Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Hva faen liksom.. sønnen min kom hjem fra faren i dag. Mamma, jeg er begynnt på en ny aktivitet. Han fortalte meg hva, og når de har trening. Men FAREN har ikke gitt meg beskjed. Og den dagen aktiviteten er jeg opptatt. Og null mulighet for hente/bringe. Har ikke snakka med faren og jeg kjenner jeg koker litt. Må roe meg litt ned før jeg tar kontakt. Men hva fanken sier jeg uten å si no galt? Anonymous poster hash: 50e12...6ca
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 mulig faren har tenkt til å ta han med hver gang det er trening? Å det er vel bare fint? Anonymous poster hash: 3646e...d3a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Helt greit det vel, men jeg burde vel likevel få beskjed? Er ikke bare hans sønn. Hi Anonymous poster hash: 50e12...6ca
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Spør faren om det stemmer. Og hvis han sier ja, så forklarer du at du ikke kan hente/bringe den dagen, og spør om han kan ta seg av det. Det trenger ikke å være verre enn det Anonymous poster hash: 1e2f4...03c
Kathrine. Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Kven passer barnet mens du er opptatt da? Kan Ikkje dei levere og hente?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Det er samboeren min som gjør. Vi har bare en bil, og de dagene bruker jeg bilen på kvelden. Så derfor kan jeg iķke hente/bringe. Men burde ikke faren gitt meg beskjed? Og ikke guttungen selv? Det er ikke første gang han gir faen sånn.. i helga hadde de gitt det andre barnet vårt øyedråper, som de hadde hjemme, brukt for noe annet, og antakeligvis gått ut på dato. Er det rart jeg blir frustrert? Anonymous poster hash: 50e12...6ca
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Hvis faren til barnet mitt hadde tatt med min sønn på trening å latt han "begynne" der uten at jeg visste det hadde jeg bare blitt glad. Såframt det ikke var basehopping eller noe sånnt. Hadde vært kjekt om han nevnte det ved levering da. Men jeg tar også mange sånne avgjørelser uten å spørre far. Faktisk så bestemmer jeg stort sett alt uten å spørre. (og vi er fortsatt gift) Anonymous poster hash: 3646e...d3a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Joda, veldig fint at han har funnet noe å gjøre, MEN JEG VIL HA BESKJED!!!! Det hadde blitt månelyst om jeg hadde gjort det samme. Anonymous poster hash: 50e12...6ca
*Miss Marple* Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Så lenge far tar seg av henting og bringing må det vel bare være kjekt? Og siden du er opptatt likevel så går det jo ikke ut over ditt samvær? Her syns jeg at du skal svelge en kamel og være glad for at far og sønn finner på noe kjekt sammen.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Har sagt det før her, Helt topp at han har en aktivitet!! Men burde ikke jeg få beskjed?? Vi bor et godt stykke fra hverandre, tar ca 30 min kjøring, så da må han jo hente og levere her. Nå kjenner jeg min x, og jeg VET han ikke kommer til å gjøre det. Så da går det utover gutten. Anonymous poster hash: 50e12...6ca
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Helt ærlig, HI, du høres hissig og lite samarbeidsinnstilt ut. Herre min hatt for utropstegn og spørsmålstegn og store bokstaver. Sikkert lurt om du venter litt med å snakke med far, som du sier. Det er da ingenting å ta på vei for? Enten kjører far eller så må ungen slutte på aktiviteten. Ikke noe å hisse seg opp over i det hele tatt. Om du tar så på vei over den minste ting har dere ganske store utfordringer hva samarbeid angår. Anonymous poster hash: f1d6c...e20
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Ikke rart det blir høyt konfliktnivå når man som forelder ikke kan ta en eneste avgjørelse uten å først informere/spørre den andre. Skjønner jeg det rett når dere har 50/50 og at far har meldt barnet på en aktivitet når han har vært der? Det er da virkelig ikke verdens undergang. Enten kommer far og henter barnet for å følge på aktiviteten også i din uke, eller om det er vanskelig så går barnet på denne aktiviteten bare annenhver uke når han er hos far. Hva i alle dager hisser du deg opp over? Anonymous poster hash: fabd8...c02
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Fordi jeg er møkka lei av at den fyren tar avgjørelser over hodet på meg når det gjelder ungene. Det er ikke første gang. Jeg snakker allefall med han før jeg melder en av de på en aktivitet. En del har det ikke blitt av pga han ikke gidder å følge opp. Jeg sliter nok med å få eldste på trening, pga mine to dager i uka jeg er opptatt. Men nei, han kommer ikke til å hente gutten her for å kjøre han på trening. Så godt kjenner jeg han. Og det er ikke bare hans sønn, det er min å. Burde vel ha noe å si jeg å da eller? Anonymous poster hash: 50e12...6ca
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Må gutten hentes og leveres da? Gutten kan kanskje gå, sykle, ta buss eller tog eller dere kan avtale samkjøring med andre foreldre. Anonymous poster hash: 631eb...a83
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Hva er du opptatt med to dager i uka som ikke kan endres for at gutten skal få gått på trening? Anonymous poster hash: be0b5...ff5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 Mange damer her som tydeligvis gir en lang marsj i hva barna deres bedriver på fritiden. Å melde deres felles barn på en ny aktivitet uten å informere deg er respektløst og lite modent. Man vil jo vite hva ungene gjør på fritida, gjerne sjekke litt rundt priser, lokaler, om det er mye dugnader, hva som kreves av utstyr osv. Anonymous poster hash: 1428c...b55
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg går på skole to kvelder i uka, og dette er han klar over. Ja, jeg mener å det er respektløst. Om du leser lengre opp så er det ca 30 min kjøring. Så gå/sykle er ikke aktuelt. Tog/bane har vi ikke her. Og buss går det lite av og det tar opptil 1,5 t pga bussbytte. Anonymous poster hash: 50e12...6ca
*Miss Marple* Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 Mange damer her som tydeligvis gir en lang marsj i hva barna deres bedriver på fritiden. Å melde deres felles barn på en ny aktivitet uten å informere deg er respektløst og lite modent. Man vil jo vite hva ungene gjør på fritida, gjerne sjekke litt rundt priser, lokaler, om det er mye dugnader, hva som kreves av utstyr osv. Anonymous poster hash: 1428c...b55 Eller så er vi damer som skjønner at også pappa'n kan ta disse avgjørelsene. Jeg regner ikke med at han melder barnet på noe som er helseskadelig eller kjedelig Men hvis denne pappa'n har for vane å ikke følge opp forpliktelsene sine skjønner jeg jo at hi blir oppgitt. Men om det lar seg gjøre håper jeg at hun legger til rette for at gutten kan få fortsette på aktiviteten hvis han vil.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Hi, hadde innlegget ditt handla om at du hadde meldt gutten på en aktivitet og vært frustrert fordi far var sur fordi han verken var blitt spurt eller informert, så hadde du fått høre at det ikke bare er ditt barn, at du er egoistisk som setter far og barn i denne situasjonen og at du selvsagt må sjekke om ting passer med far før du tar en avgjørelse som går utover ham. Mødre har helt andre regler å forholde seg til enn fedre. Anonymous poster hash: 52a85...cfe
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Hi, hadde innlegget ditt handla om at du hadde meldt gutten på en aktivitet og vært frustrert fordi far var sur fordi han verken var blitt spurt eller informert, så hadde du fått høre at det ikke bare er ditt barn, at du er egoistisk som setter far og barn i denne situasjonen og at du selvsagt må sjekke om ting passer med far før du tar en avgjørelse som går utover ham. Mødre har helt andre regler å forholde seg til enn fedre. Anonymous poster hash: 52a85...cfe Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror veldig mange mammaer tar slike avgjørelser helt på egenhånd og det er helt greit. Om det er vanskelig for mor å følge til akkurat denne aktiviteten er det da ikke verre enn at ungen går der annenhver uke og far følger opp dette alene. Anonymous poster hash: fabd8...c02
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #21 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg skjønner godt at du blir frustrert. Selvsagt skal du ha beskjed om sånt, selv om han henter/bringer. Anonymous poster hash: 1af14...514
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #22 Skrevet 13. oktober 2014 Hi, hadde innlegget ditt handla om at du hadde meldt gutten på en aktivitet og vært frustrert fordi far var sur fordi han verken var blitt spurt eller informert, så hadde du fått høre at det ikke bare er ditt barn, at du er egoistisk som setter far og barn i denne situasjonen og at du selvsagt må sjekke om ting passer med far før du tar en avgjørelse som går utover ham. Mødre har helt andre regler å forholde seg til enn fedre. Anonymous poster hash: 52a85...cfe Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror veldig mange mammaer tar slike avgjørelser helt på egenhånd og det er helt greit. Om det er vanskelig for mor å følge til akkurat denne aktiviteten er det da ikke verre enn at ungen går der annenhver uke og far følger opp dette alene. Anonymous poster hash: fabd8...c02 Dette er jeg uenig i. At mødre gjør det samme gjør det ikke riktig. Når man har barn sammen så er det minste man kan kreve av samarbeid og kommunikasjon at man i hvert fall opplyser den andre forelderen om at felles barn har begynt på en aktivitet. Noe annet er bare barnslig, respektløst og konfliktskapende. Hva koster det å sende en melding å gi beskjed, eller til og med (VRÆÆÆL!!!) høre hva den andre forelderen mener om saken? Kanskje man kan komme frem til løsninger som passer BEGGE foreldrene? Stakkars unger som har foreldre som ikke engang kan snakke sammen om så banale ting. Forelderskap er et samarbeid! Anonymous poster hash: 52a85...cfe
mamma_bergen Skrevet 13. oktober 2014 #23 Skrevet 13. oktober 2014 Helt seriøst, mener dere virkelig at det er helt greit at far bestemmer slikt uten å nevne det for mor i det hele tatt? Jeg hadde ikke funnet meg i det,og jeg vet at far heller ikke hadde godtatt om jeg hadde meldt datteren på noe uten å nevne det. Det er bare ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #24 Skrevet 13. oktober 2014 Hvor står det at de har 50/50? Hvis faren bor 30min kjøring unna moren høres det usannsynlig ut. Anonymous poster hash: 75fd9...518
Gjest Antarctica Skrevet 13. oktober 2014 #25 Skrevet 13. oktober 2014 Ojojoj. Snakker om storm i et fingerbøl... og her i huset har poden tenkt å melde seg på skitrening. Lurer på hvilket søknadsskjema jeg må sende til far for å forberede ham på denne livsomveltningen (som ikke kommer til å involvere hans transporttjenester eller noe som helst annet.) JO, vi er mange mødre som lar barnet melde seg på akkurat det som måtte passe, og mange fedre som ikke blir hysteriske om de ad omveier får høre at poden går på turn, sjakk, orgelspill eller hva som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå