Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #26 Skrevet 11. oktober 2014 For alt vi vet har hun dysleksi og sliter med å komme seg gjennom en høyere utdanning... eller noe helt annet som gjør det vanskelig å tilpasse.. hva vet vel jeg? hva vet vel dere? Anonymous poster hash: 932fd...6fd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #27 Skrevet 11. oktober 2014 Problemet med den nye ordningen er at den straffer de aller svakeste. Så fordi noen har restarbeidsevne så skal de som ikke har det straffes. Hvor er logikken i det da? Jeg fikk selv veldig agressiv MS rett etter å ha født sønnen min. Jeg fikk barn tidlig og hadde ikke rukket hverken utdannelse eller jobb før han kom til verden og så fikk jeg sykdommen kastet på meg. Jeg har null restarbeidsevne, jeg har hjemmehjelp og BPA 12 til 15 timer i døgnet. Sykdommen min har blitt sekundærprogressiv og jeg blir dermed ikke tilbudt behandling, kun "lindring" av symptomer som ikke hjelper i det hele tatt. Jeg har enorme smerter. Jeg kan fortsette i det uendelige å klage til dere, men poenget er at jeg og de andre som har det slik lider. Jeg har blitt fratatt livet mitt, og de pengene jeg fikk/får skulle hjelpe sønnen min og meg til et verdig liv den tiden jeg har igjen. Av alle mennesker i samfunnet så er det vi, de aller svakeste, som skal betale... Det er ikke til å tro.Anonymous poster hash: 7c64a...7e6 Bare et spørsmål , hva er det dere svakeste i samfunnet skal betale?!? Anonymous poster hash: 6eaac...285
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #28 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg kan ikke annet enn å bli sjokkert over mangelen på empati så mange av dere viser. Det skremmer meg at verden har blitt så kynisk. Og å påstå at jeg ikke har råd til et godt nok kosthold? Wtf? Grønnsaker er billigere enn junk om du ikke visste det. Hvis det var en mulighet at barnet kunne være med far, tror du ikke at vi hadde ordnet det? Hva vet du om han er i live? Og tror du ikke det er bra for sønnen min å få tilbringe tid med mor? Jeg bruker de få kreftene jeg har på han. Jeg ligger på gulvet og bygger lego og hele hjemmet mitt er tilrettelagt for at vi skal få mest mulig tid. Barnevernet er vår gode støttespiller, så du kan ta det helt med ro. Jeg gjør der beste ut av situasjonen og har klart å spare litt mtp tøffere tider, så vi skal klare oss, men det er likevel vondt å bli bagatellisert på den måten. Du som lurer på hva de svakeste skal betale, hva synes du? Kanskje vi bare skulle avlive de få som ikke kan bidra i samfunnet? Makan til vanvittige syn på livet mange av dere har her. Anonymous poster hash: 7c64a...7e6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #29 Skrevet 11. oktober 2014 Kanskje vi bare skulle avlive de få som ikke kan bidra i samfunnet? Makan til vanvittige syn på livet mange av dere har her. Anonymous poster hash: 7c64a...7e6 'Problemet' er ikke slike som drg som ikke har noen restarbeidsevne. Dere er nok få. Men det er ikke FÅ som er ufør i dette landet, med tanke på hvor FÅ vi faktisk er... Og for de som ikke KAN afbeudf, kommer det til å være et sikkerhetsnett. Mange som ikke har satt seg inn i fakta. Anonymous poster hash: 35a4a...ba0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #30 Skrevet 11. oktober 2014 Men Camilla har prøvd å ta utdannelse, men det er ikke tilrettelagt for rullestol på studiestedet. Noen ganger nekter nav deg utdannelse også, da man først har kommet inn i systemet deres, er det utrolig vanskelig å komme ut av det. Jeg har selv vært der, og måtte kjempe i flere år, og betale mesteparten av min omskolering selv. Og hvor lett er det for en enslig mor å leve på bare stipend og studielån. Anonymous poster hash: 1791a...d8f Fleiper du?? Du måtte betale studiet ditt selv?? Stakkars deg! Fy faen, så utrolig bortskjemt folk er! Våkn opp! Anonymous poster hash: eef4c...c25 Hahaha. Blir sjokkert ja når folk oppriktig mener at det er en skam å måtte betale utdanning selv. Er faen ikke rart dette er en gruppe som blir hetset når de fremviser slike holdninger. Flaut. Anonymous poster hash: 36e9b...07f La oss si at man tar en utdannelse i 4 år. Går glipp av 250'*4=1 mill i inntekt, og får 200' i studiegjeld + renter. Man etablerer seg med mann, barn og hus. Tjener etterhvert 500', og har forpliktelser som står i stil. Etterhvert blir man syk og kan ikke lengre bruke denne utdannelsen. Man må omskoleres. Hvem skal ta regningen? Vedkommende har ikke råd til å gå uten inntekt og få enda mer i studielån. Uten å kunne bruke utdannelsen blir man ufør og man får kanskje 30 år med uførepensjon før vedkommende får alderspensjon. Får man omskolering slik at man kan jobbe får staten en utgift i 3 år før vedkommende kan klare seg selv. Kanskje kan ikke vedkommende jobbe 100% etterpå, men i alle fall mer enn 0%. Hva er lurest tror du? Oj, satte latteren seg fast i halsen sa du? Anonymous poster hash: 123c3...f7b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #31 Skrevet 11. oktober 2014 Problemet med den nye ordningen er at den straffer de aller svakeste. Så fordi noen har restarbeidsevne så skal de som ikke har det straffes. Hvor er logikken i det da? Jeg fikk selv veldig agressiv MS rett etter å ha født sønnen min. Jeg fikk barn tidlig og hadde ikke rukket hverken utdannelse eller jobb før han kom til verden og så fikk jeg sykdommen kastet på meg. Jeg har null restarbeidsevne, jeg har hjemmehjelp og BPA 12 til 15 timer i døgnet. Sykdommen min har blitt sekundærprogressiv og jeg blir dermed ikke tilbudt behandling, kun "lindring" av symptomer som ikke hjelper i det hele tatt. Jeg har enorme smerter. Jeg kan fortsette i det uendelige å klage til dere, men poenget er at jeg og de andre som har det slik lider. Jeg har blitt fratatt livet mitt, og de pengene jeg fikk/får skulle hjelpe sønnen min og meg til et verdig liv den tiden jeg har igjen. Av alle mennesker i samfunnet så er det vi, de aller svakeste, som skal betale... Det er ikke til å tro.Anonymous poster hash: 7c64a...7e6 Men da må jo barnet plasseres hos far dersom mor ikke er i stand til å ta seg av det. Vil ikke barna ha det bedre hos en funksjonsfrisk far som er i stand til å delta i aktiviteter med barna og kan betale for seg. Enn en syk mor som må la det skure og gå, og gjerne ikke har råd til et godt nok kosthold. Det er på tide at uføre mødre gjør det rette og heller har samvær med barna der det er slik at barna har en frisk og oppegående far. Anonymous poster hash: 2c3e2...250 Ojsann! Her var det lite medfølelse å spore. Anonymous poster hash: 58fd1...5c8 Medfølelse?? Skal barna vise medfølelse med mor fordi hun er handikappet? For en rar gjeng det er her inne. Alle setter barna først alltid, bortsett fra om det er mor som må lide. Da kommer mors følelser først. Dere er så selvmotsigende at det er kvalmt. Camillas sønn faller alt nå utenfor systemet da hun kun har råd til tre dager med barnehage i uka. Det blir jo ikke bedre med årene. Ikke spille fotball, mor har ikke råd. Ikke stå på ski, mor har ikke råd. Leirskole, glem det. Klassetur til utlandet, glem det. Selvsagt kan dette barnet lykkes her i livet men oddsen er i mot han. Anonymous poster hash: 36e9b...07f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #32 Skrevet 11. oktober 2014 Men Camilla har prøvd å ta utdannelse, men det er ikke tilrettelagt for rullestol på studiestedet. Noen ganger nekter nav deg utdannelse også, da man først har kommet inn i systemet deres, er det utrolig vanskelig å komme ut av det. Jeg har selv vært der, og måtte kjempe i flere år, og betale mesteparten av min omskolering selv. Og hvor lett er det for en enslig mor å leve på bare stipend og studielån. Anonymous poster hash: 1791a...d8f Fleiper du?? Du måtte betale studiet ditt selv?? Stakkars deg! Fy faen, så utrolig bortskjemt folk er! Våkn opp! Anonymous poster hash: eef4c...c25 Hahaha. Blir sjokkert ja når folk oppriktig mener at det er en skam å måtte betale utdanning selv. Er faen ikke rart dette er en gruppe som blir hetset når de fremviser slike holdninger. Flaut. Anonymous poster hash: 36e9b...07f La oss si at man tar en utdannelse i 4 år. Går glipp av 250'*4=1 mill i inntekt, og får 200' i studiegjeld + renter. Man etablerer seg med mann, barn og hus. Tjener etterhvert 500', og har forpliktelser som står i stil. Etterhvert blir man syk og kan ikke lengre bruke denne utdannelsen. Man må omskoleres. Hvem skal ta regningen? Vedkommende har ikke råd til å gå uten inntekt og få enda mer i studielån. Uten å kunne bruke utdannelsen blir man ufør og man får kanskje 30 år med uførepensjon før vedkommende får alderspensjon. Får man omskolering slik at man kan jobbe får staten en utgift i 3 år før vedkommende kan klare seg selv. Kanskje kan ikke vedkommende jobbe 100% etterpå, men i alle fall mer enn 0%. Hva er lurest tror du? Oj, satte latteren seg fast i halsen sa du? Anonymous poster hash: 123c3...f7b Om du kveles av din egen latter er ikke det mitt problem. Jeg blir KVALM av taperfolk som deg som forventer støtte i huet og ræva. DU er ansvarlig for ditt eget liv. Kan ikke fatte at det sitter slike idiotiske storforlangende folk som deg rundt i dette landet og FORVENTER omskolering. Og du tar kaka som forventer applaus fordi du har stått på litt på egenhånd. Normale mennesker står på for eget velvære skjønner du. De forventer ikke at NAV skal redde de. Anonymous poster hash: 36e9b...07f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #33 Skrevet 11. oktober 2014 Problemet med den nye ordningen er at den straffer de aller svakeste. Så fordi noen har restarbeidsevne så skal de som ikke har det straffes. Hvor er logikken i det da? Jeg fikk selv veldig agressiv MS rett etter å ha født sønnen min. Jeg fikk barn tidlig og hadde ikke rukket hverken utdannelse eller jobb før han kom til verden og så fikk jeg sykdommen kastet på meg. Jeg har null restarbeidsevne, jeg har hjemmehjelp og BPA 12 til 15 timer i døgnet. Sykdommen min har blitt sekundærprogressiv og jeg blir dermed ikke tilbudt behandling, kun "lindring" av symptomer som ikke hjelper i det hele tatt. Jeg har enorme smerter. Jeg kan fortsette i det uendelige å klage til dere, men poenget er at jeg og de andre som har det slik lider. Jeg har blitt fratatt livet mitt, og de pengene jeg fikk/får skulle hjelpe sønnen min og meg til et verdig liv den tiden jeg har igjen. Av alle mennesker i samfunnet så er det vi, de aller svakeste, som skal betale... Det er ikke til å tro.Anonymous poster hash: 7c64a...7e6 Men da må jo barnet plasseres hos far dersom mor ikke er i stand til å ta seg av det. Vil ikke barna ha det bedre hos en funksjonsfrisk far som er i stand til å delta i aktiviteter med barna og kan betale for seg. Enn en syk mor som må la det skure og gå, og gjerne ikke har råd til et godt nok kosthold. Det er på tide at uføre mødre gjør det rette og heller har samvær med barna der det er slik at barna har en frisk og oppegående far. Anonymous poster hash: 2c3e2...250 Ojsann! Her var det lite medfølelse å spore. Anonymous poster hash: 58fd1...5c8 Medfølelse?? Skal barna vise medfølelse med mor fordi hun er handikappet?For en rar gjeng det er her inne. Alle setter barna først alltid, bortsett fra om det er mor som må lide. Da kommer mors følelser først. Dere er så selvmotsigende at det er kvalmt. Camillas sønn faller alt nå utenfor systemet da hun kun har råd til tre dager med barnehage i uka. Det blir jo ikke bedre med årene. Ikke spille fotball, mor har ikke råd. Ikke stå på ski, mor har ikke råd. Leirskole, glem det. Klassetur til utlandet, glem det. Selvsagt kan dette barnet lykkes her i livet men oddsen er i mot han. Anonymous poster hash: 36e9b...07f Så en handikappet mor bør altså fratas barnet sitt og dette barnet bør miste moren sin fordi de ikke har råd til å kjøpe nye ski? Fy faen for et usselt menneske du er! Måtte du oppleve å bli ufør en dag! Så kan du tørke av deg det bedrevitende gliset ditt!!! Anonymous poster hash: 7c64a...7e6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #34 Skrevet 11. oktober 2014 Men Camilla har prøvd å ta utdannelse, men det er ikke tilrettelagt for rullestol på studiestedet. Noen ganger nekter nav deg utdannelse også, da man først har kommet inn i systemet deres, er det utrolig vanskelig å komme ut av det. Jeg har selv vært der, og måtte kjempe i flere år, og betale mesteparten av min omskolering selv. Og hvor lett er det for en enslig mor å leve på bare stipend og studielån. Anonymous poster hash: 1791a...d8f Fleiper du?? Du måtte betale studiet ditt selv?? Stakkars deg! Fy faen, så utrolig bortskjemt folk er! Våkn opp! Anonymous poster hash: eef4c...c25 Hahaha. Blir sjokkert ja når folk oppriktig mener at det er en skam å måtte betale utdanning selv. Er faen ikke rart dette er en gruppe som blir hetset når de fremviser slike holdninger. Flaut. Anonymous poster hash: 36e9b...07f La oss si at man tar en utdannelse i 4 år. Går glipp av 250'*4=1 mill i inntekt, og får 200' i studiegjeld + renter. Man etablerer seg med mann, barn og hus. Tjener etterhvert 500', og har forpliktelser som står i stil. Etterhvert blir man syk og kan ikke lengre bruke denne utdannelsen. Man må omskoleres. Hvem skal ta regningen? Vedkommende har ikke råd til å gå uten inntekt og få enda mer i studielån. Uten å kunne bruke utdannelsen blir man ufør og man får kanskje 30 år med uførepensjon før vedkommende får alderspensjon. Får man omskolering slik at man kan jobbe får staten en utgift i 3 år før vedkommende kan klare seg selv. Kanskje kan ikke vedkommende jobbe 100% etterpå, men i alle fall mer enn 0%. Hva er lurest tror du? Oj, satte latteren seg fast i halsen sa du? Anonymous poster hash: 123c3...f7b Om du kveles av din egen latter er ikke det mitt problem. Jeg blir KVALM av taperfolk som deg som forventer støtte i huet og ræva. DU er ansvarlig for ditt eget liv. Kan ikke fatte at det sitter slike idiotiske storforlangende folk som deg rundt i dette landet og FORVENTER omskolering. Og du tar kaka som forventer applaus fordi du har stått på litt på egenhånd. Normale mennesker står på for eget velvære skjønner du. De forventer ikke at NAV skal redde de. Anonymous poster hash: 36e9b...07f Oisann!!! Har ikke kommentert her før, men anonyme over her, er du virkelig så kald og kynisk som det fremstår her?? Du eier jo hverken medmenneskelighet eller empati what so EVER!! Skremmende!!! Vet du hva det vil si å ha en veldferdsstat?? Regner med du er frisk, har en ålreit jobb, er bra sted å bo osv, og ikke er avhengig av hjelp fra noen? Unner du virkelig ingen andre enn 100 % friske mennesker et verdig liv? For det er det vi snakker om her!!! Anonymous poster hash: 8efaa...5e0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #35 Skrevet 11. oktober 2014 Men Camilla har prøvd å ta utdannelse, men det er ikke tilrettelagt for rullestol på studiestedet. Noen ganger nekter nav deg utdannelse også, da man først har kommet inn i systemet deres, er det utrolig vanskelig å komme ut av det. Jeg har selv vært der, og måtte kjempe i flere år, og betale mesteparten av min omskolering selv. Og hvor lett er det for en enslig mor å leve på bare stipend og studielån. Anonymous poster hash: 1791a...d8f Fleiper du?? Du måtte betale studiet ditt selv?? Stakkars deg! Fy faen, så utrolig bortskjemt folk er! Våkn opp! Anonymous poster hash: eef4c...c25 Hahaha. Blir sjokkert ja når folk oppriktig mener at det er en skam å måtte betale utdanning selv. Er faen ikke rart dette er en gruppe som blir hetset når de fremviser slike holdninger. Flaut. Anonymous poster hash: 36e9b...07f La oss si at man tar en utdannelse i 4 år. Går glipp av 250'*4=1 mill i inntekt, og får 200' i studiegjeld + renter. Man etablerer seg med mann, barn og hus. Tjener etterhvert 500', og har forpliktelser som står i stil. Etterhvert blir man syk og kan ikke lengre bruke denne utdannelsen. Man må omskoleres. Hvem skal ta regningen? Vedkommende har ikke råd til å gå uten inntekt og få enda mer i studielån. Uten å kunne bruke utdannelsen blir man ufør og man får kanskje 30 år med uførepensjon før vedkommende får alderspensjon. Får man omskolering slik at man kan jobbe får staten en utgift i 3 år før vedkommende kan klare seg selv. Kanskje kan ikke vedkommende jobbe 100% etterpå, men i alle fall mer enn 0%. Hva er lurest tror du? Oj, satte latteren seg fast i halsen sa du? Anonymous poster hash: 123c3...f7b Om du kveles av din egen latter er ikke det mitt problem. Jeg blir KVALM av taperfolk som deg som forventer støtte i huet og ræva. DU er ansvarlig for ditt eget liv. Kan ikke fatte at det sitter slike idiotiske storforlangende folk som deg rundt i dette landet og FORVENTER omskolering. Og du tar kaka som forventer applaus fordi du har stått på litt på egenhånd. Normale mennesker står på for eget velvære skjønner du. De forventer ikke at NAV skal redde de. Anonymous poster hash: 36e9b...07f Er du helt idiot??? Vi betaler skatt så vi skal få slik hjelp om vi trenger det! Vi bor i et fantastisk land som..., eller glem det... Vi BODDE i et fantastisk land der de som trengte hjelp fikk det! Vil si det er bedre for et barn å vokse opp med en mamma uten ben som virker enn en mamma uten empati! Anonymous poster hash: 59ea3...2c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå