Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Har en liten baby på 12 dager, og svigermor kom på besøk i sta. Alt var koselig og hun holdt den lille på fanget. Mannen min lagde kaffe til henne. Da hun fikk kaffen sa jeg at jeg kunne ta den lille mens hun drakk kaffen sin. Det trengte jeg ikke sa hun. Så sa jeg at skader fra varme drikker er en av de vanligste skadene så små barn får pga uhell. Jeg fikk babyen og noen gloser om at hun godt kunne reise hjem og at kaffen uansett ikke var såå varm. Hun ble ordentlig sur. Hun hadde holdt den lille i en halvtime hvert fall, så jeg trodde ikke det var så farlig om jeg overtok. Jeg tror jo ikke hun kom til å brenne babyen med vilje, men uhell kan skje. Plutselig skvetter man til, og jeg syns ikke man drikker kaffe over et lite barn... Lar dere noen holde barnet mens de drikker varme drikker? Anonymous poster hash: 865d1...486
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Tar med glede tilbake barnet mitt når noen andre drikker kaffe ja! Hadde kanskje hentyder at jeg hadde melkespreng og at babyen måtte spise litt... For å bevare husfreden, rart med det, ingen liker å bli konfrontert med at man kan være uheldig og ikke har vet til å vurdere farene i situasjonen. Anonymous poster hash: 7edc9...326
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Du gjorde det rette! Anonymous poster hash: fe884...808
Lykken_er_tre Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Dette holder jeg fullstendig med deg i. Varme drikker og babyer er ingen god kombinasjon, kanskje du kan forklare henne og minne henne på at som nybakt mamma er en ganske var på babyen sin og bekymrer seg en god del. Ikke nødvendig å risikere noe unødvendige uhell....
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Svigermor høres jo helt blåst ut! Trodde alle visste at man ikke drikker varme drikker med baby på fanget? Bedre med en sur svigermor enn forbrent baby... Anonymous poster hash: 1ad8b...898
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Nei jeg hadde ikke latt noen drikke varm drikke mens de holdt babyen- uhell skjer, å bli fornærma er bare hårsårt og dumt! At hun ikke tok hintet da du sa fra første gang er rett og slett hennes problem, hun får bare være sur, det går seg sikkert til! Anonymous poster hash: ff821...256
Gjest Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 Varm kaffe og baby/ barn hører IKKE sammen! Enkelt og greit. Så denne svigermor kan heller google brannskader på barn og kaffe!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 Har en liten baby på 12 dager, og svigermor kom på besøk i sta. Alt var koselig og hun holdt den lille på fanget. Mannen min lagde kaffe til henne. Da hun fikk kaffen sa jeg at jeg kunne ta den lille mens hun drakk kaffen sin. Det trengte jeg ikke sa hun. Så sa jeg at skader fra varme drikker er en av de vanligste skadene så små barn får pga uhell. Jeg fikk babyen og noen gloser om at hun godt kunne reise hjem og at kaffen uansett ikke var såå varm. Hun ble ordentlig sur. Hun hadde holdt den lille i en halvtime hvert fall, så jeg trodde ikke det var så farlig om jeg overtok. Jeg tror jo ikke hun kom til å brenne babyen med vilje, men uhell kan skje. Plutselig skvetter man til, og jeg syns ikke man drikker kaffe over et lite barn... Lar dere noen holde barnet mens de drikker varme drikker? Anonymous poster hash: 865d1...486 Det er åpenbart at hun er litt hårsår, men hadde hun tenkt til å drikke kaffe over babyen da? I så fall gjorde du jo det rette. Men hun tenkte kanskje å lene seg litt til siden, så kaffen ikke kunne treffe ungen...? Uansett var det ikke galt av deg å si fra, men hvis hun har litt dårlig selvtillit, kan du jo prøve å være den rause...? Anonymous poster hash: 76f31...884
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Svigermor har bare å innordne seg. Min hadde ikke turt å argumentere med slikt. La oss håpe din svigermor er såpass fornærmet at hun holder seg vekke en stund. Jeg hadde forøvrig gitt min mor samme behandling. Vårt barn våre regler. Passer det dem ikke så er det trist. Min mor får feks ikke bære på den lille. Hun har dårlig balanse pga et virus og ramler ofte inn i vegger og går ned i knestående. Det var en skikkelig diskusjon for å få henne til å forstå dette. Anonymous poster hash: 3b89c...ee8
4Nøtter Skrevet 1. oktober 2014 #11 Skrevet 1. oktober 2014 Du gjorde helt rett. Hadde gjort akkurat det samme.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. oktober 2014 #12 Skrevet 1. oktober 2014 Som svigerfar her.. Har aldri vært noe flink til å passe kaffekoppen.. Og hver gang ungen nærmer seg, påpeker vi :"pass koppen"!... Og han svarer med : "æssa.. Er ikke så farlig med koppen.. Vi har mange slike..." Har alltid vært "pysete" på slike ting, hvertfall ifølge svigers.. Men jeg tåler å bli kalt kalt hønenor når det gjelder akkurat dette altså. Har hørt alt for mange skrekkhistorier til å synes det er greit at noen drikker kaffe over eller rundt barna mine.
Roheryn Skrevet 1. oktober 2014 #13 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Varm drikke og barn er no-go. Min lillebror velta en kopp te over seg (den stod på kjøkkenbenken og han rakk AKKURAT opp) da han var ca 2. Jeg glemmer aldri de hylene... han slapp unna varige mén, men det var et godt sykehusopphold og det finnes fine bilder av ham med salve og gasbind over hele overkroppen. Edit: så ja, svigermor er dust. Endret 1. oktober 2014 av Roheryn
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #14 Skrevet 1. oktober 2014 Ingen får drikke kaffi mens de holder mine babyer. Å lene seg bort fra babyen er fort gjort å glemme, og kaffi kan også skvette ganske langt. Anonymous poster hash: a0a04...7cc
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #15 Skrevet 1. oktober 2014 Svigemor kan ta seg en bolle Anonymous poster hash: 30b99...b48
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #16 Skrevet 1. oktober 2014 Helt enig med deg! Er helt nazi på varme drikker rundt barn. Man vet aldri hvordan barnet reagerer på noe, eller om man dufter borti noe eller skvetter til. Så nei, ingen fikk eller får drikke kaffe med ungen(e) mine på fanget. Helt merkelig at ikke svigermoren din skjønner dette. Anonymous poster hash: 6a593...4fe
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #17 Skrevet 1. oktober 2014 Har en liten baby på 12 dager, og svigermor kom på besøk i sta. Alt var koselig og hun holdt den lille på fanget. Mannen min lagde kaffe til henne. Da hun fikk kaffen sa jeg at jeg kunne ta den lille mens hun drakk kaffen sin. Det trengte jeg ikke sa hun. Så sa jeg at skader fra varme drikker er en av de vanligste skadene så små barn får pga uhell. Jeg fikk babyen og noen gloser om at hun godt kunne reise hjem og at kaffen uansett ikke var såå varm. Hun ble ordentlig sur. Hun hadde holdt den lille i en halvtime hvert fall, så jeg trodde ikke det var så farlig om jeg overtok. Jeg tror jo ikke hun kom til å brenne babyen med vilje, men uhell kan skje. Plutselig skvetter man til, og jeg syns ikke man drikker kaffe over et lite barn... Lar dere noen holde barnet mens de drikker varme drikker? Anonymous poster hash: 865d1...486 Det er åpenbart at hun er litt hårsår, men hadde hun tenkt til å drikke kaffe over babyen da? I så fall gjorde du jo det rette. Men hun tenkte kanskje å lene seg litt til siden, så kaffen ikke kunne treffe ungen...? Uansett var det ikke galt av deg å si fra, men hvis hun har litt dårlig selvtillit, kan du jo prøve å være den rause...? Anonymous poster hash: 76f31...884 Hun rakk å ta et par slurker før jeg tok babyen. Det er utenkelig for henne at hun kan komme til å søle ved et uhell. Men ja, folk får bli så sure de vil. Ingen får drikke varme drikker rett over barnet mitt. HI Anonymous poster hash: 865d1...486
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #18 Skrevet 1. oktober 2014 Helt enig med deg HI! Hadde gjort akkurat det samme. Anonymous poster hash: 622d9...bbe
Englenemine Skrevet 1. oktober 2014 #19 Skrevet 1. oktober 2014 Enig med deg HI. Her har jeg gjort det samme du gjorde mange ganger. Blir noen formærma og lager kvalme kan de fint finne døra selv, for å få kjeft for å passe på ungene mine og varme drikker det gidder jeg ikke.
Chl85 Skrevet 1. oktober 2014 #20 Skrevet 1. oktober 2014 Er jo sunn fornuft Her drikker jeg ikke glo varm kaffe når jeg har min baby på 4 mnd på fanget. Er som regel lunka eller kald. Plutselig glepper man hanken, baby veiver med armen osv. Svigermoren din oppfører seg litt barnslig syns jeg. Hun ble nok litt sår Det går sikkert over
håperpåvinterbarn Skrevet 1. oktober 2014 #21 Skrevet 1. oktober 2014 Det går forhåpentligvis over. Baby+varme drikker er en idiotisk kombinasjon. Du er selvsagt i din fulle rett til å beskytte babyen din. Skulle bare mangle.
Fashionista Skrevet 1. oktober 2014 #22 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg nektet andre (og meg selv og BF inkludert) å drikke varm kaffe mens babyen ble holdt. Sa får søren meg heller Svigers, mamma, venninner eller naboen bli forbanna fordi jeg er overbeskyttende. Det er min rett og plikt som mor å gjøre det jeg kan for mitt barn for å verne om det. Varm kaffe/te/kakao er overhodet ikke til å spøke med og jeg hadde gitt en lang faen i hva svigermor måtte mene om meg om jeg hadde sagt det som du gjorde! Stå på - det er din rett som mamma!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #23 Skrevet 1. oktober 2014 Haha, funny med svigerfaren som ikke var redd for koppen Faren min så min kusines hud rulle av da hun fikk kaffe på seg, har fått historien mange ganger (et av hans verste minner, skjedde før jeg ble født). Så ingen i vår familie ville funnet på å kombinere varm drikke og baby. Anonymous poster hash: 02b83...ff8
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #24 Skrevet 1. oktober 2014 Det var faktisk en av tingene hs påpekte da vi hadde hjemmebesøk! Ingen kaffe eller varm drikke mens man holder babyen da uhell kan skje! Tror jeg hadde brydd meg fint lite om svigermor ble sur der ja! Anonymous poster hash: 53a39...d4b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #25 Skrevet 1. oktober 2014 Akkurat det gjorde min svigermor da eldstemann var nyfødt også. Og det verste er at jeg ikke turte å si fra en gang!! Satt bare der og så på at hun drakk varm kaffe over min nyfødte baby... :-( Jeg trodde mye var opplagt, men tydeligvis ikke. Hun har gjort mye annet også som "alle" vet man ikke skal gjøre med små barn... Anonymous poster hash: 71c8d...6a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå