Gå til innhold

Hadde dere brydd dere?? (Inspirert av programmet som gikk på tv 2)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde uten tvil brydd meg med mobbingen. Hadde nok blitt litt i overkant forbannet er jeg redd.  :huh:  :P Det var rart at ikke flere brydde seg, når mobbingen var så åpenlys.

Litt usikker på han som lå på bakken... Fordi jeg flere ganger har "brydd" meg og da har blitt skjelt ut av alkoholikere/narkomane som sover, he he. Så erfaringen min sier meg jo da at de som regel ikke vil bli forstyrret, men man bøøør jo sjekke uansett... I tilfelle overdose.

Det med moren i butikken er også usikkert. Kan hende hun hadde blitt fornærmet, kanskje vedkommende hadde vært veldig stolt, eller jeg hadde fremstått som arrogant. Og kanskje for alt jeg vet, prøver hun å lære sønnen at man ikke kan få alt her i verden o.l. (Selv om det er litt spesielt da).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke betalt for yoghurten. Yoghurt er ikke livsnødvendig.

Anonymous poster hash: 85a4d...543

Du er et godt medmenneske :(

Anonymous poster hash: 20654...2ab

Fordi jeg ikke hadde betalt yoghurt til en gutt fordi mora sa at de bare hadde med seg 150 i butikken?

Jeg har kjøpt mat og drikke til folk på gata mange ganger. Folk som virkelig trenger det. Jeg har bl.a. tatt med barn på aktiviteter de ikke har råd til, betalt utdannelse for flere barn i et fattig land. (Over 100 000 kr til sammen) Men siden jeg ikke kjøper yoghurt til et barn så er jeg selvsagt et usselt menneske.

Anonymous poster hash: 85a4d...543

Skrevet

Jeg kunne sikkert ha svart uten å ha sett programmet hvis jeg hadde fått litt mer utfyllende informasjon... :PAnonymous poster hash: 70f2b...440

Ved den første situasjonen var det tre jenter som mobbet ei jente. De sa mye stugt til henne, som "jævla fitteunge, stygge forterbarn, gå hjem og ta pillene til kora di så du dør, du fortjener ikke å leve" osv. De tok sekken hennes og sparket tingene hennes rundt. Det var ca 1 av 100 som gikk bort for å stoppe jentene som mobbet.

Den andre episoden var det en mann som lå langflat fett foran en benk. Han hadde på seg hettejakke, så man så ikke ansiktet hans. Her var det også mange som bare kikket på han og gikk forbi, men heldigvis noen som stoppet for å spørre om det gokk bra med han.

Så var det en episode i en butikk hvor mor og sønn (ca10år) var på butikken. Sønnen var velsig smill og hjelpsom med varene, og øsnker seg veldig youghurt. Moren sa at om de ikke hadde penger, måtte de legge youghurten tilbake. Selvsagt hadde de ikke penger, og sønnne blir skuffet, men ikke sint eller frekk på noen som helt måte. Moren sier de ikke har penger nå og at akkurat nå er det litt vanskelig, men de kan spare så kan de kjøpe youghurten en annen gang. Så,hjelper han moren sin med varene ut av bitukken.

Takk. :)

Jeg hadde definitivt grepet inn i mobbesituasjonen, jeg har vært utsatt for lignende selv og vet hvordan det er... Og når voksne går forbi og ikke bryr seg, så er det faktisk verre enn selve mobbingen.

Mannen hadde jeg gått forbi, hadde regnet med at han var full eller rusa, og sånt synes jeg faktisk er litt skummelt. :/

Hadde nok betalt yoghurten for den gutten hvis jeg hadde turt. Er litt redd for å snakke til folk jeg ikke kjenner. (Med mindre jeg blir veldig sint, som ved mobbingen, da overgår sinnet frykten.) Hadde også vært redd for å fornærme moren. Men hadde kanskje spurt henne forsiktig om jeg kunne få gi gutten penger til å kjøpe seg yoghurt.

Anonymous poster hash: 70f2b...440

Du hadde regna med han var full eller rusa... og det var nettopp det de ville oppnå ved å legge han der i en hettegenser. Folk i dress er ofte skumle de og, men det ville du antagelig gått bort til.

Anonymous poster hash: 466bd...49d

Jepp, da hadde de nok fått rett i mitt tilfelle. Innrømmer gjerne at jeg har fordommer jeg. Jeg er bare et menneske, og enhver er seg selv nærmest. Jeg liker å hjelpe andre, men vil helst ikke risikere noe for det selv.

Anonymous poster hash: 70f2b...440

Skrevet

Jeg hadde nok ikke grepet inn i situasjonen på butikken der og da, men kanskje løpt etter dem med youghurten. Hadde vært redd for å gjøre mor sinna eller lei seg. Hadde kun gjort det om jeg ikke hadde hatt mine barn med.

Jeg vet ikke om jeg hadde turd å grepet inn om det var en ungomsgjeng som mobbet en annen en. Hadde vært redd for å bli tatt selv.

Hadde heller ikke grepet inn om en lå på bakken. Hva skulle jeg gjort?! Ikke er jeg sterk, ikke kan jeg førstehjelp. Men hadde selvsagt ringt 113 eller politiet.

Anonymous poster hash: 9ad0a...17d
Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Jeg vet hva jeg hadde gjort fordi jeg har opplevd alle disse situasjonene.

Jente som lå på gata, jeg ringte ambulanse og ventet til hun ble hentet før jeg gikk.

Gutt som ble mobbet, jeg stoppet det og fulgte han deretter hjem.

Kvinne som manglet penger, jeg ga henne de kronene som manglet og sa at det var null stress, jeg hadde selv blitt glad om noen gjorde det samme for meg så det skulle bare mangle.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke grepet inn i situasjonen på butikken der og da, men kanskje løpt etter dem med youghurten. Hadde vært redd for å gjøre mor sinna eller lei seg. Hadde kun gjort det om jeg ikke hadde hatt mine barn med.

Jeg vet ikke om jeg hadde turd å grepet inn om det var en ungomsgjeng som mobbet en annen en. Hadde vært redd for å bli tatt selv.

Hadde heller ikke grepet inn om en lå på bakken. Hva skulle jeg gjort?! Ikke er jeg sterk, ikke kan jeg førstehjelp. Men hadde selvsagt ringt 113 eller politiet.

Anonymous poster hash: 9ad0a...17d

Men om du ringer så har du jo gjort noe. Det går ann å gå bort for å høre om de trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 466bd...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...