Gå til innhold

Skulle hatt termin i dag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet i MA i mars i uke 11, og termindatoen var i dag.. Dette er rett og slett en grusom dag!

Jeg ønsket det så inderlig, og jeg gledet meg sååå mye til at det endelig var min tur til å bli mamma.

Jeg klarer tydeligvis heller ikke å bli gravid igjen!

Fy faen så bedritent urettferdig dette er!!

Anonymous poster hash: 50b0d...7bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett. Går gjennom en MA nå, ville hatt termin på bursdagen min. Gleder meg ikke...

Anonymous poster hash: 834d1...15c

Skrevet (endret)

Føler virkelig med deg. Kjenner til den følelsen da jeg selv mistet i 2 trimester. Sender deg en stor trøsteklem, vit at du ikke er alene ❤️

Endret av FrkKværner
Skrevet

Ikke lett. Går gjennom en MA nå, ville hatt termin på bursdagen min. Gleder meg ikke...

Anonymous poster hash: 834d1...15c

Jeg føler virkelig med deg!! Det er helt jævlig :( Men så blir det bedre...men jeg har grudd meg til dagen i dag.  Selv om jeg hater det så vet jeg jo at jeg vil komme meg gjennom denne dagen...

HI

Skrevet

Føler virkelig med deg. Kjenner til den følelsen da jeg selv mistet i uke 2 trimester. Sender deg en stor trøsteklem, vit at du ikke er alene ❤️

Tusen takk <3 Jeg setter veldig stor pris på det, og selv om man ikke ønsker denne opplevelsen for noen andre så er det godt å vite at man ikke er alene!

HI

Skrevet

Mange som opplever det, jeg har opplevd det 4 ganger før jeg endelig fikk dattera mi, Det ordner seg sikkert til slutt for deg også <3

Anonymous poster hash: 39a7f...4d4
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det!! Jeg skulle hatt termin i forrige uke, mistet i uke 13. Attpåtil besøkte jeg en venninne på føden den dagen som akkurat har fått barn. Hyggelig det, men vondt å tenke på at jeg skulle vært der samtidig 😢

Men et lite lyspunkt....! Fikk endelig positiv test denne uken, er altså gravid igjen etter et halvt års prøving etter ma. Men klarer ikke helt å glede meg ennå, vil at de neste ukene skal gå fort. Håper det går bra denne gangen.

Du blir nok gravid igjen du også!! Har du vært hos gynekolog? Anbefales! Sjekk at alt er i orden etter aborten!

Anonymous poster hash: 39fc1...5be

Skrevet

Har også hatt ma - to venninner fødte barn omtrent på den tiden. Gjorde meg egentlig ikke så mye. Jeg ville jo selvsagt ha barnet, men fornuften sier at det var et foster som ikke var ment å bli et levende barn. Prøvde igjen vi og etter noen måneder (etter termindatoen) ble jeg gravid igjen og svangerskapet ble fullbyrdet.

Anonymous poster hash: 55b62...d6d
Skrevet

Trøsteklem💜

Min svigerinne og jeg ble gravide samtidig. Hun mistet i uke 12. Da de besøkte oss på sykehuset og den søte svigerinnen holdt gutten min, presterte svigermor å si "ja, tenk på det du "Anne". Du kunne hatt din egen lille baby å bære på du nå".

Jeg har også mistet i uke 13 etter en infeksjon jeg pådro meg på jobb. Veldig vondt, men det går over. Lykke til med prøvingen. Snart er det din tur💕

Anonymous poster hash: 536c1...6ba

Skrevet

Mistet i MA i mars i uke 11, og termindatoen var i dag.. Dette er rett og slett en grusom dag!

Jeg ønsket det så inderlig, og jeg gledet meg sååå mye til at det endelig var min tur til å bli mamma.

Stooor Trøsteklem til deg❤️❤️❤️

Føler med deg, mistet i uke 17 i mai, termindato nå i oktober😪

Enda ikke blitt gravid på nytt og hadde så håpet å få positiv test før Termindato 21.okt. Men det ser dårlug ut😓

Anonymous poster hash: 19589...8e8

Skrevet

Tusen takk for mange gode ord alle sammen! <3

Dere som har opplevd MA og måtte ha utskrapning, vet dere hvor lang tid inngrepet deres tok? De sa nemlig til meg og min samboer at det hele ville være over på 20 minutter, men i følge min samboer så tok det over halvannen time, så lurer på om noe kan ha skjedd selv om de sa at alt hadde gått fint.

Skal bestille meg time til lege og høre om han kan henvise meg til gynekolog.

HI

Skrevet

Tusen takk for mange gode ord alle sammen! <3

Dere som har opplevd MA og måtte ha utskrapning, vet dere hvor lang tid inngrepet deres tok? De sa nemlig til meg og min samboer at det hele ville være over på 20 minutter, men i følge min samboer så tok det over halvannen time, så lurer på om noe kan ha skjedd selv om de sa at alt hadde gått fint.

Skal bestille meg time til lege og høre om han kan henvise meg til gynekolog.

HI

Selve inngrepet tar kanskje 20 minutter, men det er mye rundt det med narkose og annet. I tillegg er det ikke uvanlig at medisinstudenter øver på gu på kvinner som får utskrapning. Hvis det er noe du er usikker på, kan du sikkert kontakte avdelingen.

Anonymous poster hash: 536c1...6ba

Skrevet

Tusen takk for mange gode ord alle sammen! <3 Dere som har opplevd MA og måtte ha utskrapning, vet dere hvor lang tid inngrepet deres tok? De sa nemlig til meg og min samboer at det hele ville være over på 20 minutter, men i følge min samboer så tok det over halvannen time, så lurer på om noe kan ha skjedd selv om de sa at alt hadde gått fint.Skal bestille meg time til lege og høre om han kan henvise meg til gynekolog. HI Anonymous poster hash: 50b0d...7bb

selve inngrepet tar ca 20 min, men så ligger man på oppvåkningen i 1 time før man trilles inn på postoperativ igjen!!

Anonymous poster hash: 4f361...bd6

Skrevet

Er ikke MA medisinsk abort? Altså at det er selvvalgt?

Anonymous poster hash: c75a6...147

Skrevet

Er ikke MA medisinsk abort? Altså at det er selvvalgt?

Anonymous poster hash: c75a6...147

Nei. Missed abortion.

Hi, føler med deg :( :( kjempetrist.

Anonymous poster hash: 3ce93...ff7

Skrevet

Er ikke MA medisinsk abort? Altså at det er selvvalgt?Anonymous poster hash: c75a6...147

Brukes vel litt om hverandre, men mest om missed abortion.

Nå er forsåvidt heller ikke en medisinsk abort nødvendigvis selvvalgt, har selv fått cytotec for å få ut fosterrester etter missed abortion og dette ble da betegnet som medisinsk abort... På samme måte er en kirurgisk abort det samme som utskrapning, kan også skyldes både frivillig og ufrivillig abort...

Anonymous poster hash: 98afd...777

Skrevet

Klem til deg.

Få time til gynekolog og be om utredning.

Anonymous poster hash: 0b546...72e

Skrevet

Hei. Føler med deg. Er omtrent i samme båt.. Mistet i en litt senere MA omtrent samtidig som deg.. Og har heller ikke blitt gravid igjen. Nå har jeg bestilt time hos gynekolog for sjekk. Lykke til, håper vi begge blir gravide snart.

Anonymous poster hash: 4ee60...8e5

Skrevet

Klem til deg.

Jeg mistet selv i MA i uke 14, etter å ha hatt 2 SA i uke 7 og 8 før det igjen. Jeg måtte også inn til utskrapning, og som de sier over her lå jeg på oppvåkning i 1 time etter selve inngrepet, i tillegg til at det også tok noe tid  å koble meg på narkose, veneflon osv i forkant. 

Veldig trist å høre at du strever med å bli gravid, det gjorde jeg også, men jeg ble til slutt gravid med minstemann som nå er halvannet (har et eldre barn fra før). Krysser fingrene for at du også blir gravid igjen snart! :)

Skrevet

Jeg husker at jeg ble vekket i det de trillet meg ut fra operasjonssalen, og inn på oppvåkninga. Så spurte de om de skulle hente samboeren min. Jeg sa selvsagt ja, og han kom etter to minutter. Det første han spør om er om alt har gått greit fordi jeg ble trillet inn for nesten to timer siden. Jeg husker at jeg ble trillet ned og fikk narkose...omtrent ti minutter tok det.. Men jeg skal spørre legen min om han kan hente ut opplysninger i journalen.

HI

Skrevet

Etter vår MA med kirurgisk utskrapning for et års tid siden fikk jeg epikrisen tilsendt fra sykehuset i ettertid - har ikke du fått det kan det være greit å etterlyse operasjonsbeskrivelsen og samtidig spørre om det er muligheter for en gjennomgang av den hvis du fortsatt lurer på noe.

Føler med deg - termindatoen var en bøyg å komme gjennom for min del også, men samtidig en mulighet til å løfte blikket, tenke positive tanker rundt babyprosjektet og se fremover. Ble faktisk gravid igjen den måneden jeg skulle ha hatt termin og de første månedene i dette svangerskapet har vært lange.. Nesten så man ikke tror man skal være så heldig å fullføre med baby som resultat, men det virker å gå fint denne gangen. Fant trøst i at det sannsynligvis var noe genetisk kluss som gjorde at fosteret da ikke var levedyktig og at naturen ordnet opp..

Ønsker deg lykke til videre - håper du snart har positiv test og en sprek spire! :)

Skrevet

Er ikke MA medisinsk abort? Altså at det er selvvalgt?Anonymous poster hash: c75a6...147

Nå er forsåvidt heller ikke en medisinsk abort nødvendigvis selvvalgt, har selv fått cytotec for å få ut fosterrester etter missed abortion og dette ble da betegnet som medisinsk abort... På samme måte er en kirurgisk abort det samme som utskrapning, kan også skyldes både frivillig og ufrivillig abort...

MA er IKKE selvvalgt. Ikke overhodet. Aldri hørt noen bruke denne forkortelsen i forbindelse med noe annet enn missed abortion (at fosteret slutter å utvikle seg, men kroppen utstøter det ikke med det samme). Selv i sykehusjournalen min, da jeg måtte til utskrapning, sto det MA. Jeg hadde altså ikke en medisinsk abort, men kirurgisk. 

Kjære HI. Jeg føler med deg. Jeg har mistet i MA to ganger, i uke 18 og uke 10. Det er helt forferdelig vondt enda, selv om det nå er noen år siden. Jeg tenker fremdeles på det som skulle vært... En dag vil det klaffe igjen. En dag vil du få en datter eller sønn, som du vil elske overalt på jord. 

Anonymous poster hash: 8e0d4...371

Skrevet

MA er IKKE selvvalgt. Ikke overhodet. Aldri hørt noen bruke denne forkortelsen i forbindelse med noe annet enn missed abortion (at fosteret slutter å utvikle seg, men kroppen utstøter det ikke med det samme). Selv i sykehusjournalen min, da jeg måtte til utskrapning, sto det MA. Jeg hadde altså ikke en medisinsk abort, men kirurgisk. 

Kjære HI. Jeg føler med deg. Jeg har mistet i MA to ganger, i uke 18 og uke 10. Det er helt forferdelig vondt enda, selv om det nå er noen år siden. Jeg tenker fremdeles på det som skulle vært... En dag vil det klaffe igjen. En dag vil du få en datter eller sønn, som du vil elske overalt på jord. 

Anonymous poster hash: 8e0d4...371

Ja, tro meg!! Dette var ikke selvvalgt! Jeg var overlykkelig jeg! Var på ultralyd i uke 8 og da fikk jeg se et bittelite bankende hjerte...det var så stort for meg, for jeg har slitt med pcos og jeg fikk vite at det ville bli svært vanskelig for meg å kunne bli gravid. Men så raste jeg ned i vekt, og fikk meg ny kjæreste og helt uplanlagt skjedde dette lille mirakelet. Jeg var på jobb en kveld hvor jeg merket bittelitt spotting og så ringte jeg legevakta, fikk time til ultralyd dagen etter, og da ble det konstatert at det ikke lenger var liv. Jeg trodde jeg skulle omkomme selv i det øyeblikket.

Det har gått bra, og jeg blir ikke like ofte lei meg, men i dag har det vært tungt! Men det går ikke en dag uten at jeg tenker på den lille spiren som jeg fortsatt har bilde av.

De sendte embryoet til patolog og de fant blodpropper i morkaken som var årsaken til at det døde. Jeg har fått påvist protein S-mangel så neste svangerskap blir et risikosvangerskap og blodfortynnende i sprøyte hver dag. Det som er så kjedelig er at jeg har hatt blodpropp en gang tidligere så jeg kontaktet min fastlege med en gang jeg var klar over graviditeten for å finne ut om jeg måtte ha noen form for behandling. Han henviste meg til sykehuset men det fikk jeg jo først to uker etter og da så jo alt fint ut, og så tok de bldprøver vi måtte vente på...hele denne tiden gikk jeg uten blodfortynnende. Jeg tror det kunne gått bra om jeg hadde startet behandling med en gang, og det føles utrolig bittert!

HI

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg hadde forrige MA i februar, og er fortsatt ikke gravid. Enda en termin uten baby er passert. Jeg har også pcos, så ting tar lang tid. Frustrerende! 

Du bør nok starte på blodfortynnende tidlig. Legene sier at om jeg skal gå gjennom IVF så starter jeg i starten av kuren, hvis jeg blir gravid på egenhånd så starter jeg med en gang jeg får pos test. 

Anonymous poster hash: cc843...9ba
Skrevet

Stor klem til deg♡

Anonymous poster hash: 6f6b7...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...