Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #26 Skrevet 23. oktober 2014 Hvorfor er bv og tilsynsfører observatør i hovedsak? Om det er pga manglende tilknytningsomsorg vil nok denne lek-relasjonen vektlegges ytterligere. For å svare på spm ditt, jeg har aldri lekt masse, men vi har spilt, laget mat og han er generelt blitt oppmuntret til å være deltakende i det jeg foretar meg, og jeg har tilrettelagt for mestring. Selvsagt tidvis så leker jeg adekvat lek med han, men jeg er ikke noen erstatatning for å leke med kompiser:) Det ble meldt bekymringsmelding av kjæresten til en eks langt tilbake i tid. Det finnes ikke noe problemer, men pga min fortid så har de hengt seg opp i at det "kan" skje noe i fremtiden. Skal sies at bhg, helsestasjon, fastleger, venner og familie ikke ser noe feil med tanke på meg som forelder og mitt barn. Eneste jeg veit er at jeg leker ikke nok med barnet mitt og det er det jeg har å gå etter :/ Så etter flere svar her inne avtalte jeg møte med Bv for å få en forklaring så de kan komme med noe konkret Hi Anonymous poster hash: 61c26...5a9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #27 Skrevet 23. oktober 2014 Selv om jeg sitter i sofaen så har vi kontakt gjennom samtale. Han vil vise meg leken sin ved å vise at han kjører tog eller bil. Han får min fulle oppmerksomhet uten at jeg sitter på tlf eller ser på TV. Jeg har som regel to øyer på gutten uannsett hva han gjør. Prater litt med tilsynsfører og da bryter han fort inn siden han da krever min oppmerksomhet og den får han da, selv om jeg føler det blir litt feil. Barn burde jo lære seg at mamma noen gang er litt opptatt med andre ting. Eller er min tankegang feil? Har desverre ikke fått noen utdypende forklaring på dette. Så må høre med andre Hi IAnonymous poster hash: 61c26...5a9 Nei, synes ikke det er feil. Når mine barn avbryter pleier jeg å si "jeg hører at du snakker vennen, men nå snakker jeg med NN, så du må vente litt, så skal jeg høre på deg etterpå". Og så passer jeg på at det ikke går alt for lang tid før de får oppmerksomheten min. Hvis det er noe viktig hører jeg selvfølgelig på dem med en gang.Anonymous poster hash: 13208...a5d Da må jeg bli litt flinkere på det. Han får nok oppmerksomheten min litt for fort der som regel. Hi Anonymous poster hash: 61c26...5a9 Du bør blir flinkere til ja,for du bør vise at du klarer å sette grenser.Søsteren min var sånn som deg å da noterte de seg at det virker som mor har vanskelig for å sette grenser for barnetm Anonymous poster hash: 6ed20...d23
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #28 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg leker med barna. Men er ikke spesielt flink til det. Har mistet fantasien. Syns det er enklere å lese bøker, synge sanger og pusle enn late som lek. Det er ikke flere timer daglig. Kanskje 15min mellom middag og barnetv. Og mer på helgene. Anonymous poster hash: 8814b...c45
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #29 Skrevet 23. oktober 2014 Ja og nei! I en travel hverdag med middagslaging og husarbeid etter jobb\bhg blir det lite tid til å sette seg ned i timesvis med ungene for å leke. De må leke selv eller med hverandre. I helgene så kan vi fint sette oss ned å leke litt med dem, for eksempel bygge litt lego eller sette sammen en togbane, men jeg trekker meg unna om leken går bra. De kan og fint tegne eller pussle på kjøkkenet mens vi lager mat, og da snakker jeg litt, hjelper de litt og lager middag samtidig. Vi er mye ute, og da lekes det mer med dem.. Vi leker gjemsel, spenn på boks, tikken, spiller fotball osv.. Leker nok til sammen 1time hver dag, og mer i helgene, men hva vi gjør og hvor mye varierer. Kjenner forresten ingen som sitter i timesvis og leker med ungene sine. Anonymous poster hash: 8cfda...df6
trollemor86 Skrevet 23. oktober 2014 #30 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg leker en del med dem ja! Når de er små (under 2 år) så har jeg vært med på den leker de selv velger. Ikke hele dagen da, selvstendig lek syns jeg er kjempe viktig så de forstyrres heller ikke i egen lek. Etter 2 år blir jeg mer selektiv på hva jeg er med på. Kan godt bygge duplo en time på gulvet, men jeg krabber ikke rund å kjører traktor hele dagen. Ellers leser og pusler vi en del med dem. Vi bytter på å styre leken, da de ikke blr venne seg til å alltid være sjefen. Noen ganger ligger jeg bare på gulvet og ser på dem mens de leker rundt meg. Det syns jeg er spennende og gir fin nærhet og til tider mye underholdning.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #31 Skrevet 23. oktober 2014 2 timer om dagen minst. Synes det er så fantastisk å leke sammen med sønnen min, og snakke og lese. De 2 timene er fordelt på hele dagen, (litt før barnehagen og litt etter) og det er for det meste han som styrer. Det kan være alt fra å holde meg i fingeren mens vi går frem og tilbake på gulvet, til å sitte og bygge lego (han er 18mnd, og akkurat lært seg å gå, og også akkurat lært seg å bygge med lego duplo) Vi leker ute hvis været er greit, ellers så finner vi på ulike ting inne. En periode var tegning det aller morsomste, men nå liker han best å gjøre ting som bråker, som å tømme esken med småleker utover gulvet og veive det rundt på gulvet. Jeg samler det sammen, og han veiver det utover gulvet igjen. Anonymous poster hash: 2b0d7...59a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #32 Skrevet 24. oktober 2014 Dytt Anonymous poster hash: 61c26...5a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå