Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Mine barn er vant til å få det, ikke hele tiden men spiser kveldsmat samtidlig som barnetv på kveldene noen ganger i uka. Vi spiser frokost og middag sammen ved bordet. Min samboer synes ikke noe om dette, barna hans er ikke vant til å få det.. Hva synes dere? Ok, eller ikke ok? Jeg synes det er ganske hysterisk jeg da, å mene at det er så skandaløst å spise en brødskive på stua så vi er ikke helt enige kan man si... Anonymous poster hash: 045a7...aa5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Helt normalt å få kvelds foran barnetv i mine kretser iallefall. Anonymous poster hash: 5b668...1f1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg også har gitt ungen ei brødskrive eller noe frukt foran TVen. Har blitt middag noen ganger, men det har jeg kuttet ut. Det går sååå treigt. De har også funnet ut at de som spiser foran TVen ikke oppfatter signalene fra kroppen like lett. Så derfor tar det lengre tid før man merker at man er mett. = lettere at man blir overvektig. Anonymous poster hash: 494ea...a23
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Kveldsmat foran tv'en hver dag her. Synes det funker fint. Anonymous poster hash: d39ec...508
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Spiller ikke så stor rolle hva man gjør synes jeg. Mine pleier ikke å spise foran tven fordi det går så tregt at de aldri blir ferdige. Anonymous poster hash: 4381c...e03
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Man spiser mer når man sitter foran tven. Anonymous poster hash: 67af0...f1c
ærlig talt Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Mat foran TV-en skjer kanskje 4 ganger i året. Det er vitenskapelig bevist at folk spiser mer foran TV'en (kunne lagt ved link, men gidder ikke ). Dette fenomenet ser jeg hos barna mine også. De spiser mye mer når de ser på TV ved måltider. Jeg er enig med mannen, HI. Måltid foran TV er en uting!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Mat foran TV-en skjer kanskje 4 ganger i året. Det er vitenskapelig bevist at folk spiser mer foran TV'en (kunne lagt ved link, men gidder ikke ). Dette fenomenet ser jeg hos barna mine også. De spiser mye mer når de ser på TV ved måltider. Jeg er enig med mannen, HI. Måltid foran TV er en uting! Å spise mer er ikke nødvendigvis negativt. Har en småspist gutt som ofte ikke har tid til å spise og er "mett" etter 1-2 biter. Synes det er helt greit at han får fylt på litt til kveldsmaten. Anonymous poster hash: d39ec...508
Stripete genser Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Mine barn spiser aldri foran tv. Til og med eldste på snart 11 år har dette godt innarbeidet.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Mat foran TV-en skjer kanskje 4 ganger i året. Det er vitenskapelig bevist at folk spiser mer foran TV'en (kunne lagt ved link, men gidder ikke ). Dette fenomenet ser jeg hos barna mine også. De spiser mye mer når de ser på TV ved måltider. Jeg er enig med mannen, HI. Måltid foran TV er en uting! Hvis barna mine spiser mer enn vanlig forran tv`n så blir jeg bare glad, dem ligger i nedre siktet vektmessig så det er jo bare positivt å spise litt mer. Men nå er nå ungene mine vant til det da, synes det er dumt å må slutte med det fordi han er redd for søl på sofaen.. Før om helgene da jeg bodde alene, satt jeg og barna i stua og kosa oss med pizza og film i helge for eksempel. HI Anonymous poster hash: 045a7...aa5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Vi spiser middag foran tv på fredager og lørdager. Ellers kjøkken bordet. Kveldsmat, eller frukt får de spise foran tv om det passet seg sånn. Anonymous poster hash: 245cb...0ab
Giss Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg unngår det helst. Blir gjerne mye mer søl, og ungene glemmer å spise eller spiser ikke nok og kommer så ti minutter etter at alt er pakket bort og vil ha mer. Mine spiser ofte frukt til barnetv lørdagsmorgener men ut over det spiser vi ved bordet sammen og med tv'en avslått.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Vi spiser litt for ofte foran tv-en, har mye med bosituasjonen å gjøre (liten leilighet, må flytte rundt på møbler for å lage "spisestue"). Synes ikke kveldsmat foran tv-en er noen krise! Anonymous poster hash: cbb06...cf7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #14 Skrevet 8. oktober 2014 Det gjør våre barn også innimellom. På lørdager spiser de middag (taco) foran tv også (film) før lørdagssnopet. Ellers spiser vi alle måltider sammen rundt kjøkkenbordet i den grad det er mulig i hektiske hverdager med treninger, kamper, møter osv. Selv elsker jeg å spise foran tv, spesielt middag. Så en kveld i uken gjør mannen og jeg dette på kveldstid. Det er den eneste dagen i uken hvor jeg slapper 100% av under et måltid, og det føles helt nydelig! Ingen som forstyrrer og avbryter spisingen min, ingen krav til at jeg skal samtale samtidig som jeg spiser osv. Bare spise og nyte maten helt i ro og fred. Luksus! Anonymous poster hash: 8b765...d88
MTF Skrevet 8. oktober 2014 #15 Skrevet 8. oktober 2014 Her spises det noen ganger kveldsmat til tv`en (de er snart 10 og 7 år) og på fredags -og lørdagskveldene er det pizza og taco mens vi ser film med ungene. Koselig det:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #16 Skrevet 8. oktober 2014 Middag spiser vi aldri stuen, å dandere to voksne og fire barn rundt et lite sofabord for å spise middag er veldig lite praktisk Frokost spiser vi ved spisebordet i ukedagene, men i helgene spiser de gjerne frokost i stuen. Kveldsmat spiser de alltid i stuen. Anonymous poster hash: 21f9a...910
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #18 Skrevet 8. oktober 2014 Vi spiser middag foran tv'en hver dag, med eller uten barn. Men vi har porsjonsmiddag - altså vi tar på tallerkenen på kjøkkenet og tar med ut på stua. Når den er tom er vi ferdig, så man får ikke det "problemet" med at man spiser fordi kroppen ikke oppfatter signalene som noen over her nevnte.. Anonymous poster hash: dd44b...d87
Steget Skrevet 8. oktober 2014 #19 Skrevet 8. oktober 2014 stort sett kveldsmat foran tv. noen ganger frokost også hvis vi ikke spiser sammen.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #20 Skrevet 8. oktober 2014 spiser foran tv'n hver fredag!! da er det fredagspizza og tv-titting de får også kveldsmat en sjelden gang, og da spises den også gjerne foran tv'n! Men i all hovedsak inntas alle måltider ved kjøkkenbordet, eller spisestuen Anonymous poster hash: c9e1e...432
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #21 Skrevet 8. oktober 2014 Barna spiser aldri foran tv! Anonymous poster hash: ff696...767
IreneUtålmodig Skrevet 8. oktober 2014 #22 Skrevet 8. oktober 2014 Her spiser vi kun foran tv'n pga trang leilighet også pga vane Men ser på voksentv stort sett eller en Disney film på lørdager
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #23 Skrevet 8. oktober 2014 Mat foran tv er ikke aktuelt enda, men når de blir større (når det er aktuelt nåværende oppe til 21-22 kan det være aktuelt med lørdagspizza til kvelds foran tv'en en skjelden gang. Måltider generelt ellers er uaktuelt foran Tv'en. Anonymous poster hash: e3f08...ae8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #24 Skrevet 8. oktober 2014 Hender vi spiser flere måltider foran tven, men alltid kvelds eller frokost. Har ikke kjøkkenbord bare stort bord i spisestua. Mye kosligere å sitte i sofaen. Anonymous poster hash: 81ecd...893
BellaSuz Skrevet 8. oktober 2014 #25 Skrevet 8. oktober 2014 Mat foran TV-en skjer kanskje 4 ganger i året. Det er vitenskapelig bevist at folk spiser mer foran TV'en (kunne lagt ved link, men gidder ikke ). Dette fenomenet ser jeg hos barna mine også. De spiser mye mer når de ser på TV ved måltider. Jeg er enig med mannen, HI. Måltid foran TV er en uting! Å spise mer er ikke nødvendigvis negativt. Har en småspist gutt som ofte ikke har tid til å spise og er "mett" etter 1-2 biter. Synes det er helt greit at han får fylt på litt til kveldsmaten. Anonymous poster hash: d39ec...508 Mine barn spiser heller ikke foran tv'n men burde kanskje spist der. Eldstemsnn kan gå en hel dag på en yoghurt og litt middag, han er forferdelig småspist og i nedre sjikt av vekstkurven. Så nå blir det kvelds foran tv'n😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå