Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Min mor og far hører ikke etter hva jeg sier når jeg ikke ønsker at de skal gi snop og brus hver gang datteren min på 2 år er der... Jeg vet de gir allikevel. Hun får smågodt sjokolade og pepsi max. Min mor gir henne også neglelakk på alle neglene med gjevne mellomrom selv om jeg har sagt jeg ikke ønsker dette.. Hvertfall ikke så ofte!! Nå begynner jeg å føle at de oppfører seg skikkelg respektløst. Hun er ikke en søplebøtte som de kan kaste alt i fordi de får glede av å se henne spise det. Hun blir like glad for frukt og rosin..osv... Synspunkter? Anonymous poster hash: f02de...f1b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Nei du er ikke sær! Det er respektløst, og de bør høre på hva du sier! Jeg holdt barnet mitt unna sjokolade frem til han var 3, nå er han 4 og han drikker fortsatt ikke brus. Store mengder sukker og kunstig søtningsmiddel er skadelig og unødvendig for en liten kropp som trenger sunn mat for å vokse! Si at de kan gi henne frukt, rosiner osv, men hvis de ikke øyeblikkelig stopper med å gi henne ting som du har sagt nei til, så får de ikke passe henne lenger. Jeg hadde blitt rasende!!! Anonymous poster hash: 172d8...c30
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Det er sånn besteforeldre skal være:) Gutten min var superglad da han kom hjem og hadde fått nugatti og cola til frokost av mormor. Jeg vet at hun har skjerpet seg litt, men bryr meg ikke nevneverdig om det. Og hva er problemet med at hun får neglelakk? Høres ut som besteforeldrene koser seg med jenta di:) Anonymous poster hash: 1b451...53b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Det er vel egentlig respektløst, men de tenker vel du er vel prippen på det. Neglelakk? Hvilken skade kan det nå gjøre? Pepsi Max forstår jeg at du ikke vil ha i henne. Velg dine kamper med omhu. Be de kjøpe sukker cola til henne om de vil gi henne brus. Ville latt snopen og neglelakken ligge og fokusert på Pepsi Max. Men når dette er sagt forstår jeg ikke hvorfor de må gi dette. Mulig din mor sitter å lakker neglene og pumper Pepsi Max støtt og stadig? Anonymous poster hash: 195a1...a83
Tipp topp Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Hvor ofte er hun der? Hvis det er mange ganger i uken skjønner jeg problemet, ellers synes jeg at det ikke er så mye å lage oppstyr av.
Jordbærblomst Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Er faktisk enig med deg HI. Jeg hadde ikke blitt glad hvis min sønns besteforeldre totalt ignorerte hva jeg sa. For meg var det viktig å holde sønnen min unna snop og brus de første par år. De trenger ikke å introduseres tidlig til det.. Jeg ville krevd litt mer respekt for dine ønsker. Ditt barn, dine regler!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Synes ikke du er sær i det hele tatt. Ville ikke brydd meg om neglelakken, men Pepsi Max? Hvem gir slikt til barn? Anonymous poster hash: 89907...eaa
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Det er sånn besteforeldre skal være:) Gutten min var superglad da han kom hjem og hadde fått nugatti og cola til frokost av mormor. Jeg vet at hun har skjerpet seg litt, men bryr meg ikke nevneverdig om det. Og hva er problemet med at hun får neglelakk? Høres ut som besteforeldrene koser seg med jenta di:) Anonymous poster hash: 1b451...53b Hadde ikke fyrt meg opp over nugatti hvis barnet overnatter en sjelden gang. Det har vi aldri hjemme, og er enig i at besteforeldre skal få skjemme bort barna hvis de liker slikt. Men cola til frokost? Finnes det folk som drikker slikt? Det høres ikke akkurat ut dom starten på en god dag. Anonymous poster hash: 89907...eaa
Elsker livet Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Her lar jeg mine foreldre få gjøre slike ting, de ses ikke så ofte. Mens svigers som bor i nabohuset er det verre med, de ses daglig, og vi prøver å si at de ikke trenger å servere barna hver gang de kommer. Men der er det helst kaker, pannekaker, kjeks, boller, saft og mer tradisjonelle ting som serveres, så det er ikke fullt så ille. Jeg syns det er respektløst å ikke ta hensyn til hva dere sier, men samtidig bør dere kanskje godta litt også om det ikke blir for ofte.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Besteforeldrene må respektere foreldrene. Finnes ikke én fasit om hvor mye sukker ungene skal få av besteforeldrene (selv om det kan virke sånn her inne). Barn under 3 år skal ikke ha kunstig søtningsmiddel som det er i Pepsi Max. Halvparten av neglelakken på markedet innholder giftige gasser så det skjønner jeg godt du vil holde datteren din unna. Neglelakk er også varig og vanskelig å fjerne. Så det synes jeg foreldrene skal bestemme. Vi har heldigvis bare besteforeldre som respekterer oss. Anonymous poster hash: 36cef...bd7
Honningmelon Skrevet 19. oktober 2014 #11 Skrevet 19. oktober 2014 Det spørs hvor ofte de er der. Er de der en gang i blant hadde jeg ikke brydd meg. Er de der ofte så hadde jeg gitt klar beskjed.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #12 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har aldri barnevakt til barna mine. Hvis de kunde være hos besteforeldre som skjemte de bort med godteri, brus og i tillegg satte på negllakk hadde jeg vært supergla. Enig i at man må respektere foreldres ønske men si meg hva i all verden er gæli med at hun får godteri hos besteforeldrene sine?? Sukk sier jeg til mødre som deg. Anonymous poster hash: 73572...fd2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #13 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er enig med deg og har det samme problemet. Jeg har sagt fra mange ganger og nå gjør de narr av "alternativmammaen" som ikke lar barna kose seg. Anonymous poster hash: ce097...83d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #14 Skrevet 19. oktober 2014 Problemet er at vi bor såpass nærme at det fort blir en liten visitt noen ganger i uka. De spør ofte selv om å få ha henne litt. Haddr det vært sjelden hadde jeg ikke brydd meg så mye. Hun kommer ofte hjem å snakker om rosa panter brus, sjokolade.. Og jeg ser hba som står fremme når jeg kommer. Når jeg er der og hun spør om brus, sier de "nei nå er mamma der" jeg er liksom festbremsen og det er jo ikke noe kjekt det heller. Hun forbinder de med kos og de bygger under det at jeg er "streng"... Jeg føler bare det blir så utrolig mye.. Har sagt i fra mange ganger.. Nå er jeg bare frustrert. De sier jaja du er så prippen, ler litt... Tar det hvertfall ikke på alvor. Ganske sårende for å være ærlig... Datteren min elsker å være der så ønsker ikke å kutte ned på besøk heller. Hi Anonymous poster hash: f02de...f1b
Gjest Skrevet 19. oktober 2014 #15 Skrevet 19. oktober 2014 Eneste jeg henger meg oppi er Pepsi Max'n...det gir man ikke til småbarn.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #16 Skrevet 19. oktober 2014 Problemet er at vi bor såpass nærme at det fort blir en liten visitt noen ganger i uka. De spør ofte selv om å få ha henne litt. Haddr det vært sjelden hadde jeg ikke brydd meg så mye. Hun kommer ofte hjem å snakker om rosa panter brus, sjokolade.. Og jeg ser hba som står fremme når jeg kommer. Når jeg er der og hun spør om brus, sier de "nei nå er mamma der" jeg er liksom festbremsen og det er jo ikke noe kjekt det heller. Hun forbinder de med kos og de bygger under det at jeg er "streng"... Jeg føler bare det blir så utrolig mye.. Har sagt i fra mange ganger.. Nå er jeg bare frustrert. De sier jaja du er så prippen, ler litt... Tar det hvertfall ikke på alvor. Ganske sårende for å være ærlig... Datteren min elsker å være der så ønsker ikke å kutte ned på besøk heller. Hi Anonymous poster hash: f02de...f1b Tror at å kutte ned på besøk er det du må gjøre til de har lært. Er ikke bra for barnet ditt med slikt kosthold støtt og stadig. Synes det er rart her på dib at vi er så opptatt av å være gode mødre og gi barna riktig mat. Men det gjelder ikke for besteforeldre som barna ofte er hos?? Noe annet hadde vært om barnet var der sjeldent..... Anonymous poster hash: 2f723...231
Gjest ronja røverdatter Skrevet 19. oktober 2014 #17 Skrevet 19. oktober 2014 Her får besteforeldrene skjemme bort ungene så mye de ønsker, men kun om de sees så ofte. Hadde de bodd så nærme at det så ungene flere ganger i uka, hadde vi vært strenge på hva de fikk gi dem. Svigers ser ungene minst en gang i uka, men det er kun godteri- og bortskjemming om ungene er der i løpet av helga. Jeg hadde ikke likt at min 2åring fikk lakka negler, pga giftstoffer i både neglelakken og neglelakkfjerneren. Men jeg hadde oversett det om det skjedd en sjelden gang. Du må forklare på den hyggelig måte at det må være grenser når det er så ofte og nytter ikke det, er det bare en ting å gjøre, nemlig å la være å sende ungen dit så ofte.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #18 Skrevet 19. oktober 2014 Det er stor forskjell på om de sees et par ganger i året, eller om det er ofte. Vi satte en "regel" på at det skulle være skikkelig mat først før godteri (dette var pga magen som var trøblete). det har vært respektert hele tiden av alle besteforeldrene. Neglelakken hadde jeg blåst en lang marsj i! Det gjør ingen skade! Morsomt at bestemor og barnebarn kan ha en slik ting sammen. Anonymous poster hash: 9740d...ef1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #19 Skrevet 19. oktober 2014 Huff sier jeg bare til foreldre som deg. Godteri, brus og neglelakk er ikke farlig altså. Her drikker vi Pepsi Max hver dag til middag og begge barna drikker kun saft som drikke ellers. En sjokolade eller is får de kanskje et par ganger i uka, pluss lørdagsgodt hver lørdag. Vi har også dessert hver dag, da enten kake, gele, is, frukt osv. De er begge to sunne, aktive, friske og slanke barn. Ro ned hysteriet mange hakk du! Anonymous poster hash: 8b3ac...26f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #20 Skrevet 19. oktober 2014 Huff sier jeg bare til foreldre som deg. Godteri, brus og neglelakk er ikke farlig altså. Her drikker vi Pepsi Max hver dag til middag og begge barna drikker kun saft som drikke ellers. En sjokolade eller is får de kanskje et par ganger i uka, pluss lørdagsgodt hver lørdag. Vi har også dessert hver dag, da enten kake, gele, is, frukt osv. De er begge to sunne, aktive, friske og slanke barn. Ro ned hysteriet mange hakk du! Anonymous poster hash: 8b3ac...26f Selvsagt er de friske barn. Livsstilsykdommer kommer som regel i godt voksen alder. Ikke tro at du gjør barna dine noen tjenester med din "uhysteriske" sukkerhverdag. Litt sukker er ikke farlig, men på innføre saft som eneste tørstedrikke i tillegg til brus... i tillegg til alt det andre du serverer kan bli mye i lengden. Anonymous poster hash: 3f097...dfd
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #21 Skrevet 19. oktober 2014 Huff sier jeg bare til foreldre som deg. Godteri, brus og neglelakk er ikke farlig altså. Her drikker vi Pepsi Max hver dag til middag og begge barna drikker kun saft som drikke ellers. En sjokolade eller is får de kanskje et par ganger i uka, pluss lørdagsgodt hver lørdag. Vi har også dessert hver dag, da enten kake, gele, is, frukt osv. De er begge to sunne, aktive, friske og slanke barn. Ro ned hysteriet mange hakk du! Anonymous poster hash: 8b3ac...26f Selvsagt er de friske barn. Livsstilsykdommer kommer som regel i godt voksen alder. Ikke tro at du gjør barna dine noen tjenester med din "uhysteriske" sukkerhverdag. Litt sukker er ikke farlig, men på innføre saft som eneste tørstedrikke i tillegg til brus... i tillegg til alt det andre du serverer kan bli mye i lengden. Anonymous poster hash: 3f097...dfd Nei er nok ikke noe fare for at de skal få livstilsykdommer. Det er absolutt ingen fare med det de har i seg av sukker. De får ellers sunn og hjemmelaget mat, hjemmebakt brød og er mye i aktivitet hver dag. Imotsettning til veldig mange andre barn. Anonymous poster hash: 8b3ac...26f
Stripete genser Skrevet 19. oktober 2014 #22 Skrevet 19. oktober 2014 Det er sånn besteforeldre skal være:) Gutten min var superglad da han kom hjem og hadde fått nugatti og cola til frokost av mormor. Jeg vet at hun har skjerpet seg litt, men bryr meg ikke nevneverdig om det. Og hva er problemet med at hun får neglelakk? Høres ut som besteforeldrene koser seg med jenta di:) Anonymous poster hash: 1b451...53b Nå er jeg langt fra hysterisk selv. Men hva er liksom poenget med cola til frokost???
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #23 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er enig med deg, HI. De respekterer jo ikke deg og dine meninger når de gir henne masse søppelmat. Jeg har sagt klart fra til både min mor og til svigers hva vi ikke vil at dattera vår skal få, og de respekterer det. For meg er det helt uholdbart at noen på to år skal få drikke brus, og også unødvendig med sjokolade og godteri.. Anonymous poster hash: f312d...a26
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #24 Skrevet 19. oktober 2014 Huff sier jeg bare til foreldre som deg. Godteri, brus og neglelakk er ikke farlig altså. Her drikker vi Pepsi Max hver dag til middag og begge barna drikker kun saft som drikke ellers. En sjokolade eller is får de kanskje et par ganger i uka, pluss lørdagsgodt hver lørdag. Vi har også dessert hver dag, da enten kake, gele, is, frukt osv. De er begge to sunne, aktive, friske og slanke barn. Ro ned hysteriet mange hakk du! Anonymous poster hash: 8b3ac...26f Det er jo som å si at det går bra med unga selv om de ikke har på sikkerhetsbelte eller selv om mor røyka som er skorstein mens hun amma. Selv om det går bra (nå) er det ikke en god ide likevel. Hos oss drikker vi vann til måltider (men melk til frokost). Mannen fikk Pepsi max hjemme som dine barn får, og når han flytta hjemmefra ble det bare Pepsi max, kjøpte firepakninger og drakk ikke annet. Fikk beskjed av tannlegen at han hadde store styreskader på tennene, og tenkte også på hvor mye penger han brukte på det. Det ble en wake-up-call og han slutta tvert, men er litt bitter på foreldrene for at de ga han den dårlige vanen. Nå som han har vent seg til vann til maten synes han maten smaker mye bedre, og når vi en sjelden gang drikker brus er det mye mer stas. Dessert hver dag er også en uting og en dårlig vane som kan utarte seg senere. Vi har aldri dessert (spiser oss mette og fornøyde til middag), men frukt har vi alltid tilgjengelig, og en sjelden gang baker vi (annenhver søndag sånn ca) og da orker vi jo ikke like mye til middag. Men det er ikke en forventning om noe søtt hver dag. Is spiser vi oftere om sommeren, men ikke oftere enn en gang i uka ca. I vinterhalvåret spiser vi aldri is, ingen av oss som kommer på det eller har lyst på det. Litt sjokolade på lørdagskvelden er alt av godteri som inntas her. Barna er sunne og glade og ber aldri om godteri, mon synes det er godt når de får. Spiser ofte ikke opp, da. Anonymous poster hash: f312d...a26
Gjest MMJ Skrevet 19. oktober 2014 #25 Skrevet 19. oktober 2014 Sånn er det her og. Hos bestemor og tante så får de så mye godteri og brus de vil. Utrolig frustrerende... Jeg har bedt dem om ikke å gi dem det unntatt helger, men jeg snakker til døve ører. Om jeg ikke ønsker de skal få godt, må jeg holde dem hjemme rett og slett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå