Gå til innhold

Jeg - En mann i kvinnekropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakk om å henge seg opp i overskriften da.. Er det mer troverdig med alle innleggene som starter med "Er det bare meg som ..." ? 

Synes du høres kul ut jeg HI! Jeg skjønner godt hva du mener, med noen unntak kunne det der lett beskrevet meg også.

Anonymous poster hash: 480b8...324
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne vært meg det der, bortsett fra at jeg er tussete etter babyer da. Jeg og en venninne pleide å spøke med at vi var 50% jenter - til sammen. Kler meg feminint, men mote og vesker og frisyrer som er inn aner jeg fint lite om. Vet hva som kler meg, men orker ikke tanken på å bruke timesvis på klesshopping til meg selv, eller benytte frisør. Interiør - tja, heldigvis får jeg det koselig rundt meg uten anstrengelse, men å betale i dyre dommer for årets puter eller den rette lysestaken skjer ikke. Klesvask er et nødvendig onde, men å kjøre bil er gøy :) Ser heller skrekk enn drama og får litt spader av søtsuppekosemoseserier på tv. Og jeg er totalt, fult og helt allergisk mot paradise hotel og big brother og slikt. Og jeg blir virkelig (VIRKELIG!) kvalm av alt som er rosa. 

Men jeg er, uten tvil Kvinne, både utenpå og inni. Vi er bare litt forskjellige, og kvinneligheten kommer til uttrykk på ulike måter, rett og slett. 

Skrevet

Etter å ha lest her inne, har det slått meg at jeg har langt flere likhetstrekk med menn enn med andre kvinner! Noe som egentlig er litt pussig siden jeg egentlig føler meg både feminin og kvinnelig sånn ellers og aldri har drømt om å være en mann. Men altså:

• Jeg bryr meg overhode ikke om dager som valentine, bryllupsdagen vår osv.
  • Jeg kan finne på å glemme ting som bursdager, bryllupsdag og lignende.
  • Jeg synes det er unødvendig bruk av penger å kjøpe blomsterbuketter, dyre parfymer, smykker osv, da vil jeg heller ha noe jeg faktisk trenger.
  • Jeg kunne ikke sett forskjell på et par sko fra et dyrt designermerke og et par fra Sparkjøp om det stod om livet. Ikke klær heller for den saks skyld.
  • Jeg har overhode ingen peiling på hva som er mote.
  • Jeg har, etter 2 år i nytt hus, fremdeles knapt nok hengt opp et eneste bilde eller pynteting fordi jeg rett og slett ikke aner hva som burde passe hvor. Interiør bryr meg midt bak, og jeg vurderer nå leie inn noen for å få det gjort.
  • Jeg vil når som helst heller velge å skifte dekk på pilen og klippe plenen framfor å måtte vaske bad og passe på grinte småbarn.
  • Når bekjente får baby, finner jeg på tusen unnskyldninger for å slippe å holde den nye verdensborgeren.
  • Jeg valgt å la mannen min overta neste hele permisjonen med flere av barna fordi jeg mistrivdes veldig med å være hjemme med baby.
  • Jeg hater husarbeid og velger ofte å vente i det lengste med å gjøre dette i et desperat håp om at kanskje mannen tar det i mellomtiden (men jeg tar min del altså).
  • Jeg liker å ta meg ett glass vin eller to hver eneste helg (noen ganger midt i uken også), og liker også å ta en tur til venninner en kveld i ny og ne.

Andre som kjenner seg igjen og kanskje vil fortsette listen? :)

Anonymous poster hash: bbbe9...dcc

Det finnes mange menn som har god klessmak, er romantiske, utstyrt med estetisk sans og evne til å vise omsorg for andre. Du er nok bare en avstumpet, ufiks og lat dame.

Jeg er sikker på at mange menn ville blitt fornærmet av det du skriver.

Anonymous poster hash: 33739...a5b

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen! :)
Jeg dusjer og sminker meg, men kun mascara og eyeliner. Orker ikke foundation og pudder, og syns det er dritkjedelig å sminke meg.

Anonymous poster hash: e7ff9...288
Skrevet

Skulle gjerne truffet deg, jeg!

Jeg er nok mer jålete enn deg ift klær og interiør, men ellers har vi mye til felles.mogså liker jeg å lage mat og har litt ryddemani da, kanskje ikke helt "mannlige" egenskaper i utgangspunktet.

Jeg synes babytiden er noe av det kjedeligste som finnes, og jeg prøver ikke en gang å finne unnskyldninger for å slippe å holde andres babyer. Siste gang jeg fikk en nyfødt i armene gulpet den på meg og jeg ble kvalm av lukten, derettr har jeg bare sagt rett ut at jeg er kvinnen med minst babytekke i hele verden og man skal helst ikke stole på meg med avkom yngre enn 2 år. Pleier å funke.

Mammaperm var ellers en lang ørkenvandring som jeg ikke ser frem til å gjenta.

Jeg forlater faren og gutten med jevne mellomrom for helt unødvendige ting som studieturer eller skiturer. Om helgene blir det gjerne faren som leker med avkommet mens jeg drar på IKEA.

Jeg er den strenge og faren er den omsorgsfulle.

Jeg liker interiør, men har en veldig personlig tilnærming, og skal vi si, en meget minimalistisk stil. Ser rett og slett ikke poenget med nips og pynt, men samler gjerne på vakre objekter dersom de har en funksjon eller betyr noe for oss.

Vin har vi nokså ofte, også på ukedager, uten dårlig samvittighet.

Passer nok ganske dårlig i "mammaklubben" jeg også.

Anonymous poster hash: f01b0...295

Skrevet

Tenker at du minner meg om farfar. Konservativ og gjerrig.

Anonymous poster hash: f7b80...bd8

Så rat hvor fordomsfulle dere er! Jeg finnes ikke konservativ og gjerrig, jeg bare er ikke interessert i det samme som mange andre kvinner ;) Jeg følger min egen smak, mine interesser og bruker masse tid og penger på barna, familie og gode venner. Jeg kan fint kjøpe en god vin til 450 kr bare fordi jeg liker den f.eks. Jeg elsker å kjøpe gaver, men uten en digital kalender til å hjelpe meg, hadde jeg glemt å kjøpe dem i tide ofte ;)

HI

Anonymous poster hash: bbbe9...dcc

Syns du er ekstremt fordomsfull mot andre kvinner.

Anonymous poster hash: e92a2...643

Skrevet

Etter å ha lest her inne, har det slått meg at jeg har langt flere likhetstrekk med menn enn med andre kvinner! Noe som egentlig er litt pussig siden jeg egentlig føler meg både feminin og kvinnelig sånn ellers og aldri har drømt om å være en mann. Men altså: 

• Jeg bryr meg overhode ikke om dager som valentine, bryllupsdagen vår osv.
  • Jeg kan finne på å glemme ting som bursdager, bryllupsdag og lignende.
  • Jeg synes det er unødvendig bruk av penger å kjøpe blomsterbuketter, dyre parfymer, smykker osv, da vil jeg heller ha noe jeg faktisk trenger.
  • Jeg kunne ikke sett forskjell på et par sko fra et dyrt designermerke og et par fra Sparkjøp om det stod om livet. Ikke klær heller for den saks skyld.
  • Jeg har overhode ingen peiling på hva som er mote.
  • Jeg har, etter 2 år i nytt hus, fremdeles knapt nok hengt opp et eneste bilde eller pynteting fordi jeg rett og slett ikke aner hva som burde passe hvor. Interiør bryr meg midt bak, og jeg vurderer nå leie inn noen for å få det gjort.
  • Jeg vil når som helst heller velge å skifte dekk på pilen og klippe plenen framfor å måtte vaske bad og passe på grinte småbarn.
  • Når bekjente får baby, finner jeg på tusen unnskyldninger for å slippe å holde den nye verdensborgeren.
  • Jeg valgt å la mannen min overta neste hele permisjonen med flere av barna fordi jeg mistrivdes veldig med å være hjemme med baby.
  • Jeg hater husarbeid og velger ofte å vente i det lengste med å gjøre dette i et desperat håp om at kanskje mannen tar det i mellomtiden (men jeg tar min del altså).
  • Jeg liker å ta meg ett glass vin eller to hver eneste helg (noen ganger midt i uken også), og liker også å ta en tur til venninner en kveld i ny og ne.
 Andre som kjenner seg igjen og kanskje vil fortsette listen? :)Anonymous poster hash: bbbe9...dcc

Synes du høres lat ut bare jeg... Og egoistisk. Kjenner ikke igjen menn i det du beskriver..

Anonymous poster hash: 70e59...eb2

Skrevet

Her var det mye urettferdig kritikk av hi. Jeg kjenner meg igjen, jeg, og er ganske lik deg, bortsett fra det med permisjonen. Syns du virker kul!

Anonymous poster hash: 6bfef...1fe

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen, selv om jeg er veldig opptatt av interiør og klær. Jeg har fått høre at jeg tenker som en mann. Ingenting du kan si, vil få meg til å heve et øyenbryn. Jeg finnes ikke sjalu, jeg tar mye bokstavelig, jeg elsker tung styrketrening, digger jakt og fiske, teltturer og skifte dekk og alt av hagearbeid. Jeg elsker p skru møbler, sjauearbeid og har konkurranseinstinkt til tusen. Jeg ler best sammen med menn, digger rå humor.

Anonymous poster hash: b8967...d75

Skrevet

Jobber du i barnehage?

Anonymous poster hash: 4c40f...e43

Skrevet

Jobber du i barnehage?

Hvorfor tror du det?

Anonymous poster hash: 4b682...ffe

Skrevet

Jobber du i barnehage?

Hvorfor tror du det?

Mest sannsynlig ei som tror hun kjenner deg :D

Anonymous poster hash: c6784...a09

Skrevet

Jobber du i barnehage?Anonymous poster hash: 4c40f...e43

Hvorfor tror du det?Anonymous poster hash: 4b682...ffe

Mest sannsynlig ei som tror hun kjenner deg :DAnonymous poster hash: c6784...a09

Ja.

Skrevet

Jobber du i barnehage?

Hvorfor tror du det?

Mest sannsynlig ei som tror hun kjenner deg :D

Anonymous poster hash: c6784...a09

Jeg er ikke hi da. Ser det kan se sånn ut

Skrevet

Er det mulig å få så mange negative svar på et så uprovoserende innlegg? Blir sjokkert over hvor mye direkte frekt noen kan si til fremmede!

Er som deg jeg også forresten, og har aldri vært spesielt opptatt av "jenteting". Skulle ønske jeg var gutt da jeg var mindre (men er veldig glad for å være jente i dag ), og lekte heller med bilbane enn barbie. Men jeg har mest jentevenner, og har alltid vært veldig guttegal! Og de aller fleste av mine venner er slik også så der er nok ikke unormalt :)

Anonymous poster hash: 93f8c...653

Skrevet

Haha, man kan da virkelig ikke sammenligne kvinner med hva man finner her inne? Enten lar folk sin "indre bitch" komme ut her for å ha kontroll på henne i den virkelige verden, ellers er dette en meget (med noen få unntak) ekstremt spesiell samling kvinner.

Anonymous poster hash: 284d6...c42

Skrevet

Mye av dette er meg også:)

Men jeg drikker sjelden, elsker babyer og permisjon og barn generelt.

Men bytter heller dekk enn å pynte å dille inne.

Har ikke bilde på veggen på stua etter 4 år..

Nå har vi planer om å flytte iløpet av et par år så gidder ikke dekorere for mange tusen...

Etter sex vil jeg sove

Får åndenød av tanken på å skulle sminke meg..

Går lett på butikken i treningsklær eller joggebukse, det bryr meg midt i ..... hva andre mener om mitt utseende.

Anonymous poster hash: 30d49...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...