Moosh Skrevet 6. oktober 2014 #26 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg ser i tråden om å drikke 1-2 ganger i året at mange sier de foretrekker brus. Jeg forstår godt at folk ikke nødvendigvis drikker alkohol til maten, at de enten ikke liker det eller at det ikke er praktisk eller passende. Men å velge brus, hvorfor? Vann, gode eplejuser, hjemmelagde isteer (kald grønn te er for eksempel en god match til sushi om sommeren) ser jeg at kan harmonere med smakene i maten på en måte som er likeverdig med vin, men brus? Colabrus slår jo ut smaksløkene og passer jo bare til feit amerikansk kosemat. Handler det om vane, eller er folk bare ikke så opptatt av smak? Anonymous poster hash: a76d0...757 Det er vel en smakssak og en vanesak. Ikke alltid så lett for andre å forstå.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #27 Skrevet 6. oktober 2014 Er man ikke opptatt av smak dersom man foretrekker brus fremfor alkohol? Det er vel nettopp ens egen smak man er opptatt avAnonymous poster hash: 55168...69a Greit nok at man velger etter sin egen smak, men jeg vil våge å påstå at hvis man velger brus til alt mulig så har man en usofistikert og lite utviklet gane. Og jeg mener ikke at man nødvendigvis må drikke vin hele tiden, som jeg sa i første post mener jeg atdet finnes mange alkoholfrie alternativer som passer bedre til mye mat enn brus. Anonymous poster hash: a76d0...757 Må man være så jævla sofistikert hele tiden? Altså, jeg spiser for å bli mett, for å tilføre kroppen min nødvendige stoffer og enkelte ganger for å kose meg. At man skal hele tiden spise og drikke fancy matvarer, ha fancy interiør og klær osv er bare tull - la folk leve som de vil selv! Anonymous poster hash: 84714...a8a
me_87 Skrevet 6. oktober 2014 #28 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg svarte i den andre tråden at jeg gjerne heller drikker cola til mat istefenfor alkohol. Men nå var det jo ikke snakk om hverdagsmiddag hjemme! Da drikker jeg vann. Men er jeg ute å spiser med en vennine så gidder jeg ikke drikke juice eller vann,da koser jeg meg heller med cola. Er ikke så ofte jeg er ute å spiser. Syns cola er godt til absolutt alt jeg,men begrenser selvsagt cola drikkingen pga det er usunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå