Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #26 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg syns at skolen skal bli leksefri fordi. Jeg gikk på en skole der vi ikke fikk lekser med hjem med mindre vi ikke ble ferdig med lekseplanen på skolen i slutten av uken. Vi måtte øve hjemme på prøver men ellers så fikk vi all den hjelpen vi trengte på skolen. Mamma og pappa fikk en plan hjem hver mandag, en oversikt over hva vi skulle igjennom den uken. Jeg syns det var fantastisk. Jeg fikk tid til å leke og være barn på ettermiddagen + at vi ble bedre motivert til å jobbe godt på skolen når vi visste at vi fikk ettermiddagen til lek. Skolen jeg gikk på har best resultater av mange andre skoler i vårt fylke, så det sier jo litt. Jeg ønsker det samme for midt barn, men jeg forventer selvsagt lekser siden vi skal bo i et helt annet fylke når han begynner på skolen, men det får vi bare komme oss igjennom. Og så vil jeg legge til at alle barna jeg gikk på skole med har alle høy utdannelse, ikke en eneste en valgte en lett vei på skolen videre etter at vi ble ferdige med skolen, jeg selv har utdannelse som Tolk. Anonymous poster hash: e9b75...8cd
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #27 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg er enslig mor til 2, full jobb og har 2 skolebarn. Føler at ettermiddagen går bare til å hente på SFO, lage middag, spise, så lekser med begge barna, og da er det bare kveldsmat og dusj for minste. Etter det må jeg få gjort husarbeid. Føler jeg da har en time på kvelden før jeg må i seng. Synes mye heller barna skulle gått en time ekstra på skolen hver dag, så slippe lekser. Eller i hvert fall så mye lekser som nå. Har en i 2. klasse, og han har mye lekser, og jeg må skrive under på 3 forskjellige lekser hver uke, og skrive under på prøver. Glemmer jeg en av de, får sønnen min glemmekryss. Jeg har ADD, og er dermed ekstra sosete. Synes det er fælt at min sønn skal straffes grunnet det. Og jeg gjør alltid leksene med han. Men glemmer noen ganger å skrive under på noe. Synes foreldre får alt for mye ansvar for barnas utdannelse nå, og hva med de foreldrene som ikke kan hjelpe barna. Anonymous poster hash: 9f8bc...302 Jøss- må du ta frem pennen flere ganger i uka og signere lekser?? Anonymous poster hash: d14d2...724 Ja, det må jeg. Er flere lekser som må skrives under på i løpet av uken. Og ofte må vi daglig ta tiden på både lese og matte lekser. De startet å med mye lekser fra 1. klasse. Så vet flere unger som allerede er skolelei, fordi det er for mye lekser. Og ikke gøy når de blir lei skolen fra 1. klasse. Største barnet mitt er 13 år, og det var overhodet ikke sånn da hun gikk i 1. klasse. Men ser at nå på ungdomskolen er det mye. Og spesielt i Tysk, synes det er helt vilt hvor mye de skal lære på kort tid. Skulle tro de skal lære seg språket helt flytende på 1 år. Og jeg kan ikke Tysk, så har ingen mulighet til å hjelpe henne der. Anonymous poster hash: 9f8bc...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå