Gå til innhold

Eksen gifter seg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Herreminhatt. En ting er å skille seg, sånn kan det gå, men verst for barna.

Så skal dere skifte navn på barna også?? Som om de ikke går gjennom nok forandringer i livet. Skjerpings!

Og gud så unødvendig å skifte navn «hver gang» (!!) man gifter seg. Ok, så gjør man det en gang. Men da kan man jaggu la væ

re neste gang. Ta tilbake pikenavnet.

Folk ER så rare.

Endret av hol(L)y COW
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med å bytte navnet på seg selv og barna. En ting er å bytte sitt eget, men barna får sine navn når de blir født.

Så et barn kan bli kalt Kari normann Hansen ved fødsel.

Så gifter mor seg etter 2 år og bytter navn, fordi ny mann har så flott navn. Kari blir da hetende Kari løvenskiold Hansen.

Så gifter far seg, og av samme grunn bytter han navn og Kari blir hetende: Kari løvenskiold røkke.

Hva når mor og eller far skiller seg igjen?

Anonymous poster hash: b9da8...528

Enig med denne.

Anonymous poster hash: 17a7b...030

Jeg er også enig i denne!

Dessuten.. For meg er navnet mitt min identitet. Dette mener jeg om mine barn også. Deres navn er det de er døpt, om de ikke selv endrer navn frivillig når de blir gamle nok.

Hadde jeg hett Kari Nordmann i 15 år og så gifter faren min seg på nytt og mener jeg da skal hete Kari Hansen, da hadde jeg ikke følt meg som meg. Jeg hadde følt jeg hadde mistet min identitet.

Far kan godt hete Bang-Hansen selv om ungene bare heter Hansen! Virker som faren har mistet helt gangsyn her!

Anonymous poster hash: fc2f2...e14

Skrevet

Kjære vene, du må sette ned foten. Det forslaget er jo helt fjernt.

Skrevet (endret)

Helt uaktuelt- trenger du virkelig spørre her om dette?

Barna mine fikk sine navn ved fødselen, og skal hete det helt til de SELV evt bestemmer seg for å endre det (og er voksne nok til å avgjøre det), helt uavhengig av hvordan vi foreldre "organiserer" våre liv. Å skifte navn på ungene hver gang man skifter ektefelle er jo bare fjernt. Skal man liksom gjøre det samme om man så gifter seg for fjerde gang også? Eller skal ungene ha navnene til samtlige foreldre, steforeldre, eks-steforeldre og fandens oldemor, eller hva?

Aldri hørt maken.

Endret av LillaGorilla♥♥
Skrevet

Er han dum eller??????

Anonymous poster hash: 76513...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...