Gå til innhold

Tror dere de får stoppet ebola smitten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, hele verden vil legges øde, bortsett fra ei jente innerst i en dal på Vestlandet som sist.

Anonymous poster hash: aa066...eb5

Som sist? Er det sant? Nysgjerrig her nå

Anonymous poster hash: 877e1...661

Svartedauen.

Anonymous poster hash: 6f2b4...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De prøver jo å lage en vaksine . Slik jeg ser det så er det nå komt så langt at det er eneste langsiktige løsning. Men jeg er redd for at vi kommer til å få et problem med at folk fortsatt her svineinfluensavaksinen friskt i minne og mange vil nok avstå fra vaksinen og hva då? Loven har rom for tvangsvasinering, men at det kommer til å skje har jeg vanskelig for å se for meg. Jeg må ærlig innrømme at jeg selv hadde vært svært betenkt med å ta en slik vaksine.

Anonymous poster hash: 44d4f...d4e
Skrevet

Er ikkje redd, kommer den så kommer den. Da må vi følge alle regler.

Svineinfluensa er ein bagatel mot Ebola.

Ebola er kommen til rette smittelandet.

Anonymous poster hash: eed1d...30e

Skrevet

Nei, hele verden vil legges øde, bortsett fra ei jente innerst i en dal på Vestlandet som sist.

Anonymous poster hash: aa066...eb5

Som sist? Er det sant? Nysgjerrig her nå

Anonymous poster hash: 877e1...661

Hun snakker om Svartedauen og myten om Jostedalsrypa :)

Du kan lese mer om det her:

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Jostedalsrypa

Skrevet

Er ikkje redd, kommer den så kommer den. Da må vi følge alle regler.

Svineinfluensa er ein bagatel mot Ebola.

Ebola er kommen til rette smittelandet.

Anonymous poster hash: eed1d...30e

Selvsagt er Svineinfluensa en bagatel mot Ebola, men vaksinefrykten sitter godt i befolkningen nå etter skandalen med vaksinen mot svineinfluensaen.

Anonymous poster hash: 44d4f...d4e

Skrevet

Vi har faktisk snakket om det og kommer til å flykte til hytta om vi får høre at det har spredd seg til Norge.

Anonymous poster hash: 47d13...3f4
Skrevet

Vi har faktisk snakket om det og kommer til å flykte til hytta om vi får høre at det har spredd seg til Norge.

Husk kaffe og bananer!!

Anonymous poster hash: 411b8...b75

Skrevet

Jeg vet ikke. Det som skremmer meg er dersom terrorister begynner å spre smitten

Anonymous poster hash: 04db0...3de

Skrevet

Og jobben? Hvordan skal dere få tak i mat?

Anonymous poster hash: 29c88...e9f

Skrevet

Håper virkelig at de vil få kontroll over denne ebolaen og jeg har inntrykk over at de fleste land gjør det de kan i denne prosessen!

Går det så langt at det spres seg i Norge, så flykter jeg til fjells jeg også! Hamster hermetikk og medisiner på veien ;)

Anonymous poster hash: bde43...e15

Skrevet (endret)

Hjelpetiltak må nå være å hindre at flere blir infisert (karantene). De som er smittet for mange allerede til å kunne hjelpes, bare se hvor mye ressurser som trengs for å behandle ÉN ebolasyk i Norge. Dødeligheten er mellom 50 g 90%, så jeg er kynisk og mener at de begrensede ressurser nå brukes at man forsøker å stanse at flere blir smittet

Jeg er glad jeg slipper å jobbe der nede, for det er garantert forhold man kan få mareritt av.

I utgangspunkt er jeg ikke redd for at ebola kommer til Norge, noen få infiserte kan man håndtere, men husk at det fort kan vippe over. Anbefaler filmen "Contagion" med Matt Damon, Jude Law, Kate Winslet og mange andre. Det handler om en dødelig sykdom som sprer seg så lett som influensa, og hvordan sosiale strukturer oppløses, rett og slett at dyret i oss kommer frem i lyset.

Endret av Mia_73
Skrevet

Ja, jeg er bekymret. Si at en smittet reiser med fly og smitter en håndfull med mennesker, og hver og en av disse smitter en håndfull her i Norge. Da har du plutselig mange smittede.

Jeg lurer virkelig på hva beredskapaplanen til Norge er hvis ebola bryter ut? Med en dødlighetsrate på over 90% er det ikke akkurat rom for så mange feiltrinn.

Anonymous poster hash: 6d3f6...cde

Skrevet

Gjeeeesp.. -_-

Anonymous poster hash: 653c7...8d7

Skrevet

Jeg bekymrer meg overhodet ikke. Que sera, sera.

Anonymous poster hash: e21a2...008

Skrevet

Alle dere som er så redde, og dere som ikke er redde. Har dere vært med på å gjøre noe? Jeg vil anbefale alle til å sende en sms med lege ebola til 2377, da støtter du leger uten grenser med 150 kroner, som de kan bruke i kampen mot Ebola. Eller gå inn på legerutengrenser og gi et ønsket beløp! 

Anonymous poster hash: d4c45...06c
Skrevet

Jeg vet ikke. Det som skremmer meg er dersom terrorister begynner å spre smitten

Anonymous poster hash: 04db0...3de

Du må ikke lese boken Jeg er pilgrim ihvertfall, da kommer du ikke til å få sove om natten ;)

(den handler om en terrorist som på finurlig vis vil spre kopperviruset, det er det jo ingen som blir vaksinert mot lenger fordi den anses som utryddet)

Anonymous poster hash: 6f2b4...4e3

Skrevet

Naturens måte å "renske opp" på. Akkurat som svartedauden var i si tid. Alt for mange mennesker på jord.

Anonymous poster hash: 39cb3...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...