Gå til innhold

Dere med au-pair

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer au-pair, men er skeptiske mht privatlivet.

Au-pairen har rett på privatliv og eget rom - men er vår mulighet til privatliv kun om vi går på soverommet? Au-pairen skal jo inkluderes i familien, en av og til vil mann jo være alene med ungene eller oss voksne.

Hvordan gjør dere det - har deres au-pair "tilgang" til hele huset hele døgnet? Eller har dere kjøreregler for au-pairen?

Anonymous poster hash: 12161...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Au pairen er på jobb i 5 timer pr dag, resten av døgnet er hun hos seg selv eller hva annet hun måtte ha planlagt:) 

Anonymous poster hash: 948a3...0a9
Skrevet

Au pairen er på jobb i 5 timer pr dag, resten av døgnet er hun hos seg selv eller hva annet hun måtte ha planlagt:)

Anonymous poster hash: 948a3...0a9

Hva mener du er hos seg selv? På rommet sitt? Eller har dere en adskilt leilighet til henne? Eget kjøkken osv?

Skrevet

Vi har Au pair. Hun har egen leilighet i sokkeletasjen med både stue, soverom, kjøkken og bad. Hun er velkommen til å være hos oss, men velger å trekke seg tilbake når hun ikke jobber

Skrevet

Lager hun middag/mat til seg selv også da eller?

Er det ingen med au-pair som kun har et rom og som har den utfordringen jeg ser for meg?

Trekker alle au-papirer seg vekk slik at alenetid med familien er null problem?

Hi

• 2 uker senere...
Skrevet

Dytter denne opp, siden jeg er i samme situasjon

Anonymous poster hash: c017e...11e
Skrevet

Lager hun middag/mat til seg selv også da eller?

Er det ingen med au-pair som kun har et rom og som har den utfordringen jeg ser for meg?

Trekker alle au-papirer seg vekk slik at alenetid med familien er null problem?

Hi

Poenget er jo å gjøre hun en del av familien.

Anonymous poster hash: 37a62...a78

Skrevet

De er av natur veldig diskret. Så de har ingen ønsker om å være oppå dere. Jeg tenkte også på dette før vi fikk aupair ( selvom hun har stort rom og bad og minikjøkken ). Men, det var helt unødvendig og tenke på..

Hun går inn til seg selv når arbeidsdagen er omme alt fungerer bare kjempefint!

Dere kommer aldri til å angre om dere bestemmer dere for det! 

Anonymous poster hash: c13dd...448
Skrevet

Hvor lite rom har dere til henne da? Vår au pair har et eget soverom og eget bad. Rommet hennes har stor seng, skrivebord, tv, et minikjøleskap etc. Hun er stort sett der inne, selv om hun også har tilgang til kjellerstuen. Vi har absolutt beholdt privatlivet vårt, når hun ikke er på jobb, er hun enten på rommet sitt eller ute med venner. Hjelper jo om de har mulighet til å lage litt enkel mat på rommet sitt, da. Vår har kjøpt seg en riskoker, så vi ser henne nesten ikke i helgen heller, da lager hun mat til seg selv på rommet sitt. 

Hvis hun heller ikke har eget bad, blir det jo sikkert litt mer. 

Anonymous poster hash: 0e328...084
Skrevet

De er av natur veldig diskret. Så de har ingen ønsker om å være oppå dere. Jeg tenkte også på dette før vi fikk aupair ( selvom hun har stort rom og bad og minikjøkken ). Men, det var helt unødvendig og tenke på..

Hehe, hæ? Hvem er "de"?

Skrevet

Var det så vanskelig å skjønne??

De =

Hehe, hæ? Hvem er "de"?

Var det så vansklig å skjønne??

De = de som velger å  være au pair

Skrevet

De =

Hehe, hæ? Hvem er "de"?

De = de som velger å være au pair

Hah, ok... spesiell ting å si. Har du hatt flere hundre av dem?

Skrevet

De =

Hehe, hæ? Hvem er "de"?

De = de som velger å være au pair

Jasså... jeg var au pair i USA på nittitallet så min erfaring er ikke helt fersk, men jeg er ikke av natur veldog diskret ihvertfall:)

Hadde eget rom med bad og ellers var jeg med familien.

Anonymous poster hash: 813db...1ac

Skrevet

Ja de er helt like ALLE aupairene!

Skrevet

Vår au-pair er en del av familien. Hun spiser middag med oss, er med på hytta i helgene og på ferieturer (ikke noe hun må, men hun ønsker det selv) og hun ser gjerne tv med oss og er med på andre aktiviteter. Hun er som en datter og en storesøster for barna. Utrolig flott jente fra Ungarn.

Hun har mulighet til privatliv, men hun trives med oss. Hun har takket ja til å bli 1 år til og vi er veldig glade for det. Til jul kommer foreldrene hennes på juleferie til oss.

Anonymous poster hash: aebdb...990

Skrevet

Virker til at de fleste vertsfamilier har glemt formålet med au pair utveksling. Au pair ordningen er basert på kulturutveksling og au pairen skal inkluderes i familielivet, ikke utnyttes som billig arbeidskraft som skal stues vekk på rommet etter "arbeidstid"

Med EØS/EU regelverket så vil det være fullt mulig å ansette en praktikant fra disse medlemslandene, uten å ha et au pair forhold. Så kan dere heller ansette noen med vanlig arbeidstaker/giver forhold fremfor å misbruke au pair ordningen.

Gudskjelov kommer den ordningen til å avskaffes innen noen få år, selv om man ikke skal dra alle vertsfamilier over en kam så er det jaggu meg mange som driver moderne slavearbeid i dette landet..

Anonymous poster hash: f0f50...721

Skrevet

Jeg ønsker ikke å stue au-pairen vekk, men av og til (bryllupsdag, datekveld med mannen, bursdag) kunne man ønske å være alene. Da er mitt spørsmål hvordan dere gjør det - må man ut av huset og skaffe annen barnevakt, sier dere rett ut til au-pairen at dere vil ha en alenekveld, eller setter dere dere i sengen på soverommet for alenetid.

En au-pair som er i 1-2 år er lenge, og det er vel ikke så merkelig at enkelte dager ønsker man å være alene? Det handler jo ikke om å stue au-pairen vekk?

Hi

Skrevet

Stuer dere barna vekk i slike anledninger og?

Man får ikke pose og sekk. Skal man ha au pair så skal man inkludere au pairen etter beste evne, klart det kan være utfordrende med å ha en fremmedperson i huset sitt, men hvis du allerede i forkant bekymrer deg for dette så ville jeg anbefalt deg å gå i deg selv vedr formålet med en slik avtale og lett etter andre alternativer som kan passe dere bedre.

Forøvrig så kan man jo reise vekk på hotell, eller middag ute når man har date med gubben en gang i blant, eller?

Lykke til!

Skrevet

Bursdager burde dere virkelig innkludere hun i!!

Skrevet

Vi skal ha au pair. Har eget rom men ikke eget bad/kjøkken etc. Jeg har tenkt at hun skal bli en del av familien...!

Hvilket firma anbefaler dere for å gå tak i au pair?

Anonymous poster hash: 661d6...53f

Skrevet

Dytt

Skrevet

Trenger au pair som kan kjøre bil... Men det vises å være litt vanskelig:/ noen andre som har løst det?

Skrevet

Virker til at de fleste vertsfamilier har glemt formålet med au pair utveksling. Au pair ordningen er basert på kulturutveksling og au pairen skal inkluderes i familielivet, ikke utnyttes som billig arbeidskraft som skal stues vekk på rommet etter "arbeidstid"

Med EØS/EU regelverket så vil det være fullt mulig å ansette en praktikant fra disse medlemslandene, uten å ha et au pair forhold. Så kan dere heller ansette noen med vanlig arbeidstaker/giver forhold fremfor å misbruke au pair ordningen.

Gudskjelov kommer den ordningen til å avskaffes innen noen få år, selv om man ikke skal dra alle vertsfamilier over en kam så er det jaggu meg mange som driver moderne slavearbeid i dette landet..

Amen til dette. Au-pair-ordningen slik den fungerer nå er i de aller fleste tilfeller utnytting av billig arbeidskraft, og ikke kulturutveksling. 

Anonymous poster hash: cdfdb...a27

Skrevet

Trenger au pair som kan kjøre bil... Men det vises å være litt vanskelig:/ noen andre som har løst det?

dere kan vel si til byrået dere bruker at dere vil ha au pair med førerkort?

Skrevet

Få ting som er så kvalmt som au pair. Det er mulig noen er tro mot konseptet, men de fleste behandles som billig arbeidskraft. Har vært på lunsj på Vindern og på nabobordet gikk konversasjonen om aupairene. De vestkantmeggen kunne ikke vært mer nedlatende med utsagn som "vil du låne min aupair".

Ordningen bør avskaffes!!!!!!

Anonymous poster hash: 793c1...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...