Gå til innhold

Hvor mye lommepenger til deg og mannen hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og til dere som sier at dere bruker det dere vil, lommepenger er for barn etc...

Vi bruker også det vi vil. Men denne formen for tvungen/frivillig sparing er genial. Man blir mer bevisst på hvor mye penger man sløser bort. Selvsagt tar vi fra sparekonto om det skulle være nødvendig.

Men ved å beholde 2500 hver og spare resten med en gang lønna kommer, har vi klart å spare opp ganske mange hundre tusen, som er en veldig trygghet å ha. Bar feks deilig å kjøpe splitter ny bil kontant :-)

Anonymous poster hash: d0578...a54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lommepenger..?

Her går omtrent hele mannens lønn på regninger, også bruker vi min på resterende utgifter ol. Klær, mat, osv. Vi har utbetalt rett over 50 000 kr tilsammen.

Jeg er endelig i full jobb som leder etter 4 år på høgskolen, så vi lever godt:) Sparer endel hver måned også, og kjøper det vi vil, men er fornuftige. Har penger igjen når ny lønn kommer.

Anonymous poster hash: 26cb7...3a4

Skrevet

Lommepenger..?

Her går omtrent hele mannens lønn på regninger, også bruker vi min på resterende utgifter ol. Klær, mat, osv. Vi har utbetalt rett over 50 000 kr tilsammen.

Jeg er endelig i full jobb som leder etter 4 år på høgskolen, så vi lever godt:) Sparer endel hver måned også, og kjøper det vi vil, men er fornuftige. Har penger igjen når ny lønn kommer.

Anonymous poster hash: 26cb7...3a4

Skrevet

Har ikke lommepenger.

Betaler 20 000 hver i måneden til felleskonto. Det blir vel ca 12 000 mer enn nødvendig. Dette bruker vi på ferie etc. Resten av lønna bruker vi på oss selv. Sparing eller shopping

Anonymous poster hash: aab21...482

Skrevet

Og til dere som sier at dere bruker det dere vil, lommepenger er for barn etc...

Vi bruker også det vi vil. Men denne formen for tvungen/frivillig sparing er genial. Man blir mer bevisst på hvor mye penger man sløser bort. Selvsagt tar vi fra sparekonto om det skulle være nødvendig.

Men ved å beholde 2500 hver og spare resten med en gang lønna kommer, har vi klart å spare opp ganske mange hundre tusen, som er en veldig trygghet å ha. Bar feks deilig å kjøpe splitter ny bil kontant :-)

Anonymous poster hash: d0578...a54

Føler det samme, her betaler vi også biler cash og det er det vi skal spare sammen til nå :) Kunne lett ha blåst 5-6000 hver måned vi på shopping, restauranter, klær osv, så det hjelper å ha satt av en viss sum slik at vi ikke sløser så mye :)

HI

Anonymous poster hash: 559fc...82d

Skrevet

Vi har ikke lommepenger men bruker etter behov. Det fungerer veldig bra siden vi har ganske lik syn på pengebruken, men også at vi kan unne den andre å kjøpe seg en dyr ting bare fordi man har lyst. Neste gang er det den andres tur, det jevner seg ut i lengden.

Vi har litt over 60.000 i måneden og under 2 mill i lån. Vi har det ganske romslig og har aldri opplevd at vi er tom for penger før lønningsdagen.

Skrevet

Vi har mye mer i lån, og en god del høyere lønnsutbetaling, men vi beholder 8000kr hver oss. Kall det lommepenger eller hva man vil, men til eget forbruk bør man ha (klær, bytur, reise med venner, sminke, spa osv)

Anonymous poster hash: 0950d...430

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har ca 2500, mannen ingenting. Dvs, jeg sitter igjen med 6000 men der er og nødvendige ting til ungene inkludert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...