Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Hvorfor er det plutselig noe alle de "sunne" bloggerne spiser med god samvittighet? Er det sunnt? Anonymous poster hash: 8995b...8d7
Mamma_til_2 Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Nam nam peanøttsmør og jordbærsylte på hjemmelaget brød er himmelsk
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Sunt skrives med en n! Anonymous poster hash: 135fa...416
Chl85 Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Det er vel i forhold til lavkarbo kanskje? Har ganske høyt fettinnhold. Jeg vil ikke klassifisere peanøttsmør som sunt akkurat. Har det i skapet selv som kosepålegg på brødskiva... Nå er ikke jeg ekspert da men
PrinsesseHengepupp Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Lite karbohydrater, mye protein og fiber, høy andel vitaminer og mineraler, høy andel sunne fettsyrer. Også smaker det godt.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Masse "fullherdet vegetabilsk fett" og 15% karbohydrater. Kan ikke tenke meg at det er hverken sunt eller lavkarbo. (Eller kanskje det finnes sunnere typer?) Men det er godt da. Anonymous poster hash: 5ff8d...910
Mamma_til_2 Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 http://www.klikk.no/foreldre/article857696.ece Hvor sunt det e kommer ann på hvilken type du kjøper
MammantilNurket Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Masse kalorier, men akk så godt *sukk* Jeg spiser det helst med maldonsalt på ristet brød hvis jeg skal slå meg skikkelig løs. Ikke noe jeg spiser med "god samvittighet". Det er vel ikke å betrakte som direkte helsefarlig, men heller ikke den "sunneste gutten i klassen". Kommer litt an på typen. Lager du ditt eget er det sikkert bedre enn det du kjøper i butikken. Kjøper et glass kanskje to ganger i året ... og ... det ... er ... så .... godt.
Mamma_til_2 Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Masse kalorier, men akk så godt *sukk* Jeg spiser det helst med maldonsalt på ristet brød hvis jeg skal slå meg skikkelig løs. Ikke noe jeg spiser med "god samvittighet". Det er vel ikke å betrakte som direkte helsefarlig, men heller ikke den "sunneste gutten i klassen". Kommer litt an på typen. Lager du ditt eget er det sikkert bedre enn det du kjøper i butikken. Kjøper et glass kanskje to ganger i året ... og ... det ... er ... så .... godt. Oy hadde ikke tenkt på og ha maldonsalt på, det høres farlig godt ut
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Godt brød med peanøttsmør, jorbærsyltetøy og banan det er noe vi bruker når vi koser oss Anonymous poster hash: 4a47e...0c8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Dette har jeg lært av proffene: Først et lag grovt peanøttsmør Deretter et lag fint peanøttsmør Tilslutt flytende akasiehonning ..... Anonymous poster hash: 34a68...ea2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Greia:allergisk Anonymous poster hash: b0e58...f1c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Sunt skrives med en n! Anonymous poster hash: 135fa...416 Sorry, jeg er dansk så jeg roter litt med språket.. Anonymous poster hash: 8995b...8d7
DramaMama Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har aldri tenkt på det som spesielt sunt, men synes det er veldig godt når jeg først spiser det. Sjelden det kjøpes her i huset. Men enda bedre er cashewnøttsmøret de selger i velassorterte dagligvarebutikker... Sikle!
Rediken Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg elsker peanøttsmør med majones opp på, og har gjort det siden jeg var pitteliten. Foreldrene mine sa at Elvis døde av å spise for mye peanøttsmør uansett, det inneholder helt sykt mye kalorier og fett så det går ikke under "sunne" matvarer hos meg. Men jeg tror det er sunne fettyper i det, men man blir jo fortsatt tykk om man spiser for mye.
Mother Gothel Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg ble skikkelig skuffa da jeg smakte det for første gang for noen uker siden. Trodde det skulle smake veldig godt, men det smakte jo.. ingen ting :/
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 Greia:allergisk Anonymous poster hash: b0e58...f1c Tåler du mandler da? I så fall kan du lage mandelsmør selv, blir omtrent som peanøttsmør. Googler du det, så finner du fremgangsmåte, kjempeenkelt. Jeg rister lett 2/3 av mandlene i ovnen (ikke rist dem for lenge), så kjører jeg alle mandlene i foodprosessoren sammen med litt godt salt inntil mandel har fått den konsistensen jeg vil ha. Hvis du vil ha det både "kremet" og med biter i samtidig, så kjører du bare noen av mandlene til fint smør og resten til det er litt mer bitete, og så blander du. Anonymous poster hash: adf0c...387
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Greia:allergisk Anonymous poster hash: b0e58...f1c Tåler du mandler da? I så fall kan du lage mandelsmør selv, blir omtrent som peanøttsmør. Googler du det, så finner du fremgangsmåte, kjempeenkelt. Jeg rister lett 2/3 av mandlene i ovnen (ikke rist dem for lenge), så kjører jeg alle mandlene i foodprosessoren sammen med litt godt salt inntil mandel har fått den konsistensen jeg vil ha. Hvis du vil ha det både "kremet" og med biter i samtidig, så kjører du bare noen av mandlene til fint smør og resten til det er litt mer bitete, og så blander du. Anonymous poster hash: adf0c...387 niks, reagerer på de aller fleste nøtter pga pollenallergi men tusen takk for oppskrift Anonymous poster hash: b0e58...f1c
Elza Skrevet 3. oktober 2014 #20 Skrevet 3. oktober 2014 Usj. Peanøttsmør skal aldri inn i vårt hus igjen etter jentungen fikk litt i munnen og viste seg at hun var allergisk
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #21 Skrevet 3. oktober 2014 Usj. Peanøttsmør skal aldri inn i vårt hus igjen etter jentungen fikk litt i munnen og viste seg at hun var allergiskhuff, fikk hun en stor reaksjon da? Anonymous poster hash: b0e58...f1c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #22 Skrevet 3. oktober 2014 Masse "fullherdet vegetabilsk fett" og 15% karbohydrater. Kan ikke tenke meg at det er hverken sunt eller lavkarbo. (Eller kanskje det finnes sunnere typer?) Men det er godt da. Anonymous poster hash: 5ff8d...910 Da ser du på peanuttsmør tilsatt sukker. Det er noe helt annet... Anonymous poster hash: b0b8c...239
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #23 Skrevet 3. oktober 2014 Fordelene er flere enn ulempene, synes jeg. - GODT! - Vegansk- Relativt sunt. - Lite karbohydrater i forhold til fett og proteiner- Naturlig- Høyt innhold av B- og E-vitamin, sink og magnesium. Jeg lager som regel selv, så da blir det fritt for palmeolje også (Mills regjerer hyllene her jeg bor)Men cashewsmør er enda bedre!! Anonymous poster hash: fdc4c...2ab
Elza Skrevet 3. oktober 2014 #24 Skrevet 3. oktober 2014 Usj. Peanøttsmør skal aldri inn i vårt hus igjen etter jentungen fikk litt i munnen og viste seg at hun var allergiskhuff, fikk hun en stor reaksjon da? Anonymous poster hash: b0e58...f1c Stor nok. Begynte å brekke seg, fikk utslett (elveblest tror jeg) over hele kroppen og ansiktet og ørene hovna veldig opp. Etter det har vi epipen hjemme og i barnehagen. Er heldigvis ikke så allergisk at hun ikke tåler spor av nøtter osv. Og hun kan spise vanlige nøtter som hasselnøtter og mandler osv., men peanøtter er farlig
Elsker livet Skrevet 3. oktober 2014 #25 Skrevet 3. oktober 2014 Det er jo sunt i moderate mengder om man tåler det og spiser den rette typen. Mange som spiser lavkarbo lager peanøttsmør selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå