Gå til innhold

Sleipe kirka!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss, må nesten sjekke det selv, for gutten ble døpt katolikk i utlandet, og mannen er medlem av Statskirken. Siden vi ikke har meldt Junior noe sted i Norge, regner jeg nesten med at står automatisk oppført i Statskirken samtidig som han er katolikk...interessant...

Jaja, vi er uansett den hyklerske ateist familien som døpte barnet sitt for å blidgjøre de gamle familiemedlemmene.Anonymous poster hash: 32144...b0b

Vi har ikke statskirke i Norge.Anonymous poster hash: 75bc5...9c1

Du har helt rett, det heter den norske kirken. Men det er fremdeles ikke den riktige kirken siden gutten er døpt katolsk. Litt teit at vi må selv melde om det. Jeg vil helst ikke at jeg og mine settes i bås på denne måten.

Jeg synes faktisk det er nøye, for på denne måten sikrer den Norske (ikke stats-) kirken seg et kunstig høyt antall medlemmer og blir tillagt en større betydning i samfunnen enn den kanskje burde. Om man fikk tallene riktig ift medlemskap i andre kirkesamfunn og antall ateister (ikke alle føler for å melde seg inn i HF), ville det kanskje ført til endringer i måten ting organiseres på.

Anonymous poster hash: 32144...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo undersøke ting selv.. Er barnet født dette ble gjeldende da? Barn født mens det ennå var statskirke er selvfølgelig medlemmer. Så det er kun helg små barn dette gjelder for.

Typisk kunnskapsfattige å henge ut andre for manglende egenkompetanse!

Anonymous poster hash: b2c43...b11

Skrevet

Jøss, må nesten sjekke det selv, for gutten ble døpt katolikk i utlandet, og mannen er medlem av Statskirken. Siden vi ikke har meldt Junior noe sted i Norge, regner jeg nesten med at står automatisk oppført i Statskirken samtidig som han er katolikk...interessant...

Jaja, vi er uansett den hyklerske ateist familien som døpte barnet sitt for å blidgjøre de gamle familiemedlemmene.Anonymous poster hash: 32144...b0b

Vi har ikke statskirke i Norge.Anonymous poster hash: 75bc5...9c1

Du har helt rett, det heter den norske kirken. Men det er fremdeles ikke den riktige kirken siden gutten er døpt katolsk. Litt teit at vi må selv melde om det. Jeg vil helst ikke at jeg og mine settes i bås på denne måten.

Jeg synes faktisk det er nøye, for på denne måten sikrer den Norske (ikke stats-) kirken seg et kunstig høyt antall medlemmer og blir tillagt en større betydning i samfunnen enn den kanskje burde. Om man fikk tallene riktig ift medlemskap i andre kirkesamfunn og antall ateister (ikke alle føler for å melde seg inn i HF), ville det kanskje ført til endringer i måten ting organiseres på.

Anonymous poster hash: 32144...b0b

Det er jo ikke helt riktig da.

Her i Norge er det sånn at staten sponser vedlikehold av kirker og kirkegårder og gir på den måten en del støtte til Den norske kirke fordi den er en så viktig del av vår historiske kulturarv (du mener vel ikke at landets kirker skal stå og forfalle). Så blir støtten de får på et år delt på antall medlemmer kirken har og den summen det blir pr person er den summen også andre kirkesamfunn i Norge får pr medlem de har. Den summen har vel ligget på omtrent 800 kr pr medlem, så når andre religiøse grupper melder inn sine medlemstall får de også 800 kr pr medlem.

Anonymous poster hash: 9be12...16e

Skrevet

Jeg skjønner ikke det der. Dere ateister som "ikke tror på noe", hvorfor er det så ufattelig viktig for dere å ikke være medlem av kirken? Hvis man analyserer livssynet deres, så betyr jo ateisme at ingenting egentlig eksisterer. Ikke du, ikke barna dine, ikke noenting, så hvorfor bry seg?

Anonymous poster hash: 18a66...e03

Oj, en av de mer solide misforståelsene.

Skrevet

Jeg skjønner ikke det der. Dere ateister som "ikke tror på noe", hvorfor er det så ufattelig viktig for dere å ikke være medlem av kirken? Hvis man analyserer livssynet deres, så betyr jo ateisme at ingenting egentlig eksisterer. Ikke du, ikke barna dine, ikke noenting, så hvorfor bry seg?

Den analysen skulle jeg gjerne ha sett. Vil du gjøre det?

Anonymous poster hash: 3eb9f...5ba

Skrevet

Fordi jeg ikke vil ha noe som helst å gjøre med en gjeng hyklere. Selvfølgelig har det noe å si om kirken har 100 medlemmer eller 4 mill. Eksisterer ikke som ateist? Det er akkurat sånne holdninger som du viser her som gjør at jeg absolutt ikke vil være medlem av den råtne kirken din!

Anonymous poster hash: bd547...1c1

Og du viser gode holdninger? Synes du skal tenke litt på hvordan du omtaler andre mennesker.

Anonymous poster hash: 28a36...a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...