Gå til innhold

har de trygda så lite?


Anbefalte innlegg

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Såg ei som skreiv at en satt heime med 25.000,- i mnd. uten å jobbe. Betaler han skatt av det?

I min forrige jobb hadde eg utbetalt 19.000,- i mnd. No i en bedre betalt jobb ca 26.000,-

Så kva har dere trygda som er så "fattige og underbetale" utbetalt kontra folk i lavlønn-yrker?

Er det så dårlig stilt som en får inntrykk av gjennom hylekoret

Naboen min har 12 tusen utbetalt i måneden i uføretrygd. Hva man får varierer ut fra om man hadde jobb før man ble trygdet, hva man tjente i den, hvor lenge man har jobbet, alderen din og evt hvor mange barn du har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Da jeg hadde AAP, så hadde jeg 6000 kr utbetalt hver 14. dag. Alene med 2 barn, fikk bidragsforskudd på 2000 kr og barnetrygd på 2800 kr. Boutgiftene våres var på 10 000 kr. Og barnehageutgift på 2500 kr. Og ellers vanlige utgifter. Tror du det var lett å få det til å gå rundt?

 

Og noen av enslige uføre har jo ikke mer enn 10 000 kr utbetalt. Så koster leie av en 2 roms leilighet fra 8000 kr her jeg bor. Og jeg bor ikke i noen av de største, dyreste byene.

 

På vinteren er det jo faktisk gamle mennesker som dør, fordi de har ikke råd til strøm. Det er en stor skam da man bor i Norge.

 

Anonymous poster hash: 80dcb...c5f

Kva regjering var dette under da? Så vitt eg veit har ikkje frp sittet i regjering før, så er i såfall ikkje bare de "det er noke gale med".

Beklager til alle om eg virker krass og mot trygd. Eg er ikkje det. Trur heller ikkje frp er det.

Blir bare så provosert over all kritikk til nye regjering fordi dei ønsker å gjøre endringer for å bevare et bærekraftig Norge og ikkje la Norge bli utnytta.

Synes absolutt at folk må få nok penger. Og eg har tru på at høgre og frp veit kva dei driver med.

 

 

Sånn har det vært i alle år, uavhengig av regjering. Men nå ønsker denne regjeringen å ta penger fra de med dårligst råd. Og de burde jo virkelig fått mer penger.

 

Da jeg fikk AAP første gang, hadde jeg litt over 5000 kr utbetalt hver 14 dag. Men da kostet også leilighet tilsvarende min 5000 kr i måneden. Da var det altså lettere å leve på de pengene. Men det har jo omtrent ikke økt noen ting de siste årene. Men boligpriser, husleie og mat har økt veldig mye de siste 10 årene.

 

Det finnes veldig mange fattige barn i Norge, og med den nye regjeringen, vil antallet fattige barn øke.

 

Anonymous poster hash: 80dcb...c5f

Skrevet

 

 

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Da jeg hadde AAP, så hadde jeg 6000 kr utbetalt hver 14. dag. Alene med 2 barn, fikk bidragsforskudd på 2000 kr og barnetrygd på 2800 kr. Boutgiftene våres var på 10 000 kr. Og barnehageutgift på 2500 kr. Og ellers vanlige utgifter. Tror du det var lett å få det til å gå rundt?

 

Og noen av enslige uføre har jo ikke mer enn 10 000 kr utbetalt. Så koster leie av en 2 roms leilighet fra 8000 kr her jeg bor. Og jeg bor ikke i noen av de største, dyreste byene.

 

På vinteren er det jo faktisk gamle mennesker som dør, fordi de har ikke råd til strøm. Det er en stor skam da man bor i Norge.

 

Anonymous poster hash: 80dcb...c5f

Kva regjering var dette under da? Så vitt eg veit har ikkje frp sittet i regjering før, så er i såfall ikkje bare de "det er noke gale med".

Beklager til alle om eg virker krass og mot trygd. Eg er ikkje det. Trur heller ikkje frp er det.

Blir bare så provosert over all kritikk til nye regjering fordi dei ønsker å gjøre endringer for å bevare et bærekraftig Norge og ikkje la Norge bli utnytta.

Synes absolutt at folk må få nok penger. Og eg har tru på at høgre og frp veit kva dei driver med.

Sånn har det vært i alle år, uavhengig av regjering. Men nå ønsker denne regjeringen å ta penger fra de med dårligst råd. Og de burde jo virkelig fått mer penger.

 

Da jeg fikk AAP første gang, hadde jeg litt over 5000 kr utbetalt hver 14 dag. Men da kostet også leilighet tilsvarende min 5000 kr i måneden. Da var det altså lettere å leve på de pengene. Men det har jo omtrent ikke økt noen ting de siste årene. Men boligpriser, husleie og mat har økt veldig mye de siste 10 årene.

 

Det finnes veldig mange fattige barn i Norge, og med den nye regjeringen, vil antallet fattige barn øke.

 

Anonymous poster hash: 80dcb...c5f

Kor står det at dei får mindre?

Og er det som følge av Ap sitt forslag eller nytt som kjem no?

Skrevet

 

 

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Da jeg hadde AAP, så hadde jeg 6000 kr utbetalt hver 14. dag. Alene med 2 barn, fikk bidragsforskudd på 2000 kr og barnetrygd på 2800 kr. Boutgiftene våres var på 10 000 kr. Og barnehageutgift på 2500 kr. Og ellers vanlige utgifter. Tror du det var lett å få det til å gå rundt?

 

Og noen av enslige uføre har jo ikke mer enn 10 000 kr utbetalt. Så koster leie av en 2 roms leilighet fra 8000 kr her jeg bor. Og jeg bor ikke i noen av de største, dyreste byene.

 

På vinteren er det jo faktisk gamle mennesker som dør, fordi de har ikke råd til strøm. Det er en stor skam da man bor i Norge.

 

Anonymous poster hash: 80dcb...c5f

Kva regjering var dette under da? Så vitt eg veit har ikkje frp sittet i regjering før, så er i såfall ikkje bare de "det er noke gale med".

Beklager til alle om eg virker krass og mot trygd. Eg er ikkje det. Trur heller ikkje frp er det.

Blir bare så provosert over all kritikk til nye regjering fordi dei ønsker å gjøre endringer for å bevare et bærekraftig Norge og ikkje la Norge bli utnytta.

Synes absolutt at folk må få nok penger. Og eg har tru på at høgre og frp veit kva dei driver med.

Sånn har det vært i alle år, uavhengig av regjering. Men nå ønsker denne regjeringen å ta penger fra de med dårligst råd. Og de burde jo virkelig fått mer penger.

 

Da jeg fikk AAP første gang, hadde jeg litt over 5000 kr utbetalt hver 14 dag. Men da kostet også leilighet tilsvarende min 5000 kr i måneden. Da var det altså lettere å leve på de pengene. Men det har jo omtrent ikke økt noen ting de siste årene. Men boligpriser, husleie og mat har økt veldig mye de siste 10 årene.

 

Det finnes veldig mange fattige barn i Norge, og med den nye regjeringen, vil antallet fattige barn øke.

 

Anonymous poster hash: 80dcb...c5f

Kor står det at dei får mindre?

Og er det som følge av Ap sitt forslag eller nytt som kjem no?

 

 

De som er ufør mister barnetillegget. Eller det blir drastisk redusert. Redusert med over 2000 kr i måneden, pr. barn. Si man er alene med 2 barn, så mister man over 4000 kr i måneden. Hvis man lever på laveste sats ufør, så blir jo det dramatisk. Det er jo gjerne hele matbudsjettet. For de lever fra måned til måned, og har ikke noe ekstra å ta av. Og det er det denne regjeringen som kommer med. Ikke AP.

 

Anonymous poster hash: 80dcb...c5f

Skrevet

2 G er det minste man kan få.



Anonymous poster hash: 08025...293
Skrevet

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Norge er heldigvis en velferdsstat, noe vi har jobbet hardt for å komme til.

Så er selvfølgelig ikke fan av høyresiden som er mer opptatt av at man skal få goder utifra hva man tjener.

 

Anonymous poster hash: 1a9c4...585

Velferdsstaten som du er så glad i kommer til å klappe sammen innen kort tid om det ikke strammes inn. Dette er det gjort grundige analyser på. Noe MÅ gjøres. Når skatteinntektene til de som jobber alene går med til å dekke stønaden til de som ikke jobber, så trenger man ikke være Einstein for å skjønne at det ikke funker i lengden. Så kan man like det eller ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: 68fe4...6d4

 

Men er det ikke da ironisk at det kuttes så drastisk i skattene til de rike i dette budsjettet? Det er jo der staten kan få inn de store pengene, ikke ved å ta en tusenlapp eller to fra de som såvidt har til smør fra før av.

Skrevet

 

 

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Norge er heldigvis en velferdsstat, noe vi har jobbet hardt for å komme til.

Så er selvfølgelig ikke fan av høyresiden som er mer opptatt av at man skal få goder utifra hva man tjener.

 

Anonymous poster hash: 1a9c4...585

Velferdsstaten som du er så glad i kommer til å klappe sammen innen kort tid om det ikke strammes inn. Dette er det gjort grundige analyser på. Noe MÅ gjøres. Når skatteinntektene til de som jobber alene går med til å dekke stønaden til de som ikke jobber, så trenger man ikke være Einstein for å skjønne at det ikke funker i lengden. Så kan man like det eller ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: 68fe4...6d4

Men er det ikke da ironisk at det kuttes så drastisk i skattene til de rike i dette budsjettet? Det er jo der staten kan få inn de store pengene, ikke ved å ta en tusenlapp eller to fra de som såvidt har til smør fra før av.

Handler vel også om å gi dei som skaper arbeidsplasser bedre vilkår pg konkirransedyktighet samt belønne dei som skaper noke.

Skrevet

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Å leve slik i en periode klarer nok de fleste. Å leve slik resten av livet ditt, uten mulighet for å bedre inntekten er nok ikke like greit.

 

"Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da" Tror det er lett å si for oss som tjener bra og mer enn bra. Unner vi ikke andre at de skal ha det bedre enn "ikke SÅ ille". Hvorfor skal mennesker som kanskje har jobber i 20-30 år, betalt sin skatt, stilt opp for lokalsamfunnet osv. blir en slags pariakaste som fint kan leve på grensen til "ikke SÅ ille".

 

Er det noe du ønsker for din fremtid eller for dine barn? Jeg ønsker det verken for min mamma eller for mine barn.

 

Anonymous poster hash: cb4ee...4ae

Har en jobba i 30-40 år bør en ha betalt ned en god del gjeld og dermed allerede sitte på litt verdier. Er ikkje så vanskelig å leve på 60% omen ikkje må betale så mye på lån. Evt. bytt til billigere bolig.

 

Du kan da ikke sammenlikne det å leve som relativt ungt menneske i familiefase med pensjonister.

 

Anonymous poster hash: 863a6...a7d

Skrevet

 

 

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Å leve slik i en periode klarer nok de fleste. Å leve slik resten av livet ditt, uten mulighet for å bedre inntekten er nok ikke like greit.

 

"Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da" Tror det er lett å si for oss som tjener bra og mer enn bra. Unner vi ikke andre at de skal ha det bedre enn "ikke SÅ ille". Hvorfor skal mennesker som kanskje har jobber i 20-30 år, betalt sin skatt, stilt opp for lokalsamfunnet osv. blir en slags pariakaste som fint kan leve på grensen til "ikke SÅ ille".

 

Er det noe du ønsker for din fremtid eller for dine barn? Jeg ønsker det verken for min mamma eller for mine barn.

 

Anonymous poster hash: cb4ee...4ae

Har en jobba i 30-40 år bør en ha betalt ned en god del gjeld og dermed allerede sitte på litt verdier. Er ikkje så vanskelig å leve på 60% omen ikkje må betale så mye på lån. Evt. bytt til billigere bolig.

Du kan da ikke sammenlikne det å leve som relativt ungt menneske i familiefase med pensjonister.

 

Anonymous poster hash: 863a6...a7d

Det var et svar til "de som har jobba 20-30 år og betalt sin skatt"

Skrevet

 

 

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Norge er heldigvis en velferdsstat, noe vi har jobbet hardt for å komme til.

Så er selvfølgelig ikke fan av høyresiden som er mer opptatt av at man skal få goder utifra hva man tjener.

 

Anonymous poster hash: 1a9c4...585

Velferdsstaten som du er så glad i kommer til å klappe sammen innen kort tid om det ikke strammes inn. Dette er det gjort grundige analyser på. Noe MÅ gjøres. Når skatteinntektene til de som jobber alene går med til å dekke stønaden til de som ikke jobber, så trenger man ikke være Einstein for å skjønne at det ikke funker i lengden. Så kan man like det eller ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: 68fe4...6d4

Men er det ikke da ironisk at det kuttes så drastisk i skattene til de rike i dette budsjettet? Det er jo der staten kan få inn de store pengene, ikke ved å ta en tusenlapp eller to fra de som såvidt har til smør fra før av.

Handler vel også om å gi dei som skaper arbeidsplasser bedre vilkår pg konkirransedyktighet samt belønne dei som skaper noke.

 

Det argumentet ser jeg, og det er vel også høyresidens ideologi i et nøtteskall. Jeg svarte anonym over her som jeg synes motsier seg selv i sin argumentasjon: "velferdsstaten klapper sammen hvis skatteinntektene kun dekker stønadene - ergo må vi kutte stønadene". Men her kuttes jo også i skatteinntektene, så da er vi like langt.

Skrevet

 

 

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Norge er heldigvis en velferdsstat, noe vi har jobbet hardt for å komme til.

Så er selvfølgelig ikke fan av høyresiden som er mer opptatt av at man skal få goder utifra hva man tjener.Anonymous poster hash: 1a9c4...585

Velferdsstaten som du er så glad i kommer til å klappe sammen innen kort tid om det ikke strammes inn. Dette er det gjort grundige analyser på. Noe MÅ gjøres. Når skatteinntektene til de som jobber alene går med til å dekke stønaden til de som ikke jobber, så trenger man ikke være Einstein for å skjønne at det ikke funker i lengden. Så kan man like det eller ikke.Anonymous poster hash: 68fe4...6d4
Men er det ikke da ironisk at det kuttes så drastisk i skattene til de rike i dette budsjettet? Det er jo der staten kan få inn de store pengene, ikke ved å ta en tusenlapp eller to fra de som såvidt har til smør fra før av.

Handler vel også om å gi dei som skaper arbeidsplasser bedre vilkår pg konkirransedyktighet samt belønne dei som skaper noke.

Håper de som skaper arbeidsplasser er sitt ansvar bevisst og ansetter psykisk syke, funksjonshemmede og andre som trenger tilpasset og tilrettelagt arbeid. Regner med at de vil gjøre det.

 

Anonymous poster hash: cb4ee...4ae

Skrevet

 

 

 

 

Høres jo ikkje ut som de har det SÅ ille da.

Synes Norge tar godt vare på innbyggerne sine eg.

Har da levd på så lite eg og (som arbeidsledig for mange år siden)

Handler jo "bare" om å leve etter evne.

Norge er heldigvis en velferdsstat, noe vi har jobbet hardt for å komme til.

Så er selvfølgelig ikke fan av høyresiden som er mer opptatt av at man skal få goder utifra hva man tjener.

 

Anonymous poster hash: 1a9c4...585

Velferdsstaten som du er så glad i kommer til å klappe sammen innen kort tid om det ikke strammes inn. Dette er det gjort grundige analyser på. Noe MÅ gjøres. Når skatteinntektene til de som jobber alene går med til å dekke stønaden til de som ikke jobber, så trenger man ikke være Einstein for å skjønne at det ikke funker i lengden. Så kan man like det eller ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: 68fe4...6d4

Men er det ikke da ironisk at det kuttes så drastisk i skattene til de rike i dette budsjettet? Det er jo der staten kan få inn de store pengene, ikke ved å ta en tusenlapp eller to fra de som såvidt har til smør fra før av.

Ja, stjel mer fra de rike. For ingen av de har jobbet ræva av seg. Jeg stemmer for hele Norge på trygd jeg, da får jo alle likt. Hvem betaler for dette da, siden de rike nå sitter og surfer på nettet? Hvis Stordalen og Thon ikke gidder å bli robbet mer, hvor mange mister jobben da? Få inn de store pengene? Unnskyld, men du er virkelig tett i pappen.

 

 

 

Anonymous poster hash: 6f21e...55e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...