Gå til innhold

Er mindcraft (?) noe for en 9 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ev. en 7 åring?

Og kan man få det på data og nettbrett?

Føler meg som en gammel utdatert mamma nå :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Data hvertfall. Syns det er helt ok for både 7 og 9-åringer.

Og ps hvis dere har det ;)

Endret av klishe89
Skrevet

Minecraft er absolutt ok for både 7- og 9-åringer ja. Jeg var like gammal og utdatert selv for noen år siden :P Eneste jeg er OBS på er dette med kommunikasjon, de kan skrive med de de spiller mot om de spiller online (multiplayer), så være føre var på dette med nettvett. Ellers er selve spillet trygt. Men man kan også spille alene (singelplayer), men det er sååå kjeeeeedeeeeliiii, er blitt meg fortalt ;) 

Skrevet

Ja :)

Her spiller "alle" guttene det og har gjort det i hvertfall 2 år. De er 8 nå.

Anonymous poster hash: 1de11...e3f
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mine på 7 og 10 spiller det på ipad

Skrevet

Mine gutter spiller det både på pad og PC, det er visst morsomst på pc for der er det flere muligheter.

De spiller online med klassekamerater.

Anonymous poster hash: b5d6d...128

Skrevet

Hva er ps? Playstation? Vi har xbox360 kinect hehe :)

Skrevet

Kult :) Men 9 åringen har data. Mens 7 åringen bare har nettbrett enn så lenge. Det er kanskje godt nok for han på 7? Er det noe man MÅ være online for å spille?

Skrevet

Minecraft er absolutt ok for både 7- og 9-åringer ja. Jeg var like gammal og utdatert selv for noen år siden :P Eneste jeg er OBS på er dette med kommunikasjon, de kan skrive med de de spiller mot om de spiller online (multiplayer), så være føre var på dette med nettvett. Ellers er selve spillet trygt. Men man kan også spille alene (singelplayer), men det er sååå kjeeeeedeeeeliiii, er blitt meg fortalt ;)

Stakkars 8 åringen min m bare spille singelplayer. Kanskje jeg skal la han spille sammen med noen andre noen ganger. Hvordan gjøres det?;-))

Anonymous poster hash: 8e74b...b4b

Skrevet

Fatter ikke poenget! Unngår det i det lengste. Setter pris på spill med noe større pedagogisk verdi.

Anonymous poster hash: 2dca7...1f0

Skrevet

Fatter ikke poenget! Unngår det i det lengste. Setter pris på spill med noe større pedagogisk verdi.

Sett deg inn i hva det er før du uttaler deg!

Anonymous poster hash: 717dc...ce5

Skrevet

Stakkars 8 åringen min m bare spille singelplayer. Kanskje jeg skal la han spille sammen med noen andre noen ganger. Hvordan gjøres det?;-))

Anonymous poster hash: 8e74b...b4b

Hehe, nå er gutta her 4-5 år eldre da, tror de hadde klart seg godt med singelplayer på den alderen. Men jeg forstår jo at det gir noe ekstra til spillet når man kan planlegge, konstruere og samarbeide med andre. Jeg husker ikke hvordan de koblet seg opp, men de må ha onlineversjonen og koble seg til en server. Tipper 8åringen din selv finner ut av det når behovet melder seg ;) 

Skrevet

Sett deg inn i hva det er før du uttaler deg!

Anonymous poster hash: 717dc...ce5

Hehe, enig :)

Anonymous poster hash: b92a4...ac3

Skrevet

Minecraft er midt i blinken for den alderen.

Jenta mi er 8 og elsker det, dette kan hun spille med både eldre og yngre.

Fettere og kusiner er som ett, det er en kjempedille!

Jeg er ikke helt der, men ser jo at de syns det er fantastisk.

Og du negative ,over her.... Sjekk litt opp , før du uttaler deg , kanskje?

Skrevet

Stakkars 8 åringen min m bare spille singelplayer. Kanskje jeg skal la han spille sammen med noen andre noen ganger. Hvordan gjøres det?;-))Anonymous poster hash: 8e74b...b4b

Her linker de på flere ipader, vi har ikke på pc.

De har det utrolig gøy :)

Skrevet

Hva er ps? Playstation? Vi har xbox360 kinect hehe :)

Finnes på Xbox, kjekkere der enn på pc. På xbox kan 4spille sammen om man har nok kontroller! :-)

Anonymous poster hash: b9bab...dab

Skrevet

Mindcraft er et veldig lærerikt spill.

Anonymous poster hash: d2877...ef7

Skrevet

Min sønn er 7år. Har spilt mindcraft i 1år. Faktisk lært seg en masse engelske ord av det.

Siden mye står på engelsk kommer han å spør meg hva betyr fks red stone osv,  å da forteller jeg.

Er et helt ok spill, selv så forstår jeg ikke hvordan det er morro siden grafikken er jo fra 2.verdens krig typ :)

Skrevet

Hvilket er best da? Av de som er gratis?

Skrevet

Hihi, jeg er 29 og syns det er kjempegøy :)
Det er faktisk overraskende bra til PS3 også, men da har man et begrenset område å være på.

Anonymous poster hash: 0fd2c...126
Skrevet

Mindcraft brukes i undervisning og det er blitt gjort ihvertfall i 2 år på skolen her.vår 9 åring har drevet med det like lenge og lillebror på 6 begynte vel i fjor.de lærer mye med det og er ett helt ufarlig spill.

Skrevet

Det heter minecraft, og er ett kjempefint spill. Gutten min har lært utrolig mye engelsk ved å spille det. Nå sitter han og chatter med andre på engelsk. Han blir straks åtte år.

Skrevet (endret)

Alle barna mellom 6-12 år spiller det her. Et fantastisk spill! De joiner bare med hverandre da. Så ingen av dem lærer noe engelsk av det :-P

De spiller det på mobil, nettbrett og pc. Har ikke prøvd det (eller visst om det) på ps3.

Endret av Mandala
Skrevet

Hvordan kan jeg få det til pc? Kostet det noe? Vurderer da heller muligens å kjøpe til xbox360.

Lillebror har fått det på nettbrettet, men jeg vet ikke om det er det rette mtp at det sikkert var 10 stk å velge mellom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...