3 i april Skrevet 19. oktober 2014 #26 Skrevet 19. oktober 2014 Begynner hun og krangle på julaften så sperrer du bare opp store øyene og sier " ja , men du sa jo at det ikke blir noen gaver til de voksne i år, og derfor regnet vi med at det går begge veier " La ungene lage noe til henne.
3 i april Skrevet 19. oktober 2014 #27 Skrevet 19. oktober 2014 Vi bare legge til at med denne holdningen til svigermor så hadde jeg heller feiret jul hjemme. Uten sure miner og masse drama over feil julepresanger.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #28 Skrevet 19. oktober 2014 Da har vi vært på et lite hyggelig besøk. Hun hadde lite forståelse for at vi ikke kunne begynne å spare opp til støvsugeren nå. Hun mener hun fortjener det fordi hun er barnevakt (eneste gangen hun har vært alene med vår eldste var under fødselen av lillebror) og fordi hun etter nyttår går av med førtidspensjon og da kommer til å få mindre utbetalt og derfor trenger at alle ungene bidrar slik at hun har alt hun trenger. (Slutte å røyke, ikke dra til Kiel en gang i måneden eller minske inn på tiden brukt på spa og frisør er ikke noe å sparekniven på). Hun hadde også vært "snill" og gitt oss det billigste ønsket. Kjente jeg ble så oppgitt over at vi skal ha forståelse for hennes økonomi, men at hun ikke kan ha det for oss (vi har mindre utbetalt tilsammen enn hun har alene). Så gjenstår det å se om hun kommer over det eller ikke. Om ikke blir det mer sutring når vi heller er med mine foreldre enn henne. Takk for all støtte. Anonymous poster hash: 5c09e...b2b
Mia_73 Skrevet 19. oktober 2014 #29 Skrevet 19. oktober 2014 Iblant har jeg problemer å tro at slike mennesker eksisterer. Hun går av med førtidspensjon og mener hennes barn må sørge for at hun har alt hun trenger? Hallo? Jeg tror jeg hadde begrenset all kontakt til de som var nødvendig. Og ikke pokker jeg hadde kjøpt støvsugeren!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #30 Skrevet 19. oktober 2014 Høres ut som hun sliter med noe. Hun høres rett og slett ikke frisk ut! Stakkars dere som må slite med den kjerringa! Hun hadde jeg glatt droppa å dele noe så koselig som julaften med. Anonymous poster hash: c7eb7...d70
bergensmil Skrevet 19. oktober 2014 #31 Skrevet 19. oktober 2014 Iblant har jeg problemer å tro at slike mennesker eksisterer. Hun går av med førtidspensjon og mener hennes barn må sørge for at hun har alt hun trenger? Hallo? Jeg tror jeg hadde begrenset all kontakt til de som var nødvendig. Og ikke pokker jeg hadde kjøpt støvsugeren! Tro meg. Slike mennesker finnes, selv om det høres utrolig ut!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #32 Skrevet 19. oktober 2014 Hahaha er det seriøst mulig?! Og hva hadde hun å si mht at dere ikke skal få gave, men at hun skal få, selv om dere alle er voksne?! Anonymous poster hash: f7a91...c23
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #33 Skrevet 19. oktober 2014 Dette er jo et menneske som trenger hjelp! Og da mener jeg ikke økonomisk hjelp, men psykisk hjelp fra fagfolk. Nei, hun skal ikke ha støvsuger til jul! Anonymous poster hash: 87495...cd4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #34 Skrevet 19. oktober 2014 Hvis det å feire med din eller hans familie er som å velge mellom pest eller kolera hadde jeg enkelt og greit proklamert at fra og med neste år (eller i år for den saks skyld, det er bare oktober) kommer dere til å feire for dere selv. Da kan dere legge opp dagen, feiring og gaver som dere ønsker, og ha en koselig julefeiring med barna på akkurat den måten dere ønsker, og uten å være redd for å tråkke noen på tærne. Ikke bli forundret om noen svogere og svigerinner etterhvert søker å invitere seg med på deres feiring. Svigermoren din høres ut som om hun kan risikere å bli sittende alene på julaften etterhvert om dette er vanlig oppførsel fra hennes side. Men ialle fall veldig bra at dere sa skikkelig ifra angående støvsugeren. Det høres helt hårreisende ut å komme med sånne krav til sine egne barn. Godt at du setter foten ned, det ville jeg ha gjort uansett om jeg hadde god økonomi eller ei, for ingen skal komme her og kreve å få ditt og datt til jul. Det hører ikke hjemme noe sted, og den personen ville i alle fall ikke ha fått mer enn et kort med en tekst om donasjon og at det var kjøpt en geit i vedkommendes navn til en fattig familie. De ville ha fortjent det mye mer enn et griskt og gnient familiemedlem. Anonymous poster hash: c3424...de2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #35 Skrevet 19. oktober 2014 Ville kjøpt gavekort med donasjon til støvsuger og skrevet hilsen fra barna. Om hun klager på dette så har dere jo mange argumenter på lager: at dere trodde det bare var hun og barna som skulle bytte gaver i år, at dere ikke har god råd, at dere trodde de voksne ikke skulle få gave i år, men at dere var greie å kjøpe litt alikevel siden hun trossalt gå litt til barna... Anonymous poster hash: 548dc...93b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #36 Skrevet 19. oktober 2014 Hun mener vi er vant med trang økonomi og har jo gitt gave til henne med samme økonomi før (tenkte tydeligvis ikke på at vi har fått et barn til), mens hun må begynne å spare inn slik at hun kan fortsette ha et liv. Mine foreldre er koselig å feire med, de har sine ting de å altså, og å feire jul alene i en liten studentleilighet er vel hakket mindre koselig enn å sitte å høre på sutringa hennes. Er vi hos mine foreldre blir det kun ukoselig når vi neste gang har kontakt med svigermor å må høre om hvor forferdelige vi er som alltidprioriterer min familie osv. Mannens søsken er en del år eldre og veletablerte. Ingen har utdannelse utover grunnskolen og har aldri levd trangt da de har giftet seg til penger. Mannen til søsteren tjener et par mill i året, mens kona til broren tjener greit og har arvet en haug av penger. De er kjempe hyggelige å forstår at vi ikke har flust av penger, men de har nok skjemt henne bort med å bare kjøpe det hun vil, istedenfor å ta et oppgjør. Anonymous poster hash: 5c09e...b2b
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. oktober 2014 #37 Skrevet 19. oktober 2014 Pft. Denne dama hadde fått bilder og en tegning laget av barnebarna, ferdig med det. Og laget hun mer bråk omkring dette, hadde jeg feiret hjemme. Når folk er så åpenbart urimelige, skjønner jeg ikke hvorfor man er så redd for at de skal bli sure/fornærma/sinte? Det kunne ikke brydd meg mindre hva en slik fjott hadde ment og tenkt om meg, svigermor eller ei.
magica fra tryll Skrevet 19. oktober 2014 #38 Skrevet 19. oktober 2014 La, dama furte da vel! Du må nok slutte og ta ansvar for andre voksne menneskers følelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå