Gå til innhold

Hvilken bok leser dere nå / leste dere sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva handler / handlet den om og vil du anbefale den? Trenger noen tips, er snart "tom" for bøker;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat lest ut Jeg er pilegrim, fantastisk bok altså, anbefales på det varmeste.

Den begynner med bakgrunnshistorien til to menn, fra to forskjellige steder i verden. Begge blir tidlig foreldreløse, begge er veldig intelligente. Den ene blir høyt utdannet og etterhvert hemmelig agent, den andre blir lege og terrorist/islamist.

Hovedhistorien i boka er da at denne terroristen planlegger et helt sinnsykt angrep på USA, og han er i ferd med å lykkes. Du følger både han og selvfølgelig agenten som jakter på han og må få stoppet han før det er for sent.

Boka er spennende, fengende, godt skrevet så den er lettlest og du lærer masse også om kulturen rundt disse ekstreme islamistene. Den har fått strålende kritikker og blir laget film av i Hollywood.

http://bazarforlag.no/tittel/jeg-er-pilegrim/6702

Nå har jeg akkurat startet på en ungdomsbok, den heter Søt jente 13, og er en triller for de eldste ungdommene. Handler om en jente som er på speiderleir og så plutselig står hun i gata rett utenfor huset sitt og skjønner ikke hvorfor hun er der. Hun går inn hjemme og møter foreldrene sine som omtrent går rett i bakken av sjokk når de ser henne, hun har vært borte i 3 år og hun aner ingenting om hvor hun har vært eller hva som har skjedd. Hun var på speiderleir som 13-åring og kommer hjem som 16-åring. Hukommelsen hennes har rett og slett fjernet de 3 årene fra hodet hennes og nå må hun prøve å finne en måte å leve videre på, hun er plutselig 16 år, vennene hennes er 16 år og hun begynner sakte men sikkert å huske.....

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=10117007&rom=MP

Anonymous poster hash: 6e930...5d5
Skrevet

The Hindu-Yogi science of breath en kindle bok av William Walker Atkinson. Veldig interessant og lærerik bok👍

Anonymous poster hash: aa2f9...972

Skrevet

Leser Trekkoppfuglen, god bok, men trengte en liten pause fra den nå. Så har akkurat startet på Flink Pike.

Skrevet

Blomstenes hemmelige språk
Fantastisk skrevet om ei jente i fosterhjem, kritikerrost.

Skrevet

En mann ved navn Ove, minnet meg litt om Elling i grunn ☺ Synes det var en koselig og varm bok ☺

Anonymous poster hash: cabfa...1b3

Skrevet

Sønnen av Jo Nesbø

Anonymous poster hash: 14bba...585
Skrevet

Er ferdig med Flink Pike av Gyllian Flint nå, og har abstinens! :-(

Anonymous poster hash: 602d2...21c

Skrevet

Er ferdig med Flink Pike av Gyllian Flint nå, og har abstinens! :-(

Anonymous poster hash: 602d2...21c

Ja, den boken var skikkelig bra! Har du lest de to andre av henne? Åpne sår og Mørke rom - veldig bra de også, men Flink Pike er i en klasse for seg selv. Gleder meg til å se filmen, håper bare jeg ikke blir skuffa;-)

Skrevet

Svindel og multelikør

Morsom bok om et gjeng gamlinger på aldershjem, litt utypiske ting de finner på...

Potensgiverne

også en morsom bok. Handler om 2 gamle søstre som bor sammen, og ja - tittel sier vel sitt....

Jeg liker egentlig best krim, men følte for en pause nå. :)

Anonymous poster hash: d8634...ea2

Skrevet

Den siste jeg leste var "Leve posthornet" av Vigdis Hjort. En annerledes bok, jeg likte den. :)

Nå leser jeg "Den tidsreisendes kvinne" av Audrey Niffenegger. Også en annerledes bok, så langt fenger den meg. :)

Skrevet

Hundreåring som krøp ut vinduet og forsvant.

Veldig morsom.

Skrevet

Nå leser jeg "Alle vil hjem. Ingen vil tilbake" av Helga Flatland. Det er en oppfølger av "Bli hvis du kan. Reis hvis du må". Liker begge bøkene godt.

Leste "Mormor hilser og sier unnskyld" av Fredrik Backman i sommer - det er den mest fornøyelige boka jeg har lest på mange år.

Jeg leser gjennom ebokbib, en app fra bibliotekene.

Anonymous poster hash: 961bc...cf4
Skrevet

En mann ved navn Ove

Veldig bra bok, godt skrevet og utrolig morsom! Anbefales absolutt :)

Anonymous poster hash: c714f...f24
Skrevet

Mammas svik. Den handler om overgrepssaken fra Alvdal.

Skrevet

En mann ved navn Ove - humret godt av den:)

Skrevet

Leste "Innsirkling 3" av Carl Frode Tiller i høstferien. Om en ung mann som lider av hukommelsestap og som venner og bekjente skriver brev til for at han skal "finne seg selv" igjen og huske sin egen historie. Er siste bok i en trilogi, tror det er greit å lese alle tre. De har imidlertid kommet med mange års mellomrom, så jeg husket ikke de første to så godt da jeg begynte på denne tredje. Liker alle tre godt!

Nå prøver jeg å lese "The seven year itch" og er usikker på om jeg gidder å fullføre. Er en bok som har ligget i bokhylla lenge og den er kanskje 10-15 år på overtid for min del. Ment å være morsom, mann og kvinne som vekselsvis er hovedperson i fortellingen. Har vært sammen i sju år og skal prøve å finne ut hvordan de skal tenke om ekteskapet sitt, seg selv og hverandre. Litt for krampaktig morsom for meg.

Har nylig tatt hjem en masse bøker fra foreldrene mines bokhylle, lurer på å starte på det som er min favorittbok gjennom tidene. "Tilværelsens uutholdelige letthet" av Milan Kundera.

Skrevet

Analfabeten som kunne regne og blomstenes hemmelige språk.

Skrevet

Nattland datter.

Du bør lese de bøkene hvis du liker historie og spesielt hvis du er kjent i Bergen.

Anonymous poster hash: 52129...f1f

Skrevet

Nattland datter.

Du bør lese de bøkene hvis du liker historie og spesielt hvis du er kjent i Bergen.

Aah, Nattmannens datter.

Skrevet

Brudekisten av Unni Lindell. Kjempebra!

Skrevet

The Host av Stephenie Meyer. 

Helt ok bok, "but it leaves no impression".

(Leser kun på engelsk, og har tydeligvis glemt helt hvordan jeg uttrykker meg på norsk :sprettoy:   )

Anonymous poster hash: 1b0b8...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...