Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Mannen min har alltid kjørt fort, og han (etter min mening) er for lite oppmerksom på det som skjer på veien. Han kikker rundt seg, ser på folk, ser på hus osv. Selv har han alltid vært veldig påståelig og sagt at han får med seg alt, og at han er en god og trygg sjåfør. Etter at vi fikk barn har jeg sagt til ham at han absolutt ikke får lov til å kjøre fort og jeg har mast og mast om at han må følge mer med på veien. Jeg har til tider vært redd i bilen sammen med ham. Han blir irritert når jeg "maser", og vi har hatt mange krangler ang. dette temaet. Det er rom for at jeg tar feil, så jeg har som oftest bøyd meg i støvet for hans svar om at han følger godt med i trafikken. Jeg har mange ganger sagt at "du kommer til å miste lappen om du fortsetter å kjøre så fort", noe han hver gang har flirt av. Vel, i dag mista han lappen. På tur med meg og ungene kjørte han for fort. Han hadde ikke sett 50-skiltet og kjørte nærmere 80. Dette mener jeg støtter min teori om at han ikke følger godt nok med i trafikken. Samtidig vet jeg at ingen er 100 % oppmerksom i trafikken til enhver tid, så dette kan i prinsippet skje de aller fleste. Nå er jeg bare lei meg. Kjøring til barnehage/skole, kjøring til fritidsaktiviteter osv, .alt faller på meg. Han vil ikke rekke å gå med ungene til barnehage/skole før egen jobb siden han nå må ta buss til jobben, og han vil ikke rekke å hente dem pga at han ikke er hjemme igjen før barnehage/sfo er stengt. Fritidsaktiviteter er såpass langt unna at han ikke kan gå med dem dit. Å ta buss blir uaktuelt da dette vil ta opp for mye tid. Alt blir rett og slett vanskeligere i en allerede stressende hverdag. Jeg klarer ikke si så mye til mannen min akkurat nå. Jeg er skuffet og kan (dessverre?) ikke trøste mannen min som selv er lei seg over dette. Er jeg urimelig her? Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 114c6...2b5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Til pass for ham, men veldig synd at det måtte gå ut over deg og barna. mannen din er en dust uten selvinnsikt som burde legge seg flat og be deg om unnskyldning for alle de kranglene han har skapt rundt dette i alle år! Anonymous poster hash: 41f67...dc4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Om du er urimelig fordi du er lei deg? Eh, nei! De fleste ville bli både lei seg og forbanna for en sånn ting. Men gjort er gjort, og du kan ikke endre dette. Konsekvensen er at du må ta deg av kjøringen en periode - sånn er det bare. Mannen får heller bidra på andre områder! Anonymous poster hash: 30e0f...243
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Hadde i alle fall ikke trøstet ham! Hvorfor i all verden skulle han fortjene det?! Og jeg synes det er BRA at han mistet lappen, både for barnas sikkerhet og for alle som risikerer å møte på ham i trafikken! Anonymous poster hash: e7eac...498
Optatium Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg reagerte lenge før deg og ga min beskjed om at dersom han ikke roet ned ville jeg ikke sitte på mer. Jeg gikk faktisk ut av bilen ved et par anledninger. Jeg ville vært drit forbanna, og definitivt ikke i et trøstende hjørne!
3 i april Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Hadde nok bitt både sinna og skuffet, men håper at han fra nå av har fått seg en noe kostbar lærepenge. Skjønner han selv at han må lære seg og følge ned i trafikken og holde fartsgrenser ?? Er det noen barna dine kan sitte på med til fritidsaktiviteter ? Evt at besteforeldre/ tante/ onkel som kan følg?
vetra Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg hadde vært fly forbannet! Han setter deres liv og andres liv i fare. Det mener også politiet, som av den grunn har fratatt han førerkortet. Nå som han ikke lenger. Kan bidra med henting/levering i familien, så bør han komme opp med noen forslag til andre oppgaver han kan bidra med og avlaste deg med.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Hadde nok bitt både sinna og skuffet, men håper at han fra nå av har fått seg en noe kostbar lærepenge. Skjønner han selv at han må lære seg og følge ned i trafikken og holde fartsgrenser ?? Er det noen barna dine kan sitte på med til fritidsaktiviteter ? Evt at besteforeldre/ tante/ onkel som kan følg? Jeg håper også at han har fått seg en lærepenge. I og med at han er så påståelig (og kverulerende) har jeg nok følt at det er JEG som er for engstelig og at det er det som er problemet. "Alle kjører fort"-frasen og "selv om jeg kjører fort, så ser jeg jo an veiene, og jeg kjører trygt"-frasen er herved oppbrukt. Og jeg er faktisk glad for at han mistet førerkortet (i håp om at han nå skjønner hva konsekvensen kan bli - det hadde være forferdelig tragisk om hans manglende selvinnsikt hadde gått ut over andre i trafikken! Jeg tror han skjønner at han nå må følge mer med i trafikken. Og jeg har dratt opp "dette har jeg sagt til deg i årevis"-kortet, så han ser tegninga. Besteforeldre kan hjelpe, men sannsynligvis ikke på fritidsaktiviteter. Siden mannen nå kommer til å bruke mye tid på å komme seg til og fra jobb, så kommer han nok til å bidra i mindre grad hjemme enn før også. Mulig jeg er egoistisk, men nå føler jeg at hans feiltrinn kun går ut over meg og ungene. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg hadde vært fly forbannet! Han setter deres liv og andres liv i fare. Det mener også politiet, som av den grunn har fratatt han førerkortet. Nå som han ikke lenger. Kan bidra med henting/levering i familien, så bør han komme opp med noen forslag til andre oppgaver han kan bidra med og avlaste deg med. Takk for godt råd! Jeg har nå faktisk bedt ham komme med konkrete ting han kan bidra med, og at han må komme med det skriftlig (da har jeg det svart-på-hvitt at han har reflektert rundt det. Og det som er skriftlig kan ikke glemmes eller bortforklares ved en senere anledning, den lista skal tas godt vare på. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Vetra hadde noen gode råd til deg :-) Jeg synes mannen må ta denne straffen - helt på egen kappe. Han har selv lagt opp til det. Hadde dette vært min mann, hadde han aldri kjørt bil annet enn alene. Mine unger og jeg skal ikke sitte på med noen som kjører uforsvarlig (høyere enn fartsgrensa). Dette er jo livsfarlig! Fartsgrensa er der for en grunn! Den skal respekteres, om man liker den eller ei. Om man finner den nødvendig eller ei. Jeg hadde faktisk blitt ganske sint, og flau på mannens vegne. Jeg håper han føler seg som en idiot, og tar læring av dette. Kanskje er han en dyktig og oppmerksom sjåfør, men som du sier, man kan aldri vært 100% fokusert hele tiden. Men så er det også farlige situasjoner som kan oppstå; et barn løper ut i veien, fra en hage med busker. Du visste ikke barnet var der, det var umulig å se pga buskene. Men barnet løper etter ballen, rett ut i veien uten å tenke seg om. Du står på bremsa, men farta er for HØY, bremselengden for LANG... Det kan ende så innmari, innmari galt, uansett hvor oppmerksom man er, om man kjører for fort. Anonymous poster hash: 2031d...a1b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Mannen min har alltid kjørt fort, og han (etter min mening) er for lite oppmerksom på det som skjer på veien. Han kikker rundt seg, ser på folk, ser på hus osv. Selv har han alltid vært veldig påståelig og sagt at han får med seg alt, og at han er en god og trygg sjåfør. Etter at vi fikk barn har jeg sagt til ham at han absolutt ikke får lov til å kjøre fort og jeg har mast og mast om at han må følge mer med på veien. Jeg har til tider vært redd i bilen sammen med ham. Han blir irritert når jeg "maser", og vi har hatt mange krangler ang. dette temaet. Det er rom for at jeg tar feil, så jeg har som oftest bøyd meg i støvet for hans svar om at han følger godt med i trafikken. Jeg har mange ganger sagt at "du kommer til å miste lappen om du fortsetter å kjøre så fort", noe han hver gang har flirt av. Vel, i dag mista han lappen. På tur med meg og ungene kjørte han for fort. Han hadde ikke sett 50-skiltet og kjørte nærmere 80. Dette mener jeg støtter min teori om at han ikke følger godt nok med i trafikken. Samtidig vet jeg at ingen er 100 % oppmerksom i trafikken til enhver tid, så dette kan i prinsippet skje de aller fleste. Nå er jeg bare lei meg. Kjøring til barnehage/skole, kjøring til fritidsaktiviteter osv, .alt faller på meg. Han vil ikke rekke å gå med ungene til barnehage/skole før egen jobb siden han nå må ta buss til jobben, og han vil ikke rekke å hente dem pga at han ikke er hjemme igjen før barnehage/sfo er stengt. Fritidsaktiviteter er såpass langt unna at han ikke kan gå med dem dit. Å ta buss blir uaktuelt da dette vil ta opp for mye tid. Alt blir rett og slett vanskeligere i en allerede stressende hverdag. Jeg klarer ikke si så mye til mannen min akkurat nå. Jeg er skuffet og kan (dessverre?) ikke trøste mannen min som selv er lei seg over dette. Er jeg urimelig her? Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Og jeg er glad han mista lappen. Så slipper jeg, eller noen jeg er glad i å møte på han i trafikken. Anonymous poster hash: 8b96f...3f8
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Vetra hadde noen gode råd til deg :-) Jeg synes mannen må ta denne straffen - helt på egen kappe. Han har selv lagt opp til det. Hadde dette vært min mann, hadde han aldri kjørt bil annet enn alene. Mine unger og jeg skal ikke sitte på med noen som kjører uforsvarlig (høyere enn fartsgrensa). Dette er jo livsfarlig! Fartsgrensa er der for en grunn! Den skal respekteres, om man liker den eller ei. Om man finner den nødvendig eller ei. Jeg hadde faktisk blitt ganske sint, og flau på mannens vegne. Jeg håper han føler seg som en idiot, og tar læring av dette. Kanskje er han en dyktig og oppmerksom sjåfør, men som du sier, man kan aldri vært 100% fokusert hele tiden. Men så er det også farlige situasjoner som kan oppstå; et barn løper ut i veien, fra en hage med busker. Du visste ikke barnet var der, det var umulig å se pga buskene. Men barnet løper etter ballen, rett ut i veien uten å tenke seg om. Du står på bremsa, men farta er for HØY, bremselengden for LANG... Det kan ende så innmari, innmari galt, uansett hvor oppmerksom man er, om man kjører for fort. Anonymous poster hash: 2031d...a1b Jeg er så enig med deg! Og jeg er flau på egne vegne også! Hadde jeg ikke vært så usikker som person, hadde jeg trumfet MIN oppfatning av kjøring gjennom og nektet ham å kjøre når vi skulle ut på biltur. Jeg har jo førerkort selv. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Mannen min har alltid kjørt fort, og han (etter min mening) er for lite oppmerksom på det som skjer på veien. Han kikker rundt seg, ser på folk, ser på hus osv. Selv har han alltid vært veldig påståelig og sagt at han får med seg alt, og at han er en god og trygg sjåfør. Etter at vi fikk barn har jeg sagt til ham at han absolutt ikke får lov til å kjøre fort og jeg har mast og mast om at han må følge mer med på veien. Jeg har til tider vært redd i bilen sammen med ham. Han blir irritert når jeg "maser", og vi har hatt mange krangler ang. dette temaet. Det er rom for at jeg tar feil, så jeg har som oftest bøyd meg i støvet for hans svar om at han følger godt med i trafikken. Jeg har mange ganger sagt at "du kommer til å miste lappen om du fortsetter å kjøre så fort", noe han hver gang har flirt av. Vel, i dag mista han lappen. På tur med meg og ungene kjørte han for fort. Han hadde ikke sett 50-skiltet og kjørte nærmere 80. Dette mener jeg støtter min teori om at han ikke følger godt nok med i trafikken. Samtidig vet jeg at ingen er 100 % oppmerksom i trafikken til enhver tid, så dette kan i prinsippet skje de aller fleste. Nå er jeg bare lei meg. Kjøring til barnehage/skole, kjøring til fritidsaktiviteter osv, .alt faller på meg. Han vil ikke rekke å gå med ungene til barnehage/skole før egen jobb siden han nå må ta buss til jobben, og han vil ikke rekke å hente dem pga at han ikke er hjemme igjen før barnehage/sfo er stengt. Fritidsaktiviteter er såpass langt unna at han ikke kan gå med dem dit. Å ta buss blir uaktuelt da dette vil ta opp for mye tid. Alt blir rett og slett vanskeligere i en allerede stressende hverdag. Jeg klarer ikke si så mye til mannen min akkurat nå. Jeg er skuffet og kan (dessverre?) ikke trøste mannen min som selv er lei seg over dette. Er jeg urimelig her? Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Og jeg er glad han mista lappen. Så slipper jeg, eller noen jeg er glad i å møte på han i trafikken. Anonymous poster hash: 8b96f...3f8 Jeg er enig med deg! HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Det er sikkert ikke noen trøst, men kanskje det var et nødvendig onde, forhåpentligvis vil ting bli bedre når han får tilbake førerkortet. Så kanskje det var dette som skulle til for at han endelig innser at han er en fare for seg selv og andre? Anonymous poster hash: ab286...3c5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Har mannen din mulighet til å begynne tidligere på jobb? I så fall kan han begynne så tidlig på jobb at han rekker å hente barna i barnehagen etter jobb. (ikke dumt at det sikkert også er litt pinlig å måtte forklare hvorfor til sjefen også...) Jeg er veldig enig i at han må presentere en liste over hvordan han skal bidra ekstra så lenge han ikke har lappen. Dette har han påført hele familien, ikke bare seg selv. Han har vist komplett mangel på selvinnsikt når han i alle år har ledd av dine formaninger mtp kjøringen hans. Det blir mer slitsomt og tidkrevende for ham å ta buss til/fra jobb. Men i realiteten så er det du og de nærmeste rundt dere som kommer til å ta straffen hans i form av ekstraarbeid inntil han får lappen igjen (og hvor lang tid er det...?). Så mannen bør virkelig legge en god plan for hvordan han skal bidra mer hjemme til tross for at han får mindre tid hjemme. Jeg mener den beste løsningen er om han begynner en god del tidligere på jobb, da blir ikke ettermiddagene like ødelagt for deg, barna og ev. andre som må hjelpe dere for å få hente/bringe-kabalen til å gå opp. Flott at han ble tatt når han kjørte nesten 80 i 50-sonen! Han bør takke visse høyere makter om han tror på det fordi han bare mister lappen, og ikke drepte noen eller skadet noen også pga. uvettig kjøring. Anonymous poster hash: 8ec0b...292
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 Har mannen din mulighet til å begynne tidligere på jobb? I så fall kan han begynne så tidlig på jobb at han rekker å hente barna i barnehagen etter jobb. (ikke dumt at det sikkert også er litt pinlig å måtte forklare hvorfor til sjefen også...) Jeg er veldig enig i at han må presentere en liste over hvordan han skal bidra ekstra så lenge han ikke har lappen. Dette har han påført hele familien, ikke bare seg selv. Han har vist komplett mangel på selvinnsikt når han i alle år har ledd av dine formaninger mtp kjøringen hans. Det blir mer slitsomt og tidkrevende for ham å ta buss til/fra jobb. Men i realiteten så er det du og de nærmeste rundt dere som kommer til å ta straffen hans i form av ekstraarbeid inntil han får lappen igjen (og hvor lang tid er det...?). Så mannen bør virkelig legge en god plan for hvordan han skal bidra mer hjemme til tross for at han får mindre tid hjemme. Jeg mener den beste løsningen er om han begynner en god del tidligere på jobb, da blir ikke ettermiddagene like ødelagt for deg, barna og ev. andre som må hjelpe dere for å få hente/bringe-kabalen til å gå opp. Flott at han ble tatt når han kjørte nesten 80 i 50-sonen! Han bør takke visse høyere makter om han tror på det fordi han bare mister lappen, og ikke drepte noen eller skadet noen også pga. uvettig kjøring. Anonymous poster hash: 8ec0b...292 Han har ikke mulighet til å begynne tidligere, men innimellom kan han starte senere. Da er det mulighet for at han kan gå med ungene til bhg og skole. Takk for tips og forståelse! HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5
Iselilja Skrevet 6. oktober 2014 #17 Skrevet 6. oktober 2014 Hvor gamle er skolebarna? Kan de gå til og fra skolen selv? Hvis ikke kan mannen din organisere noen de kan gå eller sitte på med? Kan han ta ansvar for fritidsaktivitetene? Enten gå med dem hvis det er mulig, eller igjen ordne skyss. Dersom en av dere foreldre må være med får han ordne skyss til seg selv også. Bare være åpen om situasjonen og gi dem som kjører en liten oppmerksomhet (kanskje tilby å betale, selv om de fleste nok ikke vil ta imot penger for skyss). Storhandle en gang i uken så han kan bidra med matlaging.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #18 Skrevet 6. oktober 2014 Mannen min har alltid kjørt fort, og han (etter min mening) er for lite oppmerksom på det som skjer på veien. Han kikker rundt seg, ser på folk, ser på hus osv. Selv har han alltid vært veldig påståelig og sagt at han får med seg alt, og at han er en god og trygg sjåfør. Etter at vi fikk barn har jeg sagt til ham at han absolutt ikke får lov til å kjøre fort og jeg har mast og mast om at han må følge mer med på veien. Jeg har til tider vært redd i bilen sammen med ham. Han blir irritert når jeg "maser", og vi har hatt mange krangler ang. dette temaet. Det er rom for at jeg tar feil, så jeg har som oftest bøyd meg i støvet for hans svar om at han følger godt med i trafikken. Jeg har mange ganger sagt at "du kommer til å miste lappen om du fortsetter å kjøre så fort", noe han hver gang har flirt av. Vel, i dag mista han lappen. På tur med meg og ungene kjørte han for fort. Han hadde ikke sett 50-skiltet og kjørte nærmere 80. Dette mener jeg støtter min teori om at han ikke følger godt nok med i trafikken. Samtidig vet jeg at ingen er 100 % oppmerksom i trafikken til enhver tid, så dette kan i prinsippet skje de aller fleste. Nå er jeg bare lei meg. Kjøring til barnehage/skole, kjøring til fritidsaktiviteter osv, .alt faller på meg. Han vil ikke rekke å gå med ungene til barnehage/skole før egen jobb siden han nå må ta buss til jobben, og han vil ikke rekke å hente dem pga at han ikke er hjemme igjen før barnehage/sfo er stengt. Fritidsaktiviteter er såpass langt unna at han ikke kan gå med dem dit. Å ta buss blir uaktuelt da dette vil ta opp for mye tid. Alt blir rett og slett vanskeligere i en allerede stressende hverdag. Jeg klarer ikke si så mye til mannen min akkurat nå. Jeg er skuffet og kan (dessverre?) ikke trøste mannen min som selv er lei seg over dette. Er jeg urimelig her? Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Hvis han kjørte for fort eller han hadde en farlig kjørestil så hadde jeg aldri latt han ta med barna i bilen til å begynne med. Jeg hadde ikke mast eller krangla om det, det hadde ikke vært aktuelt, jeg hadde heller ringt politiet selv. Hadde ikke gitt meg der på tørre møkka. Ellers tenker jeg at jeg bare er glad sånne blir tatt av veien. Han er jo farlig for alle oss andre også... Han hadde ikke flirt den dagen han hadde fronkollidert og drept en tobarnsfar, for å si det sånn... Men at du er sur nå skjønner jeg kjempegodt. Man bør være lydhør for hva den andre mener når man er i et forhold, og hvis du har sagt din mening og han bare har gitt blanke... Ja, det hadde hvertfall kraftig provosert meg... Jeg vet ikke hva gode råd jeg kan gi ang. hverdagslogistikken dessverre.. Han kan kanskje hente og levere barna med sykkel og vogn på en del ting? Og du kan jo gjøre det klart at du hvertfall ikke kjører han noe sted. Kanskje du rett og slett kan gi han ansvaret for denne knipa og ikke ta på deg jobben selv? Han kan få forklare barna selv hvorfor de ikke rekker fritidsaktivitetene sine og hvorfor han ikke kan kjøre dem hit og dit. Så får barna heller sykle dit de kan eller sitte på med andre når det er mulig. Men la han organisere å finne løsningene, så det er han som får ta konsekvensene av å være en fjott. Anonymous poster hash: 36981...9b1
Sint naken biltyv Skrevet 6. oktober 2014 #19 Skrevet 6. oktober 2014 Vetra hadde noen gode råd til deg :-) Jeg synes mannen må ta denne straffen - helt på egen kappe. Han har selv lagt opp til det. Hadde dette vært min mann, hadde han aldri kjørt bil annet enn alene. Mine unger og jeg skal ikke sitte på med noen som kjører uforsvarlig (høyere enn fartsgrensa). Dette er jo livsfarlig! Fartsgrensa er der for en grunn! Den skal respekteres, om man liker den eller ei. Om man finner den nødvendig eller ei. Jeg hadde faktisk blitt ganske sint, og flau på mannens vegne. Jeg håper han føler seg som en idiot, og tar læring av dette. Kanskje er han en dyktig og oppmerksom sjåfør, men som du sier, man kan aldri vært 100% fokusert hele tiden. Men så er det også farlige situasjoner som kan oppstå; et barn løper ut i veien, fra en hage med busker. Du visste ikke barnet var der, det var umulig å se pga buskene. Men barnet løper etter ballen, rett ut i veien uten å tenke seg om. Du står på bremsa, men farta er for HØY, bremselengden for LANG... Det kan ende så innmari, innmari galt, uansett hvor oppmerksom man er, om man kjører for fort. Anonymous poster hash: 2031d...a1b Jeg er så enig med deg!Og jeg er flau på egne vegne også! Hadde jeg ikke vært så usikker som person, hadde jeg trumfet MIN oppfatning av kjøring gjennom og nektet ham å kjøre når vi skulle ut på biltur. Jeg har jo førerkort selv. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Så isteden for å ta ansvar og ikke sette dine og andres barn i fare så bare lar du han kjøre fordi du er så usikker som person? Tror du burde gå til psykolog eller barnevernet for hjelp, for når du ikke beskytter dine barn tilfredsstillende pga dine egne problemer burde du få hjelp eller ikke ha barn.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #20 Skrevet 6. oktober 2014 Vetra hadde noen gode råd til deg :-) Jeg synes mannen må ta denne straffen - helt på egen kappe. Han har selv lagt opp til det. Hadde dette vært min mann, hadde han aldri kjørt bil annet enn alene. Mine unger og jeg skal ikke sitte på med noen som kjører uforsvarlig (høyere enn fartsgrensa). Dette er jo livsfarlig! Fartsgrensa er der for en grunn! Den skal respekteres, om man liker den eller ei. Om man finner den nødvendig eller ei. Jeg hadde faktisk blitt ganske sint, og flau på mannens vegne. Jeg håper han føler seg som en idiot, og tar læring av dette. Kanskje er han en dyktig og oppmerksom sjåfør, men som du sier, man kan aldri vært 100% fokusert hele tiden. Men så er det også farlige situasjoner som kan oppstå; et barn løper ut i veien, fra en hage med busker. Du visste ikke barnet var der, det var umulig å se pga buskene. Men barnet løper etter ballen, rett ut i veien uten å tenke seg om. Du står på bremsa, men farta er for HØY, bremselengden for LANG... Det kan ende så innmari, innmari galt, uansett hvor oppmerksom man er, om man kjører for fort. Anonymous poster hash: 2031d...a1b Jeg er så enig med deg!Og jeg er flau på egne vegne også! Hadde jeg ikke vært så usikker som person, hadde jeg trumfet MIN oppfatning av kjøring gjennom og nektet ham å kjøre når vi skulle ut på biltur. Jeg har jo førerkort selv. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Så isteden for å ta ansvar og ikke sette dine og andres barn i fare så bare lar du han kjøre fordi du er så usikker som person? Tror du burde gå til psykolog eller barnevernet for hjelp, for når du ikke beskytter dine barn tilfredsstillende pga dine egne problemer burde du få hjelp eller ikke ha barn.Å herregud! Du er jo helt blåst. Akkurat som om du er et prakteksemplar av en foreldre! Anonymous poster hash: c0f22...2e7
Sint naken biltyv Skrevet 6. oktober 2014 #21 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Vetra hadde noen gode råd til deg :-) Jeg synes mannen må ta denne straffen - helt på egen kappe. Han har selv lagt opp til det. Hadde dette vært min mann, hadde han aldri kjørt bil annet enn alene. Mine unger og jeg skal ikke sitte på med noen som kjører uforsvarlig (høyere enn fartsgrensa). Dette er jo livsfarlig! Fartsgrensa er der for en grunn! Den skal respekteres, om man liker den eller ei. Om man finner den nødvendig eller ei. Jeg hadde faktisk blitt ganske sint, og flau på mannens vegne. Jeg håper han føler seg som en idiot, og tar læring av dette. Kanskje er han en dyktig og oppmerksom sjåfør, men som du sier, man kan aldri vært 100% fokusert hele tiden. Men så er det også farlige situasjoner som kan oppstå; et barn løper ut i veien, fra en hage med busker. Du visste ikke barnet var der, det var umulig å se pga buskene. Men barnet løper etter ballen, rett ut i veien uten å tenke seg om. Du står på bremsa, men farta er for HØY, bremselengden for LANG... Det kan ende så innmari, innmari galt, uansett hvor oppmerksom man er, om man kjører for fort. Anonymous poster hash: 2031d...a1b Jeg er så enig med deg!Og jeg er flau på egne vegne også! Hadde jeg ikke vært så usikker som person, hadde jeg trumfet MIN oppfatning av kjøring gjennom og nektet ham å kjøre når vi skulle ut på biltur. Jeg har jo førerkort selv. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Så isteden for å ta ansvar og ikke sette dine og andres barn i fare så bare lar du han kjøre fordi du er så usikker som person? Tror du burde gå til psykolog eller barnevernet for hjelp, for når du ikke beskytter dine barn tilfredsstillende pga dine egne problemer burde du få hjelp eller ikke ha barn.Å herregud! Du er jo helt blåst. Akkurat som om du er et prakteksemplar av en foreldre! Anonymous poster hash: c0f22...2e7 Ja jeg er det😊 Mener du virkelig at det er greit å utstøtte andre mennesker for fare fordi man er så usikker som person? Virkelig? Endret 6. oktober 2014 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #22 Skrevet 6. oktober 2014 Vetra hadde noen gode råd til deg :-) Jeg synes mannen må ta denne straffen - helt på egen kappe. Han har selv lagt opp til det. Hadde dette vært min mann, hadde han aldri kjørt bil annet enn alene. Mine unger og jeg skal ikke sitte på med noen som kjører uforsvarlig (høyere enn fartsgrensa). Dette er jo livsfarlig! Fartsgrensa er der for en grunn! Den skal respekteres, om man liker den eller ei. Om man finner den nødvendig eller ei. Jeg hadde faktisk blitt ganske sint, og flau på mannens vegne. Jeg håper han føler seg som en idiot, og tar læring av dette. Kanskje er han en dyktig og oppmerksom sjåfør, men som du sier, man kan aldri vært 100% fokusert hele tiden. Men så er det også farlige situasjoner som kan oppstå; et barn løper ut i veien, fra en hage med busker. Du visste ikke barnet var der, det var umulig å se pga buskene. Men barnet løper etter ballen, rett ut i veien uten å tenke seg om. Du står på bremsa, men farta er for HØY, bremselengden for LANG... Det kan ende så innmari, innmari galt, uansett hvor oppmerksom man er, om man kjører for fort. Anonymous poster hash: 2031d...a1b Jeg er så enig med deg!Og jeg er flau på egne vegne også! Hadde jeg ikke vært så usikker som person, hadde jeg trumfet MIN oppfatning av kjøring gjennom og nektet ham å kjøre når vi skulle ut på biltur. Jeg har jo førerkort selv. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Så isteden for å ta ansvar og ikke sette dine og andres barn i fare så bare lar du han kjøre fordi du er så usikker som person? Tror du burde gå til psykolog eller barnevernet for hjelp, for når du ikke beskytter dine barn tilfredsstillende pga dine egne problemer burde du få hjelp eller ikke ha barn.Å herregud! Du er jo helt blåst. Akkurat som om du er et prakteksemplar av en foreldre! Anonymous poster hash: c0f22...2e7 Ja jeg er det Mener du virkelig at det er greit å utstøtte andre mennesker for fare fordi man er så usikker som person? Virkelig? Det er jo mannen som har utsatt andre for fare, ikke HI. Anonymous poster hash: e7eac...498
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #23 Skrevet 6. oktober 2014 Vetra hadde noen gode råd til deg :-) Jeg synes mannen må ta denne straffen - helt på egen kappe. Han har selv lagt opp til det. Hadde dette vært min mann, hadde han aldri kjørt bil annet enn alene. Mine unger og jeg skal ikke sitte på med noen som kjører uforsvarlig (høyere enn fartsgrensa). Dette er jo livsfarlig! Fartsgrensa er der for en grunn! Den skal respekteres, om man liker den eller ei. Om man finner den nødvendig eller ei. Jeg hadde faktisk blitt ganske sint, og flau på mannens vegne. Jeg håper han føler seg som en idiot, og tar læring av dette. Kanskje er han en dyktig og oppmerksom sjåfør, men som du sier, man kan aldri vært 100% fokusert hele tiden. Men så er det også farlige situasjoner som kan oppstå; et barn løper ut i veien, fra en hage med busker. Du visste ikke barnet var der, det var umulig å se pga buskene. Men barnet løper etter ballen, rett ut i veien uten å tenke seg om. Du står på bremsa, men farta er for HØY, bremselengden for LANG... Det kan ende så innmari, innmari galt, uansett hvor oppmerksom man er, om man kjører for fort. Anonymous poster hash: 2031d...a1b Jeg er så enig med deg!Og jeg er flau på egne vegne også! Hadde jeg ikke vært så usikker som person, hadde jeg trumfet MIN oppfatning av kjøring gjennom og nektet ham å kjøre når vi skulle ut på biltur. Jeg har jo førerkort selv. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Så isteden for å ta ansvar og ikke sette dine og andres barn i fare så bare lar du han kjøre fordi du er så usikker som person? Tror du burde gå til psykolog eller barnevernet for hjelp, for når du ikke beskytter dine barn tilfredsstillende pga dine egne problemer burde du få hjelp eller ikke ha barn.Å herregud! Du er jo helt blåst. Akkurat som om du er et prakteksemplar av en foreldre! Anonymous poster hash: c0f22...2e7 Ja jeg er det Mener du virkelig at det er greit å utstøtte andre mennesker for fare fordi man er så usikker som person? Virkelig? Det er jo mannen som har utsatt andre for fare, ikke HI. Anonymous poster hash: e7eac...498 HI har jo valgt å ikke gjøre noe med det, når han har råkjørt med unga i setet, så helt uskyldig er hun jo ikke, selv om biltyven kanskje formulerte seg litt i strengeste laget... Anonymous poster hash: 36981...9b1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #24 Skrevet 6. oktober 2014 Vetra hadde noen gode råd til deg :-) Jeg synes mannen må ta denne straffen - helt på egen kappe. Han har selv lagt opp til det. Hadde dette vært min mann, hadde han aldri kjørt bil annet enn alene. Mine unger og jeg skal ikke sitte på med noen som kjører uforsvarlig (høyere enn fartsgrensa). Dette er jo livsfarlig! Fartsgrensa er der for en grunn! Den skal respekteres, om man liker den eller ei. Om man finner den nødvendig eller ei. Jeg hadde faktisk blitt ganske sint, og flau på mannens vegne. Jeg håper han føler seg som en idiot, og tar læring av dette. Kanskje er han en dyktig og oppmerksom sjåfør, men som du sier, man kan aldri vært 100% fokusert hele tiden. Men så er det også farlige situasjoner som kan oppstå; et barn løper ut i veien, fra en hage med busker. Du visste ikke barnet var der, det var umulig å se pga buskene. Men barnet løper etter ballen, rett ut i veien uten å tenke seg om. Du står på bremsa, men farta er for HØY, bremselengden for LANG... Det kan ende så innmari, innmari galt, uansett hvor oppmerksom man er, om man kjører for fort. Anonymous poster hash: 2031d...a1b Jeg er så enig med deg!Og jeg er flau på egne vegne også! Hadde jeg ikke vært så usikker som person, hadde jeg trumfet MIN oppfatning av kjøring gjennom og nektet ham å kjøre når vi skulle ut på biltur. Jeg har jo førerkort selv. HI Anonymous poster hash: 114c6...2b5 Så isteden for å ta ansvar og ikke sette dine og andres barn i fare så bare lar du han kjøre fordi du er så usikker som person? Tror du burde gå til psykolog eller barnevernet for hjelp, for når du ikke beskytter dine barn tilfredsstillende pga dine egne problemer burde du få hjelp eller ikke ha barn.Å herregud! Du er jo helt blåst. Akkurat som om du er et prakteksemplar av en foreldre! Anonymous poster hash: c0f22...2e7 Ja jeg er det Mener du virkelig at det er greit å utstøtte andre mennesker for fare fordi man er så usikker som person? Virkelig? Det er jo mannen som har utsatt andre for fare, ikke HI. Anonymous poster hash: e7eac...498 HI har jo valgt å ikke gjøre noe med det, når han har råkjørt med unga i setet, så helt uskyldig er hun jo ikke, selv om biltyven kanskje formulerte seg litt i strengeste laget... Anonymous poster hash: 36981...9b1 Hva skulle hun gjort da, når han ikke brydde seg om hva hun sa? Holdt igjen ungene med makt? Tror dere hun er sterkere enn ham? Eller ringt politiet? I såfall er vi vel mange som utsetter andre for fare ved å ikke melde fra om alle de vi ser hver eneste dag som kjører over fartsgrensen eller f.eks. snakker i mobil mens de kjører. Anonymous poster hash: e7eac...498
Pobie Skrevet 6. oktober 2014 #25 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis jeg var redd i bilen med mannen min, ville jeg kjørt istedenfor han. Noe jeg også har gjort enkelte ganger. Ikke fordi jeg er redd, men fordi mannen liker å hive bilen rundt svinger og kaster meg hit og, dit, og enkelte ganger føler jeg bare ikke for en slik tur. Så når vi går ut i garasjen bare setter jeg meg i førersetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå