Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #26 Skrevet 3. oktober 2014 Det har gått noen glass i sommer... Spiser det ikke til vanlig, men nå er jeg gravid :-P Anonymous poster hash: d3ed9...3b2
Blomstogbier Skrevet 3. oktober 2014 #27 Skrevet 3. oktober 2014 Kan ikke tenke meg at det er sunt men peanøttsmør og syltetøy er knallgodt sammen på brødskiva
Gidder ikke! Skrevet 3. oktober 2014 #28 Skrevet 3. oktober 2014 Peanøttsmør med et tykt lag nugatti oppå, helst på ristet brød, nammmmmm!! Det er min redning når jeg ikke har matlyst, er så godt! Snickers-brødskive 😄
smurfis Skrevet 3. oktober 2014 #29 Skrevet 3. oktober 2014 Bare pass på å kjøpe økologsk...i "vanlig" peanøttsmør så erstatter de gjerne det sunne peanøttfettet med herdet fett/palmeolje. Les bakpå slik at du vet at du får ekte varer:-) Er forresten nydelig med epleskiver og peanøttsmør:-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #30 Skrevet 3. oktober 2014 Usj. Peanøttsmør skal aldri inn i vårt hus igjen etter jentungen fikk litt i munnen og viste seg at hun var allergisk huff, fikk hun en stor reaksjon da?Anonymous poster hash: b0e58...f1c Stor nok. Begynte å brekke seg, fikk utslett (elveblest tror jeg) over hele kroppen og ansiktet og ørene hovna veldig opp.Etter det har vi epipen hjemme og i barnehagen. Er heldigvis ikke så allergisk at hun ikke tåler spor av nøtter osv. Og hun kan spise vanlige nøtter som hasselnøtter og mandler osv., men peanøtter er farlig huffda,stakkar liten men er nok greit å ha en epipenn i bakhånd da ja, det har jeg også enda jeg ikke har hatt en alovorlig reaksjon *bank i bordet*! Anonymous poster hash: b0e58...f1c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #31 Skrevet 3. oktober 2014 Masse "fullherdet vegetabilsk fett" og 15% karbohydrater. Kan ikke tenke meg at det er hverken sunt eller lavkarbo. (Eller kanskje det finnes sunnere typer?) Men det er godt da. Anonymous poster hash: 5ff8d...910 Da ser du på peanuttsmør tilsatt sukker. Det er noe helt annet... Anonymous poster hash: b0b8c...239 I linken over med tester av peanøttsmør så har vinneren 16g karbohydrater. Nr to har ca 6g (tror jeg det var). Resten ligger fra 13 g og oppover. Så jeg er enig i at så veldig lavkarbo er nok ikke dette... Anonymous poster hash: 04add...bef
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #32 Skrevet 4. oktober 2014 Masse "fullherdet vegetabilsk fett" og 15% karbohydrater. Kan ikke tenke meg at det er hverken sunt eller lavkarbo. (Eller kanskje det finnes sunnere typer?) Men det er godt da. Anonymous poster hash: 5ff8d...910 Da ser du på peanuttsmør tilsatt sukker. Det er noe helt annet... Anonymous poster hash: b0b8c...239 I linken over med tester av peanøttsmør så har vinneren 16g karbohydrater. Nr to har ca 6g (tror jeg det var). Resten ligger fra 13 g og oppover. Så jeg er enig i at så veldig lavkarbo er nok ikke dette... Anonymous poster hash: 04add...bef Joda - det er finfin lavkarbomat. Nå har jeg ikke lest testen, men jeg tviler på at den er testet mht lavkarbo. "All" mat nen under 10g karber er finfint på lavkarbo. Og med 6g så skal du spise mye peanuttsmør før du får i deg noe særlig mengder karbs. Men du må selvsagt være bevist på hvilken du velger - og aller helst lage selv:) Anonymous poster hash: b0b8c...239
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #33 Skrevet 4. oktober 2014 Alt med måte vet du ;-) jeg driter i om det er sunt eller ikke, peanøttsmør på ristet brød med syltetøy er veldig godt 👌👌 Anonymous poster hash: 89d46...556
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #34 Skrevet 4. oktober 2014 Spiser peanøttmør med syltetøy HVER morgen, fordi jeg elsker det!! Og er stram og trent btw Anonymous poster hash: 20d53...f95
I scream for icecream! Skrevet 4. oktober 2014 #35 Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Det er noen typer peanutsmør som har 99,7 prosent peanøtter i seg, så de er mye sunnere enn de man finner i mange dagligvarebutikker. I moderate mengder er det ganske sunt, mye sunt fett og proteiner blant annet. Og så er det jo kjempegodt! Endret 4. oktober 2014 av I scream for icecream!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #36 Skrevet 4. oktober 2014 Masse "fullherdet vegetabilsk fett" og 15% karbohydrater. Kan ikke tenke meg at det er hverken sunt eller lavkarbo. (Eller kanskje det finnes sunnere typer?) Men det er godt da. Anonymous poster hash: 5ff8d...910 Da ser du på peanuttsmør tilsatt sukker. Det er noe helt annet... Anonymous poster hash: b0b8c...239 I linken over med tester av peanøttsmør så har vinneren 16g karbohydrater. Nr to har ca 6g (tror jeg det var). Resten ligger fra 13 g og oppover. Så jeg er enig i at så veldig lavkarbo er nok ikke dette... Anonymous poster hash: 04add...bef Joda - det er finfin lavkarbomat. Nå har jeg ikke lest testen, men jeg tviler på at den er testet mht lavkarbo. "All" mat nen under 10g karber er finfint på lavkarbo. Og med 6g så skal du spise mye peanuttsmør før du får i deg noe særlig mengder karbs. Men du må selvsagt være bevist på hvilken du velger - og aller helst lage selv:) Anonymous poster hash: b0b8c...239 Et av glassene var under 10g ( Gelius sitt økologiske, hvor finner man det rundt i det vide landet) resten låg på 13-19g karbohydrater. Når nesten 1/5 av glasset er karbohydrater så er ikke det mye lavkarbo... Les testen du jenta mi, så kan du uttale deg etterpå... Anonymous poster hash: 04add...bef
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #37 Skrevet 4. oktober 2014 Kjøp på meny, der har de godt utvalg uten palmeolje! Ristet brød med peanøttsmør og banan = kosemat Nam nam Anonymous poster hash: 6978b...290
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå