Gå til innhold

kjenner jeg blir irritert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at mor må omstille seg? Takk for den,jeg har vært mor i fem uker.

les innlegget en gang til å tenk deg omAnonymous poster hash: bf81e...de4

Og far har vært far i fem uker.

Anonymous poster hash: 84558...881

Kanskje han er i ammetåka han også, og det ennå ikke har gått opp for ham at livet er blitt litt annerledes...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke det HI vil fram til? Mannen gidder ikke å bruke tiden hjemme, sammen med henne og barnet. Altså, barnet er 5 uker gammel, og far prioriterer først og fremst seg selv og sine egne interesser.

Han sier han kan ta babyen med. Hva er problemet? Babyer kan tas med ut og far vil ta med baby. Hvorfor er det er problem? HI skriver at hun trenger avlastning. Far vil gi henne det og mor blir irritert. Og sånn går no daga'n.....Anonymous poster hash: 84558...881
Då mine babyar var fem veker tok det kortare tid enn to timar mellom kvar gong dei måtte ha pupp på kvelden. Ser for meg at far og baby fort kan få ein trasig tur ut. Far må omstille seg. Anonymous poster hash: ae9e4...499
Tenker at mor også må omstille seg litt.....Anonymous poster hash: 84558...881
Til å forstå at babyen er 100% hennar ansvar? Til å forstå at far må få lov å prioritere unkarsliv? Til å forstå at far sine sosiale behov kjem framfor babyens behov for mat og mor når det trengs? Anonymous poster hash: ae9e4...499
Til å innse at hennes måte er ikke slik det alltid må være. Herregud! Far vil ta med seg babyen ut en tur. Hva er greia? Greia er at HUN vil bestemme og da må mor omstille seg for hun kan ikke alltid bestemme.Anonymous poster hash: 84558...881

Babyen har luftsmerter og behov for pupp OFTE. GREIA her er at mor tilpassar seg babyen mens far (og du) meiner at babyen skal tilpasse seg han. Når han tilbyr å ta babyen med ut så er ikkje det eit reelt val for mor, fordi det vil vere vondt og trasig for babyen. Eg tenkjer at du enten ikkje har hatt baby, eller at du har hatt rolige og nøgde sovebabyar som fint tålar ein tur ut utan mor på kvelden. Anonymous poster hash: ae9e4...499

Jeg tenker at HI er en hønemor som vil overvåke far. 1 -2 timer utenfor huset klarer selvsagt en baby. HI skriver at hun trenger avlastning så da regner jeg med at babyen ikke henger i puppen 24/7

Skrevet

Takk til dere som støtter meg. Det er heldighvis bare en kverulant her.

enten er du ikke mor eller så har du flaskebarn.

jeg ser poenget ditt du som kverulerer,men hvis du faktisk gidder å lese å tenke så hadde du sett poenget mitt.

som sagt hadde han tatt ungen med så hadde han snudd fort!

Jeg gidder ikke utsette ungen for mer stress.

skal han ta opp babyen med olje på hendene da liksom?

Du hadde sikkert latt din samboer gjøre det...;)

Anonymous poster hash: bf81e...de4

Skrevet

Ja avlastning som å ta seg en dusj f.eks. gå på do å faktisk kunne tørke meg bak uten å høre på vræl.

Skrevet

Det er vel ikke det HI vil fram til? Mannen gidder ikke å bruke tiden hjemme, sammen med henne og barnet. Altså, barnet er 5 uker gammel, og far prioriterer først og fremst seg selv og sine egne interesser.

Han sier han kan ta babyen med. Hva er problemet? Babyer kan tas med ut og far vil ta med baby. Hvorfor er det er problem? HI skriver at hun trenger avlastning. Far vil gi henne det og mor blir irritert. Og sånn går no daga'n.....Anonymous poster hash: 84558...881
Då mine babyar var fem veker tok det kortare tid enn to timar mellom kvar gong dei måtte ha pupp på kvelden. Ser for meg at far og baby fort kan få ein trasig tur ut. Far må omstille seg. Anonymous poster hash: ae9e4...499
Tenker at mor også må omstille seg litt.....Anonymous poster hash: 84558...881
Til å forstå at babyen er 100% hennar ansvar? Til å forstå at far må få lov å prioritere unkarsliv? Til å forstå at far sine sosiale behov kjem framfor babyens behov for mat og mor når det trengs? Anonymous poster hash: ae9e4...499
Til å innse at hennes måte er ikke slik det alltid må være. Herregud! Far vil ta med seg babyen ut en tur. Hva er greia? Greia er at HUN vil bestemme og da må mor omstille seg for hun kan ikke alltid bestemme.Anonymous poster hash: 84558...881
Babyen har luftsmerter og behov for pupp OFTE. GREIA her er at mor tilpassar seg babyen mens far (og du) meiner at babyen skal tilpasse seg han. Når han tilbyr å ta babyen med ut så er ikkje det eit reelt val for mor, fordi det vil vere vondt og trasig for babyen. Eg tenkjer at du enten ikkje har hatt baby, eller at du har hatt rolige og nøgde sovebabyar som fint tålar ein tur ut utan mor på kvelden. Anonymous poster hash: ae9e4...499

Jeg tenker at HI er en hønemor som vil overvåke far. 1 -2 timer utenfor huset klarer selvsagt en baby. HI skriver at hun trenger avlastning så da regner jeg med at babyen ikke henger i puppen 24/7

Unnskyld at eg ler... Eine av mine sov ti minutt om gongen, skreik mykje og måtte ha pupp minst kvar førtifemte minutt etter klokka åtte på kvelden. Avlastninga mellom ammingane var veldig viktig.  Sjølv ti minutt der eg kunne drikke eit glass vatn eller gå på do var avlastning. Det virkar ikkje som om far her har tenkt å kome heim etter ein time, er det då riktig mot babyen å vente til den ikkje har det bra og så reise heim?

Ingenting er sjølvsagt når det kjem til babyar.

Anonymous poster hash: ae9e4...499

Skrevet

Ja avlastning som å ta seg en dusj f.eks. gå på do å faktisk kunne tørke meg bak uten å høre på vræl.

Du er blitt mor og då skal ikkje ditt behov for å oppretthalde normal hygiene og til å bæsje ferdig gå foran mannens behov for å skru bil og klippe hår. Menn er som ville dyr veit du, derfor har dei krav på å kunne oppføre seg som ville dyr... Heilt sant, trur Paulo Cohelo eller Maya Anglou har sagt det ein gong.

Skrevet

Du er blitt mor og då skal ikkje ditt behov for å oppretthalde normal hygiene og til å bæsje ferdig gå foran mannens behov for å skru bil og klippe hår. Menn er som ville dyr veit du, derfor har dei krav på å kunne oppføre seg som ville dyr... Heilt sant, trur Paulo Cohelo eller Maya Anglou har sagt det ein gong.

Ha ha ha :laugh:

Skrevet

La han nå prøve seg, kan nok være dere alle vinner på det. Er snakk om 1-2 timer..

Anonymous poster hash: 2f224...ef6
Skrevet

Jeg mener at far må omstille seg. Han har blitt pappa og det skulle bare mangle om han ikke tok seg av mor og barn. Men syns samtidig at han burde få lov å ta med seg baby avgårde. Små turer i begynnelsen og lenger etterhvert. Hva med et kompromiss? Han er mer hjemme men får taes seg baby litt?

Skrevet (endret)

Først setter man babyens behov, så den nybakte mors behov og til sist den nybakte far. Ønsker mor at far skal ta seg av babyen hjemme, så får far gjøre det. Hvorfor skal far ta babyen med seg om det både er upraktisk og føles uttrygt for mor? Han kan vel vente noen timer, vente til i morgen e.l. så lenge det ikke er noe veldig viktig? Det er som oftest bare snakk om noen måneder før man har noenlunde rutiner på ting, babyen trenger pupp sjeldnere og mor ikke føler fullt så stort tomrom eller ubehag når hun ikke er sammen med babyen. 

Da babyene mine var noen uker orket jeg ikke tanken på å ta en tur i butikken uten at de var med, jeg kunne knapt nok gå 150 meter for å hente posten. Det å ligge i senga mens baby og far var i huset føltes ubehagelig, men det var nødvendig for å få nok søvn. Det er instinkter som er der for en grunn, og jeg ser ikke hvorfor man skal presses til å gå på akkord med dem for å få dekket sine basale behov fordi far trenger å lufte seg. Han kan vente! Løsrivelsen mellom mor og barn kommer naturlig, og gjør den ikke det, så bør man ta tak i det gradvis.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Da må det være den gamle grisen Coelho (kanin - ganske passende), or Maya Angelou kunne aldri sagt noe slikt, vel??

Anonymous poster hash: d30d3...a23

Skrevet

Her maa jo bare far begynne aa ta baby hjemme, bli bedre kjent og laere hvordan han kan ta sin del i dette. Etterhvert kan ha saa ta med baby ut med gutta, men foerst maa han jo laere seg dette slik at babyen blir tatt ordentlig vare paa. 

Klem til deg som har en saa umoden og ansvarsloes mann!

Anonymous poster hash: 42659...f37
Skrevet

Skjønner godt du vil ha babyen hjemme. På den alderen ble min baby ekstremt stresset og misfornøyd av farting. Likte seg best i rolige omgivelser hjemme.

Ta en snakk med mann din. Si at han må begynne ta ansvar, og avlaste hjemme. Er tross alt hans ansvar også. Så er en SELVFØLGE at han er hjemme når han er ferdig på jobb.. Hadde ikke min mann tatt vare på babyen vår, hadde han fått oppstrekk. Hadde ikke godtatt sånn type oppførsel. Da hadde han blitt sparka på dør!

Anonymous poster hash: a2ec3...0b9

Skrevet

Send ungen med faren så får han utforske kva du sliter med.

Gjør du ikkje det så kan du slutte og klage.

Anonymous poster hash: 981f3...bc5

Skrevet

Siste anonym: kanskje du skal lære deg å lese før du uttaler deg.

HI

Skrevet

Pakk stellebag (jeg regner med at han kan skifte bleie osv). Send med pumpemelk og flaske og la ham prøve seg!

Nyt tiden til å få sovet litt. Ta en dusj, lese en bok....

Anonymous poster hash: f2d4c...c2c
Gjest Sandra M. Gilbert
Skrevet

Her maa jo bare far begynne aa ta baby hjemme, bli bedre kjent og laere hvordan han kan ta sin del i dette. Etterhvert kan ha saa ta med baby ut med gutta, men foerst maa han jo laere seg dette slik at babyen blir tatt ordentlig vare paa. 

Jeg er tildels enig i det som skrives her. Babyens velferd burde komme foran alt annet i denne alderen.

Skrevet

Jeg hadde latt far ta med ungen! Hvorfor ikke, det kan da ikke bli verre enn at han er raskt hjemme igjen....? Og ja, jeg har tre barn hvorav den ene skrek og var våken store deler av døgnet. Jeg hadde dusjet lenge og spist litt ifred mens jeg ventet på at de skulle komme tilbake.

Hvis dette ikke funker for deg syns jeg du skal snakke skikkelig med mannen om hvordan du føler det i forhold til at du vil at både han og ungen skal være i nærheten. Viktig at en respekterer hverandres ønsker og behov, spesielt nå når alt er nytt og litt vanskelig!

Gjest Antarctica
Skrevet

Pakk stellebag (jeg regner med at han kan skifte bleie osv). Send med pumpemelk og flaske og la ham prøve seg!Nyt tiden til å få sovet litt. Ta en dusj, lese en bok.... Anonymous poster hash: f2d4c...c2c

Gud fader i skuret, er du seriøs?

Da mine var 5 uker gamle var det en suksess at de overhodet fikk i seg maten direkte fra puppen. Å prøve å få noe fra de overopphovnede puppene og ut i ei pumpe, var utopi. Å få en hel time i fred likeså. Da må man ta de timinuttene man får - og de får man bare sneket inn mellom slaga. Husker han ene, nr 2, han skulle ha pupp hver time når han hadde økedøgn, som var hver 4.dag...

Skrevet

Alle fokuserer jo kun på at far vil ta med igen ut.

Vel far er jo ute hver kveld. Jeg forstår deg ho, du vil mannen skal være hjemme med BÅDE deg og baby. Og avlaste i hjemmet g bli kjent med situasjonen og deres nye liv sammen. Forstår deg godt!

Hadde sagt han får skjerpe seg og være mer hjemme eller kutte helt ut å være hjemme. Enklere det, å være alenemor i et forhold er ikle noe tess.

Selvsagt kan mannen ta baby ut i vogna på tur, men i bunn og grunn burde dere være mer hjemme alle sammen som den nye familien dere er.

Skrevet

Synes godt han kunne holdt seg hjemme med deg. Dersom han ikke skjønner det når du forklarer for ham synes jeg du skal si det er greit at han tar med seg baby. La ham pakke, kle på barn, sørge for å ha pumpet melk klart osv osv (innenfor forsvarlighetens grenser, selvfølgelig)... Tror ikke han kommer til å gjøre det til noen vane for å si det slik. Virker som han har litt urealistisk oppfatning av behovene til en fem uker gammel baby. 

Anonymous poster hash: f86a3...36c
Skrevet

Så la han ta babyen med. Gi han  mat, og send de avgårde. Om babyen gråter skjønner han fort at å reise på besøk med en baby med luftsmerter ikke går ;)

Ellers MÅ du ikke være med babyen 24/7. Du kan ikke klage på at du ikke får avlastning, om du forventer at de skal være hjemme hele tiden. Dere trenger en oppvåkning begge to.

Skrevet

Det er ingen avlastning for mor å sende baby ut med far. Sannsynligvis har baby det best hjemme og i nærheten av puppen. Far må jo lære hvordan man tar vare på den lille slik at mor ikke trenger å bekymre seg for barnets ve og vel når far tar det med ut. Barnet er jo bare fem uker, senere når barnet er eldre ser jeg fars behov for å gå ut en gang imellom og da kan baby være med. Synes det er helt utrolig at HI sin mann ikke skjønner såpass. Synes og at det er rimelig at menn som jobber kommer hjem til kone og baby om kvelden og er sammen med baby hjemme for å avlaste mor ( eller kanskje de til og med burde synes det er hyggelig?) Hvis mor ammer blir det jo henne som tar nettene og dagene og det er ikke for mye forlangt at far stiller opp om kvelden. Det tror jeg hever normal person forstår. Stå på HI og ta en rolig prat med mannen :-)

Anonymous poster hash: b355a...da5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...