Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Ja, jeg gjør faktisk nettopp det! Før jeg ble mor selv så ante det meg ikke hvor BLINDE foreldre blir. Eller er de/dere faktisk det? Ser dere ikke lenger enn kun deres barn? Tror dere det er interessant for oss andre å høre om ungene dine hele tiden?? Sønnen min på 9 år er et balltalent! Det er åpenbart da han scorer eller sentrer til de som scorer på samtlige mål. Motstanderens foreldre snakker om han til og med. Så langt greit. Vi gjør ikke noe stort nummer ut av det og vi heier på hele laget! Jeg gledes over å se gutta har det så gøy sammen. MEN så er det enkelte og ikke bare enkelte men MANGE foreldre som kun heier og roper på sitt barn. Kom igjen skyt!!! Skyt Mathias, skyt!! Fra død vinkel kan de rope dette. De skryter av ungene sine og oppfører seg som idioter! Det skinner igjennom at de kun bryr seg om sitt barn. Min derimot, som er hele laget får omtrent aldri ros av de andre foreldrene. Bare slengkommentarer som: Pass på så han ikke blir for høy på seg selv!!! Osv. Han er verdens mest ydmyke menneske! Så ille at vi holder d hemmelig at han trener med eldre lag! Det er ikke ungene dere, det er FORELDRENE!!!!!!! Anonymous poster hash: 550d0...268
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Får ikke helt tak på deg heller jeg. Du virker ganske nedlatende. Anonymous poster hash: 57767...484
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Tja at de sier til deg at dere må passe på at han ikke blir høy på seg selv, kunne de spart seg for. Nå er sønnen min litt for ung enda, men jeg kommer nok til å rope: kom igjen "Ole" fra sidelinjen. Kan jo hende de barna som får navnet sitt ropt, trenger litt ekstra oppmuntring. Anonymous poster hash: 8c319...ee0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg er bare så mettet på egoistiske foreldre som forlanger og krever på vegne av sitt barn, som kun fremmer seg og sitt hele tiden! "Jesper syklet til bryggerhuset alene i går, han må være usedvanlig flink for alderen"! Well, guess what: We do not care!! Anonymous poster hash: 550d0...268
*Miss Marple* Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg er bare så mettet på egoistiske foreldre som forlanger og krever på vegne av sitt barn, som kun fremmer seg og sitt hele tiden! "Jesper syklet til bryggerhuset alene i går, han må være usedvanlig flink for alderen"! Well, guess what: We do not care!!Anonymous poster hash: 550d0...268 Snakk for deg selv. Jeg syns det er gøy å høre om små og store bragder som vennene til barna mine gjør. Noen foreldre trekker det litt langt, men da er det vel bare å le litt i det stille og ellers ikke bry seg. Det må være livsmot å irritere seg sånn over ting man ikke får gjort noe med?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Kjenner jeg driter i om ditt barn er jævlig god i fotball jeg.. Så interessant var dette. Når vi er på fotballtrening er vi der for å støtte VÅRT barn, ikke DITT. Det kan DU gjøre. Anonymous poster hash: 13f22...3f0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Shit, merker at jeg må passe på her. Tror nemlig at jeg nevnte for en kollega her om dagen at jeg var så stolt over datteren min som tør å gå alene til skolen og hjem. Hun er 6 år og litt nervøs av seg så for henne var dette en stor sier. Men heretter skal jeg holde slike historier for meg selv, for det virker som om dere plages av at andre forteller om sitt eget liv her.... Anonymous poster hash: 32d3e...f17
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Så problemet ditt er egentlig at de ikke heier på ditt barn, og ikke skryter av ditt barn? Anonymous poster hash: f27b5...e4b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Så få ungen din inn på spydkast da!!!! Fotball er en LAGIDRETT!!!!!!! Laaaaaaaaaag!!!! Anonymous poster hash: 550d0...268
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #10 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg har også en fotballgutt. Han er født i 04, liten for alderen, og spiller i 02-serien. Klart best på laget. Han går masse skryt, men det tror jeg først og fremst er fordi han er så nøye på å skryte av lagkameratene og backe dem opp. Ikke nødvendigvis bare de flinkeste, men også de som ikke vanligvis får til ting så godt men som slår til med et bra løp, en fin pasning, god innsats eller et mål. Han liker selv bedre å spille med de som prøver så godt de kan enn de som kan godt og er litt høye på seg selv. Når noen blir skader, enten på hans eget lag eller blant motspillerene, er han alltid raskt fremme for å høre hvordan det går og hjelpe vedkommende opp. Dermed er han godt likt av medspillere, trenere, klubbledelsen og foreldre, ikke først og fremst pga ferdigheter, men heller holdninger og innstilling. Vi foreldre passer på å heie på alle. Men noen trenger det mer enn andre, og de får litt ekstra oppmuntring. Kanskje foreldrene til disse også tenker slik? Jeg roper selv mye mer oppmuntring og ros til de dom trenger det mest enn til min egen gutt. Anonymous poster hash: d834c...06e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Ja, jeg gjør faktisk nettopp det! Før jeg ble mor selv så ante det meg ikke hvor BLINDE foreldre blir. Eller er de/dere faktisk det? Ser dere ikke lenger enn kun deres barn? Tror dere det er interessant for oss andre å høre om ungene dine hele tiden?? Sønnen min på 9 år er et balltalent! Det er åpenbart da han scorer eller sentrer til de som scorer på samtlige mål. Motstanderens foreldre snakker om han til og med. Så langt greit. Vi gjør ikke noe stort nummer ut av det og vi heier på hele laget! Jeg gledes over å se gutta har det så gøy sammen. MEN så er det enkelte og ikke bare enkelte men MANGE foreldre som kun heier og roper på sitt barn. Kom igjen skyt!!! Skyt Mathias, skyt!! Fra død vinkel kan de rope dette. De skryter av ungene sine og oppfører seg som idioter! Det skinner igjennom at de kun bryr seg om sitt barn. Min derimot, som er hele laget får omtrent aldri ros av de andre foreldrene. Bare slengkommentarer som: Pass på så han ikke blir for høy på seg selv!!! Osv. Han er verdens mest ydmyke menneske! Så ille at vi holder d hemmelig at han trener med eldre lag! Det er ikke ungene dere, det er FORELDRENE!!!!!!!Anonymous poster hash: 550d0...268 Min sønn er ikke noe balltalent. Men guess what!! Jeg heier på han som bare det allikevel Og jeg heier ekstra mye på alle de andre ungene på laget som aldri skårer, som knapt får touche ballen, som aldri løper fort nok osv - nettopp fordi det nesten alltid er et balltalent på laget som alltid snappet ballen, som alltid skal skåre, som alltid står først i køen, som alltid løper fortest osv. Fint for både deg og gutten din at han er god! Det skal være lov å være god:) Men å være god betyr også å være en god langspiller - å være med å gjøre de andre gode. Å sørge for at Mathias i hjørnet som aldri skårer faktisk blir sentret til og får muligheter han også. Å være god betyr å se de andre spillerne på laget, og ikke nødvendigvis skåre selv selv om du får muligheten igjen og igjen og igjen. Kanskje han til og med kan sentre til de som IKKE skårer? Slik at de også får prøve seg? Du sier han er 9år. Da spiller de 5-er fotball - altså 4 utespillere. Kanskje han burde spille bak litt slik at noen andre også fikk sjansen til å briljere litt? Og hav gjør det egentlig at Mathias skyter fra død vinkel da?? De er tross alt 9 år..... Det er lenge til proffkarrieren Anonymous poster hash: 2be74...471
Iiiiik Skrevet 11. oktober 2014 #12 Skrevet 11. oktober 2014 Så få ungen din inn på spydkast da!!!! Fotball er en LAGIDRETT!!!!!!! Laaaaaaaaaag!!!!Anonymous poster hash: 550d0...268 Nå var vel dette HIs poeng også? Jeg er enig med HI. Har ingen som er store talenter, men har to som har klart seg nokså bra og en som er av de svakeste på laget. Jeg heier på alle når jeg ser på kamp, ikke bare mine egne. Det er det ikke alle som gjør. Dessverre er det mange som er smålige på andres vegne, særlig ser jeg at noen strever med å være rause på vegne av talentene. Jeg liker at folk snakker om ungene sine jeg. Alt til en viss grad selvfølgelig, men skryt er fint
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. oktober 2014 #13 Skrevet 11. oktober 2014 Kan til dels skjønne hva du mener. Fotball er en lagidrett, du står ikke og hyler på ett enkeltindivid. Du skryter av alle, sånn er det. Har selv spilt håndball i hjelpe meg sikkert 20-25 år, og de foreldrene du nevner ble tidlig lagt merke til av oss ungene også. Flere av oss kunne ikke fordra et par på laget fordi foreldrene var helt ut av proporsjoner! Vi merket at de kun brydde seg om sitt barn. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal heie på alle, skryte av alle. Det er en LAGIDRETT og jeg skammer meg over de foreldrene som bare skriker på sin unge. Sønnen min er 8 og har flere ganger sagt; Hvorfor roper mammaen til xxxx bare til han, vi er jo flere på banen! Liker de ikke oss andre f.eks! Og ting som: Håper ikke faren til xxxxx skal trene oss noen gang, han er bare opptatt av xxxxxx!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #14 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg er bare så mettet på egoistiske foreldre som forlanger og krever på vegne av sitt barn, som kun fremmer seg og sitt hele tiden! "Jesper syklet til bryggerhuset alene i går, han må være usedvanlig flink for alderen"! Well, guess what: We do not care!!Anonymous poster hash: 550d0...268 Snakk for deg selv. Jeg syns det er gøy å høre om små og store bragder som vennene til barna mine gjør. Noen foreldre trekker det litt langt, men da er det vel bare å le litt i det stille og ellers ikke bry seg. Det må være livsmot å irritere seg sånn over ting man ikke får gjort noe med? Jeg er som deg. Og om bragden ikke er så stor så synes jeg det er godt og hyggelig å se foreldre som følger opp barna, som er stolte og hjelper de slik at de mestrer ting som for barna blir milepæler i livet deres. Jeg smiler med når jeg ser hvor stolte foreldrene er når de fortelle om dette. Anonymous poster hash: 57767...484
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #15 Skrevet 11. oktober 2014 Men det er da klart at jeg heller hadde heiet på min egen gutt i stedet for å hyle over meg av begeistring av din gutt, selv om din gutt kanskje er den med mest ballteft. Selvsagt! Også de som ikke er fullt så flinke trenger oppmuntring, men empati er sikkert et ord langt liggende utenfor ditt vokabular. Anonymous poster hash: 3650a...7d3
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #16 Skrevet 11. oktober 2014 Og man sier ikke at man forakter andre foreldre selv om de heier på sitt eget barn. Virkelig ikke! Anonymous poster hash: 3650a...7d3
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #17 Skrevet 11. oktober 2014 Ja, jeg gjør faktisk nettopp det! Før jeg ble mor selv så ante det meg ikke hvor BLINDE foreldre blir. Eller er de/dere faktisk det? Ser dere ikke lenger enn kun deres barn? Tror dere det er interessant for oss andre å høre om ungene dine hele tiden?? Sønnen min på 9 år er et balltalent! Det er åpenbart da han scorer eller sentrer til de som scorer på samtlige mål. Motstanderens foreldre snakker om han til og med. Så langt greit. Vi gjør ikke noe stort nummer ut av det og vi heier på hele laget! Jeg gledes over å se gutta har det så gøy sammen. MEN så er det enkelte og ikke bare enkelte men MANGE foreldre som kun heier og roper på sitt barn. Kom igjen skyt!!! Skyt Mathias, skyt!! Fra død vinkel kan de rope dette. De skryter av ungene sine og oppfører seg som idioter! Det skinner igjennom at de kun bryr seg om sitt barn. Min derimot, som er hele laget får omtrent aldri ros av de andre foreldrene. Bare slengkommentarer som: Pass på så han ikke blir for høy på seg selv!!! Osv. Han er verdens mest ydmyke menneske! Så ille at vi holder d hemmelig at han trener med eldre lag! Det er ikke ungene dere, det er FORELDRENE!!!!!!! Anonymous poster hash: 550d0...268 Så... Om jeg har skjønt det riktig.... Du er sint på andre foreldre, som bare bryr seg om sine egne barn... Og topper innlegget med hvor irritert du er over at de ikke ser ditt barn? Jeg må få lov å flire litt da Anonymous poster hash: 8d24d...f84
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2014 #18 Skrevet 11. oktober 2014 Norge i et nøtteskall, HI. Fullt av jantelov. Vær bare du glad det er fotball han er god i, da kan han før eller siden oppnå at det han er god i blir belønna eller anerkjent. Hvis et barn har et intellektuelt talent, f eks er ekstremt begavet innen matematikk eller typiske "skolefag", må han skjule det resten av livet. Underkommunisere hva han kan, læres opp til å vente høflig på andre selv om det sinker ham og aldri, aldri vise noen selvfølelse.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #19 Skrevet 11. oktober 2014 Hva mente du med "min derimot, som er hele laget? Mener du at han bærer hele laget? Anonymous poster hash: 399fe...94c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #20 Skrevet 11. oktober 2014 Norge i et nøtteskall, HI. Fullt av jantelov. For noe tull! Det flere reagerer på her, er at det virker som om HI nærmest forventer at andre foreldre skal ignorere egne barn, og bejuble HIs "wonderboy" siden han er uovertruffen. Det er snakk om unger, for pokker, og det er klart at også de mindre flinke skal oppmuntres! Og det at HI faktisk forakter andre foreldre, du synes vel det også er helt greit, du? Anonymous poster hash: 3650a...7d3
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #21 Skrevet 11. oktober 2014 Min derimot, som er hele laget Og denne kommentaren, sammen med bruk av begrepet "forakter", gjør at jeg får null sympati med deg, HI. Du virker temmelig oppblåst, og jeg tenker at andre foreldre sikkert er minst like irritert over deg som det du er over dem. Og det er ikke fordi du har en flink gutt, men at du er som du er. Anonymous poster hash: 3650a...7d3
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #22 Skrevet 11. oktober 2014 Det var ikke meningen å glorifisere mitt barn, mer som et eksempel. Siden han er god får han nesten ikke ros. Foreldrene vil bare at han skal spille opp deres barn. Det er et ekstremt fokus på at egne barn skal mestre. Vi roper på alle, det er det jeg ville fremme. Jeg hopper av glede når han som aldri scorer gjør gode ting. Ja, jeg blir så glad at jeg kan finne på å klemme han etter kampen. Men, det er trist å se at sønnen min får direkte slengbemerkninger av andre, som f.eks: Ja, barnestjernene er ofte de som stagnerer etterhvert! Pass på så du ikke blir høy på pæra nå! Mens de skriker av full hals på sine egne unger. Det er trist:( Anonymous poster hash: 550d0...268
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #23 Skrevet 11. oktober 2014 Min mann er fotballtrener og våres sønn er også blandt de beste. Mannen min heie på alle, men er jeg der heier jeg på min sønn og slenger til en og annen "godt jobba" på veien, men jeg tar en lang marsj i hvem som var best. Mannen min er litt bekymret for vår sånn for han påstår det er helt typisk at de som har et talent utvikler et ego som gjør de teknisk dårlige etterhvert. Det er ikke bare de som scorer som utgjør LAGET vet du! Man må ha noen i alle posisjoner og man må kjenne sin plass på laget skal man anses som god nok. Jeg velger å stole på min mann. Jeg kan ikke fotball og noe sier meg at du ikke kan det videre bra heller... Anonymous poster hash: a2b3f...e1b
Gjest Minnieropptatt Skrevet 11. oktober 2014 #24 Skrevet 11. oktober 2014 Norge i et nøtteskall, HI. Fullt av jantelov. For noe tull! Det flere reagerer på her, er at det virker som om HI nærmest forventer at andre foreldre skal ignorere egne barn, og bejuble HIs "wonderboy" siden han er uovertruffen. Det er snakk om unger, for pokker, og det er klart at også de mindre flinke skal oppmuntres! Og det at HI faktisk forakter andre foreldre, du synes vel det også er helt greit, du? Anonymous poster hash: 3650a...7d3 Tror du ikke det er leit å få høre at gutten ikke må bli kjepphøy på seg selv? Hva tror du det gjør med guttens selvbilde? Alle trenger å bli sett, både den gode og den mindre gode. Hva er greia å kun se sitt eget barn i LAGIDRETT?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #25 Skrevet 11. oktober 2014 Min mann er fotballtrener og våres sønn er også blandt de beste. Mannen min heie på alle, men er jeg der heier jeg på min sønn og slenger til en og annen "godt jobba" på veien, men jeg tar en lang marsj i hvem som var best. Mannen min er litt bekymret for vår sånn for han påstår det er helt typisk at de som har et talent utvikler et ego som gjør de teknisk dårlige etterhvert. Det er ikke bare de som scorer som utgjør LAGET vet du! Man må ha noen i alle posisjoner og man må kjenne sin plass på laget skal man anses som god nok. Jeg velger å stole på min mann. Jeg kan ikke fotball og noe sier meg at du ikke kan det videre bra heller... Anonymous poster hash: a2b3f...e1b Både jeg og mannen har drevet idrett på meget høyt nivå i mange år. Vi kan både fotball og annen idrett uten å si for mye om det her. Det jeg tror er fenomenet er at de flinke ikke for ros fordi de blir tatt for gitt! Jeg har selv problemer med å ta i mot ros den dag i dag, og skryter gjerne med når foreldre snakker om sine barn. Jeg som nådde høyt snakkes ikke om. Mer ala: Du har vel gått glipp av mye du som reiste så mye osv. Så jo vi vet veldig godt hva lagidrett er. Anonymous poster hash: 550d0...268
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå