Gå til innhold

Far har fått ny kjæreste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble slutt for en uke siden. Jeg ønsker ikke at vårt barn skal møte henne med det første, kan jeg nekte dette? og Svigermor skal heller ikke være med på samværene, de skal skje her hjemme i min leilighet en stund fremover,så får vi se hvordan ting blir

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er barnet?

Og hvorfor får ikke farmor treffe barnet?

Anonymous poster hash: 026bb...457

Skrevet

Du kan ikke bestemme over samværene helt uten videre. Hvem far tilbringer tid med under samvær er det sjelden mor har noen rett til å si noe på.

Er det omsorgssvikt, samvær med tilsyn eller andre spesielle forhold blir det annerledes.

Anonymous poster hash: 395a5...b60

Skrevet

han er 2 i Februar.

Skrevet

Om du kan nekte dette kan du vel ikke, men du kan jo fortelle til far at du er opptatt av at det ikke skjer enda?

Legg vekt på at du ønsker dette på vegne av din datter. At det ikke skal bli for mye nytt på kort tid.

Men en mann som får seg ny kjæreste etter en uke er kanskje ikke så fornuftig at det går ann å snakke om det på en ordentlig måte?

Håper dere finner en god måte å ordne samvær og alt annet på. God for deres datter altså.

Hilsen en med skilte foreldre, som vet hvor vanskelig det kN være med nye kjærester :)

Anonymous poster hash: a87a6...923

Skrevet

( så nå at det var en sønn og ikke en datter)

Skrevet

kommer til og bli under tilsyn mest sannsynlig, i begynnelsen er jeg her sammens med barnet,så da er ikke den nye velkommen,men når jeg ble sammens med han, fikk ikke jeg lov til og se sønnen hans av moren der før det hadde gått 13mnd,så synes det er litt rart at jeg ikke kan nekte den nye dama hans og se vårt.

Skrevet

Om du kan nekte dette kan du vel ikke, men du kan jo fortelle til far at du er opptatt av at det ikke skjer enda?

Legg vekt på at du ønsker dette på vegne av din datter. At det ikke skal bli for mye nytt på kort tid.

Men en mann som får seg ny kjæreste etter en uke er kanskje ikke så fornuftig at det går ann å snakke om det på en ordentlig måte?

Håper dere finner en god måte å ordne samvær og alt annet på. God for deres datter altså.

Hilsen en med skilte foreldre, som vet hvor vanskelig det kN være med nye kjærester :)

Han ble sammen med henne dagen etter det ble slutt, de har rotet i 5-6 uker. Nei får legge det frem slik du sier, er vel ikke abefalt at barn skal møte foreldrenes nye kjærester med engang heller. 

Tusen takk for det, han skal få samvær med faren,det kommer jeg aldri til og nekte

Skrevet

Du kan ikke kreve samvær under tilsyn hjemme hos deg sånn uten videre. Barnet er 2 år gammelt. Hvorfor skal det være samvær hos deg?

Du kan selvsagt nekte ny kjæreste adgang til ditt hjem.

Skrevet

Bare husK å få alt på det rene. Du kan ikke bestemme noe i forhold til fars samvær i utgangspunktet. Det må en domstol gjøre.

Begynn med meklingen og ta det derfra.

Skrevet

Jeg får tilsyn, har fått godkjent det alt.

Fordi jeg stoler ikke på far, samvær med elsdesønnen sitter han mye på mobilen, og han er lite intressert i lek og slik med han, hans eks har sagt at kan kun får en sjanse til, fordi sønnen der blir så lei seg

Skrevet

Bare husK å få alt på det rene. Du kan ikke bestemme noe i forhold til fars samvær i utgangspunktet. Det må en domstol gjøre.

Men hvis jeg ikke de holder seg vekk ( svigermor og den nye dama ) blir jeg veldig utrygg, det føles ikke noe godt og ha de i nærheten

Skrevet

Men hvis jeg ikke de holder seg vekk ( svigermor og den nye dama ) blir jeg veldig utrygg, det føles ikke noe godt og ha de i nærheten

At det ikke føles godt for deg er uvesentlig. Dette handler ikke om deg.

Det handlet om barnets rett til samvær med far.

Hvilken instans er det som har godkjent samvær under tilsyn?

Skrevet

Hvor gammel er du egentlig HI? Du høres ut som en liten drittunge! Du blir utrygg av at farmor og fars nye kjæreste er til stede? Det dreier seg vel strengt tatt ikke om deg?

Anonymous poster hash: 026bb...457

Skrevet

At det ikke føles godt for deg er uvesentlig. Dette handler ikke om deg.

Det handlet om barnets rett til samvær med far.

Hvilken instans er det som har godkjent samvær under tilsyn?

Signerer den. Enn hva hvis du ikke liker noen kompiser til mannen din? Skal du nekte dem å komme på besøk til ham mens han har barnet? Hva er forskjellen på at 2 år gammelt barn møter en dame eller en mann hjemme hos faren, hvis far og kjæreste ikke kysser og kliner foran barnet? Jeg FORSTÅR at du er bitter for at han var utro mot deg rett før brudd, men du kan ikke hevne deg på ham ved å diktere NÅR og HVOR de forskjellige mennesker i hans liv skal møte barnet hans. Du har egentlig ingenting du skulle ha sagt om hva som foregår hjemme hos far under samvær, med mindre det dreier seg om omsorgssvikt (å ha en dame på kaffekopp mens ungen er der er IKKE omsorgssvikt, bare så du vet det), alkohol, narkotika og lignende.

Skrevet

Du får bare trøste deg med at du får det bedre uten han. Fokuser på barnet, og ta samvær osv. opp gjennom de riktige instansene. Du har jo tidligere sagt her inne at du synes at far bør få 50% samvær. 

Anonymous poster hash: 2db8e...58e
Skrevet

Samvær med tilsyn er ikke enkelt å få, det vet jeg alt om så om du har fått dette innvilget må det ligge noe bak. Må være en grunn til at en instans har godkjent det, eller at faren har godkjent det, for nei; en trenger ikke ta det gjennom en instans om den andre parten gjør det frivillig. Da igjen vil det ligge noe bak.

Om samværet er med tilsyn og hjemme hos deg kan du selvfølgelig bestemme hvem som skal komme.

Samtidig bør du jo ha en meget god grunn for å nekte farmor se barnet.

Når en går fra hverandre blir det veldig mange hensyn å ta, men det viktigste bør alltid være barnets interesser. Har selv levd som alenemor på fulltid i 9 år nå- samvær er med meg som tilsyn og det har vært noen år med stadige besøk i hjemmet. De som har ønsket besøke fra far sin side har aldri fått nei, og far har kommet når han ønsket.

Har vært mange kameler å svelge men det har jammen vært verdt det, og ting blir enklere jo større barna blir.

Ar du ikke ønsker ny kjæreste på samværene er helt ok, men om samvær slutter med tilsyn kan du nok ikke bestemme nei.

Anonymous poster hash: 364d2...451

Skrevet

Du får bare trøste deg med at du får det bedre uten han. Fokuser på barnet, og ta samvær osv. opp gjennom de riktige instansene. Du har jo tidligere sagt her inne at du synes at far bør få 50% samvær.

Anonymous poster hash: 2db8e...58e

Ikke første gang en stemor bedyrer at 50/50 er det eneste rette, for så senere bli alenemor og gå tilbake på det. Merkelig det der; at ordningen bare er rett når det gjelder stebarn men ikke egne barn. Da er ikke mannen god nok lenger.

Skrevet

Jeg nekter å tro at noen får innvilget samvær med tilsyn fordi far er på telefonen under samvær.

Og skal du nekte farmor som en slags straff for du ikke fikk treffe fars sønn??

Anonymous poster hash: f260b...ad7

Skrevet

Nå vet jeg hvem HI her, og skjønner meget godt at hun vil har tilsyn på denne faren der. Han er ikke god!! Han er ikke at de skarpeste knivene og ei heller slekten hans.

Men HI..... ta dette til FVK og få alt ned på papir og gjerne en sakyndig ssom observerer dere begge :) Og btw... han er da rimlig tett i pappen som skriver at han er i et forhold dagen etter han hadde flyttet ut fra deg!!

Anonymous poster hash: c62f3...0e2
Skrevet

Ehh, er ikke du den samme som påsto at dere skulle ta hovedomsorgen for fars eldste sønn og som i mangfoldige innlegg her inne har kommet med at far har like mye rett på hovedomsorgen som mor?

Anonymous poster hash: 7fc34...1ae

Skrevet

For et prakteksemplar av den mannlige arten...

Anonymous poster hash: e97ae...ba1

Skrevet

Ehh, er ikke du den samme som påsto at dere skulle ta hovedomsorgen for fars eldste sønn og som i mangfoldige innlegg her inne har kommet med at far har like mye rett på hovedomsorgen som mor?

Finnes det ekkelt at noen mener at stebarna har det bedre hos faren mens etterpå er faren ikke god nok til p ha samvær med fellesbarn alene.

Da er det virkelig snakk om å ikke se sitt stebarna beste, og en sloss for en sak som kan ha en jævlig høy pris for barnet det gjelder.

Skrevet

Finnes det ekkelt at noen mener at stebarna har det bedre hos faren mens etterpå er faren ikke god nok til p ha samvær med fellesbarn alene.

Da er det virkelig snakk om å ikke se sitt stebarna beste, og en sloss for en sak som kan ha en jævlig høy pris for barnet det gjelder.

Beklager skrivefeil😱

Skrevet

Du kan være så utrygg som du bare vil, men dersom du prøver å styre barnets samvær med far uten å ha de rette instansene i ryggen kommer du til å få deg en smell når far bestemmer seg for å ta deg for retten og du har vist deg som lite samarbeidsvillig og villig til å spolere fars samvær.

utrolig mange kvinner i brudd med bf som tror at de kan sette regler for samvær kun i kraft av å være mor. Dersom far og farmor ikke er egnet sender du en bekymringsmelding til bv, eventuelt anmelder forhold som kan anmeldes, krever full omsorgsrett og tar kampen i rettssalen. Ikke tro at du bare kan bestemme dette uten en prosess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...