Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #27 Skrevet 21. oktober 2014 Er dere seriøse? Hvorfor kjøpe fine klær om de ikke skal brukes? Og hvorfor tenker dere automatisk at dyre og fine merkeklær er det samme som stive og ubehagelige? Jeg kjøper ikke dyre merkeklær til barnet mitt, men mange fine klær. Hender ofte jeg henter vår lille i bare ullstrømpebukse og ullbody. De har da kledd av han alt han hadde på seg ved levering, og satt på han ullundertøy. Genseren, bomullsbodyen og buksen lå igjen i boksen. Synes det er litt rart at barna skal løpe rundt i undertøy, og spesielt rart at de kler av alt for så å sette på ull. Anonymous poster hash: cfe0d...090 Skjer det samme med meg, og vet du hva? Jeg tok hintet og begynte å kle han litt mindre, sånn at de slipper å kle av han. Nå leverer jeg han i ullundertøy og lar være å pynte på han så mye. De vet hvor varmt det er der inne, siden de er der med barna hele tiden, og de ser om de er for varme eller evt trenger mer klær på. Anonymous poster hash: 97c07...d7c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #28 Skrevet 21. oktober 2014 De lar han gå i bare ullundertøy. Det liker jeg ikke. Vi kjæper bare dyre og fine merkeklær til han, og da vil jeg jo at det skal være på gutten. Ikke gjemmes bort i en kurv. Er det vanlig at de lar barna løpe rundt i bare undertøy? Anonymous poster hash: a4d56...1c2 Dette er så teit at jeg ikke helt vet hva jeg skal skrive. Du får kjøpe ullbody og brodere den med gulltråder. Da ser alle at du har penger og ungen kan gå i ulltøy. Og ja, det er vanlig. Anonymous poster hash: 08fdc...74b
Mamma_til_2 Skrevet 21. oktober 2014 #29 Skrevet 21. oktober 2014 Bhg skifter IKKE fra vanlig tøy til ulltøy før de skal gå ut. Da kommer flees / ull over de klærne barnet har på, også så parkdress / regntøy. Så da er merkeklærne med ut å leker også, under flees / ull. JEG jobber i bhg og JEG KLER AV BARNA og lar de i å ULLUNDERTØY! Jeg levererMITT barn på stor avd i ullundertøy / superundertøy. Flees / ull ligger på plassen til han skal ut, Hurra for behaglige tøy for barna! Anonymous poster hash: dcbc5...014 Anser du joggebukse og collegegenser for å være ubehagelig og stivt? Anonymous poster hash: 89cc4...5d6 Du Anonym 0014 hvilken barnehage tar på ull og flece over vanlig tøy? Alle vet at ull skal Være innerst mot huden! Om det er en bhg du jobber i så må du ta det opp med styrer det gjelder og om det er bhg du har barna i!
Gjest Sommerfuggel Skrevet 21. oktober 2014 #30 Skrevet 21. oktober 2014 Et tips fra en firebarnsmor; La de dyre og fine merkeklærne bli hjemme når vinteren kommer. Er din brhg som vår så vil ullundertøy være uniformen hele vinteren
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #32 Skrevet 21. oktober 2014 Hvis vi ser bort i fra merkeklær så skjønner jeg hva du mener. I dag leverte jeg guttungen med tynn ullstrømpebukse, tynn ullbody, joggebukse, og collegegenser. Da jeg hentet han hadde han kun strømpebukse og body, og han var iskald. ( han kryper på gulvet siden han ikke kan gå) Barn er ulike og noen fryser lett, syns det er en uting og kle av alle barna inne med mindre om de er varme/svette. Anonymous poster hash: afc3e...811
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #33 Skrevet 21. oktober 2014 Det er jo et søtt trolleinnlegg dette da Merkelig at noen svarer seriøst på dette, det er jo ganske åpenbart at ingen er så blåst som HI prøver å framstå som Anonymous poster hash: 110ad...ef4 Jo, noen er så blåst faktisk. Jeg ble hudflettet nesten hver eneste dag av en mamma fordi jeg lot hennes sønn gå i bare ulltøyet etter vi hadde vært ute. Jeg forklarte henne stadig at han ble altfor varm av å gå med vanlig tøy utenpå ullklær inne. Da mente vi skulle ta av han ulltøyet og kle på han vanlige klær etterpå. Hun synes det så stygt ut når barna løp i bare ulltøyet. Hun ble så sint på meg til slutt at hun gikk til styrer og klaget Anonymous poster hash: ca226...1ed
Havhesten Skrevet 21. oktober 2014 #34 Skrevet 21. oktober 2014 dette må være et tulleinnlegg. Ingen er vel så blåst i hodet....
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #35 Skrevet 21. oktober 2014 Bhg skifter IKKE fra vanlig tøy til ulltøy før de skal gå ut. Da kommer flees / ull over de klærne barnet har på, også så parkdress / regntøy. Så da er merkeklærne med ut å leker også, under flees / ull. JEG jobber i bhg og JEG KLER AV BARNA og lar de i å ULLUNDERTØY! Jeg levererMITT barn på stor avd i ullundertøy / superundertøy. Flees / ull ligger på plassen til han skal ut, Hurra for behaglige tøy for barna! Anonymous poster hash: dcbc5...014 Selvfølgelig skifter man på barna hvis de ikke har riktige klær på seg hvis en skal være ute når det er kaldt. Har barnet bare bomull og det er minusgrader, så skifter man jo til ulltøy hvis barnet har det. Er jo ikke barnets feil at foreldre ikke kler riktig. Den holdningen din hadde ikke blitt godtatt oss hos i hvert fall Anonymous poster hash: ca226...1ed
Sol Skippertaksdronning Skrevet 22. oktober 2014 #36 Skrevet 22. oktober 2014 Her er det jeg som slipper løs guttungen i ullundertøyet. Tar av bukse og genser når vi kommer til barnehagen, og som regel hentes han i ulla. No problem. Regner med ungene ajøl syns det er mer behagelig å få ha kun ullundertøy, ikke to lag klær inne?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #37 Skrevet 22. oktober 2014 Er dere seriøse? Hvorfor kjøpe fine klær om de ikke skal brukes? Og hvorfor tenker dere automatisk at dyre og fine merkeklær er det samme som stive og ubehagelige? Jeg kjøper ikke dyre merkeklær til barnet mitt, men mange fine klær. Hender ofte jeg henter vår lille i bare ullstrømpebukse og ullbody. De har da kledd av han alt han hadde på seg ved levering, og satt på han ullundertøy. Genseren, bomullsbodyen og buksen lå igjen i boksen. Synes det er litt rart at barna skal løpe rundt i undertøy, og spesielt rart at de kler av alt for så å sette på ull. Anonymous poster hash: cfe0d...090 Da kan du kanskje ta hintet? Anonymous poster hash: 3acd5...7a5
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #38 Skrevet 22. oktober 2014 Å la barna gå i ullbody/ulltrøye inne må være ok, så lenge det er varmt nok. Men å gå rundt i ullongs/strømpebukse blant andre mennesker bør man slippe enten man er 18 måneder eller 38 år. Det er nedverdigende mot barnet å la det gå i longs, og er det et barn som ikke kan gå vil man også bli nødt til å kjøpe ny ullongs uforholdsmessig ofte, da det blir hull av kryping. Men jeg mener ikke joggebuksa man bør ha på beina inne i barnehagen trenger å være noe spesielt merke, det går mer på verdighet og hva som er praktisk å ha som ytterste plagg innendørs. Anonymous poster hash: ebc16...fdd
labine Skrevet 22. oktober 2014 #39 Skrevet 22. oktober 2014 Tenk så deilig å få utfomde seg ordentlig! Hadde det vært "sosialt akseptert" hadde jeg gått i ullongs og tynn ulltrøye alltid Jeg også.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #40 Skrevet 22. oktober 2014 Å la barna gå i ullbody/ulltrøye inne må være ok, så lenge det er varmt nok. Men å gå rundt i ullongs/strømpebukse blant andre mennesker bør man slippe enten man er 18 måneder eller 38 år. Det er nedverdigende mot barnet å la det gå i longs, og er det et barn som ikke kan gå vil man også bli nødt til å kjøpe ny ullongs uforholdsmessig ofte, da det blir hull av kryping. Men jeg mener ikke joggebuksa man bør ha på beina inne i barnehagen trenger å være noe spesielt merke, det går mer på verdighet og hva som er praktisk å ha som ytterste plagg innendørs. Anonymous poster hash: ebc16...fdd Nedverdigende for et barn å gå i ullundertøy...hjelpes hvilken verden lever du i? Er det annerledes å gå strømbebukse enn å gå i f.eks tights? Anonymous poster hash: ca226...1ed
Giss Skrevet 22. oktober 2014 #41 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg skulle ønske jeg kunne renne rundt i bare uldundertøy hele dagen på jobben.....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #42 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg forstår godt hva du mener HI. Synes ulltrenden har tatt helt av, barna skal jo gå i ullundertøy hele vinteren. For all del, ull er bra, men av og til lurer jeg litt på om ull er så nødvendig som det fremstår. Allerede i høst da det var 14-15 grader gikk halvparten av barna på avdelingen til dattera mi med ull. Så jo bare varmt ut. Jeg er fra sør i landet, og for 4-5 år siden var det ikke vanlig at barn gikk med ull hele vinteren. Nå er det jo nærmest obligatorisk.. Anonymous poster hash: 68790...84c
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #43 Skrevet 22. oktober 2014 Å la barna gå i ullbody/ulltrøye inne må være ok, så lenge det er varmt nok. Men å gå rundt i ullongs/strømpebukse blant andre mennesker bør man slippe enten man er 18 måneder eller 38 år. Det er nedverdigende mot barnet å la det gå i longs, og er det et barn som ikke kan gå vil man også bli nødt til å kjøpe ny ullongs uforholdsmessig ofte, da det blir hull av kryping. Men jeg mener ikke joggebuksa man bør ha på beina inne i barnehagen trenger å være noe spesielt merke, det går mer på verdighet og hva som er praktisk å ha som ytterste plagg innendørs. Anonymous poster hash: ebc16...fdd Nedverdigende for et barn å gå i ullundertøy...hjelpes hvilken verden lever du i? Er det annerledes å gå strømbebukse enn å gå i f.eks tights? Anonymous poster hash: ca226...1ed Jeg har ikke skrevet at det er nedverdigende for barn å gå i ullundertøy, men at å gå i longs/strømpebukse som ytterste plagg er nedverdigende. Og det mener jeg det er for voksne også (uansett kroppsfasong), selv om det stod "tights" og ikke "strømpebukse" på lappen. Tights bør utelukkende benyttes til trening. Og det kan ikke sammenlignes med strømpebukse, da en treningstights er relativt fin og ment å være ytterste plagg :-) Anonymous poster hash: ebc16...fdd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #44 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg må si at det aldri har falt meg naturlig å sende barnet mitt ut av huset Iført "kun" undertøyet. Ingen problem med at andre gjør det, men jeg synes ikke det er pent, og er av den oppfatningen at det er fullt mulig å kombinere pent med behagelig. Dessuten har vi aldri brukt strømpebukse på gutten, det føltes ikke nødvendig når han var baby, og vi ble rådet av ped.leder svigerinne å heller bruke longs og ullsokker i bhg. Men vi bor da vitterlig på Vestlandet, det er kaldt og rått om vinteren og ull er virkelig det beste under slike forhold. Løsningen i småbarnsavd. ble å bruke ullbukser med gensere/bodyer eller ulldress og bruke de uten noe under. Var det veldig kaldt hadde jeg en ulltrøye/ermeløs body under overdelen. Han hadde i tillegg ullfleece til å ha under dressen når de skulle ut. Og ullsokker. Anonymous poster hash: 20152...a78
LittLykkelig Skrevet 22. oktober 2014 #45 Skrevet 22. oktober 2014 Hvis du har ullundertøy på nå, så skjønner jeg at de tar av klærne utenpå. Det er jo fortsatt varmt ute og enda varmere inne. Anonymous poster hash: 6aa8c...925 Øøh vi bor nordpå og her har vi måttet hatt på ull lenge allerede..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå