veldig glad for det :)

Skrevet

Sort, men dette er bare tull. Skal en lege få "påpakning" så krever det full saksbehandling. Det betyr også at legen må få uttale seg om saken og har således krav på 3 ukers frist i så måte jamfør forvaltningsloven. Hjelper lite at du har smerter - fylkeslegen behandler ikke klager mot helsepersonell uten forsvarlig saksbehandling av den grunn!

Anonymous poster hash: 23046...968

Skrevet

Hun uttalte seg jo om saken med en gang. Greit at de kanskje får 3 ukers frist, men en FRIST betyr jo ikke at de faktisk tar 3 uker, men at det er maks tiden de kan bruke på å svare.

Hvorfor kverrulere om dette? Tror dere at det gir meg noen glede å sitte og lyve om dette? Noen av dere er virkelig snåle :)

Skrevet

Flott!

Jeg har fremdeles betydelige smerter, men det går seg til. Jeg har ny time på sykehuset til torsdag, og jeg skal da vurderes på nytt for en eventuell operasjon. Takk for omtanken :)

Har du ikke fått smertestillende? Må du fortsette å vente?

Skrevet

Hun uttalte seg jo om saken med en gang. Greit at de kanskje får 3 ukers frist, men en FRIST betyr jo ikke at de faktisk tar 3 uker, men at det er maks tiden de kan bruke på å svare.

Hvorfor kverrulere om dette? Tror dere at det gir meg noen glede å sitte og lyve om dette? Noen av dere er virkelig snåle :)Anonymous poster hash: dee9e...0a0

Før fylkesmannen fatter et endelig vedtak, kommer det en foreløpig rapport. Den kommer først etter at all relevant informasjon er innhentet, personer er utspurt, kontradiksjonsprinsippet er oppfylt og informasjonen er vurdert av relevante personer hos fylkesmannen. Så skal rapporten sendes ut, og deretter har man 3 ukers på seg til å komme med tilsvar.......

Skrevet

Flott!

Har du ikke fått smertestillende? Må du fortsette å vente?

Jeg skal få ny resept i morgen :-)

Skrevet

Jeg vet at tilsynssaker tar laaaang tid, ( da jeg er midt i en, men en helt annen sak.). men de sender jo ut et brev, der involverte (fastlegen) skal skrive en uttalelse på dette. Og selvfølgelig kan da fastlegen få panikk og oppheve medisinforbudet.

Jeg vet heller ikke saksgang når en pas har sterke smerter her og nå. Håper og tror at sirups fylkesmann da kan få litt fortgang.

Så hvorfor skulle ikke hi snakke sant?

Og selv om min sak tar lasaaaaaang tid, så går jeg ut ifra at de kan ta noen kjappe tlf i enkelte saker også. Så kan løsningen skje før papirmølla kommer etter.

Håper smertene bedret Seg til deg hi!

Anonymous poster hash: 4485a...bbc

Skrevet

Jeg syns det er trist at ingen her inne har tro at det offentlige faktisk kan gjøre noe raskt. Jeg er ikke HI men har opplevd at fylkeslegen reagerte på en henvendelse fra min nevrolog ila to dager. Det var riktignok noe begge var enige om men likevel.

Anonymous poster hash: 3ecd4...da9
Skrevet

Jeg vet at tilsynssaker tar laaaang tid, ( da jeg er midt i en, men en helt annen sak.). men de sender jo ut et brev, der involverte (fastlegen) skal skrive en uttalelse på dette. Og selvfølgelig kan da fastlegen få panikk og oppheve medisinforbudet.

Jeg vet heller ikke saksgang når en pas har sterke smerter her og nå. Håper og tror at sirups fylkesmann da kan få litt fortgang.

Så hvorfor skulle ikke hi snakke sant?

Og selv om min sak tar lasaaaaaang tid, så går jeg ut ifra at de kan ta noen kjappe tlf i enkelte saker også. Så kan løsningen skje før papirmølla kommer etter.

Håper smertene bedret Seg til deg hi! Anonymous poster hash: 4485a...bbc

Jo, det er selvfølgelig mulig! I enkelte saker kan noen telefoner løse saken.

Men Hi hevder hun ringte fylkesmannen på fredag, og at de allerede har opprettet tilsynssak og konkludert med at legen handlet kritikkverdig i tillegg skal legen ha fått pålegg om å sende beklagelse til legevakten samt pålegg om å trekke tilbake meningene sine.

Det er faktisk HELT USANNSYNLIG at fylkesmannen behandler en tilsysssak i løpet av to arbeidsdager. Fylkesmannen kan ikke innhente dokumentasjon og vurdere denne så raskt, det gir ingen rom for kontradiksjon og kan absolutt ikke kalles forsvarlig saksbehandling og er dessuten helt utenfor forvaltningslovens saksbehandlingsprinsipper. Pålegg gis dessuten ikke på denne måten!

Skrevet

Jeg syns det er trist at ingen her inne har tro at det offentlige faktisk kan gjøre noe raskt. Jeg er ikke HI men har opplevd at fylkeslegen reagerte på en henvendelse fra min nevrolog ila to dager. Det var riktignok noe begge var enige om men likevel. Anonymous poster hash: 3ecd4...da9

Hadde hun bare skrevet at det var blitt ordnet slik at hun fikk smertestillende og at det var opprettet tilsynssak hadde det vært mulig å tro på, men ikke at det er konkludert så raskt.

Anonymous poster hash: fde08...ecb

Skrevet

Dette tror jeg absolutt ikke noe på. Ikke rakkern om alt det der har skjedd på 2 dager.

Tror nok det ble litt mye pilleknasking på HI i helgen...

Anonymous poster hash: 01cb4...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...