Gå til innhold

SAY WHAT??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå svarer jeg basert på min erfaring og utfra det skjønner jeg HI godt! Far til barna her i huset har flere ganger meldt dem på aktiviteter. Flott det. Han følger opp en liten stund og så går han lei. Da sitter jeg igjen med oppfølging, dugnader, kontigenter, kjøp av utstyr, kjøring osv. Og så blir det meg som må fortelle barna at de ikke kan fortsette. Kjempe flott.

Far er snill som melder på. Jeg blir dritten som sier at barna ikke kan fortsette. Er møkk lei det opplegget!

Anonymous poster hash: 6e59c...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utifra skrivemåte og tegnsetting, ikke minst formulering, så høres HI ut som en mor som er på gjentatte besøk hos mekler fordi hun skal krangle om hver minste ting.

Du overdriver og virker veldig dramatisk.

Pust med magen og slapp litt av. Prøv å sett livet i perspektiv og spør deg selv om det er verdt stresset.

Anonymous poster hash: b8331...35a

Skrevet

Det er jo en fordel at mor og far snakker sammen vedr fritidsaktiviterer! Om far mener mor skal ta seg av kjøring/henting bør han i alle fall ikke melde poden på noe som helst.

Anonymous poster hash: 6aede...94d
Skrevet

Jeg er ikke på mekling for hver minste ting nei. Vært der to ganger, var da vi gikk fra hverandre.

Jo, vi har 50/50, går greit det selv med den avstanden.

Det jeg reagerte på i går var at jeg ikke har fått noe beskjed fra faren. Han mener jeg skal gi beskjed om alt fra legetime til beskjeder fra skolen.

Her får jeg ikke noen beskjeder om noe. Har ungene vært hos lege hører jeg ingenting, da guttungen måtte på legevakta å sy fikk jeg høre det når han var ferdig, da eldste var hos tannlegen å trakk ei tann fikk jeg vite det etterpå. Og nå dette.. er det virkelig rett?

Har virkelig lyst å gi blaffen i å gi beskjeder jeg å nå, for det er jo tydeligvis rett.

Anonymous poster hash: 50e12...6ca

Skrevet

Var HI over her ja

Anonymous poster hash: 50e12...6ca

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har ikke spurt faren til jenta mi om det er greit at hun går på fotball, korps og piano. Han følger ikke opp likevel, så hvorfor trenger han beskjed? Hadde det vært opp til han ville han sagt nei og ungen ville ikke vært med på noe. Så nei, ikke alltid man på død og liv må informere om alt.

Men om far følger, HI, så må det jo være greit? Håper ikke barnet ditt må slutte pga fars manglende evne til å stille opp

Skrevet

Jeg skjønner at du blir irritert, særlig hvis historien har vist deg at han ikke kommer til å klare å følge opp dette. Men samtidig vet jeg ikke helt hvor mye du har å vinne på å krige med ham om dette. Mitt mantra i samarbeidsrelasjonen til min eldste har hele tiden vært at jeg skal oppføre meg ordentlig selv om faren ikke gjør det og at det vil være best i det lange løp. Nå er datteren stor og hun ser utmerket godt hvordan ting fungerer.

Du må selvfølgelig ta kontakt med ham og si at du gjerne ville hatt beskjed fra ham i stedet for å høre det fra barnet. Understrek at siden du går på skole den aktuelle dagen og dere derfor ikke har bil, må han følge dette opp og at det er barnet inneforstått med.

Og du - pust med magen og slapp av. Han er ikke samarbeidsorientert, men ikke la ham ødelegge for deg og ikke gjør dette større enn det er.

Skrevet

Jeg skjønner at du er frustrert. Men hvis du ikke kan følge, så får gutten gå på aktiviteten de ukene han er hos far, og ikke de ukene han er hos deg. Værre er det vel ikke.

Anonymous poster hash: 3c13d...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...