Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Lang historie kort. Vi har to barn. Et på 4 og et på 1,5. Det minste barnet er kronisk sykt og det er enormt krevende med dette lille barnet, både dag og natt. Vi er utslitte. Vet innimellom ikke hva jeg skal gjøre av meg av utmattelse. Er i full jobb (mannen jobber redusert pga behovene hos det minste barnet) og får ikke hverdagen til å gå i hop. Nå har mannens søster spurt om vi kan passe deres små barn (1 på 2,5 og en på 8 mnd) om et par måneder. De vil ha julebordshelg i slutten av november. Jeg sier blankt nei. Vi har mer enn nok med vårt eget. Mannen tenker at vi kanskje kan ta de en natt/et døgn. For meg er det uaktuelt. Mannen kan eventuelt sitte hos dem noen timer en kveld så de kan gå ut og spise. Er jeg urimelig? De har ikke besteforeldre som er i stand til å passe, og det passet ikke for en annen de har brukt til barnevakt før. Anonymous poster hash: fdabd...7c3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Hadde sagt nei, såpass bør de forstå. Anonymous poster hash: cfdc7...4ec
Stripete genser Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Nei, du er ikke urimelig. Julebordhelg? Man spør ikke folk man vet har nok med eget. Handler om sosiale antenner...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Hva med å si det som det er, og be om at de tar barna deres en helg i bytte? Anonymous poster hash: 12367...04d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Dere klarer vel å strekke dere til ei natt med tant/onkelbarn. Har dere ingen venner i nærheten som evetuelt kan hjelpe dere litt? Anonymous poster hash: c37e7...8b6
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg synes du er litt urimelig, men så setter jeg det høyt det å hjelpe andre. Anonymous poster hash: cb60e...2f7
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 Hvis de er klar over hvor mye det er for dere pga det barnet som er kronisk sykt, og hvor utslitte de er, da synes jeg det er urimelig av dem å spørre. Jeg kunne vurdert én natt/ett døgn.... men da under forutsetning om at de gjør det samme for dere helgen etterpå. En hel helg ville vært helt uaktuelt siden dere er så slitne selv! Hvis det er mulig for andre (de) å passe deres barn et døgn, så bytt med dem, ellers ville jeg latt være. Det er jo ikke fordi dere ikke vil eller er vanskelige, det er jo koselig med tantebarn. Men når dere har så mye ekstra selv og er så slitne, da er det en litt for stor ekstrabelastning på toppen å skulle ha en på 2,5 år og en på 10 måneder i tillegg til egne barn. Anonymous poster hash: dde09...32d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #8 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg synes du er litt urimelig, men så setter jeg det høyt det å hjelpe andre. Anonymous poster hash: cb60e...2f7 Mener du virkelig at det er urimelig å ikke ta på seg to barn på 2,5 og 10 mnd en hel helg, når du er helt utslitt selv pga full jobb og kronisk sykt barn? Jeg er også en av de som strekker meg langt for andre, til tider egentlig for langt også. Men her er det snakk om at HIs kronisk syke barn krever så mye av dem i hverdagen at ene forelderen må jobbe redusert pga barnets sykdom. Da er det ikke snakk om små belastninger HIs familie har! Ofte går slike foreldre og presser grensene på hva de greier i hverdagen, og det å da ta på seg en hel helg med to så små barn i tillegg til sine egne, det kan bli en urimelig stor ekstrabelastning, som kan koste denne familien dyrt i lang tid fremover for å hente seg inn igjen. Hvis noen kunne trengt en helg med barnefri så vil jeg tro at det er HI og mannen... Men én natt og så få den igjen ved at det andre paret passer deres barn én natt til gjengjeld, det kan kanskje være rimelig. Men er HI så sliten at også én natt føles for mye, da bør de tenke seg godt om, om det er verdt det. Anonymous poster hash: dde09...32d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #9 Skrevet 4. oktober 2014 Det bør være greit å si nei når dere ikke orker, men du bør ikke bli irritert for at de spør. Andre kan ikke vite hva dere orker og ikke. Hvis dere hadde orket kunne det jo vært fint å kunne fåt hjelp av dem også siden. En helg uten unger hadde sikkert vært godt for dere også. Håper det blir mindre slitsomt etter hvert. Anonymous poster hash: 03ddd...cb6
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #10 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg antar at de ikke vet/forstår hvor slitne dere er. Jeg ville strukket meg langt for å hjelpe familie. Dere får jo tjenesten gjengjeldt hvis dere bare spør. Anonymous poster hash: ded03...d25
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #11 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg synes du er litt urimelig, men så setter jeg det høyt det å hjelpe andre.Anonymous poster hash: cb60e...2f7 Mener du virkelig at det er urimelig å ikke ta på seg to barn på 2,5 og 10 mnd en hel helg, når du er helt utslitt selv pga full jobb og kronisk sykt barn? Jeg er også en av de som strekker meg langt for andre, til tider egentlig for langt også.Men her er det snakk om at HIs kronisk syke barn krever så mye av dem i hverdagen at ene forelderen må jobbe redusert pga barnets sykdom. Da er det ikke snakk om små belastninger HIs familie har!Ofte går slike foreldre og presser grensene på hva de greier i hverdagen, og det å da ta på seg en hel helg med to så små barn i tillegg til sine egne, det kan bli en urimelig stor ekstrabelastning, som kan koste denne familien dyrt i lang tid fremover for å hente seg inn igjen. Hvis noen kunne trengt en helg med barnefri så vil jeg tro at det er HI og mannen... Men én natt og så få den igjen ved at det andre paret passer deres barn én natt til gjengjeld, det kan kanskje være rimelig. Men er HI så sliten at også én natt føles for mye, da bør de tenke seg godt om, om det er verdt det. Anonymous poster hash: dde09...32d De MÅ ikke hjelpe, men da må de heller ikke sutre over at ingen hjelper dem. Anonymous poster hash: cb60e...2f7
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #12 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har selv hatt et kroniskt sykt barn i flere år og det var såvidt vi holdt hode over vann. Skulle jeg passet andres småbarn i de årene om så bare for en natt, hadde det rablet for meg. Dere som mener HI er urimelig aner virkelig ikke hva dere snakker om. HI: dersom mannen din absolutt vil dette får han ta det fulle ansvaret for barna det døgnet. Anonymous poster hash: dbc75...7e2
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #13 Skrevet 4. oktober 2014 Du kan fint forklare situasjonen og si at det ikke går. Fullt forståelig. Men da kan du ikke forvente at de hjelper dere heller altså, men det er du vel klar over :-) Anonymous poster hash: cb6f3...cb1
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #14 Skrevet 4. oktober 2014 Kan mannen isåfall passe onkelbarna hjemme hos dem? Evt også deres eldste barn? Flott å hjelpe andre, men dere kjenner selv hvor grensen går. Anonymous poster hash: 398c9...891
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #15 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg ville strukket meg langt og forsøkt å klare det, rett og slett fordi dette er dine tantebarn, som du sikkert er glad i, og som vil være av stor verdi for hele familien i fremtiden. Har du ikke lyst til å kose litt med babyen da? Anonymous poster hash: cba46...00b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #16 Skrevet 4. oktober 2014 Helt greit å si nei, men da kan du ikke forvente å få hjelp av dem heller og det virker jo som du kunne trengt det... Anonymous poster hash: 53d58...dc8
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #17 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg synes du er litt urimelig, men så setter jeg det høyt det å hjelpe andre. Anonymous poster hash: cb60e...2f7 Mener du virkelig at det er urimelig å ikke ta på seg to barn på 2,5 og 10 mnd en hel helg, når du er helt utslitt selv pga full jobb og kronisk sykt barn? Jeg er også en av de som strekker meg langt for andre, til tider egentlig for langt også. Men her er det snakk om at HIs kronisk syke barn krever så mye av dem i hverdagen at ene forelderen må jobbe redusert pga barnets sykdom. Da er det ikke snakk om små belastninger HIs familie har! Ofte går slike foreldre og presser grensene på hva de greier i hverdagen, og det å da ta på seg en hel helg med to så små barn i tillegg til sine egne, det kan bli en urimelig stor ekstrabelastning, som kan koste denne familien dyrt i lang tid fremover for å hente seg inn igjen. Hvis noen kunne trengt en helg med barnefri så vil jeg tro at det er HI og mannen... Men én natt og så få den igjen ved at det andre paret passer deres barn én natt til gjengjeld, det kan kanskje være rimelig. Men er HI så sliten at også én natt føles for mye, da bør de tenke seg godt om, om det er verdt det. Anonymous poster hash: dde09...32d Tusen takk! Tårer i øynene av at et menneske forstår Empati er å hjelpe mennesker, og det er du godt utstyrt med! Anonymous poster hash: fdabd...7c3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg synes du er litt urimelig, men så setter jeg det høyt det å hjelpe andre.Anonymous poster hash: cb60e...2f7 Mener du virkelig at det er urimelig å ikke ta på seg to barn på 2,5 og 10 mnd en hel helg, når du er helt utslitt selv pga full jobb og kronisk sykt barn? Jeg er også en av de som strekker meg langt for andre, til tider egentlig for langt også.Men her er det snakk om at HIs kronisk syke barn krever så mye av dem i hverdagen at ene forelderen må jobbe redusert pga barnets sykdom. Da er det ikke snakk om små belastninger HIs familie har!Ofte går slike foreldre og presser grensene på hva de greier i hverdagen, og det å da ta på seg en hel helg med to så små barn i tillegg til sine egne, det kan bli en urimelig stor ekstrabelastning, som kan koste denne familien dyrt i lang tid fremover for å hente seg inn igjen. Hvis noen kunne trengt en helg med barnefri så vil jeg tro at det er HI og mannen... Men én natt og så få den igjen ved at det andre paret passer deres barn én natt til gjengjeld, det kan kanskje være rimelig. Men er HI så sliten at også én natt føles for mye, da bør de tenke seg godt om, om det er verdt det. Anonymous poster hash: dde09...32d De MÅ ikke hjelpe, men da må de heller ikke sutre over at ingen hjelper dem. Anonymous poster hash: cb60e...2f7 Hvor har jeg sutret over at ingen hjelper oss? HI Anonymous poster hash: fdabd...7c3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #19 Skrevet 4. oktober 2014 Hva at at far tar med seg deres eldste og er hos de? Så er du hjemme med yngste? Da har dere barnevakt til gode siden jeg regner med de passer deres barnet en senere anledning. Anonymous poster hash: f9815...bb2
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #20 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har selv hatt et kroniskt sykt barn i flere år og det var såvidt vi holdt hode over vann. Skulle jeg passet andres småbarn i de årene om så bare for en natt, hadde det rablet for meg. Dere som mener HI er urimelig aner virkelig ikke hva dere snakker om. HI: dersom mannen din absolutt vil dette får han ta det fulle ansvaret for barna det døgnet. Anonymous poster hash: dbc75...7e2 Takk for støtte og innspill. Det var et greit forslag. Skal ta det opp med han. HI Anonymous poster hash: fdabd...7c3
klishe89 Skrevet 4. oktober 2014 #21 Skrevet 4. oktober 2014 Nei, det er ikke ille. Dere må selv kjenne på hva dere orker. Ikke bare-bare å ha to barn på besøk en helg når dere har så krevende hverdag fra før.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #22 Skrevet 4. oktober 2014 Kan mannen isåfall passe onkelbarna hjemme hos dem? Evt også deres eldste barn? Flott å hjelpe andre, men dere kjenner selv hvor grensen går. Anonymous poster hash: 398c9...891 Takk! Godt forslag! Vi kan undersøke hvordan de har tenkt det, men jeg tror de ville at barna skulle være hos oss. Anonymous poster hash: fdabd...7c3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #23 Skrevet 4. oktober 2014 Helt greit å si nei, men da kan du ikke forvente å få hjelp av dem heller og det virker jo som du kunne trengt det... Anonymous poster hash: 53d58...dc8 Jeg forventer ikke hjelp av dem. Det minste barnet overlater vi ikke til dem og det eldste kan vi plassere andre steder ved behov. Anonymous poster hash: fdabd...7c3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #24 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg ville strukket meg langt og forsøkt å klare det, rett og slett fordi dette er dine tantebarn, som du sikkert er glad i, og som vil være av stor verdi for hele familien i fremtiden. Har du ikke lyst til å kose litt med babyen da? Anonymous poster hash: cba46...00b Unnskyld at jeg spør, det er ikke vondt ment, men har du barn selv? Anonymous poster hash: fdabd...7c3
Tulisa Skrevet 4. oktober 2014 #25 Skrevet 4. oktober 2014 Helt greit å si nei, men da kan du ikke forvente å få hjelp av dem heller og det virker jo som du kunne trengt det... Anonymous poster hash: 53d58...dc8 Jeg forventer ikke hjelp av dem. Det minste barnet overlater vi ikke til dem og det eldste kan vi plassere andre steder ved behov. Anonymous poster hash: fdabd...7c3 Dere har folk som hjelper dere så hvorfor er det så vanskelig for dere å hjelpe andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå