Gå til innhold

Bare for moro skyld; hva var deres første CD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første LP: Aristokattene, nr 2 var Colargol. Ca 1976 ;) Første kassett: tror det var opptakskassetter som vi tok opp Ti i Skuddet og Radio Luxenburg på - sistnevnte inkludert lett skurring de nettene det var vanskelig å få inn Radio Luxenburg. Disse opptakene ble selvfølgelig gjort på nattetid uten foreldrenes viten, gjerne under dyna for å dempe lyd. Tror Radio Luxenburg bare var mulig å ta inn noenlunde klart nok på natten. Ha-ha... høres ut som steinalderen ;) Første CD: tror det var Dance with a Stranger, nr to var Patric Bruel med Alore Regard.   Anonymous poster hash: cd252...ab3

Radio Luxemburg har mamma snakka om :P jeg trudde det bare var tull at de lå under dyna om natta å hørte på radio Luxemburg :o haha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mcmusic el absolute music 13 eller noe:-)

Skrevet

Glenn Medeiros

Anonymous poster hash: f810e...dfd
Skrevet

På gang 44, husker jeg var SÅ stolt :)

Skrevet

Absolute music 8

Anonymous poster hash: 02db6...c42

Skrevet

Første LP: Aristokattene, nr 2 var Colargol. Ca 1976 ;) Første kassett: tror det var opptakskassetter som vi tok opp Ti i Skuddet og Radio Luxenburg på - sistnevnte inkludert lett skurring de nettene det var vanskelig å få inn Radio Luxenburg. Disse opptakene ble selvfølgelig gjort på nattetid uten foreldrenes viten, gjerne under dyna for å dempe lyd. Tror Radio Luxenburg bare var mulig å ta inn noenlunde klart nok på natten. Ha-ha... høres ut som steinalderen ;) Første CD: tror det var Dance with a Stranger, nr to var Patric Bruel med Alore Regard.   Anonymous poster hash: cd252...ab3

Radio Luxemburg har mamma snakka om :P jeg trudde det bare var tull at de lå under dyna om natta å hørte på radio Luxemburg :o haha

Ha-ha... nei, var nok ikke tull ;)

Radio Luxenburgs storhetstid var før min tid, men jeg var nok blant de siste som syntes Radio Luxenburg var eksotisk. Husk at dette var tiden med en tv-kanal for det meste av landet. Skulle man endre kanal på radioen så skrudde man som regel på et hjul - og var jo ikke ofte man hadde behov for det heller, for det var jo bare en radiokanal også ;) Internett ville bli ledd av av de fleste. Fremdeles var det kanskje mer uvanlig å reise utenlands på ferie enn å feriere hjemme. Var man heldig med godt vær både til land og til vanns over store deler av Europa kunne man få inn radio fra andre land, og Radio Luxenburg spilte masse musikk som ble gitt ut i Europa og USA, men som var langt unna å komme i butikker i Norge.

Så jeg tror at jeg og mine venner ble påvirket av eldre søsken, unge tanter/onkler osv. til å lytte på Radio Luxenburg, selv om vi egentlig var for små med tanke på at de først kom på lufta 22-23-24 på kvelden.

Om jeg ikke husker helt feil så var det en annen kanal som sendte fra Radio Luxenburgs frekvens på dag/kveldstid ;)

Men plutselig var musikk mer tilgjengelig, det ble flere radiokanaler, lettere å få kjøpt musikk, folk reiste mer... og da var ikke musikk fra knitrende radio like popt lenger.

Høres ut som om det var i steinalderen til og med for meg som har "levd" det :P

Anonymous poster hash: cd252...ab3

Skrevet

Absolute music 9 :D

Min også :-)

Skrevet

Ha-ha... nei, var nok ikke tull ;)

Radio Luxenburgs storhetstid var før min tid, men jeg var nok blant de siste som syntes Radio Luxenburg var eksotisk. Husk at dette var tiden med en tv-kanal for det meste av landet. Skulle man endre kanal på radioen så skrudde man som regel på et hjul - og var jo ikke ofte man hadde behov for det heller, for det var jo bare en radiokanal også ;) Internett ville bli ledd av av de fleste. Fremdeles var det kanskje mer uvanlig å reise utenlands på ferie enn å feriere hjemme. Var man heldig med godt vær både til land og til vanns over store deler av Europa kunne man få inn radio fra andre land, og Radio Luxenburg spilte masse musikk som ble gitt ut i Europa og USA, men som var langt unna å komme i butikker i Norge.

Så jeg tror at jeg og mine venner ble påvirket av eldre søsken, unge tanter/onkler osv. til å lytte på Radio Luxenburg, selv om vi egentlig var for små med tanke på at de først kom på lufta 22-23-24 på kvelden.

Om jeg ikke husker helt feil så var det en annen kanal som sendte fra Radio Luxenburgs frekvens på dag/kveldstid ;)

Men plutselig var musikk mer tilgjengelig, det ble flere radiokanaler, lettere å få kjøpt musikk, folk reiste mer... og da var ikke musikk fra knitrende radio like popt lenger.

Høres ut som om det var i steinalderen til og med for meg som har "levd" det :P

En annen grunn til at man gjerne lyttet på natten var fordi det da var mindre forstyrrelser i eteren slik at det var lettere å få inn utenlandske kanaler uten for mye overlapping av andre utenlandske kanaler eller støy.

Skulle man ta opp musikk var det jo en fordel med best mulig forhold ;)

Skrevet

Første cden jeg husker var en av de siste til Jannicke! Ikke hun derre gærne dama, men hun andre :P Men jeg elska jo Niklas Strömstedt sin Om som mamma og pappa kjøpte når den kom i 1990! Pappa kjøpte jo det (dengang) fete anlegget når jeg var ganske liten så begynte tidlig å høre på cder :)

Skrevet

Helene cd'en fra Helene og Gutta😬

Jeg var så frelst!

Skrevet

Samme her :) Sporløst fra Wikipedia følger. Go West, med Pet shop boys var favoritter her ;)

Prepple Houmb & Morten Abel – «Hodet over vannet»Pet Shop Boys – «Go West»Twenty 4 Seven – «Slave to the Music»Michael Learns To Rock – «Wild Women»Frankie Goes to Hollywood – «Relax ('93 Mix)»Take That – «Relight My Fire»Haddaway – «Life»4 Non Blondes – «What's Up»Janet Jackson – «That's the Way Love Goes»Jørn Hoel – «Lost in the Tango»Pandora – «Trust Me»Bonnie Tyler – «Sally Comes Around»DJ Bobo – «Keep on Dancing»deLillos – «Neste sommer»Meat Loaf – «I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That)»Grethe Svensen – «The Love of a Woman»DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince – «Boom! Shake the Room»Sissel – «Imagine

Anonymous poster hash: 7ffea...7bb

Skrevet

Samme her :) Sporløst fra Wikipedia følger. Go West, med Pet shop boys var favoritter her ;)

Prepple Houmb & Morten Abel – «Hodet over vannet»Pet Shop Boys – «Go West»Twenty 4 Seven – «Slave to the Music»Michael Learns To Rock – «Wild Women»Frankie Goes to Hollywood – «Relax ('93 Mix)»Take That – «Relight My Fire»Haddaway – «Life»4 Non Blondes – «What's Up»Janet Jackson – «That's the Way Love Goes»Jørn Hoel – «Lost in the Tango»Pandora – «Trust Me»Bonnie Tyler – «Sally Comes Around»DJ Bobo – «Keep on Dancing»deLillos – «Neste sommer»Meat Loaf – «I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That)»Grethe Svensen – «The Love of a Woman»DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince – «Boom! Shake the Room»Sissel – «Imagine

*sporliste

Skrevet

Tracy Chapman, den med alle gromlåtene på.

Anonymous poster hash: 6deef...a01

Skrevet

Første cd var Aerosmith. Første kasett var Sandra- seiret land tror jeg den het:)

Skrevet

Bonnie Tyler, Bitterblue faktisk. Fikk cd spiller og den i gave av mine foreldre til bursdagen, siden jeg hadde nynnet på tilttelsporet. Den første cd'en jeg kjøpte selv, var Metallicas Black album, og det er fremdeles en favoritt :)

Skrevet

Tror det var new kids on the block mener jeg å huske, t.o.m juleplater dems,hehe :P

Men jeg fikk også Michael Jackson ep i julegave ganske tidlig også :)

Anonymous poster hash: 9ef44...7b6

Skrevet

Første CD husker jeg ikke, men første kassett var Smurfene med Geir Børresen! Husker at yndlingssangen min var den sangen hvor smurfene kom gjennom både nøkkelhull og sykkelpumpe :D 

Første LP var Black Celebration med Depeche Mode.

Skrevet

Absolute music 10

Anonymous poster hash: 40336...ae0

Skrevet

Sidsel Kyrkjebø.. 😂

Skrevet

Ole Edvard Antonsen - tro det eller ei:)

Anonymous poster hash: 9b691...927

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...