Gå til innhold

Eksen gifter seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå vil han at barna våre som er ni og elleve år skal ta hans nye etternavn. De har farens etternavn nå, men etter de gifter seg skal han ta hennes også. La oss si at de før het HAnsen og han nå vil at de skal hete Bang-Hansen, hvor Bang kommer fra stemor.

Jeg har sagt nei og han sier jeg er urimelig. Jeg tenker at om noe skal legges til må det bli mitt etternavn..

Anonymous poster hash: 5d995...b58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne historien kjøper jeg ikke.

Ingen er så dum.

Prøv å trolle med noe annet.

Anonymous poster hash: c868a...e70

Skrevet

Hahaha

Anonymous poster hash: d3016...d60

Skrevet

Det hadde vært helt uaktuelt. Stå på ditt!

Anonymous poster hash: a8b43...206

Skrevet

Ingen er så dum.

Det er helt sant. Han mener at det ikke er stemors navn de får, men hans siden han tar det navnet og.

Skrevet

Hva er problemet her? Selvfølgelig er det uaktuelt. Trengte du synspunkter på det?

Skrevet

Hva er problemet her? Selvfølgelig er det uaktuelt. Trengte du synspunkter på det?

Jeg blir jo litt usikker. Jeg føler at han vil gi barna stemors navn, men han mener så sterkt at det er det samme som før og at de bør få hans nye navn. Han har jo et poeng når han sier at de ikke vil ha samme etternavn som noen av foreldrene sine, men jeg vil da heller gi dem mitt. Han er veldig sur på meg nå.

Skrevet

Hvor mange etternavn har de?

Min datter har mitt navn og fars navn.

Når jeg gifter meg skal hun bytte navn. Da skal hun bruke fars navn og mitt nye navn.

Hun er stor nok til å velge selv, så det er kanskje litt annerledes.

Anonymous poster hash: 09929...7c8

Skrevet

Ja, da bør de heller ha hans gamle som mellomnavn og ditt som etternavn. Makan.

Anonymous poster hash: d306f...d33

Skrevet

Ja, da bør de heller ha hans gamle som mellomnavn og ditt som etternavn. Makan.

Evt sløyfe hans gamle og bare ta ditt

Skrevet

Da lar du han surmule. Mine barn har mitt og mannens etternavn. Barna skal da ikke ha stemor navn?

Hvis han er opptatt av at de skal ha samme navn så kar han være å ta nytt navn. Barna skal virkelig ikke ha stemor sitt navn

Skrevet

Nei du er ikke urimelig! Altså er han helt dum?

Barna skal da ikke ha hennes familienavn, når de ikke tilhører hennes familie??

Anonymous poster hash: 8cae8...c6f

Skrevet

Stemor har ingen slektskap med barna, og hennes navn skal selvfølgelig ikke legges til i etternavnet til dine og fars barn. Ønsker han at barna skal ha to navn så blir det ditt navn som skal legges til!

Anonymous poster hash: b391d...073

Skrevet

Når jeg gifter meg skal hun bytte navn. Da skal hun bruke fars navn og mitt nye navn.

De har bare fars etternavn nå. Vi var gift og jeg hadde hans navn da, men byttet tilbake til mitt opprinnelige da vi gikk fra hverandre. Hva syns faren til barnet ditt om det?

Skrevet

De har bare fars etternavn nå. Vi var gift og jeg hadde hans navn da, men byttet tilbake til mitt opprinnelige da vi gikk fra hverandre. Hva syns faren til barnet ditt om det?

Han synes det er greit, men han er i overkant tolerant.

Skrevet

Stemor har ingen slektskap med barna, og hennes navn skal selvfølgelig ikke legges til i etternavnet til dine og fars barn. Ønsker han at barna skal ha to navn så blir det ditt navn som skal legges til!

Anonymous poster hash: b391d...073

Han mener at han vil ha ett etternavn siden det er bindestrek og at det derfor blir rart om barna bare heter "Hansen" da.

Skrevet

Han synes det er greit, men han er i overkant tolerant.

Også skal jeg ikke fjerne fars navn. Jeg skal bare bytte mitt navn.

Skrevet

Her synes jeg du bør si ja på en betingelse.

De skal også ha ditt navn.

Skrevet

Ingen er så dum.

Det er helt sant. Han mener at det ikke er stemors navn de får, men hans siden han tar det navnet og.

I så fall er han en noldus. Om noe skal legges til er det ditt etternavn :)

Anonymous poster hash: 9efbf...2ee

Skrevet

My god woman, grow some balls........Du skjønner da vel at dette er helt uakseptabelt? Hva med å foreslå at han ikke tar etternavnet til kona?

Anonymous poster hash: 1c111...fdb
Skrevet

Barna mine har kun mitt etternavn. Jeg har giftet meg på nytt, men har ikke byttet etternavn. Mannen mi må gjerne bytte så han heter det samme som oss, men det er uaktuelt å bytte navn på meg og på barna.

Anonymous poster hash: 36dde...a12
Skrevet

Her synes jeg du bør si ja på en betingelse.

De skal også ha ditt navn.

Så da skal barna hete Randolf Emilius Kristiansen Bang-Hansen og Constance Fiona Kristiansen Bang-Hansen? Vi var enige den gangen vi ga dem navn om at de kun skulle ha ett etternavn fordi de har tunge dobbeltnavn til fornavn. Navnene over er fiktive, bare så det er sagt.

Skrevet

Hver sin smak.

Mine barn har enkle fornavn, for det liker vi best.

Også har de etternavn fra mor og far.

De har totalt 3 navn. Etter bryllupet har eldste fremdeles 3 navn, hvorav mitt gamle etternavn er byttet ut med mitt nye. Hun har også fars etternavn.

Så sant hun beholder fars navn kan jeg ikke se at far skal kunne protestere.

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med å bytte navnet på seg selv og barna. En ting er å bytte sitt eget, men barna får sine navn når de blir født.

Så et barn kan bli kalt Kari normann Hansen ved fødsel.

Så gifter mor seg etter 2 år og bytter navn, fordi ny mann har så flott navn. Kari blir da hetende Kari løvenskiold Hansen.

Så gifter far seg, og av samme grunn bytter han navn og Kari blir hetende: Kari løvenskiold røkke.

Hva når mor og eller far skiller seg igjen?

Anonymous poster hash: b9da8...528

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med å bytte navnet på seg selv og barna. En ting er å bytte sitt eget, men barna får sine navn når de blir født.

Så et barn kan bli kalt Kari normann Hansen ved fødsel.

Så gifter mor seg etter 2 år og bytter navn, fordi ny mann har så flott navn. Kari blir da hetende Kari løvenskiold Hansen.

Så gifter far seg, og av samme grunn bytter han navn og Kari blir hetende: Kari løvenskiold røkke.

Hva når mor og eller far skiller seg igjen?

Anonymous poster hash: b9da8...528

Enig med denne.

Anonymous poster hash: 17a7b...030

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...