Gå til innhold

Har du sendt bekymringsmelding til bv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ja, hva var grunnen til det?

Anonymous poster hash: 675ce...fac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, søstern min før både hun og hennes barn hadde blitt tatt livet av

Anonymous poster hash: 15e25...072

Skrevet

Ja, jeg meldte bekymring om et nabobarn. Barnet fikk ikke godt nok stell, rett og slett.

Anonymous poster hash: d39cc...b4e

Skrevet

Har 1 gang sendt melding som privatperson. Det gjaldt et barn som opplevde drikking og høylytt krangling ofte i hjemmet. Et barn som var våken til alle døgnets tider og som sto ute alene og gråt midt på natta, kun iført bleien. Da tok jeg barnet inn og ringte bv.vakta. Leverte inn bekymringsmelding neste dag.

Gjenom jobben har jeg sendt melding flere ganger, men da er det sjefen som signerer.

Anonymous poster hash: 8ce62...c52
Skrevet

Nei, jeg kjenner heldigvis ingen som trenger å  meldes inn.

Skrevet

Ble hun/de mishandlet? Hva skjedde med barna etterpå? Ble det fosterhjem eller fikk søsteren din hjelp?

HI

Anonymous poster hash: 675ce...fac
Skrevet

Ja, men bv brydde seg ikke.

Far er narkoman og alkoholiker. Mor ruser seg på piller. Eldste barnet på 17 ruser seg og selger narkotika. Itillegg er det et lite barn på fem år som vokser opp i alt dette :/

Anonymous poster hash: 5dc91...966

Skrevet

Ingen som privatperson, men har meldt noen ganger som tannlege.

Anonymous poster hash: 23e63...4a1

Skrevet

Ja, jeg meldte min eksmann. Jeg reiste til andre siden av Norge med barna. Eksen nektet på 4. mnd å flytte ut fra vårt felles leide hus. (Mitt navn først på kontrakt)

Han var alkoholiker. Full hver eneste kveld. (Derfor jeg ville skilles og ha han ut)

Han drakk seg sørpefull når han var alene med barna. Jeg meldte han fordi jeg var livredd for å la han ha ansvaret for en 2 og en 4 åring..

Han ble nektet overnatting i 1mnd... Men ble mye greier frem og tilbake i flere år... Nå er han fri for alkohol og flink med barna. Men jeg er veldig påpasselig med å følge med.. Begynner han å drikke igjen får han ikke ha barna over natta...

Anonymous poster hash: e639c...80a

Skrevet

Jeg har meldt om en liten jente i nabolaget. Hun er ute flere timer uten tilsyn, i dårlige klær og uten lue. Ofte.

Anonymous poster hash: e628c...54d

Skrevet

Hva var grunnen til at du meldte som tannlege? Her har begge barna hatt hull. 7 åringen har hatt tre hull der ene tanna måtte trekkes. Minste på 5 år har hatt 1 bitte lite hull som de ikke gjorde noe med, pluss to fortenner som måtte trekkes grunnet at de var døde. Har ikke fått noen meldinger på oss grunnet dette. Sender dere meldinger kun når det er mye feil og hull med tenner?

Anonymous poster hash: 14311...c63

Skrevet

Lillesøsteren min hadde en vennine som hadde foreldre som drakk mye og som i stor grad overlot barna til seg selv.

Det var også en del voldsepisoder der foreldrene sloss,å barna naturligvis ble veldig redde.

Skrevet

Tidligere venninne pga voldelig type og hun klarte knapt og stelle seg selv eller ha orden på økonomien (hun hadde ikke fast boplass en gang, og det selv etter jeg og ei venninne hadde fikset henne det).

Melte via helsesøster da hun lurte på hvorfor jeg unngikk henne (samtidig gravid). Barnet er i dag i fosterhjem pga hun vanskjøtte ungen, uten og bry seg om hjelp fra bv...

Anonymous poster hash: acfb0...dde
Skrevet

Har meldt noen. Og det ble satt inn tiltak som jeg ser har hjulpet. Glad jeg meldte

Anonymous poster hash: 939d6...a9e

Skrevet

Ble hun/de mishandlet? Hva skjedde med barna etterpå? Ble det fosterhjem eller fikk søsteren din hjelp? HI Anonymous poster hash: 675ce...fac

Søstern er egnet mor og har alle barna hos seg, far får ikke se dem. Hver kveld jeg la meg var jeg redd for og få en telefon om det hadde skjedd dem noe. Godt det er over.

Anonymous poster hash: 15e25...072

Skrevet

Hvorfor?? 

Anonymous poster hash: 5f52b...12f

Skrevet

Hvorfor?? 

Nå er ikke jeg tannlege, men jeg jobber i bvtj, og kan si at tannleger skal melde hvis de blir bekymret for alvorlig omsorgssvikt. Dvs alvorlig grav karies (tannråte), dårlig tannhelse hvor foreldrene ikke etterkommer veiledning gitt av tannlegen (kan tyde på omsorgssvikt), samt mistanke om mishandling eller seksuelle overgrep; blåmerker i hals-/hoderegion som ikke har en naturlig forklaring, barn som vegrer seg sterkt mot at behandlingen foregår i munnen m.m. Håper det ga deg litt svar. De melder ikke kun fordi barn får hull i tennene.

Anonymous poster hash: c45f7...14d

Skrevet

Hvorfor?? 

Nå er ikke jeg tannlege, men jeg jobber i bvtj, og kan si at tannleger skal melde hvis de blir bekymret for alvorlig omsorgssvikt. Dvs alvorlig grav karies (tannråte), dårlig tannhelse hvor foreldrene ikke etterkommer veiledning gitt av tannlegen (kan tyde på omsorgssvikt), samt mistanke om mishandling eller seksuelle overgrep; blåmerker i hals-/hoderegion som ikke har en naturlig forklaring, barn som vegrer seg sterkt mot at behandlingen foregår i munnen m.m. Håper det ga deg litt svar. De melder ikke kun fordi barn får hull i tennene.

Da gjorde tannlegen en feil med å ikke melde oss til barnevernet :P

Sønnrn min på tre år var hysterisk å ikke ville ikke at tannlegen skulle inn i munnen.

Anonymous poster hash: a229f...325

Skrevet

Ja på jobb! Foreldre har fått veiledning og barn er fjernet pga seksuelt mishandling !

Anonymous poster hash: 372cb...873

Skrevet

Flere ganger i jobben, aldri som privatperson. Jobber som lærer.

Skrevet

Bare indirekte. Bhg og helsestasjonen innkalte meg til møte og informerte om at de ville melde far til barnet mitt. Jeg signerte på meldingen og at de kunne innhente opplysninger fra div. Det gikk på dårlig hygiene og stell og at hun alltid var "syk" hos far.

Anonymous poster hash: 71b17...b9f

Skrevet

Ja. Meldte en privatperson for omsorgssvikt av datteren.. Mye alkohol og festing mens barnet var i naborom osv. Narkotika hos mor, mor satt barnet bort til mange ulike mennesker ofte (flere dager i uka) for å få festet. Hadde ikke klær når det var kaldt, kom til noen som tok litt vare på henne som jeg kjente med skitne truser med bæsj i, ustelt hår/negler, skitten, ja you name it! Vet ikke hva som har skjedd men vet bv var inne og observerte litt hvertfall. Ganske sikker på at hun fortsatt er hos mor, hvorfor aner jeg ikke! Der er det myyyyye som ikke er som det bør!

Anonymous poster hash: 2b84c...05f

Skrevet

Jeg var et barn som var hysterisk hos tannlege, nektet plent og åpne opp munnen, og brakk meg da de klarte det og fikk noe inn i munnen min. Dette var i ekstrem grad. Og var hver gang. Også da jeg var hos lege, og de skulle se i halsen. Synd de ikke anmelde mine foreldre til barnevernet. Jeg ble grovt seksuelt misbrukt.

Anonymous poster hash: b8df8...d4c
Skrevet

Ja, har sendt inn bekymringsmelding to ganger på samme person. Synd at dette mennesket er manipulerende og flink til å prate for seg, for ellers hadde de fått hjelp og mye ville vært bedre med dem enn det er idag.

Anonymous poster hash: e7410...c87

Skrevet

Hvorfor?? 

men, min sønn HATER og pusse tenner. Det blir allikevel gjort morgen og kveld, men det er en kamp hver gang. Så om han blir hysterisk ved første tannlegebesøk så kan jeg bli meldt for seksuell mishandling??? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...