Gå til innhold

Er mindcraft (?) noe for en 9 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min på 7 elsker det. De får av og til spille det om noen er på besøk også, og det er mye læring i det! Kjekt å høre dem samarbeide:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke studert det, men 7 åringen min spiller. Han sier han bygger ting og forteller om hva han er bygget. Er det minecraft?

Anonymous poster hash: 717dc...ce5

Skrevet

Har spiller jentene på 5 og 8 det hele tiden. Jeg skjønner ikke noe av det der....

Anonymous poster hash: c2528...604

Skrevet

De jeg kjenner som er 8-10 år og spiller minecraft synes det er kjempe kjekt :D , Selv spiller jeg det på pc som oftest singleplayer :P 

På pc kan du laste det ned på www.minecraft.net , koster ca 150 kroner om jeg ikke tar feil :)

Skrevet

Fatter ikke poenget! Unngår det i det lengste. Setter pris på spill med noe større pedagogisk verdi.

Anonymous poster hash: 2dca7...1f0

Er nok veldig lite pedagogisk spill når skolene er begynnt å bruke Minecraft til skoleundervisning. Riktig nok begrenset og tilpasset verdener.

Anonymous poster hash: 97a6f...3da

Skrevet

Her spiller to av ungene det. 9åringen og 14åringen spiller mye i perioder. De spiller sammen, med venner og alene.

11åringen spiller noen få ganger, men da spiller hun på lillesøsters spill. Hun har det på ipad, pc og playstation. Så 11åringen kan låne noe selv om hun andre spiller.

17åringen har sluttet, men når minsta forteller om noe nytt som bare er så kult må hun inn for å spille.

Bare jenter her i hus også, så passer for jenter også.

Anonymous poster hash: 40805...38a

Skrevet

Mine 3 i alderen 5 til 9 har spilt det i et nærmere et par år nå. De er hekta.

Anonymous poster hash: a73aa...61b

Skrevet

Det er masse gratis versjoner ute og går, men man får ikke spille online på dem, er gratis å laste ned spillet på pc, men det er brukeren som koster ca 150 kr :)

Skrevet

Det er masse gratis versjoner ute og går, men man får ikke spille online på dem, er gratis å laste ned spillet på pc, men det er brukeren som koster ca 150 kr :)

Det forsto jeg ikke helt. Kan man laste ned og spille på pc uten å betale? Ved at man ikke spiller online??

Skrevet

Man må ha bruker for å spille... Mener jeg... Mulig det er hodet mitt som tuller... Altså til nettbrett og mobiler, får man lastet ned gratis spill, uten å måtte ha en bruker, men det er som regel bare en demo av spillet. For å kunne spille "skikkelig" så må man ha en bruker :) og det er brukeren som koster, ikke selve spillet, til å laste ned på pc :) Alle kan laste det ned, men må på et tidspunkt ha en bruker for å kunne spille :)

Skrevet

Man må ha bruker for å spille... Mener jeg... Mulig det er hodet mitt som tuller... Altså til nettbrett og mobiler, får man lastet ned gratis spill, uten å måtte ha en bruker, men det er som regel bare en demo av spillet. For å kunne spille "skikkelig" så må man ha en bruker :) og det er brukeren som koster, ikke selve spillet, til å laste ned på pc :) Alle kan laste det ned, men må på et tidspunkt ha en bruker for å kunne spille :)

Akkurat da tror jeg at jeg er med :)

Jeg har lastet ned en utgave til lillebror på nettbrettet uten og betale for det. Han sier det er gøy og at han spiller i alle fall :)

Skrevet

Helt ok å begynne med gratisversjonen, det er en begrenset demonstrasjon av spillet så de får prøvd det og sett om de liker det.

Her kom behovet for å kjøpe en "konto" eller bruker om du vil ganske raskt, det ble for kjedelig med den gratisversjonen.

Når du har kjøpt et brukernavn kan du spille på både telefon, pc og nettbrett med samme brukernavn. De bare laster ned spillet og logger seg på med brukernavnet sitt.

Mine gutter spiller online, med klassekamerater o.l. men også med fremmede de møter i spillet. 

Anonymous poster hash: b5d6d...128
Skrevet

Min sønn er 7år. Har spilt mindcraft i 1år. Faktisk lært seg en masse engelske ord av det.

Siden mye står på engelsk kommer han å spør meg hva betyr fks red stone osv,  å da forteller jeg.

Er et helt ok spill, selv så forstår jeg ikke hvordan det er morro siden grafikken er jo fra 2.verdens krig typ :)

Samme her, tiåringen scoret 220% over snittet på engelsk rettskriving på kartleggingsprøvene. Læreren måtte sjekke resultatet 3 ganger, han er faktisk bedre i engelsk enn i norsk snart...

Her har man en på 10 og ei på 7 som ofte har med venner, og de spiller sammen på Xbox, og spiller også på nett med andre. Har aldri opplevd noe negativt med spillet.

Anonymous poster hash: 7b412...39a

Skrevet

Helt ok å begynne med gratisversjonen, det er en begrenset demonstrasjon av spillet så de får prøvd det og sett om de liker det.

Her kom behovet for å kjøpe en "konto" eller bruker om du vil ganske raskt, det ble for kjedelig med den gratisversjonen.

Når du har kjøpt et brukernavn kan du spille på både telefon, pc og nettbrett med samme brukernavn. De bare laster ned spillet og logger seg på med brukernavnet sitt.

Mine gutter spiller online, med klassekamerater o.l. men også med fremmede de møter i spillet.

Anonymous poster hash: b5d6d...128

Må man betale for en bruker om man kjøper xbox360 spillet også?

Skrevet

Genialt spill :) Skoleprestasjonene, da i spesielt engelsk, har skutt til værs :)

Gutten min er 11 og har spilt i noen år nå. Han spiller som regel multiplayer med kamerater. 

Anonymous poster hash: be21c...5d9
Skrevet

Min åtteåring spiller det mye, og ser på youtubevideoer av spillet. Han snakker engelsk flytende :) det er veldig lærerikt. Spiller det sammen med han innimellom, men jeg synes det er litt kjedelig..

Anonymous poster hash: b92a4...ac3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...