Gå til innhold

Sleipe kirka!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på nettsiden til kirka at barna ikke er medlem hvis de ikke er døpt. Det er feil!

Jeg sjekket nettopp og alle barna mine har automatisk blitt meldt inn fordi pappaen er medlem!

Utrolig sleipt! Og ren løgn på nettsiden!

Anonymous poster hash: 80b23...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips! Typisk kirken!!!

Anonymous poster hash: bd547...1c1

Skrevet

Gjør de med fleste barn. Ble ikke døpt selv. Fant dette ut ved kirkevalget og meldte meg ut.

Nå har jeg meldt meg ut fire ganger på 6 år. Frekke som fy!

Anonymous poster hash: f0578...976

Skrevet

hvor kan en finne ut av dette, og hvor ser en at en er i arkivet til kirken ??

men du som har meldt deg ut 4 ganger, legger de deg bare inn igjen da eller ??

Anonymous poster hash: 56fd6...121
Skrevet

Hahaha... Mas. Jeg og samboeren er døpt, men jeg er utmeldt.

Begge barna er derfor TILHØRIG, fordi om de ikke er døpt...

Anonymous poster hash: 30025...038

Skrevet

De er tilmeldt, ikke medlemmer. 

Skrevet

Om dere ikke melder dere inn noe annet sted (et annet trossamfunn eller humanetisk forbund) vil den delen av skattepengene deres likevel gå til statskirken, uavhengig av om dere er medlem eller ikke.

Så å bare være utmeldt er det samme som å være støttemedlem, dessverre

Anonymous poster hash: 3bda7...374
Skrevet

Hahaha... Mas. Jeg og samboeren er døpt, men jeg er utmeldt.

Begge barna er derfor TILHØRIG, fordi om de ikke er døpt...

Og de må meldes ut på samme måte som vanlige medlemmer.... Her er det BESTANDIG noe feil med den elektroniske kirkeboka når jeg skal melde ut o-0.

Skrevet

Hvordan sjekker man om barna er medlem? Og har det noen betydning i praksis?

Anonymous poster hash: e914d...4a7
Skrevet

Har lurt endel på det der, og jeg tenker på at man alltid blir spurt av jordmor på svangerskapskontroll om hvilket trossamfunn man tilhörer. Jeg har svart "ingen" begge gangene, og begge gangene har det stått i papirene "den norske kirke."<br />Tror jordmödrene melder inn dette, de har jo kontakt med myndigheter, folkeregisteret osv. Noen som kjenner en jordmor og kan spörre?

Anonymous poster hash: 3ba8f...975

Skrevet

Jeg skjønner ikke det der. Dere ateister som "ikke tror på noe", hvorfor er det så ufattelig viktig for dere å ikke være medlem av kirken? Hvis man analyserer livssynet deres, så betyr jo ateisme at ingenting egentlig eksisterer. Ikke du, ikke barna dine, ikke noenting, så hvorfor bry seg?

Anonymous poster hash: 18a66...e03

Skrevet

Ja jøss, for en krise! Bare slapp av, det har jo absolutt ingen praktisk betydning i det hele tatt. Blir nok mye verre om noen år til, når ungene automatisk blir muslimer når dem blir født.

Anonymous poster hash: 9305b...38a

Skrevet

Anonym bruker, on 07 Oct 2014 - 11:18, said:

Jeg skjønner ikke det der. Dere ateister som "ikke tror på noe", hvorfor er det så ufattelig viktig for dere å ikke være medlem av kirken? Hvis man analyserer livssynet deres, så betyr jo ateisme at ingenting egentlig eksisterer. Ikke du, ikke barna dine, ikke noenting, så hvorfor bry seg?

Jeg er ikke ateist, men jeg trenger ikke en (i mine öyne) fordömmende kirke for å tro.

Vil ikke stötte en kirke som fortsatt i 2014 diskriminerer.

Da gr jeg heller ut i naturen og synger salmene mine der.

Anonymous poster hash: 3ba8f...975

Skrevet

Jøss, må nesten sjekke det selv, for gutten ble døpt katolikk i utlandet, og mannen er medlem av Statskirken. Siden vi ikke har meldt Junior noe sted i Norge, regner jeg nesten med at står automatisk oppført i Statskirken samtidig som han er katolikk...interessant...

Jaja, vi er uansett den hyklerske ateist familien som døpte barnet sitt for å blidgjøre de gamle familiemedlemmene.

Anonymous poster hash: 32144...b0b

Gjest elisa bt
Skrevet

Hvorfor antar du at de som ikke vil stå i kirken er ateister som "ikke tror på noe"? Jeg er ikke ateist, jeg er åpen for at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi er klar over, men jeg tror ikke på noen Gud, vertfall ikke den guden som kirken forkynner. Videre mener jeg at religionsfrihet er et viktig prinsipp, og på bakgrunn av det ville jeg opplevd det som krenkende om jeg plutselig var innmeldt i et trossamfunn mot min vilje.

Ville du lik det om du plutselig var registrert som jøde, muslim, jehovas vitne, eller i et annet trossamfunn du ikke hadde noen tilknytning til? 

Skrevet

Fordi jeg ikke vil ha noe som helst å gjøre med en gjeng hyklere. Selvfølgelig har det noe å si om kirken har 100 medlemmer eller 4 mill. Eksisterer ikke som ateist? Det er akkurat sånne holdninger som du viser her som gjør at jeg absolutt ikke vil være medlem av den råtne kirken din!

Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Fordi jeg ikke vil ha noe som helst å gjøre med en gjeng hyklere. Selvfølgelig har det noe å si om kirken har 100 medlemmer eller 4 mill. Eksisterer ikke som ateist? Det er akkurat sånne holdninger som du viser her som gjør at jeg absolutt ikke vil være medlem av den råtne kirken din!

Du støtter jo kirka uansett over skatteseddelen om du er medlem eller ikke. Vil du ha annen ordning så får du flytte til et land der kirke og stat er mer adskilt enn i Norge. Problem løst.

Hilsen ikke-troende.

Anonymous poster hash: 1d54a...93c

Skrevet

Noen som vet?

Du må kontakte ditt lokale kirkekontor med navn og personnummer. I Oslo er det et felles kontor. Søk på nettet etter adresse.

Anonymous poster hash: 80b23...a09

Skrevet

Jeg er ikke døpt. Da jeg ble født var faren min utmeldt av statskirken, moren min tilhørte et annet trossamfunn. Likevel ble jeg lagt til som medlem (ikke bare tilhørende) ved årtusenskiftet, da de ryddet opp i medlemslistene sine. Policyen var: Hvis du ikke gir klar beskjed om at du IKKE vil være medlem, så regner vi med at du vil det. 

Anonymous poster hash: 3eb9f...5ba
Skrevet

Jøss, må nesten sjekke det selv, for gutten ble døpt katolikk i utlandet, og mannen er medlem av Statskirken. Siden vi ikke har meldt Junior noe sted i Norge, regner jeg nesten med at står automatisk oppført i Statskirken samtidig som han er katolikk...interessant...

Jaja, vi er uansett den hyklerske ateist familien som døpte barnet sitt for å blidgjøre de gamle familiemedlemmene.Anonymous poster hash: 32144...b0b

Vi har ikke statskirke i Norge.

Anonymous poster hash: 75bc5...9c1

Skrevet

Haha, jeg leste feil og trodde det stod Sleipe kira :P

Anonymous poster hash: 510f9...b13
Skrevet

Om dere ikke melder dere inn noe annet sted (et annet trossamfunn eller humanetisk forbund) vil den delen av skattepengene deres likevel gå til statskirken, uavhengig av om dere er medlem eller ikke.

Så å bare være utmeldt er det samme som å være støttemedlem, dessverre

Anonymous poster hash: 3bda7...374

Vi har ikke statskirke i Norge og de får ikke mer penger over skatteseddelen enn andre trossamfunn i Norge.

Alle trossamfunn i Norge får noe statsstøtte, både muslimer, jøder, buddhister og kristne.

Anonymous poster hash: 9be12...16e

Skrevet

Jeg er ikke døpt, og foreldrene mine var begge Jehovas vitner da jeg ble født og vokste opp.

Fant ut i voksen alder at jeg sto som medlem av statskirken...

Anonymous poster hash: 9a799...811
Skrevet

Tror det går automatisk, at ungene blir meldt inn i den norske statskirke. Hvis en eller begge foreldre er medlem av statskirka.
De må fysisk meldes ut.

Selv om de ikke er døpt, så tilhører de, så lenge det ikke skriftlig er meldt ut.

Jeg er utmeldt, men faren er ikke, ingen av ungene er døpt, men de står oppført de.
Så ungene får lokkepost fra kirka om aktiviteter der.

Har alltid syns at det er spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...