Gå til innhold

Tips til gode gaveidéer som er på SALG og på tilbud, gjør-det-selv gaver osv...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Lag hjemmelaga lyslenke, enkelt og utrolig fint :-)

Fløtekarameller er også kjempeenkelt og tar heller ikke så lang tid!

 

Anonymous poster hash: de778...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag hjemmelaga lyslenke, enkelt og utrolig fint :-)

Fløtekarameller er også kjempeenkelt og tar heller ikke så lang tid!

 

Anonymous poster hash: de778...08e

Hvordan lager du hjemmelaget lyslenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier hvert år å lage salte mandler å gi til mine foreldre, svigerforeldre og svigerinne. Veldig enkelt og veldig godt (og veldig populært. Får ønsker om de mandlene hvert år;)) Ta en stor pose mandler (kommer jo an på hvor mange du skal gi til/hvor mye selvsagt) og legg i en kjele med nyoppkokt vann (som må dekke mandlene helt). La ligge litt, til skallet er lett å løsne og ta av (du skal skålde mandlene rett og slett;)) Når de er ferdig skoldet legg de utover en bakepapirkledt langpanne og ha over håndsalt/maldonsalt/havsalt. Steker i ovnen til de er gyldne i ca 10 min på 200 grader midt i ovnen. Lurt å røre litt i de underveis. Avkjøl og ha i fine glasskrukker som du knytter en sløyfe rundt eller pynter på annen måte, eller rett og slett bare lager en liten pose av cellofan (fås kjøpt i rull hos bokhandlere) og knyt en fin sløyfe på. :nissegutt:

Laget de nettopp og det ble godt!;-)

Meeen, jeg hadde de i ovnen litt for lenge...jeg gamblet på at jeg husket steketida og kikket ikke innom her først. Tok den på 20 min på klokka, men etter 17 min så jeg at de måtte ut. He he:-)

 

Sønnen min bare:"Oi! Det lukta popcorn!":-)

Og det gjorde det - kanskje fordi de ble litt brunere enn jeg hadde planer om :P (Helsig is bare litt over fargen gyldne )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 20 % på Playtray hvis man skriver frumaela i rabattkode-feltet. Tips til de som har småbarn som griser fælt, og sånn tripp trapp stol  :tommelopp:



Anonymous poster hash: 938fb...a81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk små norgesglass eller billige IKEA glass med en sløyfe på til å gi bort. Fyll med julekaker, konfekt eller marinert ost feks (tine.no har mange fine oppskrifter). Strikk eller sy om du kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30% rabatt på Angelsounds frem til julaften hvis man skriver inn rabattkode hjerte30 (www.angelsounds.no)

 

Anonymous poster hash: 63ab9...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Disse lager vi i år: http://www.aftenposten.no/bolig/Disse-snokulene-kan-du-lage-selv-7823762.html

 

Vi bruker ikke ferdige figurer, men har hatt en formekveld med cernitt. Ungene har lagd alle mulige og umulige figurer som skal bo inni kulene. "Snøen" blir glitter, enten blankt, turkis eller lilla (det var utsolgt for andre farger hos Panduro!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har allerede begynt på gaver til neste år jeg :nisseblunk: Har kjøpt gavepakker på parfymeriet og apoteket til halv pris. Er jo supre ting som jeg vet mange blir glade for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...