Gå til innhold

Dere som har hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere? Og hvor er hunden når dere jobber, eventuelt? :)

Anonymous poster hash: 433eb...383

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bur. Ut å tisser/ mat når vi står opp. Også er hun i buret når vi er på jobb.

Anonymous poster hash: b68aa...bc3

Skrevet

Jeg jobber. Hunden er med mannen min, som er bonde.

Anonymous poster hash: a8461...629

Skrevet

Hunden er hjemme mens vi er på jobb. Jeg jobber litt redusert dette året slik at barna ikke skal ha så lange dager i bhg, noe som også resulterer i at hunden er færre timer alene.

Hun går fritt rundt i hele huset mens vi er borte, og har aldri ødelagt noe. Rører heller ikke mat hvis det står noe på bordet som ungene har glemt.

Skrevet

Hun er hjemme

Anonymous poster hash: edf60...6e9

Skrevet

Syns faktisk dette er dyremisshandling!  Hunden tilbringer jo neste halve livet sitt i bur. Tragisk! Det må gå ann å enten ha hunden på et rom (dersom man MÅ stenge den inne) med tilgang på mat, vann, vindu ol. 

Anonymous poster hash: c43e0...60d

Skrevet

Syns faktisk dette er dyremisshandling! Hunden tilbringer jo neste halve livet sitt i bur. Tragisk! Det må gå ann å enten ha hunden på et rom (dersom man MÅ stenge den inne) med tilgang på mat, vann, vindu ol.

Jepp, enig med deg. Særlig hvis den i tillegg er der om natta og!

Anonymous poster hash: c6263...c90

Skrevet

Hunden er hjemme når vi er på jobb. Var i bur frem til jeg var sikker på at hun ikke gnagde i filler alt som var.

Noen hunder er tryggere i bur, andre klarer seh fint uten. Min beveger seg så lite at hun like gjerne kunne vært i bur.

Skrevet

Er stort sett med mannen på jobb. Enkelte dager når hun er hjemme er hun i hallen. Pleide å få gå løs i hele huset helt til hun fant ut at hun skulle spise på en stuestol.

Anonymous poster hash: 4aa18...75d

Skrevet

Noen ganger i hundegård, andre ganger bundet til hundehuset sitt med 6 m lenke, eller hvis været ikke er så bra, så er hun inne. Vi stenger av mesteparten av huset, men hun har to rom hun går mellom. Om natten sover hun i bur, men det er åpent. Hun piper til vi kommer og lukker døren inntil, så jeg tror hun liker seg der i hulen sin. Den er ikke så mange timer alene, for mannen min jobber sent og jeg jobber tidlig, så det blir bare en stund fra han går til jeg kommer hjem. 

Anonymous poster hash: 8a77c...ec5
Skrevet

Hun er hjemme alene når vi er på jobb, går fritt i hele leiligheten, bortsett fra soverom og bad. Da hun var liten sperret vi av kjøkkenet, så var hun kun der mens vi var på jobb. Det vat I tilfelle hun skulle finne på ugang+ at hun var tryggere med mindre sted å oppholde seg på i starten.

Anonymous poster hash: c9bda...1ba

Skrevet

hunden min er hjemme. Men, går i hunde bhg fast 2 dager i uka. Enkelte uker går han litt flere ganger. 

Anbefaler deg å sjekke om det er noen slike tilbud i nærheten av hvor du bor. Veldig fint å vite at hunden har det supert når du er på jobb. 

Også kan du jo dra på F.eks trening etter jobb også :) Veldig fornøyd med det opplegget :) og han klarer seg veldig fint hjemme alene, men, det er klart det blir kjedelig, og de er jo flokk dyr, så de er jo ikke egnet til å være så mye alene. 

Anonymous poster hash: 3922b...09b
Skrevet

Jeg jobber ikke. Men vi bor på gård og hunden styrer seg mye selv. Svigers er nærmeste nabo, så på dagtid og når vi er borte er det mye der borte og feiter seg opp på pannekaker og pølser eller sover fremfor peisen i den 30 grader varme stua deres. Den følger også etter svigerfar når han er ute og jobber på gården, og er rask med å komme "hjem" så snart de eldste er hjemme fra skolen.

Skrevet

Syns faktisk dette er dyremisshandling! Hunden tilbringer jo neste halve livet sitt i bur. Tragisk! Det må gå ann å enten ha hunden på et rom (dersom man MÅ stenge den inne) med tilgang på mat, vann, vindu ol.

Jeg er også enig,jeg syns det høres helt forferdelig ut :(

Skrevet

Hjemme, løs i huset. Aldri sett behovet for bur uansett hund. Som det er blitt noen av opp gjennom. Men det fins selvsagt noen få unntak som nok kan ha godt av bur i perioder. 

Skrevet

Jeg er også enig,jeg syns det høres helt forferdelig ut :(

Altså hunden er ikke der hele dagen. Er snakk om maks 4 timer! Det er maks. Jeg og samboer jobber forskjellige tider. Så er bare en mellom stasjon til mannen kommer hjem.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Virker som de fleste hundene her takler greit å være alene hjemme?

Anonymous poster hash: 433eb...383

Skrevet

Mannen her har hjemmekontor så hunden er sjeldens alene. Om han er det går han fritt der han måtte ønske. Bur er en uting med mindre det finnes gode grunner. Vi har aldri hatt det, ikke med hundene jeg vokste opp med heller. Det ligger i hvor mye man faktik trener og jobber med at hunden kan være aleine hjemme. Er hunden rabiat hjemme er det ofte fordi det å bli forlatt hjemme har fått en bråstart uten godt treningsgrunnlag.

Vi sjekket med webcamera hva hunden faktisk gjorde når vi var ute. Han sov hele tiden, men på ulike steder. Jeg går utifra at dere som bruker bur lar hunden ha tilgang til vann hele tiden også eller??

Skrevet

På kontoret med meg.

Anonymous poster hash: f3286...a68
Gjest Pusikatt
Skrevet

I bur. Ut å tisser/ mat når vi står opp. Også er hun i buret når vi er på jobb.Anonymous poster hash: b68aa...bc3

Syns faktisk dette er dyremisshandling! Hunden tilbringer jo neste halve livet sitt i bur. Tragisk! Det må gå ann å enten ha hunden på et rom (dersom man MÅ stenge den inne) med tilgang på mat, vann, vindu ol. Anonymous poster hash: c43e0...60d

Jepp, enig med deg. Særlig hvis den i tillegg er der om natta og!Anonymous poster hash: c6263...c90 [/quote

Hund i bur i flere timer er dyremishandling. Virkelig!! Ferdig snakka!!

Skrevet

I bur. Ut å tisser/ mat når vi står opp. Også er hun i buret når vi er på jobb.Anonymous poster hash: b68aa...bc3

Syns faktisk dette er dyremisshandling! Hunden tilbringer jo neste halve livet sitt i bur. Tragisk! Det må gå ann å enten ha hunden på et rom (dersom man MÅ stenge den inne) med tilgang på mat, vann, vindu ol. Anonymous poster hash: c43e0...60d

Jepp, enig med deg. Særlig hvis den i tillegg er der om natta og!Anonymous poster hash: c6263...c90 [/quote

Mener du virkelig det! Er snakk om max 4 timer. Hunden er en valp enda. Skal vi la henne gå rundt å gnage på alt? Vi har selvfølgelig prøvd å ha ho i et lokket rom osv. Men hun finner det mest utenkelige å tygge på! Med en gang vi tilvendte hun buret så gikk det greit. Hun går til og med ditt for å slappe av nå. Vi kan jo ikke la være å dra på jobb eller! Og når hun har fått den opplæringen hun skal ha. Og vi føler oss trygge på at hun kan faktisk være alene i andre rom uten å ødelegge ting så skal hun få lov til å gå mere fritt. Vi vet at hun har det bra i buret pga naboen har følgt med i begynnelsen!!! Og det er tro det eller ei vanlig å ha hundene i bur når folk er på jobb. Jeg flyr i et godt hunde miljø og det er mange som gjør dette. Er dessverre ikke alle som har muligheten til å være hjemme eller å ha med hunden på jobb

Skrevet

Håper hunden får mer tur enn bare ut for å tisse om morningen. Bør iallefall få en 20 min tur, helst mer!

Anonymous poster hash: 22c8c...a72

Skrevet

Håper hunden får mer tur enn bare ut for å tisse om morningen. Bør iallefall få en 20 min tur, helst mer!

Anonymous poster hash: 22c8c...a72

Hva har det med saken å gjøre?! Ja. Den får det. Faktisk flere lange turer om dagen hvis du vil vite det. Som sakt den står max 4 t i buret.

Skrevet

Mener du virkelig det! Er snakk om max 4 timer. Hunden er en valp enda. Skal vi la henne gå rundt å gnage på alt? Vi har selvfølgelig prøvd å ha ho i et lokket rom osv. Men hun finner det mest utenkelige å tygge på! Med en gang vi tilvendte hun buret så gikk det greit. Hun går til og med ditt for å slappe av nå. Vi kan jo ikke la være å dra på jobb eller! Og når hun har fått den opplæringen hun skal ha. Og vi føler oss trygge på at hun kan faktisk være alene i andre rom uten å ødelegge ting så skal hun få lov til å gå mere fritt. Vi vet at hun har det bra i buret pga naboen har følgt med i begynnelsen!!! Og det er tro det eller ei vanlig å ha hundene i bur når folk er på jobb. Jeg flyr i et godt hunde miljø og det er mange som gjør dette. Er dessverre ikke alle som har muligheten til å være hjemme eller å ha med hunden på jobb

Vi er nok mange som mener det ja.

Anonymous poster hash: c6263...c90

Skrevet

Hjemme. Vi brukte fem mnd på å rolig tilvenne ham å være alene, for han syns det var vanskelig. (Var heldige som jobba veldig fleksibelt i starten). Nå er han alene og rolig, tasser rundt i leiligheten og sover for det meste. Har vært fantastisk å se prosessen fra han hylte og var stressa da vi gikk til at han bare løper inn i stua og legger seg godt til rette i sofaen. Er nok kjedelig, men passer på å gi ham masse mosjon og hjernetrim når vi kommer hjem, og går sjelden fra ham i helga. 

Anonymous poster hash: 00c35...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...