Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 I kveld kom mannen min på snart 40 år hjem fra fest og var sørpe full. Da snakker vi så full at han ikke greier å stå/gå/snakke omtrent. Jeg ba han gå å legge seg slik at han fikk sove ut, og jeg slapp å forholde meg til ham. Men da skal han begynne å diskutere. Jeg forstod ikke noe av det han sa da han bare mumlet og rotet. Ba han gå å legge seg flere ganger. Fulgte han til soverommet og da var han irritert på meg fordi jeg var sur. Han mente han ikke hadde gjort noe galt. Han snakket høyt og jeg ba han være stille å snakke rolig. Ville ikke at han skulle vekke barna. Da hører jeg eldstemann på 10 år kommer opp gjennom trappen. Jeg går ut og da ser jeg at han er lei seg. Han sier han er redd. Jeg følger ham på rommet og da begynner han å gråte. Jeg prøvde å forklare at pappa bare hadde drukket for mye og at han er den samme gamle i morgen. Men han var sint på pappaen sin. Mannen min drikker stort sett hver helg og er ofte ute både fredag og lørdag. Han blir nok ikke så full alltid, men jeg passer alltid på å legge meg før han kommer hjem slik at jeg slipper å se ham full. Jeg drikker veldig sjelden og er ikke så glad i å bli beruset. Kjenner jeg mister veldig respekten for mannen når han kommer hjem så full. Nå må jeg ha en alvorsprat med mannen i morgen. Kan jeg kreve at han slutter å drikke en periode (tror egentlig ikke han klarer en helg uten alkohol)? Han har lovd meg mange ganger å roe ned drikkingen, men det skjer aldri. Har lyst å si at dette er siste kjangse, og at nå har han valget selv. Er jeg for streng når jeg vil avslutte forholdet på dette grunnlaget? Takk for at du orket å lese det som ble et veldig langt innlegg. Anonymous poster hash: b261d...77b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg hadde gitt han ett valg, er ikke bra når barna kommer gråtende og sier de er redde. Min far drakk mye selv, så veit hvordan det er. Hadde satt meg ned med mannen min. Og snakket ordentlig med han, også tatt og gitt han ett valg. Jeg synes absolutt ikke du er for streng hvis du velger og avslutte forholde pga det grunnlaget nei. Barna kommer alltid først. Lykke til. Anonymous poster hash: cc7bc...5fa
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Alkoholforbud i en lang periode. Jeg hadde ikke akseptert at mannens alkoholforbruk var av en slik art at barna ble skremt av det. Om han ikke greier å holde seg unna alkohol måtte han umiddelbart oppsøkt lege og hjelp a la AA for å slutte å drikke. Han har pr definisjon et alkoholproblem når det blir et problem for omgivelsene hans på den måten! Og nei, hvis han ikke vil slutte å drikke, så synes jeg det er på sin plass at du tenker på barnas oppvekst og trygghet foran mannen. Han har et valg - slutt å drikke eller miste familien sin. Ville først snakket med ham, fortalt hvor skremt 10-åringen ble. Siden dere har snakket om dette mange ganger før og han mange ganger har lovet å roe ned på drikking uten å gjøre det, så må du få ham til å forstå at nå er det nok, og at dette er siste sjanse. At du ikke lenger kan se på at barna blir redde og utrygge fordi han ikke greier å la være å drikke eller kontrollere alkoholinntaket sitt. En voksen familiemann skal heller ikke ha behov for å fly på byen og drikke seg full fredag og lørdag nesten hver helg! En mann som har et slikt drikkemønster og heller ikke greier å redusere drikkingen sin har et alkoholproblem! Anonymous poster hash: c6d98...6d2
Mia_73 Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg hadde aldri godtatt at mannen er ute på byen omtrent hver eneste helg og drikker så mye. Som regel er man jo ikke i storform på morgen heller og det er uakseptabel for en familiefar. Høres ut som han har et alkoholproblem når han lover å slutte drikke og ikke gjør det likevel. Barn fortjener å vokse opp i et miljø fritt for misbruk av narkotika, piller og alkohol, så jeg ville absolutt gått fra mannen, spesielt når 10-åringen viser at han har skjønt hva som foregår.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Når ungene blir redde og bekymra er det for meg helt greit å avslutte. Da har det gått for langt, hvis han ikke ser det selv har han et problem! Anonymous poster hash: 4fd9c...13e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Tusen takk for svar. Jeg vet jo at jeg ikke overreagerer. Men etter mange år som gift så har jeg nok godtatt alt for mye for husfredens skyld. Men nå er det nok. Det kan ikke fortsette slik. Er lei av å sitte alene i helgene. Lei av å ha en mann som synes det er kjedelig å være hjemme sammen med meg. Lei av at det bare er jeg og barna som har kosekvelder. Mannen min mener vi har et godt forhold. Når jeg har tatt opp at jeg vil ha forandring, så skjønner han ingenting for vi har det jo så bra. Men vi må ha oss en skikkelig prat. Ting må forandre seg. Hi Anonymous poster hash: b261d...77b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Klart han mener at dere har et godt forhold, når han kan rølpe så mye han vil og du tar jobben med å holde familien sammen..... Anonymous poster hash: 03dba...b71
3 i april Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Klart han har et problem når han ikke klarer seg uten alkohol en eneste helg. Spør han om at hande ment at det var helt greit om det hadde vært omvendt : Du måtte bare gå ut med venninner hver eneste helg, mens han pent måtte vær hjemme med barna alene.
Mia_73 Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Mannen min mener vi har et godt forhold. Når jeg har tatt opp at jeg vil ha forandring, så skjønner han ingenting for vi har det jo så bra. Fra hans ståsted har dere det sikkert bra. Han får gjøre som han vil, du sitter hjemme uten å klage og tar deg av barna. Høres ikke ut som han har mye selvinnsikt. Ikke at drikkingen er et problem, ikke at han overlater alt til deg er et problem, at han tror alt er i skjønneste orden. Lykke til! Ikke la deg trøkke på lengre, gjør noe med det.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Hvis dere ender med å gå fra hverandre håper jeg du har en plan for hvordan samvær skal gå... Jeg måtte melde min eksmann til Bv, han drakk jeg dritings mens han hadde samvær.. Nå drikker han ikke lenger, heldigvis. Anonymous poster hash: d6170...1b7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #11 Skrevet 19. oktober 2014 I kveld kom mannen min på snart 40 år hjem fra fest og var sørpe full. Da snakker vi så full at han ikke greier å stå/gå/snakke omtrent. Jeg ba han gå å legge seg slik at han fikk sove ut, og jeg slapp å forholde meg til ham. Men da skal han begynne å diskutere. Jeg forstod ikke noe av det han sa da han bare mumlet og rotet. Ba han gå å legge seg flere ganger. Fulgte han til soverommet og da var han irritert på meg fordi jeg var sur. Han mente han ikke hadde gjort noe galt. Han snakket høyt og jeg ba han være stille å snakke rolig. Ville ikke at han skulle vekke barna. Da hører jeg eldstemann på 10 år kommer opp gjennom trappen. Jeg går ut og da ser jeg at han er lei seg. Han sier han er redd. Jeg følger ham på rommet og da begynner han å gråte. Jeg prøvde å forklare at pappa bare hadde drukket for mye og at han er den samme gamle i morgen. Men han var sint på pappaen sin. Mannen min drikker stort sett hver helg og er ofte ute både fredag og lørdag. Han blir nok ikke så full alltid, men jeg passer alltid på å legge meg før han kommer hjem slik at jeg slipper å se ham full. Jeg drikker veldig sjelden og er ikke så glad i å bli beruset. Kjenner jeg mister veldig respekten for mannen når han kommer hjem så full. Nå må jeg ha en alvorsprat med mannen i morgen. Kan jeg kreve at han slutter å drikke en periode (tror egentlig ikke han klarer en helg uten alkohol)? Han har lovd meg mange ganger å roe ned drikkingen, men det skjer aldri. Har lyst å si at dette er siste kjangse, og at nå har han valget selv. Er jeg for streng når jeg vil avslutte forholdet på dette grunnlaget? Takk for at du orket å lese det som ble et veldig langt innlegg. Anonymous poster hash: b261d...77b Hver helg, en førtiåring? UAKSEPTABELT! Hadde ikke giftet meg med en sånn mann, som prioriterer fyll og uteliv fremfor familie i helgene. Anonymous poster hash: f0ed2...182
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #12 Skrevet 19. oktober 2014 ..Og jeg hadde ikke giddet. Kanskje gitt han en siste sjanse, og hvis han drar ut neste helg, så er det helt over. En sånn mann er ikke mye voksen. Anonymous poster hash: f0ed2...182
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #13 Skrevet 19. oktober 2014 Når ungen deres kommer å sier han er redd å gråter så syns jeg det er på sin plass å fortelle mannen at dette er han siste sjanse ja!! Ett barn skal aldri trenge å sitte å være redd for fulle foreldre å dette må mannen din forstå!! Jeg syns forsåvidt ikke det er akseptabelt at en mann på 40 må ha behov for å drikke seg full hver helg heller. Jeg hadde aldri akseptert en sånn oppførsel! Anonymous poster hash: 1fbfc...075
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #14 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er ganske liberal i forhold til alkohol, og kan fint ta meg et glass vin når ungene er i seng. Har heller ikke noe i mot at det "drikkes" med barna til stede (her mener jeg at man kan ta et glass eller to uten å bli synlig beruset), så vi serverer både øl og akevitt til julemiddagen. Men at tiåringen blir redd og begynner å gråte er langt over streken! Man skal slippe å se foreldrene sånn! Anonymous poster hash: 38e55...bf5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #15 Skrevet 19. oktober 2014 Nå har jeg fått snakket litt med mannen. Han husker ingenting fra han kom hjem i går. Fortalte ham hvordan han hadde vert og at eldste ble redd. Mannen mente dette var tull og at han ikke hadde gjort noe galt. Det var vel logisk at han var full når han hadde vert på fest mente han. Når jeg nevnte at han burde være mer hjemme, fare fnyste han å sa at det vil du vel... Hmmm. Føler ikke jeg når gjennom til ham i det hele tatt. Nå er jeg bare lei. Hi Anonymous poster hash: b261d...77b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #16 Skrevet 19. oktober 2014 Nå har jeg fått snakket litt med mannen. Han husker ingenting fra han kom hjem i går. Fortalte ham hvordan han hadde vert og at eldste ble redd. Mannen mente dette var tull og at han ikke hadde gjort noe galt. Det var vel logisk at han var full når han hadde vert på fest mente han. Når jeg nevnte at han burde være mer hjemme, fare fnyste han å sa at det vil du vel... Hmmm. Føler ikke jeg når gjennom til ham i det hele tatt. Nå er jeg bare lei. Hi Anonymous poster hash: b261d...77b Vet du, slik den mannen din fremstår nå så virker det ikke som om han er mye å samle på. Han har vært så full at han ikke husker noe. Han får vite at han ved sin oppførsel da han kom hjem i natt har skremt sin 10-årige sønn. De aller fleste oppegående foreldre ville da ha følt skyldfølelse og skamfølelse, sagt at det aldri skal gjenta seg og så gått for å snakke med sønnen. Mannen din - som ikke husker noe selv - benekter at han har skremt sønnen. Ikke bare det, han mener at han ikke har gjort noe galt! Og på toppen av det hele så forsvarer han oppførselen sin med at den er helt logisk siden han har vært på fest. Hans oppførsel i dag ville vært spikern i kista for min del. At en far gir så fullstendig gir så blaffen i at han skremmer sin 10-åring, at han ikke en gang føler skyld eller anger over å ha gjort det, men mener det er logisk at han er slik når han har vært på fest.... jeg har ikke ord! Din mann har tydeligvis ikke innsett at han nå er familiemann og har ansvar for barn, og at han har forpliktelser til sin kone. Din mann lever som om han var singel hver eneste helg, han drikker seg dritings, kommer ravende hjem, skremmer sine barn og kone og gir fullstendig blaffen i det fordi han mener at han har rett til å leve slik han vil, tydeligvis.... Bestill en time til fvk - for din egen del. Mannen din har fått mange sjanser tidligere, han har lovet bot og bedring, men det har tydeligvis bare vært noe han har sagt for å roe deg der og da, for han ønsker jo ikke å endre sin oppførsel, sitt drikkemønster eller sin festementalitet. I steden for har det eskalert så mye at han nå skremmer barna sine når han kommer dritings hjem. Nei, barna dine og du fortjener langt bedre enn dere lever med nå! Fortsetter du dette forholdet slik som nå så vil barna dine ta skade av det. Sønnen din er allerede redd pappa når pappa er full - da vil det også ligge en usikkerhet bak når pappa er edru. Slik kan ikke barna dine vokse opp, og slik kan du ikke ha det selv. Mannen respekterer hverken deg eller barna sine når han velger fyll og fest foran dere. Men det er hans valg. Det er ikke noe galt med deg eller barna. Men at mannen din har problemer han ikke gidder ta tak i selv, det er det ingen tvil om. Vil han ikke så kan ikke du ville det for ham. La barna dine og deg selv komme foran ham nå og gjør det du må fremover. Jeg ville nok latt dette bli siste spiker i kisten for min del. Men hvis du skal gi ham en sjanse til, da må du stille noen absolutte krav til ham - han må være med til fvk og han må også begynne i behandling for alkoholproblemer. Er han ikke villig til det så viser han med all tydelighet at familien ikke er det viktigste i livet hans. Klem til deg - lykke til fremover. Anonymous poster hash: c6d98...6d2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #17 Skrevet 19. oktober 2014 Sorry, men når en mann som drikker hver helg blir så full må det jo være snakk om store mengder? Det er ikke normalt at at på 40 år holder på sånn, ikke engang om han var singel. Når han i tilegg har familie er det langt over kanten av hva jeg ville ha funnet meg i. Om han ikke skjønner dette har han virkelig et problem, tenker at dere trenger en 3. part som kan være med her og forklare han at det han driver med er ikke normalt. Hvem i alledager er det han fester med??? Eller går han ut alene? Anonymous poster hash: 84e1c...407
3 i april Skrevet 19. oktober 2014 #18 Skrevet 19. oktober 2014 Nå har jeg fått snakket litt med mannen. Han husker ingenting fra han kom hjem i går. Fortalte ham hvordan han hadde vert og at eldste ble redd. Mannen mente dette var tull og at han ikke hadde gjort noe galt. Det var vel logisk at han var full når han hadde vert på fest mente han. Når jeg nevnte at han burde være mer hjemme, fare fnyste han å sa at det vil du vel... Hmmm. Føler ikke jeg når gjennom til ham i det hele tatt. Nå er jeg bare lei. Hi Anonymous poster hash: b261d...77b Så han forventer at DU skal være hjemme alene med barna hver eneste helg sånn at han kan gå på fest, være med venner og drikke seg full, for det er ligsom det HAN vil. Pokker for en dritt av barnslig mann du har. Har du planer om og finne deg i dette ??
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #19 Skrevet 19. oktober 2014 Hadde aldri i verden godtatt mannen min ute hver eneste helg. Og vi snakker hvertfall de siste 10 årene også, eller i det siste? Aldri. Greit en gang i blandt. Lov å slippe håret litt. men dette er ikke akseptabelt. Hadde ikke vært sammen så lenge her i huset hvertfall, og min eldste er 11. Nå har jeg fått snakket litt med mannen. Han husker ingenting fra han kom hjem i går.Fortalte ham hvordan han hadde vert og at eldste ble redd.Mannen mente dette var tull og at han ikke hadde gjort noe galt. Det var vel logisk at han var full når han hadde vert på fest mente han.Når jeg nevnte at han burde være mer hjemme, fare fnyste han å sa at det vil du vel...Hmmm. Føler ikke jeg når gjennom til ham i det hele tatt. Nå er jeg bare lei.HiAnonymous poster hash: b261d...77b Her hadde jeg EKSPLODERT!!! Makan til respektløs a*****e! Han tenker kun på seg selv og alkoholen. Hadde nok sagt at om det ikke blir slutt og han ikke hadde startet å tilbringe mer tid med familien sin så hadde jeg tatt ut separasjon. Barna kommer først. Anonymous poster hash: d1741...f9b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #20 Skrevet 19. oktober 2014 Du må slutte å la deg behandle som en dørmatte. Anonymous poster hash: 2a4df...5c9
Nullstress;) Skrevet 19. oktober 2014 #21 Skrevet 19. oktober 2014 Der gjør noe med det når du vokser opp med en mor/far som ofte er full 😔 Jeg ville UTEN TVIL gitt han et valg! Sier ikke at han ikke kan drikke. Men å gå ut med kompisene sine en gang i blandt er ikke det samme som å gå ut hver eneste helg. Hos meg hadde det da vært meg og barna eller alkoholen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #22 Skrevet 19. oktober 2014 Husk at mange barn arver sine foreldres alkoholvaner, er du skikkelig uheldig blir sønnen din også alkoholiker som sin far. Anonymous poster hash: 701ce...3b4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #23 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg hadde KLIKKET i vinkel om han svarte meg sånn. Hadde han ikke sagt unnskyld etter klikkingen hadde jeg bedt ham pakke sakene og dra til kompis eller foreldrene. Hadde vært RASENDE. Virker som du er alt for vandt med dette, for du reagerte ikke sterkt nok. Han skremte ungen deres og gir faen, for en jævla drittsekk han er. Han fortjener at du brøler og gir ham et ultimatum, NULL festing til han har kontroll over inntaket og terapi. Anonymous poster hash: 4fd9c...13e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #24 Skrevet 19. oktober 2014 Tusen takk for mange svar. Jeg er egentlig enig med dere alle. Men det er ikke enkelt å bare gå når man har vert sammen i mange mange år. Jeg har ikke kunnet snakke skikkelig med han i dag. Tro meg, jeg skulle ønske jeg kunne vise hvor sint og frustrert jeg er. Men barna er hjemme og jeg akter ikke å lage en krangel mens de er i huset. Jeg må prøve å snakke med han på et tidspunkt når barna ikke er her. Jeg vet jeg kommer til å gråte og være sint når jeg snakker med han så jeg må nok vente. Vil ikke skremme barna. Men nå må det forandringer til! Hi Anonymous poster hash: b261d...77b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #25 Skrevet 19. oktober 2014 Tusen takk for mange svar. Jeg er egentlig enig med dere alle. Men det er ikke enkelt å bare gå når man har vert sammen i mange mange år. Jeg har ikke kunnet snakke skikkelig med han i dag. Tro meg, jeg skulle ønske jeg kunne vise hvor sint og frustrert jeg er. Men barna er hjemme og jeg akter ikke å lage en krangel mens de er i huset. Jeg må prøve å snakke med han på et tidspunkt når barna ikke er her. Jeg vet jeg kommer til å gråte og være sint når jeg snakker med han så jeg må nok vente. Vil ikke skremme barna. Men nå må det forandringer til! Hi Anonymous poster hash: b261d...77b Har en følelse av at mannen har overtaket på deg, du kommer nok aldri til å gå fra han.... Anonymous poster hash: 1ab3c...24f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå