Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har skjønt for lengst at hun ikke er interessert i mer enn god morgen og takk for i dag, og det er greit. Vi sitter i stillhet uten å si noe hele dagen...... Men jeg ble litt lei meg og egentlig litt irritert over en facebook-status hun la ut i går. Det var et sitat som gikk på at selv om hun var stille og inneslutta så fikk hun med seg hva som ble sagt, tenkte sitt om det og rett og slett vurderte nøye hva som skjedde når andre pratet! Javel, henne om det. Men, da ei kommenterte at hun stilte seg helt uforstående til at min kollega var stille, så svarte hun at det ikke var alle forunt å oppleve den virkelig *******. Hun sparte sitt egentlige jeg til sine nærmeste Jeg ble så paff. Jeg gjør ingenting for å presse meg på, snakker heller ikke til henne lengre. Det hele er blitt ganske latterlig. Hadde nesten lyst til å kommentere noe ala aha, det er derfor vi får oppleve den stille utgaven av deg på jobb. Vi er ikke verdt mer? Men det gjør jeg naturligvis ikke, da jeg vil ha et greit arbeidsforhold til henne. Vår felles kollega ba både meg og henne på fest forrige helg. Hun kom sammen med ei venninne ca 3 timer for sent uten å si ifra til vertskapet. Og gikk uten å si hadet. På jobb på mandagen takket jeg for sist, mens hun andre sa hei og snudde seg for å jobbe videre. Ikke et takk for festen, eller noesomhelst. Så nå er vi faktisk flere som synes dette er litt ubehagelig. Kan vi si noe, eller skal man bare la det ligge? Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Wow. "Det er ikke alle forunt å oppleve den virkelige..." Hun høres jo ikke helt riktig ut. For et syn på seg selv! Anonymous poster hash: 4f7e7...66c
smurfis Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Gjør dama jobben sin? Om hun gjør det hun skal på jobb så synes jeg seriøst at det holder, så lenge hun ikke slenger dritt om kollegaene sine. Det virker som om du har hengt deg veldig opp i denne dama...bare la det gå..slipp det og aksepter at sånn er det. Da får du det mye bedre.
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Det jeg husker at dere pratet om henne bak hennes rygg. Hva forventer dere egentlig?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Hun anser tydeligvis ikke arbeidsplassen som en av sine sosiale arenaer. Hun går på jobb for å tjene penger, er sosial på andre arenaer. Det er jo spesielt å ikke blande de to arenaene littegrann, men spesielle mennesker møter man jo på innimellom og de får bare være som de er uten at du trenger ta det personlig. La henne være litt sær, du har jo dine sosiale arenaer og trenger ikke denne damen. Anonymous poster hash: 1c126...0e5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Vi gjør jo ikke det Mrs.Riddick! Vi har prøvd MYE for å få henne til å føle seg inkludert og likt på jobben. Og hun blir jo også bedt med på sosiale ting utenom jobb. Men nå føler man jo at noe skurrer veldig. Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Hun anser tydeligvis ikke arbeidsplassen som en av sine sosiale arenaer. Hun går på jobb for å tjene penger, er sosial på andre arenaer. Det er jo spesielt å ikke blande de to arenaene littegrann, men spesielle mennesker møter man jo på innimellom og de får bare være som de er uten at du trenger ta det personlig. La henne være litt sær, du har jo dine sosiale arenaer og trenger ikke denne damen. Anonymous poster hash: 1c126...0e5 Nei jeg gjør jo ikke det. Og det er heller ikke min hensikt. Men jeg synes det er direkte frekt å legge ut sånt offentlig på nettet. Det er jo en smal sak å skjønne at vi som jobber sammen med henne er totalt uinteressante........ HI Anonymous poster hash: e4634...87d
Mandala Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Både jeg og venninna mi er også annerledes på jobben enn hjemme med venner eller familie. Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg er kjempestille med kolleger. Kommer aldri på noe å si. Tror det kan ha noe å gjøre med at vi er introverte. Men med venner og familie kan skravla gå i ett. Da er jeg til og med morsom Men selvsagt en litt merkelig ting å skrive på fb, så kollegene ser det. Antakelig tenker hun derimot ikke på det på samme måte som dere.
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Vi gjør jo ikke det Mrs.Riddick! Vi har prøvd MYE for å få henne til å føle seg inkludert og likt på jobben. Og hun blir jo også bedt med på sosiale ting utenom jobb. Men nå føler man jo at noe skurrer veldig. Anonymous poster hash: e4634...87d Du skrev i et tidligere innlegg at dere diskuterte henne, altså du og andre kollegaer. Det er helt feil fremgangsmåte å inkludere et menneske på. Jeg er heller ikke på noe særlig sosialt med jobben da jeg har fullt opp og sjeldent barnevakt. Vil likevel ha meg frabedt å bli diskutert bak min rygg for hvor "sær" jeg er.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Både jeg og venninna mi er også annerledes på jobben enn hjemme med venner eller familie. Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg er kjempestille med kolleger. Kommer aldri på noe å si. Tror det kan ha noe å gjøre med at vi er introverte. Men med venner og familie kan skravla gå i ett. Da er jeg til og med morsom Men selvsagt en litt merkelig ting å skrive på fb, så kollegene ser det. Antakelig tenker hun derimot ikke på det på samme måte som dere. Nei, det har vi skjønt at hun ikke gjør. Og det er greit at hun ikke prater, jeg er vant til det nå. Jeg går heller og prater med de andre på kontoret hvis jeg ønsker det. Men ut ifra den siste tidens oppførsel, så synes jeg det er direkte ufint. Hun anser oss ikke som venner, nei det gjør jeg heller ikke med henne. Men å vise det så tydelig er jo spesielt. Det er derfor man lurer på om man skal si noe, i stedetfor å plutselig bare utelate henne neste gang det er noe sosialt på gang. For at hun ikke er interessert, det ser vi jo. Men hun kom jo på festen, det var bare oppførselen som var usmakelig. Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Vi gjør jo ikke det Mrs.Riddick! Vi har prøvd MYE for å få henne til å føle seg inkludert og likt på jobben. Og hun blir jo også bedt med på sosiale ting utenom jobb. Men nå føler man jo at noe skurrer veldig. Anonymous poster hash: e4634...87d Du skrev i et tidligere innlegg at dere diskuterte henne, altså du og andre kollegaer. Det er helt feil fremgangsmåte å inkludere et menneske på. Jeg er heller ikke på noe særlig sosialt med jobben da jeg har fullt opp og sjeldent barnevakt. Vil likevel ha meg frabedt å bli diskutert bak min rygg for hvor "sær" jeg er. Vi diskuterte ikke hvor sær hun var. Det var sjefen vår som kom til meg fordi hun lurte på om det var noe galt. Hun syntes kollegaen min var så stille og følte noe var galt. Hun spurte nok fordi jeg sitter ved siden av henne, og fordi hun oppriktig brydde seg om henne. Det var ingen som snakket drit om henne. Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Gjør dama jobben sin? Om hun gjør det hun skal på jobb så synes jeg seriøst at det holder, så lenge hun ikke slenger dritt om kollegaene sine. Det virker som om du har hengt deg veldig opp i denne dama...bare la det gå..slipp det og aksepter at sånn er det. Da får du det mye bedre. Enig. Du har over lang tid nå vært utrolig opphengt i hvor lite hun forteller om seg selv og du diskutert dette med andre. Selvfølgelig får hun med seg hva som sies om henne "bak hennes rygg" og det er vel ikke akkurat noe som gir henne ekstra tillit og lyst til å dele mer av seg selv. Hun har deg på facebook, og hun kom på fest. Det hadde kanskje ikke jeg gjort i samme situasjon. La dama være i fred nå. Selvføl Anonymous poster hash: 2d015...e96
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Vi gjør jo ikke det Mrs.Riddick! Vi har prøvd MYE for å få henne til å føle seg inkludert og likt på jobben. Og hun blir jo også bedt med på sosiale ting utenom jobb. Men nå føler man jo at noe skurrer veldig. Anonymous poster hash: e4634...87d Du skrev i et tidligere innlegg at dere diskuterte henne, altså du og andre kollegaer. Det er helt feil fremgangsmåte å inkludere et menneske på. Jeg er heller ikke på noe særlig sosialt med jobben da jeg har fullt opp og sjeldent barnevakt. Vil likevel ha meg frabedt å bli diskutert bak min rygg for hvor "sær" jeg er. Vi diskuterte ikke hvor sær hun var. Det var sjefen vår som kom til meg fordi hun lurte på om det var noe galt. Hun syntes kollegaen min var så stille og følte noe var galt. Hun spurte nok fordi jeg sitter ved siden av henne, og fordi hun oppriktig brydde seg om henne. Det var ingen som snakket drit om henne. Anonymous poster hash: e4634...87d Vi har jo lest de tidligere innleggene dine, og fått med oss at du synes det var morsomt å "teste" denne kollegaen din når det gjaldt hennes stillhet... Anonymous poster hash: 2d015...e96
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg forstår ikke hvor dere får det fra at vi snakker dritt om henne bak ryggen hennes. Som forklart litt lengre opp, så var det vår felles sjef som spurte om jeg visste om det var noe galt. Vi snakka overhodet ikke nedsettende om henne, og hun var heller ikke på jobb da sjefen vår kom inn og spurte meg om dette. Så hun kan umulig få med seg at vi snakker om henne bak ryggen hennes. For det gjør vi ikke! HI Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Hun anser tydeligvis ikke arbeidsplassen som en av sine sosiale arenaer. Hun går på jobb for å tjene penger, er sosial på andre arenaer. Det er jo spesielt å ikke blande de to arenaene littegrann, men spesielle mennesker møter man jo på innimellom og de får bare være som de er uten at du trenger ta det personlig. La henne være litt sær, du har jo dine sosiale arenaer og trenger ikke denne damen. Anonymous poster hash: 1c126...0e5 Nei jeg gjør jo ikke det. Og det er heller ikke min hensikt. Men jeg synes det er direkte frekt å legge ut sånt offentlig på nettet. Det er jo en smal sak å skjønne at vi som jobber sammen med henne er totalt uinteressante........ HI Anonymous poster hash: e4634...87d Nå tolker du det hun skrev på verst tenkelige måte, og det uten å engang vurdere å ta litt selvkritikk.... Det hun skrev betyr at hun bare føler seg mest komfortabel med å være helt seg selv sammen med sine nærmeste, men ikke på jobb. Og jeg synes vel ikke det er så rart her.. Anonymous poster hash: 2d015...e96
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 Vi gjør jo ikke det Mrs.Riddick! Vi har prøvd MYE for å få henne til å føle seg inkludert og likt på jobben. Og hun blir jo også bedt med på sosiale ting utenom jobb. Men nå føler man jo at noe skurrer veldig. Anonymous poster hash: e4634...87d Du skrev i et tidligere innlegg at dere diskuterte henne, altså du og andre kollegaer. Det er helt feil fremgangsmåte å inkludere et menneske på. Jeg er heller ikke på noe særlig sosialt med jobben da jeg har fullt opp og sjeldent barnevakt. Vil likevel ha meg frabedt å bli diskutert bak min rygg for hvor "sær" jeg er. Vi diskuterte ikke hvor sær hun var. Det var sjefen vår som kom til meg fordi hun lurte på om det var noe galt. Hun syntes kollegaen min var så stille og følte noe var galt. Hun spurte nok fordi jeg sitter ved siden av henne, og fordi hun oppriktig brydde seg om henne. Det var ingen som snakket drit om henne. Anonymous poster hash: e4634...87d Vi har jo lest de tidligere innleggene dine, og fått med oss at du synes det var morsomt å "teste" denne kollegaen din når det gjaldt hennes stillhet... Anonymous poster hash: 2d015...e96 Ja, det gjorde jeg. Og det tror jeg bare hun syns var deilig. For nå sitter vi i total stillhet 7,5 timer. Jeg har jo tatt hintet. Men det er ingen her som går bak ryggen hennes. Vi snakker IKKE drit om henne. Det er her på DIB at jeg lufter min frustrasjon. HI Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #17 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg fatter ikke svarene du har fått her, HI. Det er kollegaen som er sær! Og NEI, det holder ikke å bare dukke opp på jobb og gjøre jobben sin, alle har et visst ansvar for miljøet! Jeg ville sagt noe til henne, for den facebook-kommentaren var skikkelig usmakelig. Anonymous poster hash: f20ba...113
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 Hun anser tydeligvis ikke arbeidsplassen som en av sine sosiale arenaer. Hun går på jobb for å tjene penger, er sosial på andre arenaer. Det er jo spesielt å ikke blande de to arenaene littegrann, men spesielle mennesker møter man jo på innimellom og de får bare være som de er uten at du trenger ta det personlig. La henne være litt sær, du har jo dine sosiale arenaer og trenger ikke denne damen. Anonymous poster hash: 1c126...0e5 Nei jeg gjør jo ikke det. Og det er heller ikke min hensikt. Men jeg synes det er direkte frekt å legge ut sånt offentlig på nettet. Det er jo en smal sak å skjønne at vi som jobber sammen med henne er totalt uinteressante........ HI Anonymous poster hash: e4634...87d Nå tolker du det hun skrev på verst tenkelige måte, og det uten å engang vurdere å ta litt selvkritikk.... Det hun skrev betyr at hun bare føler seg mest komfortabel med å være helt seg selv sammen med sine nærmeste, men ikke på jobb. Og jeg synes vel ikke det er så rart her.. Anonymous poster hash: 2d015...e96 Jo det synes jeg er rart. Vi er ikke ufine eller ekle på noen måter. Det eneste vi har prøvd på, er å inkludere henne. Jeg ser jo at vi er veldig forskjellige. Men jeg har ønsket å prate til henne på linje med de andre på kontoret, det har jeg sluttet med. For det ønsker hun ikke. Vår felles kollega har bedt henne med på fest. Hun takket ja, men gadd ikke så si så mye som takk for sist på mandagen engang........ Jeg kan godt ta selvkritikk, men i dette tilfellet så føler jeg virkelig ikke at jeg eller min kollega har gjort noe galt. Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Hun anser tydeligvis ikke arbeidsplassen som en av sine sosiale arenaer. Hun går på jobb for å tjene penger, er sosial på andre arenaer. Det er jo spesielt å ikke blande de to arenaene littegrann, men spesielle mennesker møter man jo på innimellom og de får bare være som de er uten at du trenger ta det personlig. La henne være litt sær, du har jo dine sosiale arenaer og trenger ikke denne damen. Anonymous poster hash: 1c126...0e5 Nei jeg gjør jo ikke det. Og det er heller ikke min hensikt. Men jeg synes det er direkte frekt å legge ut sånt offentlig på nettet. Det er jo en smal sak å skjønne at vi som jobber sammen med henne er totalt uinteressante........ HI Anonymous poster hash: e4634...87d Nå tolker du det hun skrev på verst tenkelige måte, og det uten å engang vurdere å ta litt selvkritikk.... Det hun skrev betyr at hun bare føler seg mest komfortabel med å være helt seg selv sammen med sine nærmeste, men ikke på jobb. Og jeg synes vel ikke det er så rart her.. Anonymous poster hash: 2d015...e96 Jo det synes jeg er rart. Vi er ikke ufine eller ekle på noen måter. Det eneste vi har prøvd på, er å inkludere henne. Jeg ser jo at vi er veldig forskjellige. Men jeg har ønsket å prate til henne på linje med de andre på kontoret, det har jeg sluttet med. For det ønsker hun ikke. Vår felles kollega har bedt henne med på fest. Hun takket ja, men gadd ikke så si så mye som takk for sist på mandagen engang........ Jeg kan godt ta selvkritikk, men i dette tilfellet så føler jeg virkelig ikke at jeg eller min kollega har gjort noe galt. Anonymous poster hash: e4634...87d Dessuten, jeg føler meg også mest komfortabel med mine venner. Men jeg klarer å omgås folka jeg jobber sammen med også. Jeg klarer å opprettholde et minimum av høflighet og sosial omgang de timene jeg er der. Og det er ikke så få timer i løpet av uka. Så nei, jeg vil ikke bli hennes venn. Overhodet ikke. Men jeg synes ingenting om slike statuser. Anonymous poster hash: e4634...87d
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Vi gjør jo ikke det Mrs.Riddick! Vi har prøvd MYE for å få henne til å føle seg inkludert og likt på jobben. Og hun blir jo også bedt med på sosiale ting utenom jobb. Men nå føler man jo at noe skurrer veldig. Anonymous poster hash: e4634...87d Du skrev i et tidligere innlegg at dere diskuterte henne, altså du og andre kollegaer. Det er helt feil fremgangsmåte å inkludere et menneske på. Jeg er heller ikke på noe særlig sosialt med jobben da jeg har fullt opp og sjeldent barnevakt. Vil likevel ha meg frabedt å bli diskutert bak min rygg for hvor "sær" jeg er. Vi diskuterte ikke hvor sær hun var. Det var sjefen vår som kom til meg fordi hun lurte på om det var noe galt. Hun syntes kollegaen min var så stille og følte noe var galt. Hun spurte nok fordi jeg sitter ved siden av henne, og fordi hun oppriktig brydde seg om henne. Det var ingen som snakket drit om henne. Anonymous poster hash: e4634...87d Jeg sa ikke at dere snakker dritt, men at du var klar over at denne dama var taus overfor andre kollegaer, ergo dere har diskutert hennes væremåte. Hvordan vet du at hun for eksempel ikke har sosial angst, noe mange blir sykmeldt for?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #21 Skrevet 13. oktober 2014 Hev deg over oppførselen hennes. Inkluder henne der det er naturlig (f.eks. julebord), ellers trenger du ikke gjøre noen innsats for å invitere henne på sosiale arrangementer. Jeg har en kollega med psykiske problemer, ALLE tar hensyn til henne, problemene hennes påvirker hvordan hun gjør jobben sin (hun forbigår rutiner for å tekkes dem hun oppfatter som litt "skarpe" fordi hun ikke takler kritikk noe særlig bra), hun tar ALT opp i verste mening, kverulerer om småting osv. Og har aldri vist et fnugg av takknemlighet i forhold til dem som tar hensyn til henne. F,eks. jobber hun ALDRI overtid, insisterer på ferie i fellesferien selv om hun ikke har barnehage/skolebarn osv. Det er lett å si at man skal ta hensyn til kollegene sine, ta hensyn til dem som har spesielle utfordringer osv. Men i praksis går man lei når man ALLTID tar hensyn og ALDRI får takk men kanskje heller blir offentlig kritisert av den som heller burde takket. Anonymous poster hash: f026a...85b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #22 Skrevet 13. oktober 2014 Søkte opp ett av dine tidligere innlegget om henne HI, siden du tydeligvis ikke skjønner at du har grunn til å ta noe selvkritikk. Og ærlig talt: Selvfølgelig merker hun at du spekulerer, "tester" henne og at hun snakkes om av flere, slik du skriver i tidligere tråd... La nå for guds skyld denne dama bare få være i fred, hvis hun vil det. Mistrives hun, så er det lederens ansvar å snakke med henne og ikke sladre videre til dere kolleger. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144038826-idag-skal-jeg-utføre-et-lite-eksperiment-pa-jobb-jeg-har-en-meeeget-famælt-kollega/page-3 Anonymous poster hash: 2d015...e96
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #23 Skrevet 13. oktober 2014 Søkte opp ett av dine tidligere innlegget om henne HI, siden du tydeligvis ikke skjønner at du har grunn til å ta noe selvkritikk. Og ærlig talt: Selvfølgelig merker hun at du spekulerer, "tester" henne og at hun snakkes om av flere, slik du skriver i tidligere tråd... La nå for guds skyld denne dama bare få være i fred, hvis hun vil det. Mistrives hun, så er det lederens ansvar å snakke med henne og ikke sladre videre til dere kolleger. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144038826-idag-skal-jeg-utføre-et-lite-eksperiment-pa-jobb-jeg-har-en-meeeget-famælt-kollega/page-3 Anonymous poster hash: 2d015...e96 Ser fremdeles ikke at jeg har skrevet av noen av oss her på jobben er stygge med henne. Jeg testet henne ut for å se om hun ville si noe selv. Det gjorde hun ikke, så nå sitter vi altså hele dagen uten å si noe til hverandre. Hva synes du er så slemt av meg egentlig?? Anonymous poster hash: e4634...87d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #24 Skrevet 13. oktober 2014 Både jeg og venninna mi er også annerledes på jobben enn hjemme med venner eller familie. Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg er kjempestille med kolleger. Kommer aldri på noe å si. Tror det kan ha noe å gjøre med at vi er introverte. Men med venner og familie kan skravla gå i ett. Da er jeg til og med morsom Men selvsagt en litt merkelig ting å skrive på fb, så kollegene ser det. Antakelig tenker hun derimot ikke på det på samme måte som dere. Signerer Mandala. Jeg er også ganske stille på jobb, vet ikke hva jeg skal si, og er egentlig ikke så interessert i å snakke heller. Jeg er introvert, dessverre. Det er ikke noe jeg liker å være, selv om det ikke trenger å være noe negativt... Jeg blir også sliten av å være sosial. Hjemme er jeg derimot åpen, og jeg har dager hvor munnen ikke kan lukkes omtrent... Helt enig i at det er en merkelig ting å skrive på FB. Hvor høye tanker har hun om seg selv, egentlig?! Det er min første tanke, i hvert fall. Men, kanskje hun bare formulerer seg annerledes, og ikke evner til å se hvordan det kan oppfattes av enkelte (mange) andre, altså at hun er for god for alle andre enn sine nærmeste... Kanskje det var ment som en slags spøk fra hennes side, for alt jeg vet. Kanskje hun egentlig er en sånn type som blir veldig sliten av det sosiale, slik som jeg er. At hun bare orker det sammen med sine nærmeste, for da klarer hun slappe av. Slik er i hvert fall jeg. Men huff, det virker som en sær dame. Man kan vel ikke si så mye, men jeg er litt djevelsk av natur, så hadde jeg hatt en sånn type kollega, ville jeg nok faktisk begynte å prate med/til henne. Kanskje invitert henne med til ting og tang, bare for å vise at jeg ikke bryr meg om at hun ikke synes jeg er god nok til å bli kjent med henne. Jeg er nemlig for god til å ta meg nær på noe vis, og jeg er for god til å la en sånn kommentar gå innpå meg, og jeg er for god til å overse den. Jeg ville nærmest tatt det som en utfordring. Ikke for å få henne til å prate, men bare for å få henne til å skjønne at jeg ikke bryr meg. Ville hun hatt det stille og pinlig om jeg fikk henne med på noe, ville jeg ikke brydd meg om det, jeg ville bare kjørt på videre, invitert henne med på neste ting. Kanskje jeg faktisk også ville kommentert hvor deilig det var at hun var så stille, at det var behagelig, og at hun for all del aldri må finne på å bli pratsom... Men på en hyggelig måte, vel og merke. Jeg synes faktisk det er litt mobbing også. "Jeg vil ikke bli kjent med deg". Noen er bare såå sære... Anonymous poster hash: ddb38...267
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #25 Skrevet 13. oktober 2014 Både jeg og venninna mi er også annerledes på jobben enn hjemme med venner eller familie. Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg er kjempestille med kolleger. Kommer aldri på noe å si. Tror det kan ha noe å gjøre med at vi er introverte. Men med venner og familie kan skravla gå i ett. Da er jeg til og med morsom Men selvsagt en litt merkelig ting å skrive på fb, så kollegene ser det. Antakelig tenker hun derimot ikke på det på samme måte som dere. Signerer Mandala. Jeg er også ganske stille på jobb, vet ikke hva jeg skal si, og er egentlig ikke så interessert i å snakke heller. Jeg er introvert, dessverre. Det er ikke noe jeg liker å være, selv om det ikke trenger å være noe negativt... Jeg blir også sliten av å være sosial. Hjemme er jeg derimot åpen, og jeg har dager hvor munnen ikke kan lukkes omtrent... Helt enig i at det er en merkelig ting å skrive på FB. Hvor høye tanker har hun om seg selv, egentlig?! Det er min første tanke, i hvert fall. Men, kanskje hun bare formulerer seg annerledes, og ikke evner til å se hvordan det kan oppfattes av enkelte (mange) andre, altså at hun er for god for alle andre enn sine nærmeste... Kanskje det var ment som en slags spøk fra hennes side, for alt jeg vet. Kanskje hun egentlig er en sånn type som blir veldig sliten av det sosiale, slik som jeg er. At hun bare orker det sammen med sine nærmeste, for da klarer hun slappe av. Slik er i hvert fall jeg. Men huff, det virker som en sær dame. Man kan vel ikke si så mye, men jeg er litt djevelsk av natur, så hadde jeg hatt en sånn type kollega, ville jeg nok faktisk begynte å prate med/til henne. Kanskje invitert henne med til ting og tang, bare for å vise at jeg ikke bryr meg om at hun ikke synes jeg er god nok til å bli kjent med henne. Jeg er nemlig for god til å ta meg nær på noe vis, og jeg er for god til å la en sånn kommentar gå innpå meg, og jeg er for god til å overse den. Jeg ville nærmest tatt det som en utfordring. Ikke for å få henne til å prate, men bare for å få henne til å skjønne at jeg ikke bryr meg. Ville hun hatt det stille og pinlig om jeg fikk henne med på noe, ville jeg ikke brydd meg om det, jeg ville bare kjørt på videre, invitert henne med på neste ting. Kanskje jeg faktisk også ville kommentert hvor deilig det var at hun var så stille, at det var behagelig, og at hun for all del aldri må finne på å bli pratsom... Men på en hyggelig måte, vel og merke. Jeg synes faktisk det er litt mobbing også. "Jeg vil ikke bli kjent med deg". Noen er bare såå sære... Anonymous poster hash: ddb38...267 Takk for at du ønsker å se det litt fra min side også :-) Jeg føler ærlig talt ikke at jeg er stygg. Men jeg blir veldig usikker når jeg leser sånne ting på facebook. Anonymous poster hash: e4634...87d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå