Gå til innhold

Hva synes dere om dette huset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råflott hus med fantastisk utsikt. Eneste jeg ikke likte helt er den halvmåneformen på taket. Ellers blir det en del jobb med å pusse vinduer. På grunn av den åpne løsningen kan det medføre ekstra støy opp til andre etasje. Boligen ligger også nærme hovedvei med tanke på støy derfra.

Skrevet

Det var jo ett flott hus, litt for sterilt for meg men det er jo ikke jeg som evt skal bo der.

Det som hadde vært viktig for meg ved kjøp av hus, er om jeg liker rominndelingen, at det er nok soverom og lagringsplass, energimerking og faste avgifter som strøm, kommunale avgifter osv.

Om du skriver en liste med ting som er et must for deg i en ny bolig og du kan huke av på 80-90% av de, så vet du i hvertfall at du får det du vil ha.

Anonymous poster hash: 2427d...1c6
Skrevet

Jeg likte ikke huset, synes det er alt for kaldt og sterilt. Men det er bare fordi det er ikke min stil.

Utsikten flott. Men en hovedvei rett nedenfor veien og.

Så her kommer det vel bare an på hva dere liker. Og ikke vet jeg noe om muligheten for andre fine hus i området.

Skrevet

Jeg synes huset var utrolig fint, synes absolutt ikke det virket dyrt heller. Det er mye store og åpne rom/arealer, noe som er luftig og fint. Men det kan gi mye støy og være dyrt å varme opp. Flott utsikt, men det ser ut som det ligger en hovedvei rett nedenfor, og det trekker ned synes jeg.

Anonymous poster hash: 74f87...2bf
Skrevet

Råflott hus ☺ eneste problemet mitt med huser er at det er langt over vår prisklasse.

Anonymous poster hash: e644f...947

Skrevet

Huset er dødslekkert, det samme er utsikten. Hadde dog bekymret meg litt for den veien nedenfor?

Anonymous poster hash: 05d67...b96
Skrevet

Flott kåk, men ingen garasje? Blir nok også en del jobb med vinduspuss og måking av den lange innkjørselen. Hvorfor er det til salgs?

Anonymous poster hash: eded2...777

Skrevet

Fantastisk hus. Hvis beliggenheten hadde vært bra hadde jeg løpt og kjøpt!

Hadde kostet det dobbelte her så jeg syns ikke det var dyrt

Anonymous poster hash: 500da...290

Skrevet

Ikke fint etter min smak, men så er nok jeg preget av å vokse opp på en storgård med våningshus fra 1600 - tallet.

Anonymous poster hash: 206c9...4c3

Gjest vinterbrud
Skrevet

Den som hadde nok penger :) Dette er drømmehuset mitt.

Skrevet

Hvis det nesten sprekker budsjettet hadde jeg ikke gjort det. Du må påregne en halv formue i bare solskjerming for å kunne bo der! Du vil trenger skjerming for alle vinduene, for sol om sommeren og for innsyn resten av året. Tenk hvor store svarte flater du får når det er mørkt ute!

Med erfaring fra den bransjen vil jeg estimere at du lett bikker 200 000 på solskjerming...

Anonymous poster hash: a423e...18f
Skrevet

Jeg likte det ikke. Den halve andre etasjen gjorde at det ble unødvendig liten oppholdsplass oppe. Også blir det lett støy mellom de to etasjene.

Skrevet

Hvis det nesten sprekker budsjettet hadde jeg ikke gjort det. Du må påregne en halv formue i bare solskjerming for å kunne bo der! Du vil trenger skjerming for alle vinduene, for sol om sommeren og for innsyn resten av året. Tenk hvor store svarte flater du får når det er mørkt ute!

Med erfaring fra den bransjen vil jeg estimere at du lett bikker 200 000 på solskjerming...

Og dessuten sto det morgensol/formiddagssol i annonsen. Dvs at det er mørkt der.. Ingen lange lyse varme kvelder i sola. Ingen deilige utendørs ettermiddager i sola. Og her på vestlandet vet vi alle at soltimer teller!

Skrevet

Hvorfor er det så utenkelig at de vurderer bud? Er folk med ulik inntekt her, selv bor vi i et hus til over ti millioner, og har verdier for langt mer.

Tilbake til huset:

Fantastisk hus. Likte det veldig godt. Minusene slik jeg ser det er avstand til vei og mangel på sol. Kjenner ikke området, men avstand til strand/friområder ved sjøen og tursti er også viktig, hvor langt unna er det?

Anonymous poster hash: c4936...255

Skrevet

Fantastisk fint!!!! Og området ser veldig koselig ut også.

Anonymous poster hash: 21269...14a

Skrevet

Det er jo en luksusbolig - om dere ønsker å leve på den måten så kan dere jo legge inn et bud? Men omdet er på grensa for hva økonomien deres tåler, husk på at dersom dere går ned 1 000 000kr (og et annet hus) får dere mer penger til overs, da slipper det å bli trangt økonomisk.

Anonymous poster hash: 49356...9d7

Skrevet

Jeg liker at det er så åpent og lyst, men det blir litt upersonlig for min del. Klarer ikke helt å se hvordan man skal få gjort det helt "sitt" om du skjønner? For meg hadde det blitt litt vel minimalistisk og kaldt. Også var det alt for lite kjøkken! Ville heller ikke maxa ut økonomien på bolig. Vi har faktisk akkurat selv tatt et valg om at vi går ned på bolig (kjøper ikke så stort og dyrt som vi hadde tenkt) og heller har mer penger til overs i mnd og kanskje også kjøper oss hytte :)

Men ellers er det jo et fint hus... men det passer ikke for meg.

Anonymous poster hash: 48ef6...98b
Skrevet

Flott hus! Kunne flytter rett inn, men det med sola var negativt. Litt kjedelig å ikke ha sol om ettermiddagen til grilling osv.

Anonymous poster hash: 0079c...778

Skrevet

Lekkert hus!! Men jeg likte ikke området rundt,mtp at man bor i en bratt bakke, ingen ettermiddagssol( superviktig for meg) og en tanke for øde.

Skrevet

Kjenner ikke området så aner ingenting om prisnivået. Hadde det vært her jeg bor hadde det vært råbillig .

Fin utsikt. Men skeptisk til veien. Er det mye støy, er det mye trafikk på veien. Er det gangvei for barna til og fra skole.

Anonymous poster hash: c3d26...679

Skrevet

Nydelig hus. Men jeg ville ikke kjøpt et hus uten ettermiddags- eller kveldssol.

Anonymous poster hash: db530...125
Skrevet

Nydelig hus!! Men - jeg ville tenkt meg svææært nøye om (les: antagelig droppa...) dersom det var på grensen økonomisk. Regner med at dere har barn siden du er her inne og det å leve uten noe økonomisk frihet kan fort bli et alvorlig stressmoment i hverdagen - det nydelige huset kan således bli et mareritt for dere for hva om dere ikke har råd til reparasjoner, vedlikehold, stell og ikke minst alle familiære utgifter fordi mesteparten av budsjettet går til nedbetaling? Kjente for øvrig et stikk av "misunnelse" mht pris - vi bor i 100 år gammel leilighet i Oslo verdt samme prisen.. Snakk om forskjell😜 Lykke til uansett hva dere ender opp med, huset er utrolig flott i hvert fall😀

Anonymous poster hash: 15ec5...8ac

Skrevet

Har tidligere bodd i en leilighet der sola forsvant kl 14... Hva skulle jeg med den store fine terrassen da?

Da vi flyttet hadde jeg egentlig bare et krav. At huset måtte ha ettermiddag og kveldssol! 

Anonymous poster hash: c40ce...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...