Gå til innhold

Ta fra de fattige og gi til de rike.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja men så greit da. Gratulerer så mye til dere som stemte FRP og Høyre. Hilsen meg

Anonymous poster hash: 14910...74b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke fattige taes fra, og hvilke rikinger får pengene deres?

Anonymous poster hash: 8cc35...3f0

Skrevet

Hvilke fattige taes fra, og hvilke rikinger får pengene deres?

Anonymous poster hash: 8cc35...3f0

Hallo, jeg tror nok du skjønner hva HI mener. Et samfunn hvor de med lite penger får det enda vanskeligere, mens de med mye penger får det enda lettere, og begge disse tingene skjer på grunn av hverandre.

Anonymous poster hash: cdfb0...7c0

Skrevet

Jeg gnir meg i hendene, nå kan jeg lovmessig ta wienerbrødet fra tante Olga og gi til meg selv. Nei, jeg syns mange ser litt for enkelt på det, og ikke tar med det store bildet. Det er ikke bare rikinger som stemmer høyre og frp. 

Skrevet

Jeg gnir meg i hendene, nå kan jeg lovmessig ta wienerbrødet fra tante Olga og gi til meg selv. Nei, jeg syns mange ser litt for enkelt på det, og ikke tar med det store bildet. Det er ikke bare rikinger som stemmer høyre og frp.

Jo, hvis man ser på det store bildet så ser man at de som har minst må ut med mer og de som har mest må ut med mindre.

Enig at det ikke er bare rikinger som stemmer på høyre, men mange gjør det. Akkurat som de fleste rasister stemmer FrP

Anonymous poster hash: c2f34...998

Skrevet

Skal et samfunn fungere og ha innbyggere som ønsker å satse på bedrift, så må man også ha fokus på å legge til rette for de som skaper arbeidsplasser og stimulerer til økt aktivitet. Dette er ofte de rike da de har fått god avkastning på sin innsats og investering. Jeg selv er grunder i et selskap som har gått fra 2 ansatte for to år siden til 34 ansatte pr dags dato. Å bygge en bedrift krever mye og jeg får liten tid til meg selv da all tid går til bedriften, og barnet mitt. Hadde jeg opplevd at det kun er de fattige som skulle tilgodeses hadde jeg ikke ofret både min egen fritid og omgang med venner for å få bedriften til å lykkes, skape nye arbeidsplasser og trygge de allerede eksisterende arbeidsplassene. Selvsagt skal de fattige også ivaretas på en god måte, men jeg er blant annet enig i å fjerne skatteklasse 2 da vi trenger mekanismer for å stimulere flere ut i arbeid. Greit nok at noen ikke ønsker å jobbe pga barn og hjem, men da må familien ta den økonomiske byrden og ikke samfunnet. Har familien ikke råd til det uten støtte fra staten så bør begge foreldre jobbe så sant det ikke er gode grunner som barn med spesielle behov. Vi trenger arbeidskraft, og vi kan ikke satse på å fortsette å importere arbeidskraft da Europas økonomi begynner å bedre seg og da trengs arbeidskraften i folks hjemland.

Anonymous poster hash: ebc73...4d4

Skrevet

Målet er jo å få flere ut i arbeidslivet igjen. Ikke alle uføretrygdede pr i dag er helt og fullt ute av stand til å utføre en eller annen type arbeid. Utfordringen blir jo å finne en løsning på å få fleksible arbeidsgivere til å ansette flere i småprosent stillinger.

Jeg er sikker på at noen kommer tilbake til arbeidslivet igjen. Men mange andre vil slite, også økonomisk. Likevel, antall mennesker som søker uføretrygd øker jo bare, så det er jo verdt et forsøk etter min mening.

Skrevet

Antakelig trengs det vernede offentlige arbeidsplasser for å få uføre til å kunne utnytte sin restarbeidsevne. Men disse kommer aldri til å bli opprettet av en regjering som i tillegg skal slanke det offentlige. Selvsagt.

Men hei, alt dette visste vi på forhånd. Dette har dere stemt fram sjøl.

Anonymous poster hash: 0d7b3...20a
Skrevet

Jeg er fortsatt kjempefornøyd med at jeg stemte Høyre :)

Anonymous poster hash: 521d4...5d4
Skrevet

Yes da. Det er bare i et land som svømmer over av melk og honning velgerne vil bytte ut en ledelse som sørger for de fleste og har stålkontroll på økonomien.

Skrevet

Jeg mener at vi må sile ut de som ikke kan jobbe fordi de er syke, og de som går på nav fordi de ikke gidder å finne seg en jobb. jeg blir forbanna når jeg hører om ungdom som går på nav å får utbetalt mer i mnd enn jeg får som jobber ræva av meg på jobb. send de som ikke faktisk er syke ut i jobb, de har godt av det. 

Anonymous poster hash: 8c452...308
Skrevet

Vi får 9000 i skattelette, mens FrP-naboen som hylte over de rødgrønne må betale mer....

Anonymous poster hash: ce1bd...8ca

Skrevet

Kom gjerne med argumentasjon på hvilke punkter i det nye statsbudsjettet som du er uenig i HI, eller er det slik at du bare har lest overskriften i VG?

Skrevet

Selv om i følge Funksjonshemmedes fellesorganisasjon uføre med flere barn kan tape titusenvis av kroner når barnetillegget reduseres kraftig, slik regjeringen foreslår? Tillegget per barn reduseres fra rundt 35.000 kroner til 7.000 kroner. Men selv om det er barna det går utover er du kjempefornøyd?

Skrevet

Flesteparten av de som stemte FrP er uføretrygdet. De hørte bare "billig sprit og røyk, nei til bompenger og ut med utlendingene"

De har skutt seg selv i foten, og jeg nyter det!

Anonymous poster hash: 2cf61...de1

Skrevet

Selv om i følge Funksjonshemmedes fellesorganisasjon uføre med flere barn kan tape titusenvis av kroner når barnetillegget reduseres kraftig, slik regjeringen foreslår? Tillegget per barn reduseres fra rundt 35.000 kroner til 7.000 kroner. Men selv om det er barna det går utover er du kjempefornøyd?

Man kan ikke være enig i hver eneste ting ett parti står for eller vedtar. Så jeg, jeg er fortsatt fornøyd med at jeg stemte Høyre.

Skrevet

Jeg er "fattig" med inntekt på 180 000 og det var skattelette for meg og. Ikke så mye, men hvor dere henter tar fra de fattige skjønner jeg ikke. De lar de rike beholde og de fattige beholde

Anonymous poster hash: 56352...d40

Skrevet

Flesteparten av de som stemte FrP er uføretrygdet. De hørte bare "billig sprit og røyk, nei til bompenger og ut med utlendingene"

Ja vel. Da er vel jeg den eneste i Norge med god økonomi, utdannelse og null interesse for de tingene du nevner her som stemte FrP :-) Og jeg kan legge til at jeg er strålende fornøyd.

Anonymous poster hash: 1ae6c...b4d

Skrevet

Ja vel. Da er vel jeg den eneste i Norge med god økonomi, utdannelse og null interesse for de tingene du nevner her som stemte FrP :-) Og jeg kan legge til at jeg er strålende fornøyd.

Igjen, uavhengig av hvem som betaler regninga? Det sier ikke mye bra om deg akkurat.

Skrevet

Igjen, uavhengig av hvem som betaler regninga? Det sier ikke mye bra om deg akkurat.

Du vet da ingenting om meg. Hvorfor gå på min person når det skal diskuteres politikk? Synes statsbudsjettet ser helt greit ut og Norge kan faktisk ikke fortsette å punge ut i velferdsordninger til alle som mener de trenger det. Og ja, jeg synes det er helt normalt at OS blir redusert og at flere slipper formueskatt. Jeg tviler sterkt på at pengene bare har falt ned i hodet på de som betaler formueskatt og synes i prinsipp ikke noe om å skatte av penger som det fra før av er blitt skattet av.

Skrevet

Ja men så greit da. Gratulerer så mye til dere som stemte FRP og Høyre. Hilsen meg Anonymous poster hash: 14910...74b

Detta hadde skjed på røde siden og.

Anonymous poster hash: 8bcf5...34d

Skrevet

De har skutt seg selv i foten, og jeg nyter det!Anonymous poster hash: 2cf61...de1

Ja vel. Da er vel jeg den eneste i Norge med god økonomi, utdannelse og null interesse for de tingene du nevner her som stemte FrP :-) Og jeg kan legge til at jeg er strålende fornøyd.Anonymous poster hash: 1ae6c...b4d

Igjen, uavhengig av hvem som betaler regninga? Det sier ikke mye bra om deg akkurat.Anonymous poster hash: 0d7b3...20a

Du vet da ingenting om meg. Hvorfor gå på min person når det skal diskuteres politikk? Synes statsbudsjettet ser helt greit ut og Norge kan faktisk ikke fortsette å punge ut i velferdsordninger til alle som mener de trenger det. Og ja, jeg synes det er helt normalt at OS blir redusert og at flere slipper formueskatt. Jeg tviler sterkt på at pengene bare har falt ned i hodet på de som betaler formueskatt og synes i prinsipp ikke noe om å skatte av penger som det fra før av er blitt skattet av. Anonymous poster hash: 1ae6c...b4d

Det er jo samme FAN for ap og etc hadde det vert samme driten. Detta tar fra fattige og gi til rike hører jeg kvart år samme FAN kven som bestemmer.

Skrevet

De har skutt seg selv i foten, og jeg nyter det!Anonymous poster hash: 2cf61...de1

Ja vel. Da er vel jeg den eneste i Norge med god økonomi, utdannelse og null interesse for de tingene du nevner her som stemte FrP :-) Og jeg kan legge til at jeg er strålende fornøyd.Anonymous poster hash: 1ae6c...b4d
Igjen, uavhengig av hvem som betaler regninga? Det sier ikke mye bra om deg akkurat.Anonymous poster hash: 0d7b3...20a
Du vet da ingenting om meg. Hvorfor gå på min person når det skal diskuteres politikk? Synes statsbudsjettet ser helt greit ut og Norge kan faktisk ikke fortsette å punge ut i velferdsordninger til alle som mener de trenger det. Og ja, jeg synes det er helt normalt at OS blir redusert og at flere slipper formueskatt. Jeg tviler sterkt på at pengene bare har falt ned i hodet på de som betaler formueskatt og synes i prinsipp ikke noe om å skatte av penger som det fra før av er blitt skattet av. Anonymous poster hash: 1ae6c...b4d
Det er jo samme FAN for ap og etc hadde det vert samme driten. Detta tar fra fattige og gi til rike hører jeg kvart år samme FAN kven som bestemmer.

Haha, ironisk at det er deg som virker som en FrP velger, når det faktisk er jeg som er det :-) hihihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...