Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #26 Skrevet 18. oktober 2014 PÅ mor barn vennlige sykehus så er babyen med mor hele tiden ;-) far slipper alt ansvar.Dette er også bedre i forhold til amming:-) Anonymous poster hash: d2f63...155 Begge sykehusene jeg hadde KS på var mor/barn-vennlige sykehus. Likevel er det far som har ansvaret for poden mens mor er "dopa". Det står også i brosjyren til Riksen. Anonymous poster hash: 66ee5...35f Det er forresten ikke bare fordi mor er litt redusert far kanskje har ungen. Mor må også sys etter KS, så da har kanskje far han (man kan få ungen på brystet allerede da, men det er litt styrete, og det er mye lyd og lys i lokalet, så det kan hende ungen har det bedre i et stillere rom med far). Hvis ungen har svelget litt fostervann og er litt kvalm og urolig kan det være bedre at far tar seg en rusletur i gangen enn at ungen er med mor og skriker hull i hodet på alle de andre nyopererte Barna roer seg jo ofte når de får en trilletur. Og så når mor skal stelles på postopen før hun sendes ned på barsel må poden være med far. Så det er nok av far/barn-stunder selv om det er et mor/barn-vennlig sykehus Anonymous poster hash: 66ee5...35f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #27 Skrevet 18. oktober 2014 PÅ mor barn vennlige sykehus så er babyen med mor hele tiden ;-) far slipper alt ansvar.Dette er også bedre i forhold til amming:-) Anonymous poster hash: d2f63...155 Begge sykehusene jeg hadde KS på var mor/barn-vennlige sykehus. Likevel er det far som har ansvaret for poden mens mor er "dopa". Det står også i brosjyren til Riksen. Anonymous poster hash: 66ee5...35f Det gjelder også Ullevål. Det er mor/barn-vennlig, men mor må fortsatt sys sammen og er sengeliggende helt i starten så far (eller annen person) må ha barnet en stund ihvertfall. Min mann var også litt i sjokk i starten, men har sagt i ettertid at det var veldig fint. Anonymous poster hash: 20b78...7d9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #28 Skrevet 18. oktober 2014 Ja, jeg har heng over arret. Fikk det etter første keisersnitt, var uendret etter andre keisersnitt. Jeg fødte også på et mor-barn-vennlig sykehus, men var ikke sammen med babyen hele tiden, og fikk ham ikke rett til meg på brystet på operasjonssalen. Anonymous poster hash: c593d...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå