Gjest Antarctica Skrevet 13. oktober 2014 #26 Skrevet 13. oktober 2014 Var vel nettopp det jeg gjorde. Hvis din oppgave var saksbehandling av disse søkerne, og du slukte alt dette rått, var det vel like greit at du skifta beite. Nei, jeg slukte det ikke rått. Les tråden, så ser du at jeg har svart på det. Du svarte jo ikke på siste innlegget mitt i tråden. Jeg skriver blant annet at endel saker blir avslått! Som sagt: en diagnose sier nesten ingenting om arbeidsevne. Arbeidsevne er i høy grad en sybjektiv vurdering. Hvis man leser en ordinær legeerklæring består den av, foruten oppsummering av utredning, av fraser som; Pasienten sier at Pasienten opplever Pasienten mener selv Pasienten forteller at han ikke greier å.... En legetime varer kanskje 10-15 min. Du som pasient går til lege med en fast bestemmelse om at duhar vondt her eller der og du ønsker sykemelding. Du har sjelden kontakt med NAV før det har gått minst 26 uker. Før det er det kun lege og arbeidsgiver som har ansvaret for oppfølgingen. Dessverre er det sjelden legene stiller masse kritiske spørsmål, ta vårt system et basert på tillit. Og legens oppgave et jo å finne ut hva som er galt med deg, de er ikke utdannet motivatorer. NAV - ansatte er heller egentlig ikke motivatorer, kuratorer, konfliktløsere eller terapauter. De skal vurdere trygderettighetene (i dette tilfelle). Men det er utrolig hva folk tror NAV skal løse.Anonymous poster hash: 84c5a...ee3 Ikke snakk om hva "folk tror Nav skal løse". Og nei, det tar ikke 26 uker før du kommer i kontakt med Nav som sykmeldt. Det skjer ved 6 eller 8 uker det, når de inviterer til dialogmøte for å finne ut hvordan arbeidet kan tilrettelegges. I alle fall var det sånn sist jeg var sykmeldt mer enn en måned, i 2012. Jeg veit ikke når du jobba der, men man dør ikke i synden nå lenger.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #27 Skrevet 14. oktober 2014 Hun med pingvinene har misforstått denne tidligere NAV ansatte. Ellers må jeg si meg enig med pingvinene om at det er fint at dette vedkommende ikke lenger jobber i NAV. Sånn forakt og mistenksomhet for de som kommer å søker sine lovbestemte rettigheter som gjennomsyrer det hun skriver skal man jaggu lete lenge etter. Det er en veldig liten del av den yngre befolkningen som mottar uføre ytelser. Det er en stor del av den yngre befolkningen som er sysselsatt. Det er ikke flusst av jobber å få tak i, verken med lønnstilskudd eller tiltaksplasser. De varer ikke evig! Det er naivt å tro at det finnes så fryktelig med jobber for de med redusert arbeidsevne. Og når det gjelder ryggvondter, så er det helt annerledes for en en lastebilsjåfør på 57 år å finne seg en passende jobb, enn en ungdom med en eller annen etterspurt it kvalifikasjon å finne seg egenet arbeid. Det er jaggu meg vanskelig å finne plass til utprøving av alle de som øsnker dette. Det er begrenset hvor lenge man kan holde folk i utprøvingstiltak, og som NAV ansatt så er sikkert vedkommende kjent med at mange arbeisgivere benytter seg av gratis arbeidskraft, og når stønadsperioden er ferdig så er det ikke overgang til fast arbeid som er tingen, men inn med mer gratis arbeidskraft. Anonymous poster hash: 8dd53...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå