Gå til innhold

Når pynter du juletreet inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid pleid å pynte den 23, men vurderer å få det til 22 i år. Jeg har fri fra 18 i år, så håpet er  å være ferdig i god tid så vi bare kan kose oss, kanskje ha noen gjester lille julaften.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer juletreet inn i løpet av første uken i desember. I år kan jeg tippe søndagen den 7,desember. Bare elsker jul, lukten av tre, og pepperkakeduften som sprer seg i huset :)

Og hiver juletreet ut to dager over nyttår.

Skrevet

Aller tidligst er tidlig kveld lille julaften. Helst vil jeg pynte juletreet julaftens formiddag. Hos oss har vi jul i jula, ikke i adventstida.

Anonymous poster hash: c6a3b...125

Skrevet

Har aldri hatt skikkelig juletre og pynter minimalt til jul. Jeg er en av dem som blir lei julen før den har begynt, mye takket være butikkene som tar frem juledillet alt for tidlig. For meg er julen bare stress, mas og kjøpepress. Synes galskapen har tatt helt av og drømmer tilbake til de tider da man fikk en appelsin og et par raggsokker i julegave.

Når dette er sagt, så er vi aldri hjemme på julaften og har derfor aldri sett behov for et juletre. Jenta vår etterlyste tre i fjor så da kjøpte jeg et hvitt miniatyrtre med rosa kuler slik at hun kunne få pynte litt.

Anonymous poster hash: 1c997...c76

Skrevet

Har aldri hatt skikkelig juletre og pynter minimalt til jul. Jeg er en av dem som blir lei julen før den har begynt, mye takket være butikkene som tar frem juledillet alt for tidlig. For meg er julen bare stress, mas og kjøpepress. Synes galskapen har tatt helt av og drømmer tilbake til de tider da man fikk en appelsin og et par raggsokker i julegave.

Når dette er sagt, så er vi aldri hjemme på julaften og har derfor aldri sett behov for et juletre. Jenta vår etterlyste tre i fjor så da kjøpte jeg et hvitt miniatyrtre med rosa kuler slik at hun kunne få pynte litt.

Håper du prøver å gi barnet til koselige juleminner. 

Anonymous poster hash: bf89b...ab5

Skrevet

Lillejulaften!

Det er også da, etter at treet har blitt pyntet at gavene kommer under treet.

Ellers så hadde vi en meget hyggelig tradisjon da jeg var liten; to dager før jul samlet mormor alle barnebarna hjemme hos seg. Vi pyntet treet hennes, og så hadde risgrøt og julekaker!

For meg er den mormor-dagen ett spesiel godt minne.

Skrevet

20. desember. Hadde gjort det tidligere, men er redd det ikke holder til 13. dag jul da. Vil ikke ha plasttre. Jeg er den som har full jul fra 1. desember utenom treet ;)

Anonymous poster hash: 70c25...44e

Skrevet

har vokst opp med 23, men har blitt litt tidligere her hos oss. Har jobbet og hatt eksamner i desember de siste årenen, så da føler jeg ikke at jeg har fått så mye tid til å nyte treet og julen. Synes det blir fort kort tid med jul om jeg venter til 23. da. Så pynten kommer opp litt etter litt i løpet av desember, og treet en av dagene i uka før julaften. Liker å kunne ha det stående i 2 uker hvertfall:)

Anonymous poster hash: d6ef5...fc5
Skrevet

Pynter det 1-2 uker før jul. For meg er juletreet det store. Jeg sparer på juletrepynt, kjøper det alltid med meg på reiser. Elsker å finne vakker juletrepynt. Så derfor skal det og fram, sånn så jeg fr se på det en god stund og.

Vi reiser og bort denne julen, får familiebesøk rett før, så da passer det fint å få det tidlig opp og.

Skrevet

21 22 eller 23

Anonymous poster hash: d950b...30e

Skrevet

23 desember, på kvelden :)

Anonymous poster hash: 86268...a5c
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Jeg lager kalender til henne og baker pepperkaker sammen med henne. Ellers får hun pynte juletreet hos besteforeldrene sine. Orker bare ikke å ha noe særlig juledill hjemme hos meg selv. Til nød har jeg litt nøytral julepynt.

Skrevet

Vi reiser bort i julen, så jeg vurderer å pynte til jul 1.desember i år :)

Skrevet

Tradisjonen er 23. desember.

Anonymous poster hash: a7c2d...978
Skrevet

Alltid 23:-)

Blir spennende å se lillegutt sin reaksjon når han står opp julaften :-)

Anonymous poster hash: 49890...d1d

Skrevet

Lille julaften.

Anonymous poster hash: 075ad...a37

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Jeg lager kalender til henne og baker pepperkaker sammen med henne. Ellers får hun pynte juletreet hos besteforeldrene sine. Orker bare ikke å ha noe særlig juledill hjemme hos meg selv. Til nød har jeg litt nøytral julepynt.

Trist

Anonymous poster hash: 354c0...682

Skrevet

Lillejulaften. Tradisjon hos oss i alle år. Da vi var små hjemme hos meg pyntet mamma og pappa treet etter at vi hadde lagt oss, så stod vi opp grytidlig julaften med julestrømpen, julemorgen og bare lysene på treet, mens vi lurte og grublet over pakkene som også alt var plassert under. Herlig barndomsminne!!

Anonymous poster hash: 622b7...d2a

Skrevet

Lillejulaften.

Anonymous poster hash: c6d35...1f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...