Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #26 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #27 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396 Unnskyld, men hva er det du ikke har fått med deg?? Jeg skriver jo gang på gang at INGEN HER PÅ KONTORET snakker om henne. EN ENESTE gang har sjefen vår spurt meg om min kollega. Om hun har gitt uttrykk for å ikke ha det bra. Det har overhodet ikke vært noe sladder om henne på jobb!! Nå må dere lese det jeg skriver altså. Herregud Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #28 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396 Unnskyld, men hva er det du ikke har fått med deg?? Jeg skriver jo gang på gang at INGEN HER PÅ KONTORET snakker om henne. EN ENESTE gang har sjefen vår spurt meg om min kollega. Om hun har gitt uttrykk for å ikke ha det bra. Det har overhodet ikke vært noe sladder om henne på jobb!! Nå må dere lese det jeg skriver altså. Herregud Anonymous poster hash: e4634...87d Hissig eller? Jeg har lest alle kommentarene dine og mener likevel ut fra det du skriver at hun kan ha plukket opp denne stemningen. Du tar null selvkritikk og tåler jo ingenting. Dette var da ingenting å hyle opp for? Du virker så lite forståelsesfull og sjarmernde at jeg har ikke ord. Tror fremdeles kommentaren på face var ment som humoristisk Får slenge på en herregud og et måpefjes jeg og da Anonymous poster hash: bfb19...396
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #29 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396 Unnskyld, men hva er det du ikke har fått med deg?? Jeg skriver jo gang på gang at INGEN HER PÅ KONTORET snakker om henne. EN ENESTE gang har sjefen vår spurt meg om min kollega. Om hun har gitt uttrykk for å ikke ha det bra. Det har overhodet ikke vært noe sladder om henne på jobb!! Nå må dere lese det jeg skriver altså. Herregud Anonymous poster hash: e4634...87d Hissig eller? Jeg har lest alle kommentarene dine og mener likevel ut fra det du skriver at hun kan ha plukket opp denne stemningen. Du tar null selvkritikk og tåler jo ingenting. Dette var da ingenting å hyle opp for? Du virker så lite forståelsesfull og sjarmernde at jeg har ikke ord. Tror fremdeles kommentaren på face var ment som humoristisk Får slenge på en herregud og et måpefjes jeg og da Anonymous poster hash: bfb19...396 Du har lest gjennom hele tråden, men påstår fremdeles at hun oppfører seg slik fordi vi er slemme mot henne? Sitat fra ditt innlegg: " Og selv om det dere gjør/ har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om". Atte hæ?? Anonymous poster hash: e4634...87d
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2014 #30 Skrevet 13. oktober 2014 Søkte opp ett av dine tidligere innlegget om henne HI, siden du tydeligvis ikke skjønner at du har grunn til å ta noe selvkritikk. Og ærlig talt: Selvfølgelig merker hun at du spekulerer, "tester" henne og at hun snakkes om av flere, slik du skriver i tidligere tråd... La nå for guds skyld denne dama bare få være i fred, hvis hun vil det. Mistrives hun, så er det lederens ansvar å snakke med henne og ikke sladre videre til dere kolleger. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144038826-idag-skal-jeg-utføre-et-lite-eksperiment-pa-jobb-jeg-har-en-meeeget-famælt-kollega/page-3 Anonymous poster hash: 2d015...e96 Ser fremdeles ikke at jeg har skrevet av noen av oss her på jobben er stygge med henne. Jeg testet henne ut for å se om hun ville si noe selv. Det gjorde hun ikke, så nå sitter vi altså hele dagen uten å si noe til hverandre. Hva synes du er så slemt av meg egentlig?? Anonymous poster hash: e4634...87d Forstår du ikke at du ikke trenger å være stygg med noen for å såre? Hvis personen har for eksempel angst og er klar over det, så får hun høre at hun diskuteres av andre, uansett om det er i dårlige eller gode ord, så er det noe som sårer, siden andre setter fokus på at hun er sær og annerledes og snakker om henne bak hennes rygg. Tenk om du hadde en skavank og andre snakket (i gode ord!) om denne skavanken med hverandre bak din rygg. Hadde du syntes det var greit?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #31 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396 Unnskyld, men hva er det du ikke har fått med deg?? Jeg skriver jo gang på gang at INGEN HER PÅ KONTORET snakker om henne. EN ENESTE gang har sjefen vår spurt meg om min kollega. Om hun har gitt uttrykk for å ikke ha det bra. Det har overhodet ikke vært noe sladder om henne på jobb!! Nå må dere lese det jeg skriver altså. Herregud Anonymous poster hash: e4634...87d Hissig eller? Jeg har lest alle kommentarene dine og mener likevel ut fra det du skriver at hun kan ha plukket opp denne stemningen. Du tar null selvkritikk og tåler jo ingenting. Dette var da ingenting å hyle opp for? Du virker så lite forståelsesfull og sjarmernde at jeg har ikke ord. Tror fremdeles kommentaren på face var ment som humoristisk Får slenge på en herregud og et måpefjes jeg og da Anonymous poster hash: bfb19...396 Du har lest gjennom hele tråden, men påstår fremdeles at hun oppfører seg slik fordi vi er slemme mot henne?Sitat fra ditt innlegg: " Og selv om det dere gjør/ har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om". Atte hæ?? Anonymous poster hash: e4634...87d Atte hæ? Kan du ikke lese eller ser du ting mellom linjene som ikke er der? Har ikke skrevet noen plass at dere er stygge med henne jeg, men at hun har plukket opp denne stemningen.. Og dere har ho snakket om henne. Du er virkelig ute etter å krangle du? Hugger hodet av alle som er kritiske til deg? Det ER jo tydeligvis en stemning på denne arbeidsplassen da, der folk har lagt merke til hennes oppførsel.. Så forstår ikke hva du argumenterer mot. Og hun har da tydeligvis lagt merke til at det er noe.. Mitt forslag var at kommentaren på facebook var en spøk. Men i følge svarene dine, forstår jeg du ikke er åpen for innspill som ikke er enig med deg. Såpass må du da tåle når du tar opp denne kollegaen for andre gang her inne. Anonymous poster hash: bfb19...396
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #32 Skrevet 13. oktober 2014 Søkte opp ett av dine tidligere innlegget om henne HI, siden du tydeligvis ikke skjønner at du har grunn til å ta noe selvkritikk. Og ærlig talt: Selvfølgelig merker hun at du spekulerer, "tester" henne og at hun snakkes om av flere, slik du skriver i tidligere tråd... La nå for guds skyld denne dama bare få være i fred, hvis hun vil det. Mistrives hun, så er det lederens ansvar å snakke med henne og ikke sladre videre til dere kolleger. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144038826-idag-skal-jeg-utføre-et-lite-eksperiment-pa-jobb-jeg-har-en-meeeget-famælt-kollega/page-3 Anonymous poster hash: 2d015...e96 Ser fremdeles ikke at jeg har skrevet av noen av oss her på jobben er stygge med henne. Jeg testet henne ut for å se om hun ville si noe selv. Det gjorde hun ikke, så nå sitter vi altså hele dagen uten å si noe til hverandre. Hva synes du er så slemt av meg egentlig?? Anonymous poster hash: e4634...87d Forstår du ikke at du ikke trenger å være stygg med noen for å såre? Hvis personen har for eksempel angst og er klar over det, så får hun høre at hun diskuteres av andre, uansett om det er i dårlige eller gode ord, så er det noe som sårer, siden andre setter fokus på at hun er sær og annerledes og snakker om henne bak hennes rygg. Tenk om du hadde en skavank og andre snakket (i gode ord!) om denne skavanken med hverandre bak din rygg. Hadde du syntes det var greit? Hvor får du det fra at hun får høre at hun diskuteres av oss andre?? Det var EN samtale mellom meg og vår sjef. INGEN andre er involverte, heller ikke min kollega. Det er ingen som har sagt noe til henne eller om henne. Det går jo virkelig ikke an å påstå ting som ikke er fakta! Du trekker dine egne konklusjoner som er basert på usannheter og du gidder ikke engang å forholde deg til de fakta jeg forsøker å fortelle deg! At andre snakker om meg på jobben, kan jo være. Men det vet jeg jo ikke så lenge ingen sier noe ekkelt til meg eller at jeg får høre at andre tisker og hvisker om meg, ikke sant? Så da har jeg jo ingen grunn til å føle meg støtt av noen eller noe. See? Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #33 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396 Unnskyld, men hva er det du ikke har fått med deg?? Jeg skriver jo gang på gang at INGEN HER PÅ KONTORET snakker om henne. EN ENESTE gang har sjefen vår spurt meg om min kollega. Om hun har gitt uttrykk for å ikke ha det bra. Det har overhodet ikke vært noe sladder om henne på jobb!! Nå må dere lese det jeg skriver altså. Herregud Anonymous poster hash: e4634...87d Hissig eller? Jeg har lest alle kommentarene dine og mener likevel ut fra det du skriver at hun kan ha plukket opp denne stemningen. Du tar null selvkritikk og tåler jo ingenting. Dette var da ingenting å hyle opp for? Du virker så lite forståelsesfull og sjarmernde at jeg har ikke ord. Tror fremdeles kommentaren på face var ment som humoristisk Får slenge på en herregud og et måpefjes jeg og da Anonymous poster hash: bfb19...396 Du har lest gjennom hele tråden, men påstår fremdeles at hun oppfører seg slik fordi vi er slemme mot henne?Sitat fra ditt innlegg: " Og selv om det dere gjør/ har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om". Atte hæ?? Anonymous poster hash: e4634...87d Atte hæ? Kan du ikke lese eller ser du ting mellom linjene som ikke er der? Har ikke skrevet noen plass at dere er stygge med henne jeg, men at hun har plukket opp denne stemningen.. Og dere har ho snakket om henne. Du er virkelig ute etter å krangle du? Hugger hodet av alle som er kritiske til deg? Det ER jo tydeligvis en stemning på denne arbeidsplassen da, der folk har lagt merke til hennes oppførsel.. Så forstår ikke hva du argumenterer mot. Og hun har da tydeligvis lagt merke til at det er noe.. Mitt forslag var at kommentaren på facebook var en spøk. Men i følge svarene dine, forstår jeg du ikke er åpen for innspill som ikke er enig med deg. Såpass må du da tåle når du tar opp denne kollegaen for andre gang her inne. Anonymous poster hash: bfb19...396 Jeg ser at det er vanskelig å skjønne situasjonen. Man må neste oppleve den for å forstå hva jeg mener her. Har aldri opplevd noe liknende tidligere. Det jeg reagerer på, er at det påstås hardnakket at dette er min egen feil. Fordi min kollega føler seg pratet om. Det stemmer ikke. Du kan gjerne mene jeg er ukritisk til meg selv, men det du skriver stemmer ikke. Jeg ser at du/dere som ikke opplever situasjonen, har deres meninger om saken. Og det er greit. Men jeg VET at det ikke er slik. Og det provoserer at du hevder det er slik du sier, fordi du tolker det slik. Det er ikke du som jobber med vedkommende. Hadde du gjort det, så ville det kanskje vært annerledes. Anonymous poster hash: e4634...87d
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 13. oktober 2014 #34 Skrevet 13. oktober 2014 Forunderlig at så mange synes det er helt grei oppførsel av en kollega. Og mange av dere skriver at HI "mobber" henne ved å baksnakke ol. Ut fra det jeg kan forstå, så svarer jo HI veldig mange ganger at det ikke er tilfelle. Vi får forholde oss til det HI forteller oss, og ikke trekke våre egne konklusjoner basert på antakelser som muligens ikke finnes. Jeg synes din kollega virker litt eksentrisk HI. Men jeg ville ikke brydd meg mer om henne. Bare fortsett tausheten så lenge du synes det er ok. Og drit i å involvere henne noe mer utover det som skjer i forbindelse med jobb, slik som julebord og sommeravslutning.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #35 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396 Unnskyld, men hva er det du ikke har fått med deg?? Jeg skriver jo gang på gang at INGEN HER PÅ KONTORET snakker om henne. EN ENESTE gang har sjefen vår spurt meg om min kollega. Om hun har gitt uttrykk for å ikke ha det bra. Det har overhodet ikke vært noe sladder om henne på jobb!! Nå må dere lese det jeg skriver altså. Herregud Anonymous poster hash: e4634...87d Hissig eller? Jeg har lest alle kommentarene dine og mener likevel ut fra det du skriver at hun kan ha plukket opp denne stemningen. Du tar null selvkritikk og tåler jo ingenting. Dette var da ingenting å hyle opp for? Du virker så lite forståelsesfull og sjarmernde at jeg har ikke ord. Tror fremdeles kommentaren på face var ment som humoristisk Får slenge på en herregud og et måpefjes jeg og da Anonymous poster hash: bfb19...396 Du har lest gjennom hele tråden, men påstår fremdeles at hun oppfører seg slik fordi vi er slemme mot henne?Sitat fra ditt innlegg: " Og selv om det dere gjør/ har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om". Atte hæ?? Anonymous poster hash: e4634...87d Atte hæ? Kan du ikke lese eller ser du ting mellom linjene som ikke er der? Har ikke skrevet noen plass at dere er stygge med henne jeg, men at hun har plukket opp denne stemningen.. Og dere har ho snakket om henne. Du er virkelig ute etter å krangle du? Hugger hodet av alle som er kritiske til deg? Det ER jo tydeligvis en stemning på denne arbeidsplassen da, der folk har lagt merke til hennes oppførsel.. Så forstår ikke hva du argumenterer mot. Og hun har da tydeligvis lagt merke til at det er noe.. Mitt forslag var at kommentaren på facebook var en spøk. Men i følge svarene dine, forstår jeg du ikke er åpen for innspill som ikke er enig med deg. Såpass må du da tåle når du tar opp denne kollegaen for andre gang her inne. Anonymous poster hash: bfb19...396 Jeg ser at det er vanskelig å skjønne situasjonen. Man må neste oppleve den for å forstå hva jeg mener her. Har aldri opplevd noe liknende tidligere. Det jeg reagerer på, er at det påstås hardnakket at dette er min egen feil. Fordi min kollega føler seg pratet om. Det stemmer ikke. Du kan gjerne mene jeg er ukritisk til meg selv, men det du skriver stemmer ikke. Jeg ser at du/dere som ikke opplever situasjonen, har deres meninger om saken. Og det er greit. Men jeg VET at det ikke er slik. Og det provoserer at du hevder det er slik du sier, fordi du tolker det slik. Det er ikke du som jobber med vedkommende. Hadde du gjort det, så ville det kanskje vært annerledes. Anonymous poster hash: e4634...87d Jeg skjønner helt ærlig ikke hva du mener at jeg hevder. Jeg mener ikke det er din feil, det er dine ord. Det jeg skriver er også bare min tolkning, men ikke nødvendigvis riktig. Men når man leser at du, sjefen og dine kollegaer har reagert på at hun er slik, så mener (les; mener) jeg at det er en ting som lett plukkes opp av den det gjelder. Du skriver hun er høflig og at dere har en god tone.. Hun har også invitert deg hjem på private . Derfor forstår jeg ikke hvorfor du har hengt deg slik opp i henne. Det at hun ikke tar opp egne tema og bærer samtalen videre etter du har sluttet å snakke, mener ikke jeg kan kvalifiseres som sært. Noen er faktisk slik og greier ikke holde en samtale med andre på eget initiativ. Det bør også respekteres, akkurat som hun respekterer deg og at du vil prate litt.. Så da svarer hun på det du spør om. Har jobbet med flere som ikke sier annet enn hei og hade jeg.. De irriterer meg fint lite og jeg "invaderer" ikke deres komfortsone. Irriterer meg heller ikke kver dem. Så beklager at jeg ikke ser problemstillingen din. Det fjør jeg virkelig ikke. Og har det slått deg at om hun skulle finne på å lese her inne, så forstår hun lett hvem du er og hvem hun snakker om? Håper uansett det løser seg for dere på et vis. Anonymous poster hash: bfb19...396
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #36 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396 Unnskyld, men hva er det du ikke har fått med deg?? Jeg skriver jo gang på gang at INGEN HER PÅ KONTORET snakker om henne. EN ENESTE gang har sjefen vår spurt meg om min kollega. Om hun har gitt uttrykk for å ikke ha det bra. Det har overhodet ikke vært noe sladder om henne på jobb!! Nå må dere lese det jeg skriver altså. Herregud Anonymous poster hash: e4634...87d Hissig eller? Jeg har lest alle kommentarene dine og mener likevel ut fra det du skriver at hun kan ha plukket opp denne stemningen. Du tar null selvkritikk og tåler jo ingenting. Dette var da ingenting å hyle opp for? Du virker så lite forståelsesfull og sjarmernde at jeg har ikke ord. Tror fremdeles kommentaren på face var ment som humoristisk Får slenge på en herregud og et måpefjes jeg og da Anonymous poster hash: bfb19...396 Du har lest gjennom hele tråden, men påstår fremdeles at hun oppfører seg slik fordi vi er slemme mot henne?Sitat fra ditt innlegg: " Og selv om det dere gjør/ har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om". Atte hæ?? Anonymous poster hash: e4634...87d Atte hæ? Kan du ikke lese eller ser du ting mellom linjene som ikke er der? Har ikke skrevet noen plass at dere er stygge med henne jeg, men at hun har plukket opp denne stemningen.. Og dere har ho snakket om henne. Du er virkelig ute etter å krangle du? Hugger hodet av alle som er kritiske til deg? Det ER jo tydeligvis en stemning på denne arbeidsplassen da, der folk har lagt merke til hennes oppførsel.. Så forstår ikke hva du argumenterer mot. Og hun har da tydeligvis lagt merke til at det er noe.. Mitt forslag var at kommentaren på facebook var en spøk. Men i følge svarene dine, forstår jeg du ikke er åpen for innspill som ikke er enig med deg. Såpass må du da tåle når du tar opp denne kollegaen for andre gang her inne. Anonymous poster hash: bfb19...396 Jeg ser at det er vanskelig å skjønne situasjonen. Man må neste oppleve den for å forstå hva jeg mener her. Har aldri opplevd noe liknende tidligere. Det jeg reagerer på, er at det påstås hardnakket at dette er min egen feil. Fordi min kollega føler seg pratet om. Det stemmer ikke. Du kan gjerne mene jeg er ukritisk til meg selv, men det du skriver stemmer ikke. Jeg ser at du/dere som ikke opplever situasjonen, har deres meninger om saken. Og det er greit. Men jeg VET at det ikke er slik. Og det provoserer at du hevder det er slik du sier, fordi du tolker det slik. Det er ikke du som jobber med vedkommende. Hadde du gjort det, så ville det kanskje vært annerledes. Anonymous poster hash: e4634...87d Jeg skjønner helt ærlig ikke hva du mener at jeg hevder. Jeg mener ikke det er din feil, det er dine ord. Det jeg skriver er også bare min tolkning, men ikke nødvendigvis riktig. Men når man leser at du, sjefen og dine kollegaer har reagert på at hun er slik, så mener (les; mener) jeg at det er en ting som lett plukkes opp av den det gjelder. Du skriver hun er høflig og at dere har en god tone.. Hun har også invitert deg hjem på private . Derfor forstår jeg ikke hvorfor du har hengt deg slik opp i henne. Det at hun ikke tar opp egne tema og bærer samtalen videre etter du har sluttet å snakke, mener ikke jeg kan kvalifiseres som sært. Noen er faktisk slik og greier ikke holde en samtale med andre på eget initiativ. Det bør også respekteres, akkurat som hun respekterer deg og at du vil prate litt.. Så da svarer hun på det du spør om. Har jobbet med flere som ikke sier annet enn hei og hade jeg.. De irriterer meg fint lite og jeg "invaderer" ikke deres komfortsone. Irriterer meg heller ikke kver dem. Så beklager at jeg ikke ser problemstillingen din. Det fjør jeg virkelig ikke. Og har det slått deg at om hun skulle finne på å lese her inne, så forstår hun lett hvem du er og hvem hun snakker om? Håper uansett det løser seg for dere på et vis. Anonymous poster hash: bfb19...396 Det er ikke hun som har invitert hjem privat. Det er en felles kollega av oss. Som sagt, det er greit å lese godt nok gjennom hovedinnlegget først...... Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #37 Skrevet 13. oktober 2014 Kan du slutte å be meg om å lese hva du skriver? Haha.. det er da ikke rart jeg tror hun har invitert deg hjem på privaten, når du skriver.. Og jeg siterer : "Jeg har blitt invitert på middager og sammenkomster hjemme hos henne på privat basis. Så jeg har ingen inntrykk av at hun ikke liker meg." Kanskje du skal gå gjennom det du selv har skrevet før du kritiserer andre for ikke å lese? Men nok fra meg. Håper du får det svaret du er på jakt etter Anonymous poster hash: bfb19...396
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #38 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d La det ligge. MEGET spesielt av henne.. Jeg er da hyggelig med kolleger på jobb selv om vi kanskje ikke omgåes privat. Men ikke alle vil det tydeligvis. Hun vil vel bare jobbe og ferdig med det? Anonymous poster hash: d290b...47e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #39 Skrevet 13. oktober 2014 Kan du slutte å be meg om å lese hva du skriver? Haha.. det er da ikke rart jeg tror hun har invitert deg hjem på privaten, når du skriver.. Og jeg siterer : "Jeg har blitt invitert på middager og sammenkomster hjemme hos henne på privat basis. Så jeg har ingen inntrykk av at hun ikke liker meg." Kanskje du skal gå gjennom det du selv har skrevet før du kritiserer andre for ikke å lese? Men nok fra meg. Håper du får det svaret du er på jakt etter Anonymous poster hash: bfb19...396 Jeg refererte til dette innlegget. Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #40 Skrevet 13. oktober 2014 Kan du slutte å be meg om å lese hva du skriver? Haha.. det er da ikke rart jeg tror hun har invitert deg hjem på privaten, når du skriver.. Og jeg siterer : "Jeg har blitt invitert på middager og sammenkomster hjemme hos henne på privat basis. Så jeg har ingen inntrykk av at hun ikke liker meg." Kanskje du skal gå gjennom det du selv har skrevet før du kritiserer andre for ikke å lese? Men nok fra meg. Håper du får det svaret du er på jakt etter Anonymous poster hash: bfb19...396 Jeg refererte til dette innlegget. Anonymous poster hash: e4634...87d Dette innlegget har vel sammenheng med det forrige? Eller har du to personligheter - en som har vært på besøk hos henne, og en som ikke har det? Anonymous poster hash: a6cae...e11
Førstemann Skrevet 13. oktober 2014 #41 Skrevet 13. oktober 2014 Det er jo ikke grei oppførsel uansett. Selv syke mennesker burde ha lært seg helt normale høflighetsfraser. Og ALLE har et ansvar i forhold til et arbeidsmiljø. Jeg hadde tatt det opp, men muligens overlatt det til sjefen. Om det er sånn at noe feiler dama, så må hun faktisk kunne si det uten å gå nærmere inn på hva det er. Om det ikke feiler henne noe, ja da har sjefen noe å jobbe med.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #42 Skrevet 13. oktober 2014 Dette har utviklet seg til en typisk dib-diskusjon hvor verden er enten svart eller hvit punktum... Jeg mener det kan være rimelig mange gråtoner derimellom, alt kan eksistere samtidig - og guess what? det kan til og med være noen farger innimellom Når man jobber sammen med andre så må man også ta et visst ansvar for sin egen rolle i det miljøet man selv har valgt å jobbe i. Alle i et miljø er med på å skape miljøet. HIs kollega sier riktignok hei og hadet, men siden hun aldri sier ett ord ellers, så mener jeg at hun ikke en gang kan kalles høflig. Det er normal oppførsel å ha et minste bittelite minimum av dialog med sine kolleger. Om denne kollegaen hadde sittet på et kontor helt alene hele dagen og aldri trengte å kommunisere med andre om sine arbeidsoppgaver, da kunne det vært litt mer "normalt" å nesten ikke ha samtale med sine kolleger. Men så lenge denne kollegaen deler kontor med HI så mener jeg det er uhøflig og total mangel på innsikt og bevissthet rundt sin egen rolle som del av et større miljø. Det å aldri si et ord til en kollega man deler kontor med (bortsett fra hei og hadet) vil kunne oppfattes som en utstøtning av HI, det kan oppfattes som en hersketeknikk, det kan oppfattes som om kollegaen ikke anser HI som "god nok" til å verdige noe få ord. Det er ikke sikkert det er ment slik, men skal man tolke etter kommentaren kollegaen har kommet med på fb så er dette en helt bevisst handling fra hennes side, det å ikke si et ord til noen på jobb, ikke en gang til personen hun deler kontor med. Jeg får litt vibber til både angst og paranoia når noen skriver noe slikt som kollegaen skrev på fb, men at hun skriver det slik at det forhåpentligvis vil tolkes som en fleip. Men så lenge det ikke er fleip, men helt reell fakta at hun ikke tar ansvar for sin del av miljøet, da er jeg ikke lenger med på at det kan kalles ironi eller fakta. HI har fått mye tyn her, og jeg kan delvis forstå det. Årsaken er at det virket som om HI da hun skulle "teste" kollegaen, nesten godtet seg litt over denne testen. Vi som er høysensitive vet at en slik holdning lett kan fanges opp av oss, selv om HI mener hun ikke har gjort noe som skulle gi kollegaen grunn til det. Mitt inntrykk fra tidligere tråd(er?) var at HI også ble dratt litt med av all responsen hun fikk på trådene sine her. Men selv om jeg tar hensyn til det at HIs holdning akkurat rundt "testingen" muligens kan ha blitt fanget opp av HIs kollega, så mener jeg at HI ikke fortjener den kritikken hun får her. Tross alt er det hennes kollegas adferd over tid som til slutt trigget HI til å "teste" kollegaen. Det er ikke bare enkelt å dele kontor med en person som behandler deg som luft. HI kan prøve å heve seg over det, hun kan være sosial med de andre kollegaene, men uansett så er det en belastning å jobbe med noen som behandler deg som luft 7,5 timer daglig. Om jeg ikke husker feil fra første tråden HI hadde her inne så hadde hun virkelig forsøkt å snakke med kollegaen, hun hadde forsøkt å få henne med i miljøet, i samtaler osv. uten å få noen som helst respons fra kollegaen, knapt et svar noen gang. At HI da valgte å "teste" kollegaen ved å se hvor lang tid det ville ta før kollegaen sa noe som helst til HI, det kan jeg faktisk forstå, for det er en belastning å jobbe så tett med noen som ikke tar ansvar for sin rolle i miljøet og sine medarbeidere. HI kunne valgt å begynne å prate om kollegaen, men hun gjorde ikke det. Om kollegaen ev. har angst så tenker jeg at det ville vært naturlig å la i hvert fall sjefen få vite at hun sliter og at dette påvirker hennes måte å være overfor kollegaene. Hadde det ikke påvirket jobben eller kollegaene så hadde hun ikke trengt å informere sjefen om noe. Men hennes oppførsel går ut over HI som nærmeste kollega. Men sjefen er tydeligvis ikke informert om noe som helst, for ellers ville ikke sjefen spurt HI som nærmeste kollega. Oppførselen til HIs kollega må være rimelig påfallende siden sjefen legger merke til den på den måten og faktisk begynner å bekymre seg for kollegaen. Man kan selvfølgelig diskutere om ikke sjefen kanskje burde gått direkte til HIs kollega først, men det å ta det opp med HI med et spørsmål kan ha vært et forsøk på å ev. skåne HIs kollega hvis det var slik at hun slet veldig, men ikke ville at for mange skulle vite det. Jeg er for at så mange som mulig skal ha muligheten til å jobbe, og også de med ev. angst. Men som regel er det en fordel for både den syke og kollegaer å vite et minste minimum av hvorfor han eller hun sliter og kanskje ikke oppfører seg noenlunde normalt. Min erfaring er at folk kan ha stor takhøyde, hvis de bare vet litt. Mitt inntrykk er at det er lite respekt i en slik total unnvikenhet og manglende samspill med sine kolleger. Dette er langt mer enn bare det å være litt ekstra stille eller beskjeden, det er en nærmest total avvisning av sine kolleger, og det er ikke høflig. I noen jobber kan man gå og gjøre jobben sin og ferdig med det. Har man imidlertid en jobb hvor man deler kontor og har mange kolleger, da bør man innrette seg noenlunde og greie å si mer enn et mutt hei og hadet. Det å skrive det kollegaen gjorde på fb, gir meg, på toppen av alt annet, bare et inntrykk av at kollegaen ikke respekterer sine kollegaer. Hvis kollegaen fanget opp litt av HIs energi da HI ønsket å "teste" henne, da har det sikkert ikke gjort ting bedre. Men kollegaens utmelding fra alt arbeidmessig samspill startet tydeligvis lenge før den episoden.... Jeg har jobbet med folk som har slitt med ulike diagnoser, men ingen har vært i nærheten så avvisende mot sine kolleger som det HIs kollega er. Anonymous poster hash: 41b4b...286
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #43 Skrevet 13. oktober 2014 Kan du slutte å be meg om å lese hva du skriver? Haha.. det er da ikke rart jeg tror hun har invitert deg hjem på privaten, når du skriver.. Og jeg siterer : "Jeg har blitt invitert på middager og sammenkomster hjemme hos henne på privat basis. Så jeg har ingen inntrykk av at hun ikke liker meg." Kanskje du skal gå gjennom det du selv har skrevet før du kritiserer andre for ikke å lese? Men nok fra meg. Håper du får det svaret du er på jakt etter Anonymous poster hash: bfb19...396 Jeg refererte til dette innlegget. Anonymous poster hash: e4634...87d Dette innlegget har vel sammenheng med det forrige? Eller har du to personligheter - en som har vært på besøk hos henne, og en som ikke har det? Anonymous poster hash: a6cae...e11 Aaaah.. Jeg skjønner. I det forrige innlegget så hadde hun invitert deg hjem, men i dette innlegget var det kollegaene. Beklager.. Skal holde meg til dette innlegget fremover og da var det slik at hun aldri hadde invitert deg.. Sant? Eller leste jeg feil ? 😂 beklager, men dette ble for dumt. Anonymous poster hash: bfb19...396
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #44 Skrevet 13. oktober 2014 Kan du slutte å be meg om å lese hva du skriver? Haha.. det er da ikke rart jeg tror hun har invitert deg hjem på privaten, når du skriver.. Og jeg siterer : "Jeg har blitt invitert på middager og sammenkomster hjemme hos henne på privat basis. Så jeg har ingen inntrykk av at hun ikke liker meg." Kanskje du skal gå gjennom det du selv har skrevet før du kritiserer andre for ikke å lese? Men nok fra meg. Håper du får det svaret du er på jakt etter Anonymous poster hash: bfb19...396 Jeg refererte til dette innlegget. Anonymous poster hash: e4634...87d Dette innlegget har vel sammenheng med det forrige? Eller har du to personligheter - en som har vært på besøk hos henne, og en som ikke har det? Anonymous poster hash: a6cae...e11 Moroklumpen Anonymous poster hash: e4634...87d
Fertila Skrevet 13. oktober 2014 #45 Skrevet 13. oktober 2014 Hvis det er slik du beskriver så må det være veldig slitsomt Hi. Så jeg skjønner deg isåfall veldig godt. Man er såpass mye på jobb at noe sånt påvirker hverdagen. Jeg har vært borti folk på jobb som er forbigående tause av uviss grunn og bare det er jo slitsomt. Og den facebookstatusen hennes - hun kan jo ikke være riktig vel bevart .................
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #46 Skrevet 13. oktober 2014 Dette har utviklet seg til en typisk dib-diskusjon hvor verden er enten svart eller hvit punktum... Jeg mener det kan være rimelig mange gråtoner derimellom, alt kan eksistere samtidig - og guess what? det kan til og med være noen farger innimellom Når man jobber sammen med andre så må man også ta et visst ansvar for sin egen rolle i det miljøet man selv har valgt å jobbe i. Alle i et miljø er med på å skape miljøet. HIs kollega sier riktignok hei og hadet, men siden hun aldri sier ett ord ellers, så mener jeg at hun ikke en gang kan kalles høflig. Det er normal oppførsel å ha et minste bittelite minimum av dialog med sine kolleger. Om denne kollegaen hadde sittet på et kontor helt alene hele dagen og aldri trengte å kommunisere med andre om sine arbeidsoppgaver, da kunne det vært litt mer "normalt" å nesten ikke ha samtale med sine kolleger. Men så lenge denne kollegaen deler kontor med HI så mener jeg det er uhøflig og total mangel på innsikt og bevissthet rundt sin egen rolle som del av et større miljø. Det å aldri si et ord til en kollega man deler kontor med (bortsett fra hei og hadet) vil kunne oppfattes som en utstøtning av HI, det kan oppfattes som en hersketeknikk, det kan oppfattes som om kollegaen ikke anser HI som "god nok" til å verdige noe få ord. Det er ikke sikkert det er ment slik, men skal man tolke etter kommentaren kollegaen har kommet med på fb så er dette en helt bevisst handling fra hennes side, det å ikke si et ord til noen på jobb, ikke en gang til personen hun deler kontor med. Jeg får litt vibber til både angst og paranoia når noen skriver noe slikt som kollegaen skrev på fb, men at hun skriver det slik at det forhåpentligvis vil tolkes som en fleip. Men så lenge det ikke er fleip, men helt reell fakta at hun ikke tar ansvar for sin del av miljøet, da er jeg ikke lenger med på at det kan kalles ironi eller fakta. HI har fått mye tyn her, og jeg kan delvis forstå det. Årsaken er at det virket som om HI da hun skulle "teste" kollegaen, nesten godtet seg litt over denne testen. Vi som er høysensitive vet at en slik holdning lett kan fanges opp av oss, selv om HI mener hun ikke har gjort noe som skulle gi kollegaen grunn til det. Mitt inntrykk fra tidligere tråd(er?) var at HI også ble dratt litt med av all responsen hun fikk på trådene sine her. Men selv om jeg tar hensyn til det at HIs holdning akkurat rundt "testingen" muligens kan ha blitt fanget opp av HIs kollega, så mener jeg at HI ikke fortjener den kritikken hun får her. Tross alt er det hennes kollegas adferd over tid som til slutt trigget HI til å "teste" kollegaen. Det er ikke bare enkelt å dele kontor med en person som behandler deg som luft. HI kan prøve å heve seg over det, hun kan være sosial med de andre kollegaene, men uansett så er det en belastning å jobbe med noen som behandler deg som luft 7,5 timer daglig. Om jeg ikke husker feil fra første tråden HI hadde her inne så hadde hun virkelig forsøkt å snakke med kollegaen, hun hadde forsøkt å få henne med i miljøet, i samtaler osv. uten å få noen som helst respons fra kollegaen, knapt et svar noen gang. At HI da valgte å "teste" kollegaen ved å se hvor lang tid det ville ta før kollegaen sa noe som helst til HI, det kan jeg faktisk forstå, for det er en belastning å jobbe så tett med noen som ikke tar ansvar for sin rolle i miljøet og sine medarbeidere. HI kunne valgt å begynne å prate om kollegaen, men hun gjorde ikke det. Om kollegaen ev. har angst så tenker jeg at det ville vært naturlig å la i hvert fall sjefen få vite at hun sliter og at dette påvirker hennes måte å være overfor kollegaene. Hadde det ikke påvirket jobben eller kollegaene så hadde hun ikke trengt å informere sjefen om noe. Men hennes oppførsel går ut over HI som nærmeste kollega. Men sjefen er tydeligvis ikke informert om noe som helst, for ellers ville ikke sjefen spurt HI som nærmeste kollega. Oppførselen til HIs kollega må være rimelig påfallende siden sjefen legger merke til den på den måten og faktisk begynner å bekymre seg for kollegaen. Man kan selvfølgelig diskutere om ikke sjefen kanskje burde gått direkte til HIs kollega først, men det å ta det opp med HI med et spørsmål kan ha vært et forsøk på å ev. skåne HIs kollega hvis det var slik at hun slet veldig, men ikke ville at for mange skulle vite det. Jeg er for at så mange som mulig skal ha muligheten til å jobbe, og også de med ev. angst. Men som regel er det en fordel for både den syke og kollegaer å vite et minste minimum av hvorfor han eller hun sliter og kanskje ikke oppfører seg noenlunde normalt. Min erfaring er at folk kan ha stor takhøyde, hvis de bare vet litt. Mitt inntrykk er at det er lite respekt i en slik total unnvikenhet og manglende samspill med sine kolleger. Dette er langt mer enn bare det å være litt ekstra stille eller beskjeden, det er en nærmest total avvisning av sine kolleger, og det er ikke høflig. I noen jobber kan man gå og gjøre jobben sin og ferdig med det. Har man imidlertid en jobb hvor man deler kontor og har mange kolleger, da bør man innrette seg noenlunde og greie å si mer enn et mutt hei og hadet. Det å skrive det kollegaen gjorde på fb, gir meg, på toppen av alt annet, bare et inntrykk av at kollegaen ikke respekterer sine kollegaer. Hvis kollegaen fanget opp litt av HIs energi da HI ønsket å "teste" henne, da har det sikkert ikke gjort ting bedre. Men kollegaens utmelding fra alt arbeidmessig samspill startet tydeligvis lenge før den episoden.... Jeg har jobbet med folk som har slitt med ulike diagnoser, men ingen har vært i nærheten så avvisende mot sine kolleger som det HIs kollega er. Anonymous poster hash: 41b4b...286 TAKK! Det er nettopp slik jeg føler det. Takk for at du satte ord på det på en mye bedre måte enn jeg :-) Godt å høre at noen skjønner situasjonen min. HI Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #47 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d Slår det ingen av dere at dette kan være kollegaen sin humor? At det hun faktisk kommenterte var ironi? Keg hadde tolket det sånn. Synes dere lager storm i et vannglass. Og selv om det dere gjør/har gjort ikke er ment stygt eller dere ikke baksnakker henne, så skal det ikke mye til å merke at man prates om.. Og det kan være en vond følelse selv om det som er sagt ikke er ment stygt. Anonymous poster hash: bfb19...396 Unnskyld, men hva er det du ikke har fått med deg?? Jeg skriver jo gang på gang at INGEN HER PÅ KONTORET snakker om henne. EN ENESTE gang har sjefen vår spurt meg om min kollega. Om hun har gitt uttrykk for å ikke ha det bra. Det har overhodet ikke vært noe sladder om henne på jobb!! Nå må dere lese det jeg skriver altså. Herregud Anonymous poster hash: e4634...87d Hallo frøken. Du sier da noe helt annet i tidligere innlegg. Blant annet at tre kolleger hadde snakket med deg om henne. Det hadde vært en ting om hun utgjorde et faglig problem- dvs. at hennes atferd gikk ut over deres mulighet til å gjøre jobben deres. Har vært borte i det. Men her er det bare snakk om å mislike en annen, og ikke klare å la være å henge seg noe voldsomt opp i hva hun gjør og ikke gjør.... Anonymous poster hash: 2d015...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå