Gå til innhold

Jeg lever på kreditt .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du vil komme deg ut av dette, må du endre holdning, ellers kommer du ingen vei.

Anonymous poster hash: e9f79...971

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du bør omplassere din katt? Du har råd til dyr.

Anonymous poster hash: d983d...b18
Skrevet

Omplasserer ikke katten min.Det er helt sikkert.

Anonymous poster hash: cd56c...be8
Skrevet

Er det heilt nødvendig å ha bil?  Bil er svært kostbart, og du kan ta ein god del taxi før du kjem opp i den summen det kostar å ha bil.  

Skrevet

Fordi jeg er en ufør alenemor å  jeg bruker vel litt mer enn jeg har kan man si.Nå var katten min syk .det kom på 4000 kr.Service på bilen 3000 kr.Osv... Men er så sliten av det.Går alt for mye på cafe også .å det blir kjempe dyrt.Elsker å spise ute også.Uff.Kommer liksom aldri ovenpå.Å nå skal i tillegg forsørgertillegget fjernes .Hvordan skal dette gå???? Anonymous poster hash: cd56c...be8

Slutt å spise ute, og gå mindre på kafé, og når du gjør det, ta én kaffe og ikke masse annet dyrt stæsj..

Sett av av en buffer (penger på konto) så du har til uforutsette utgifter. Om du har energi til å spise ute osv. har du kanskje mulighet til å jobbe litt? Med den nye uførereformen vil du kunne jobbe litt uten å miste uføretrygda di, og du vil da få mer utbetalt i måneden.

Og viktigst: klipp i stykker kredittkortet.

Anbefaler deg også å se noen episoder av Luksusfellen

Anonymous poster hash: 07e05...035

Skrevet

Jeg elsker også å gå på restaurant og kafé, og har en inntekt på 380 000. Har ALDRI hatt kredittkort, men fordi jef skal ut i ulønna permisjon etter ett år med betalt fødselspermisjon (det er snakk om langt fram i tid, jeg er fortsatt gravid) har jeg nesten slutta å gå ut og spise, og kutta veldig ned på kafébesøkene, selv om jeg har råd til det nå, og setter 5000 på sparekonto i mnd (har et stort lån vi nedbetaler, derfor kan jeg ikke spare mer i mnd)

Det er snakk om selvdisiplin og å ta ansvar for eget liv. Da jeg var student levde jeg helt ok på 8000kr/mnd, og gikk nesten aldri ut og spiste.

Finn god og billig mat og lag fra bunnen hjemme, inviter venninner på besøk og dra til venninner på middag.

Anonymous poster hash: 07e05...035

Skrevet

Hvorfor svarer du ikke, HI?

Anonymous poster hash: dae80...c66
Skrevet

Huff, jeg må leve på kreditt i nov og des. Men håper 2015 blir bedre. Er ikke lett å skaffe seg jobb. Men fra januar så har nav penger igjen, så kanskje jeg kan få kurset de har lovet meg de siste månedene.

Anonymous poster hash: 40b1e...aa7

Skrevet

Du må slutte å gå på kafé og heller gå på eksklusive restauranter! Kjøp en kjempedyr rasekatt på avbetaling. Du kan lære deg kunsten å stjele på butikker, evt rane banker. Uansett, det ordner seg for sånne som deg! Stå på!

Anonymous poster hash: 807f7...89a

Skrevet

Du må slutte å gå på kafé og heller gå på eksklusive restauranter! Kjøp en kjempedyr rasekatt på avbetaling. Du kan lære deg kunsten å stjele på butikker, evt rane banker. Uansett, det ordner seg for sånne som deg! Stå på!

Unødvendig kommentar!! "sånne som deg"???? Snakk om å være overnpå og se ned på sine medmennesker som sliter!!

Anonymous poster hash: 5e5d9...192

Skrevet

Du må slutte å gå på kafé og heller gå på eksklusive restauranter! Kjøp en kjempedyr rasekatt på avbetaling. Du kan lære deg kunsten å stjele på butikker, evt rane banker. Uansett, det ordner seg for sånne som deg! Stå på!Anonymous poster hash: 807f7...89a

Unødvendig kommentar!! "sånne som deg"???? Snakk om å være overnpå og se ned på sine medmennesker som sliter!! Anonymous poster hash: 5e5d9...192
Mine? Don't think so ;)

Skrevet

Skjønner ikke at folk kan slite økonomisk og samtidig gå på kafe jeg da!

Jeg skjønner jo da hvorfor de sliter økonmisk.- Kafe er uvettig bruk av penger. OG gjør man det på et slikt område, gjør man det ganske sikkert på andre områder også.

Jeg levde selv i flere år på under sifo-budsjett fordi jeg sparte til noe spesielt. Det er faktisk ikke vanskelig i det hele tatt!

Anonymous poster hash: e93a7...834
Skrevet

Vi er flere som lever under sifo-budsjett uten å lide noen nød av den grunn, det krever jo prioriteringer, men det går altså helt fint. Kan til og med gå på kafé av og til hvis jeg vil :o

Anonymous poster hash: ed687...44d
Skrevet

Lykke til HI <3

Anonymous poster hash: 7a90e...479

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...