Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #26 Skrevet 15. oktober 2014 Inngangspenger var spesielt. Hos oss har barna laget kunst til kunstutstilling som vi kan "kjøpe". Det står en boks man kan putte penger på. Barna har selvsagt vært med på å lage maten. Utstillingen "åpner" kl.15 og varer til siste barn er hentet. Kommunal barnehage Anonymous poster hash: 288f2...1fd
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #27 Skrevet 15. oktober 2014 Har ingen slike arrangementer i vår barnehage. Litt trist egentlig. Anonymous poster hash: 1dd14...203
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #28 Skrevet 15. oktober 2014 Vår barnehage arrangerer også dette. 50 kr i inngang pr person og så spiser vi så masse kaker og drikker så masse kaffe/te/saft som vi vil. Supre greier! Gleder meg:) Synes slike tilstelninger er kjempekoselige. Anonymous poster hash: 81415...639
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #29 Skrevet 15. oktober 2014 Vår bhg skal ha noe de kaller for forut aksjon, pengene de samler inn går til forut aksjonen som støtter noen barn i Nepal. I tillegg så skal det komme noen som jobber for forut og selge leker, spill osv i bhg så det blir jo litt kjøpepress. Bhg lager suppe som koster 25kr pr stk, boller og kake har de bedt foreldrene om å lage, de selges for 10 kr stk. Saft er 5 kr glasset. Da blir det 90kr for suppe og saft for 3 personer, og regner med ungene vil ha kake/bolle også. Så da er vi oppe i 110kr, og det kommer nok til å bli mas fra barna om at de vil kjøpe en leke eller et spill, er ikke så lett å si nei når halve avdelingen får leker/spill av foreldrene. Så da blir det opp i 200kr. Er fint av bhg å støtte denne aksjonen, men som fattig student så er 200kr mye penger.. Anonymous poster hash: 53724...420
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #30 Skrevet 15. oktober 2014 Vår bhg skal ha noe de kaller for forut aksjon, pengene de samler inn går til forut aksjonen som støtter noen barn i Nepal. I tillegg så skal det komme noen som jobber for forut og selge leker, spill osv i bhg så det blir jo litt kjøpepress. Bhg lager suppe som koster 25kr pr stk, boller og kake har de bedt foreldrene om å lage, de selges for 10 kr stk. Saft er 5 kr glasset. Da blir det 90kr for suppe og saft for 3 personer, og regner med ungene vil ha kake/bolle også. Så da er vi oppe i 110kr, og det kommer nok til å bli mas fra barna om at de vil kjøpe en leke eller et spill, er ikke så lett å si nei når halve avdelingen får leker/spill av foreldrene. Så da blir det opp i 200kr. Er fint av bhg å støtte denne aksjonen, men som fattig student så er 200kr mye penger.. Anonymous poster hash: 53724...420 Forut aksjonen er det samme som FN dagen Anonymous poster hash: 64639...419
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #31 Skrevet 15. oktober 2014 He he . Her har nok bhg gjort noe feil. De kan ikke kreve verken at foreldre stiller med mat,kake eller lignende og de kan heller ikke kreve penger.Dere har betalt for bhg plassen og kan hente ungen når dere vil i åpningstiden.Hadde vært noe helt annet om de som ville skrev seg på liste og tar med mat/kake og en bøsse der de som vil donerer det de vil.Er det overivrige foreldrerepresentanter som har funnet på dette?Anonymous poster hash: 15bdb...492 Tror nok heller det er HI som tolker dette feil. Det er helt vanlig med inngangspenger på slike ting, men det er selvfølgelig frivillig å komme og lage mat osv. Anonymous poster hash: 0c635...d5f Hvordan kan det være vanlig med inngangspenger til et arrangement der foreldrene (alle) står for serveringen? (som forøvrig ikke går til barnehagen, men til et godt formål- og det er ble så bra, men synes det er drøyt å kreve det likevel, og kreve var faktisk ordet som ble brukt også). Takk for svar alle sammen. Litt greit å høre hva andre tenker om det samme. Har laga både mat (som forøvrig heller ikke er gratis) og stilt opp før i arbeidstiden på mange ulike arrangement, og kjøpt lodd til gode formål på arrangementet og puttet penger i den frivillige kassa for aktiviteter i barnehagetiden til barna, men å bli krevd inngangspenger (tvangs-donering til gode formål for å kunne delta på barnehagearrangement er jeg i mot, det er noe annet hvis bhg hadde krevd penger for å få dekket egne kostnader) i tillegg! Det er første gang jeg opplever. HI Anonymous poster hash: 6be62...6c8
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #32 Skrevet 15. oktober 2014 Vår barnehage arrangerer også dette. 50 kr i inngang pr person og så spiser vi så masse kaker og drikker så masse kaffe/te/saft som vi vil. Supre greier! Gleder meg:) Synes slike tilstelninger er kjempekoselige. Anonymous poster hash: 81415...639 Helt enig i at det er supert så lenge jeg slipper å ta med kaka og saften selv :-) Anonymous poster hash: 6be62...6c8
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #33 Skrevet 15. oktober 2014 Vår bhg skal ha noe de kaller for forut aksjon, pengene de samler inn går til forut aksjonen som støtter noen barn i Nepal. I tillegg så skal det komme noen som jobber for forut og selge leker, spill osv i bhg så det blir jo litt kjøpepress. Bhg lager suppe som koster 25kr pr stk, boller og kake har de bedt foreldrene om å lage, de selges for 10 kr stk. Saft er 5 kr glasset. Da blir det 90kr for suppe og saft for 3 personer, og regner med ungene vil ha kake/bolle også. Så da er vi oppe i 110kr, og det kommer nok til å bli mas fra barna om at de vil kjøpe en leke eller et spill, er ikke så lett å si nei når halve avdelingen får leker/spill av foreldrene. Så da blir det opp i 200kr. Er fint av bhg å støtte denne aksjonen, men som fattig student så er 200kr mye penger..Anonymous poster hash: 53724...420 Såpass ja. Det var hakket værre enn hos oss... HI Anonymous poster hash: 6be62...6c8
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #34 Skrevet 15. oktober 2014 Å herre! Er det ingen her inne som har vett nok til å bare snakke med de det gjelder om ting????? I stedet for å ta det opp her? Hadde bhg hatt en arrangement som begynte så tidlig at jeg ble forhindret å stille hadde jeg bare fortalt til ped leder at dessverre denne gangen kan jeg ikke ha med mat eller komme klokken tre, men jeg kommer gjerne i fire tiden (eller når det passer bedre) og bidrar selvsagt med 50,- til et godt formål. Den er grei, svarer ped leder mest garantert da! Det er vel ingen bhg som krever at foreldre skal stille opp på ting som skjer i arbeidstiden, slutt å være så negative sytehøns nå da! Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. Ikke sitte å hisse seg opp på et anonymforum.... Anonymous poster hash: 5bc69...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå