Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Andre som har det sånn? Anonymous poster hash: cd56c...be8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Nei. Aldri. Hvorfor må du det? Anonymous poster hash: 8ea85...64e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Gjorde det en stund, men orket ikke all gjelden, all renten, så valgte å leve fattig en stund for å betale ned og komme i balanse igjen. Betalte siste rest på mastercard forrige mnd, så nå kan jeg endelig begynne å tenke på sparing i stedenfor !! Anonymous poster hash: 5e5d9...192
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Fordi jeg er en ufør alenemor å jeg bruker vel litt mer enn jeg har kan man si.Nå var katten min syk .det kom på 4000 kr.Service på bilen 3000 kr.Osv... Men er så sliten av det.Går alt for mye på cafe også .å det blir kjempe dyrt.Elsker å spise ute også.Uff.Kommer liksom aldri ovenpå.Å nå skal i tillegg forsørgertillegget fjernes .Hvordan skal dette gå???? Anonymous poster hash: cd56c...be8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Åååh huff.. Får du ikke angst ? Anonymous poster hash: 50198...2df
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Jo har angst også. Anonymous poster hash: cd56c...be8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Fordi jeg er en ufør alenemor å jeg bruker vel litt mer enn jeg har kan man si.Nå var katten min syk .det kom på 4000 kr.Service på bilen 3000 kr.Osv... Men er så sliten av det.Går alt for mye på cafe også .å det blir kjempe dyrt.Elsker å spise ute også.Uff.Kommer liksom aldri ovenpå.Å nå skal i tillegg forsørgertillegget fjernes .Hvordan skal dette gå???? Anonymous poster hash: cd56c...be8 Men, da MÅ du jo begynne å ta taki det!… Selg unna det som faktisk ikke er nødvendig! og kom deg ovenpå før du sitter der og virkelig ikke har sjans til å komme deg ut! Så da må du være ærlig med deg selv når det gjelder hva som faktisk er nødvendig eller ikke! ipad er altså ikke nødvendig.. Tv er heller ikke nødvendig +++ og når det gjelder katta. Så skaff deg forsikring på katta! man må nesten ha forsikring altså når man har dyr… Anonymous poster hash: 50198...2df
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Fordi jeg er en ufør alenemor å jeg bruker vel litt mer enn jeg har kan man si.Nå var katten min syk .det kom på 4000 kr.Service på bilen 3000 kr.Osv... Men er så sliten av det.Går alt for mye på cafe også .å det blir kjempe dyrt.Elsker å spise ute også.Uff.Kommer liksom aldri ovenpå.Å nå skal i tillegg forsørgertillegget fjernes .Hvordan skal dette gå???? Anonymous poster hash: cd56c...be8 Sorry, men du er ganske tett om du lever på kreditt og aldri kommer ovenpå, men spiser masse på kafé og ute fordi det er så godt! Anonymous poster hash: 5885e...d4b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg bruker vel god mat å cafe som en slags trøst.Jobber ikke å dagene blir lange .Å ensomme.Dumt jeg ikke har forsikret pus.Han har en alvorlig asma sykdom å må gå på medisiner resten av livet:/ Anonymous poster hash: cd56c...be8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Du skal ikke slenge på at du bruker tusenvis i md på prostituerte menn også, fordi du ikke får deg noe... Denne er nok skap for å provosere, ingen er SÅ dumme. Anonymous poster hash: 5ad9c...c3d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Så dumt innlegg nr .10 Anonymous poster hash: cd56c...be8
Gjest Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 Er slikt du ser på uføre HI?? Nice try for å provosere!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Fordi jeg er en ufør alenemor å jeg bruker vel litt mer enn jeg har kan man si.Nå var katten min syk .det kom på 4000 kr.Service på bilen 3000 kr.Osv... Men er så sliten av det.Går alt for mye på cafe også .å det blir kjempe dyrt.Elsker å spise ute også.Uff.Kommer liksom aldri ovenpå.Å nå skal i tillegg forsørgertillegget fjernes .Hvordan skal dette gå???? Anonymous poster hash: cd56c...be8 Men, da MÅ du jo begynne å ta taki det!… Selg unna det som faktisk ikke er nødvendig! og kom deg ovenpå før du sitter der og virkelig ikke har sjans til å komme deg ut! Så da må du være ærlig med deg selv når det gjelder hva som faktisk er nødvendig eller ikke! ipad er altså ikke nødvendig.. Tv er heller ikke nødvendig +++ og når det gjelder katta. Så skaff deg forsikring på katta! man må nesten ha forsikring altså når man har dyr… Anonymous poster hash: 50198...2df Selv med forsikring blir det dyrt. Det er både fast og bevegelig egenandel. Jeg har forsikring på mine dyr, og selv med forsikring kan jeg ende opp med å betale rundt 3000kr i total egenandel... Men er enig med deg, det er viktig å ta tak NÅ før det blir alt for vanskelig å komme seg på topp igjen. Start med å se på det som virkelig betyr noe for deg HI! Er det virkelig nødvendig å gå på cafe eller kan du bake noe selv og invitere hjem på kaffe i steden for? Når du går i butikken, spør deg selv for hver eneste vare: "trenger jeg virkelig denne, eller har jeg bare lyst på den?" Slik kom jeg meg ut! Kuttet ut alt av alkohol, brus og saft, sluttet med potetgull og snop (på hverdagen ) og skrev handlelister som jeg fulgte slavisk. Snudde på hver eneste krone, sjekket priser på ALT, handlet kun klær hvis det var tilbud, og tillot ikke meg selv å handle sminke eller annen kosmetikk kun fordi det var gøy., men bare når det var nødvendig. Skrev busjett, og FULGTE DET! Det er en lang vei, og veldig hardt, for man vil jo så gjerne unne seg bare litt, men det gjelder å være streng i den perioden, og til slutt er man faktisk i mål! Lykke til HI, du klarer det! Anonymous poster hash: 5e5d9...192
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #14 Skrevet 9. oktober 2014 Nei.Det er ikke kødd .Det er meg i et nøtteskall. Uff.Ja jeg får vel skjerpe meg.Bare merker det har sklidd veldig ut den siste tiden.- Anonymous poster hash: cd56c...be8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #15 Skrevet 9. oktober 2014 hmm, ingen som har sett luksusfellen før eller? Jo folk er så dumme, og dummere! Jeg har null problemer med å tro på innlegget her hvertfall.. Anonymous poster hash: 50198...2df
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #16 Skrevet 9. oktober 2014 Nei.Det er ikke kødd .Det er meg i et nøtteskall. Uff.Ja jeg får vel skjerpe meg.Bare merker det har sklidd veldig ut den siste tiden.- Anonymous poster hash: cd56c...be8 Så du skjønte ikke at du må skjerpe deg før noen fremmede på nett fortalte deg det? Jeg visste ikke at lam i hodet var en uførgrunn? Anonymous poster hash: c9f9c...d7c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #17 Skrevet 9. oktober 2014 Fordi jeg er en ufør alenemor å jeg bruker vel litt mer enn jeg har kan man si.Nå var katten min syk .det kom på 4000 kr.Service på bilen 3000 kr.Osv... Men er så sliten av det.Går alt for mye på cafe også .å det blir kjempe dyrt.Elsker å spise ute også.Uff.Kommer liksom aldri ovenpå.Å nå skal i tillegg forsørgertillegget fjernes .Hvordan skal dette gå???? Anonymous poster hash: cd56c...be8 Men, da MÅ du jo begynne å ta taki det!… Selg unna det som faktisk ikke er nødvendig! og kom deg ovenpå før du sitter der og virkelig ikke har sjans til å komme deg ut! Så da må du være ærlig med deg selv når det gjelder hva som faktisk er nødvendig eller ikke! ipad er altså ikke nødvendig.. Tv er heller ikke nødvendig +++ og når det gjelder katta. Så skaff deg forsikring på katta! man må nesten ha forsikring altså når man har dyr… Anonymous poster hash: 50198...2df Selv med forsikring blir det dyrt. Det er både fast og bevegelig egenandel. Jeg har forsikring på mine dyr, og selv med forsikring kan jeg ende opp med å betale rundt 3000kr i total egenandel... Men er enig med deg, det er viktig å ta tak NÅ før det blir alt for vanskelig å komme seg på topp igjen. Start med å se på det som virkelig betyr noe for deg HI! Er det virkelig nødvendig å gå på cafe eller kan du bake noe selv og invitere hjem på kaffe i steden for? Når du går i butikken, spør deg selv for hver eneste vare: "trenger jeg virkelig denne, eller har jeg bare lyst på den?" Slik kom jeg meg ut! Kuttet ut alt av alkohol, brus og saft, sluttet med potetgull og snop (på hverdagen ) og skrev handlelister som jeg fulgte slavisk. Snudde på hver eneste krone, sjekket priser på ALT, handlet kun klær hvis det var tilbud, og tillot ikke meg selv å handle sminke eller annen kosmetikk kun fordi det var gøy., men bare når det var nødvendig. Skrev busjett, og FULGTE DET! Det er en lang vei, og veldig hardt, for man vil jo så gjerne unne seg bare litt, men det gjelder å være streng i den perioden, og til slutt er man faktisk i mål! Lykke til HI, du klarer det! Anonymous poster hash: 5e5d9...192 Jo klart må man betale en egenandel. Men, den gangen du betalte 3000tusen hva var den egentlige summen ? Anonymous poster hash: 50198...2df
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #18 Skrevet 9. oktober 2014 Så stygge dere er.Ikke rart barna mobber når voksne er like ille. Anonymous poster hash: cd56c...be8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #19 Skrevet 9. oktober 2014 Så stygge dere er.Ikke rart barna mobber når voksne er like ille. Anonymous poster hash: cd56c...be8 Hvem mobber? Det er ikke synd på deg når du sliter økonomisk fordi du går på kafé hver dag. Anonymous poster hash: c9f9c...d7c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #20 Skrevet 9. oktober 2014 Oj, så mange som blir provosert av dette da? At noen sliter økonomisk og dermed tyr til kreditt er jo ikke uvanlig!! Når man har fått innvilget kreditt føler man seg fort "rik" og mange tenker at det gjør vel ingenting om jeg bruker bare "litt", og så blir kortet dratt gang på gang. I det øyeblikket pengene blir brukt tenker man ikke på at det er feil, men når regningene først begynner å hagle inn, den ene dyrere enn den andre, og man ikke har noen penger til overs til å betale dem med, da kommer angsten og frustrasjonen, hva gjør man da? Uten penger? Jo, ny kreditt til å betale ned den gamle med.... Evig ond sirkel, som er krevende og vanskelig å komme ut av! ikke lurt, men når man er i en presset situasjon ser man ikke alltid den beste løsningen. Så dere som ikke har vært i lignende situasjoner: slutt å rakke ned på HI!!! Anonymous poster hash: 5e5d9...192
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #21 Skrevet 9. oktober 2014 Så stygge dere er.Ikke rart barna mobber når voksne er like ille. Anonymous poster hash: cd56c...be8 Hvem mobber? Det er ikke synd på deg når du sliter økonomisk fordi du går på kafé hver dag. Anonymous poster hash: c9f9c...d7c Hvem har sagt at HI går på kafe hver dag??? Anonymous poster hash: 5e5d9...192
Gjest Skrevet 9. oktober 2014 #22 Skrevet 9. oktober 2014 Er vel ingen som rakker ned her, men dama må jo begynne å priotere hva som er rikitg!! Man kan ikke gå på cafe hver dag. Man kan ikke gå ut å spise middag hver dag når man IKKE har økonomi til dette! Sier seg selv det? Start med en ukeshandel på butikken. Sett opp hva du vil spise for hele uken, søk på nettet etter spennende retter som igjen er billige. FRys ned det som er til overs! Gå i stedet for å kjøre bil Invister i en sykkel i stedet for bilen Klipp alle kort i 2, og ta heller pengene ut i cash og det du har skal kun benyttes. ER det tomt,ja så er det tomt. Og ja..... jeg har vært der selv som alenemor til 3 unger, men som fikk hodet over vann, gjeldfri og penger på bok!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #23 Skrevet 9. oktober 2014 Om man ikke har penger går man ikke på cafe, og man kutter og sparer der man kan. Jeg har ikke god råd, og har selv tydd til kredittkort før. Men nå er det klippet og jeg betaler ned på gjeld som jeg virkelig angrer på å ha brukt fordi jeg fint kunne klart meg uten om jeg spinket og sparte litt mer enn jeg gjorde. Vi i Norge har det så jævla bra. Om vi ikke klarer å jobbe får vi penger fra NAV, vi skal faktisk være TAKKNEMLIG for at vi bor i et slikt land, og ikke syte fordi noe blir kuttet. Om du sammenligner med andre land, der du ikke får noe som helst om du ikke jobber selv, kan du sette ting litt i perspektiv. Man klarer seg fint om man ønsker, uten kreditt og selv om kanskje noe blir kuttet. I Norge får du så mye at du klarer deg, uansett. Ja det er dumt å bruke kreditt. Bestem deg for å klippe kortene å klare deg uten. Spar opp en buffer, selv en 100 lapp i måneden blir til en fin sum til slutt som kommer godt med om du trenger det. Reperasjon på bil og lignende kan du ofte få delt opp i flere summer om du spør, det har vi selv gjort. Og jeg sier IKKE dette for å være stygg. Jeg sier det for å sette perspektiv på hvor godt vi har det, og at det finnes løsninger på alt om man faktisk prøver å endre seg. Anonymous poster hash: 7d297...855
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #24 Skrevet 9. oktober 2014 Er vel ingen som rakker ned her, men dama må jo begynne å priotere hva som er rikitg!! Man kan ikke gå på cafe hver dag. Man kan ikke gå ut å spise middag hver dag når man IKKE har økonomi til dette! Sier seg selv det? Start med en ukeshandel på butikken. Sett opp hva du vil spise for hele uken, søk på nettet etter spennende retter som igjen er billige. FRys ned det som er til overs! Gå i stedet for å kjøre bil Invister i en sykkel i stedet for bilen Klipp alle kort i 2, og ta heller pengene ut i cash og det du har skal kun benyttes. ER det tomt,ja så er det tomt. Og ja..... jeg har vært der selv som alenemor til 3 unger, men som fikk hodet over vann, gjeldfri og penger på bok! Jeg vil nå påstå at kommentarer som insinuerer at HI er lam i hodet og at HI er tett som lever på kreditt er nedrakkende. Anonymous poster hash: 5e5d9...192
bergensmil Skrevet 9. oktober 2014 #25 Skrevet 9. oktober 2014 Fordi jeg er en ufør alenemor å jeg bruker vel litt mer enn jeg har kan man si.Nå var katten min syk .det kom på 4000 kr.Service på bilen 3000 kr.Osv... Men er så sliten av det.Går alt for mye på cafe også .å det blir kjempe dyrt.Elsker å spise ute også.Uff.Kommer liksom aldri ovenpå.Å nå skal i tillegg forsørgertillegget fjernes .Hvordan skal dette gå???? Anonymous poster hash: cd56c...be8 Det kommer til å gå helt fint om du bestemmer deg for at det skal gå helt fint, det at det fjernes gjelder jo for alle i samme situasjon, og jeg er helt sikker på at du klarer å kutte der det trengs. Det at man er ufør alenemor er ikke en grunn til å leve på kreditt, i Norge får man så mye at man ikke skal måtte det. Om du prioriterer, sparer inn, tenker økonomisk og ikke sløser så klarer du det helt fint uten kreditt. Jeg har ikke vært ute å spist på månedsvis, rett og slett fordi jeg ikke har økonomi til å unne meg det. Cafebesøk blir det også svært sjeldent, fordi det ikke er åpninger for det i budsjettet. Og når jeg først unner meg det, er det så mye koseligere enn om man gjør det hele tiden! Vi har satt opp budsjett på hva vi skal bruke i mat, buffer, sparing til ferie / baby, strøm, lån, mobiler og lignende, slik at vi har kontroll på hva som kan brukes. Kommer det uforutsette utgifter går det fra buffer, eller til nøden kredittkort som blir betalt ned med en gang vi har muligheten. Kreditt her blir brukt om det er nød, om det er snakk om feks legevakt og lignende og man er blakk. Lykke til, jeg vet du klarer det om du virkelig vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå