Gå til innhold

Hvor mye lommepenger til deg og mannen hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi 3000 kr hver i lommepenger hver måned og resten går på felleskonto. Jeg syns vi kan kutte ned til 2500,- men mannen er ikke helt enig, og klart det er jo fint med litt frihet også.. De klærne bruker vi på klær og sko til oss selv, treningsutstyr, sminke, kafè og godteri, bøker og dvd'er osv.

Vi sparer opp til litt større utgifter neste år inkl (relativt) ny bil, så da syns jeg kanskje det er litt luksus å bruke 6000 kr i måneden slik.. ? Vi har ca 60 000 kr ut hver måned og 3,5 mill i samlet gjeld.

Dere som også har tilnærmet samme inntekt og gjeld, hvor mye lommepenger har dere per måned?

Anonymous poster hash: 559fc...82d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De pengene* bruker vi...

HI

Skrevet

Ha ha. Vi er voksne og har ikke lommepenger.

Vi bruker det vi trenger når vi trenger det. Bruker ikke penger bare for å bruke de.

Anonymous poster hash: 69fe2...443
Skrevet

Har det samme som dere i lommepenger! 3000 kr hver. Resten går til fellesen og dekker det vi har av utgifter. 3,6 mill i lån. Er det ekstra utgifter en mnd så spyttes disse lommepengene inn på fellesen :-)

Anonymous poster hash: 57a5d...1f1

Skrevet

Her betaler vi til felleskonto og resterende som er igjen på hver vår konto er lommepengene.

Han tjener litt mer enn meg.

Skrevet

Vi har ikke lommepenger. For meg er lommepenger for barn som trenger hjelp med å fordele hvor mye penger man kan bruke/tjene.

Vi har felles regningskonto. Jeg låner hans minibankkort når mitt er tomt! :-)

Begge er fornuftige, snakker sammen og er stort sett enige om innkjøp.

Vi er en familie og samarbeider om økonomien! :-)

Anonymous poster hash: 47092...520

Skrevet

Her går alle penger til faste utgifter frem til jeg får meg en jobb igjen :) alle innkjøp må planlegges og prioriteres ut i fra viktiget og behov ;) litt trangt akkurat nå, kan du si :) men når vi begge er i jobb (han studerer nå) så snakker vi sammen om hva vi trenger og ønsker og bruker det vi kan/må/har. Har ikke ett visst beløp tilgjengelig :) noen mnd bruker kanskje jeg 4000kr og han 700kr, en mnd bruker han 5000kr og jeg 1500kr og omvendt osv. Vi har pleid å spare endel når begge er i jobb og bruker heller penger på å reise enn å 'shoppe for å shoppe' :)

Skrevet

Vi lever sammen og har barn sammen, og da er det naturlig at pengene som kommer inn er VÅRE penger. Vi har derfor ikke så og så mye penger vi kan sløse vekk hver i måneden.. Vi kjøper det vi trenger og har lyst på, og noen måneder bruker kanskje jeg mye penger, mens andre måneder er det han som bruker mest. Er det ikke tullete å holde på med "lommepenger" når dere er voksne og er en familie?

Anonymous poster hash: 1586f...262
Skrevet

Har det samme som dere i lommepenger! 3000 kr hver. Resten går til fellesen og dekker det vi har av utgifter. 3,6 mill i lån. Er det ekstra utgifter en mnd så spyttes disse lommepengene inn på fellesen :-)

Anonymous poster hash: 57a5d...1f1

Hehe, akkurat samme opplegg som oss da :)

HI

Skrevet

Vi har ikke noe lån. Jeg flyttet inn til mannen, så han betaler alle regningene (dette gjorde han før vi giftet oss). Vi har hver vår konto. Jeg betaler for bilen min, telefonregningen på min telefon og mat avogtill. Har spart mye. Er heldig jeg som har fått låv av mannen å gjøre det.

Så lenge vi har ikke noe store uttgifter så trenger jeg ikke å bydra med. Skal ta 1/2 år ulønet etter mammapermisjon for å gå hjem med vår felles barn, og da trenger jeg penger.

Situasjonen blir anderledes om noen år om vi kjøpe noe støre hus. Men per. i dag sparer jeg helle løna.

Anonymous poster hash: 7df35...aca
Skrevet

Vi har 45 tusen utbetalt til sammen i måneden. Vi har ni tusen hver i lommepenger. Lave utgifter og ingen lån.

Anonymous poster hash: ca60a...c74
Skrevet

Vi lever sammen og har barn sammen, og da er det naturlig at pengene som kommer inn er VÅRE penger. Vi har derfor ikke så og så mye penger vi kan sløse vekk hver i måneden.. Vi kjøper det vi trenger og har lyst på, og noen måneder bruker kanskje jeg mye penger, mens andre måneder er det han som bruker mest. Er det ikke tullete å holde på med "lommepenger" når dere er voksne og er en familie?

Anonymous poster hash: 1586f...262

Hvorfor er det tullete? Vi setter inn alle penger på felleskonto, utenom disse 6000 kronene som vi deler i to oss i mellom og bruker på alt fra PS4-spill til makeup og spa. Har fremdeles 55 000 kr som går til samtlige fellesutgifter hver måned, så føler definitivt at vi har felles økonomi. Den er jo til og med 100 % rettferdig, i og med at vi har nøyaktig like mye å kose oss med hver måned.. Trenger kanskje ikke å kalle det lommepenger da, er det bedre for deg om jeg kaller det "voksenpenger" da kanskje? :D

HI

Skrevet

Vi har 2500 i måneden hver. Bruker jo stort sett ikke opp det. Vi hadde tenkt å sette opp til 3000, men så ikke behovet. Har 3,7 i lån

Anonymous poster hash: 9d80b...47b

Skrevet

Vi har ikke noe lån. Jeg flyttet inn til mannen, så han betaler alle regningene (dette gjorde han før vi giftet oss). Vi har hver vår konto. Jeg betaler for bilen min, telefonregningen på min telefon og mat avogtill. Har spart mye. Er heldig jeg som har fått låv av mannen å gjøre det.

Så lenge vi har ikke noe store uttgifter så trenger jeg ikke å bydra med. Skal ta 1/2 år ulønet etter mammapermisjon for å gå hjem med vår felles barn, og da trenger jeg penger.

Situasjonen blir anderledes om noen år om vi kjøpe noe støre hus. Men per. i dag sparer jeg helle løna.

Så du sparer opp din egen lønn for å kunne finansiere at du skal gå ulønnet hjemme med deres felles barn? Hvorfor skal ikke han være med på å finansiere dette? Og det er jo kanskje litt dumt å ikke kjøpe deg inn i huset han eier, du står jo på bar bakke om det blir slutt? Mtp den dårlige sparerenta, jevn boligprisøkning og lave gjeldsrente så hadde du tjent langt mer på om du kjøpte deg inn i huset hans...

Skrevet

Bruker alle pengene på regninger, mat og nødvendige ting til barna. Så dårlig stelt med lommepenger her. 6000,- er jo luksus.

Anonymous poster hash: a4a50...24b
Skrevet

Vi har 2500 i måneden hver. Bruker jo stort sett ikke opp det. Vi hadde tenkt å sette opp til 3000, men så ikke behovet. Har 3,7 i lån

Anonymous poster hash: 9d80b...47b

Ja er jo ikke alltid vi bruker 3000 kr hver i måneden, da setter vi det evt overskuddet inn på bufferkontoen hver måned (eller sparer det på egen konto om vi ønsker noe dyrt). Da vi tjener ganske så ulikt men begge bidrar like mye i den totale hverdagen så så vi behovet for en viss sum lommepenger. Spesielt mannen kunne ellers ta litt av f eks med jaktutstyr, da vi hadde 30-40 000 kr mer å rutte med per måned før barna kom :fnise:

Skrevet

Bruker alle pengene på regninger, mat og nødvendige ting til barna. Så dårlig stelt med lommepenger her. 6000,- er jo luksus.

Har 2,9 i lån

Skrevet

Ja jeg syns også at vi fint kan dra det ned mot 2-2500, i og med at vi har flere ganske store utgifter de nærmeste årene. Nå går sparingen veldig "bulkvis", blir en stor sum i desember og en stor sum i juni stort sett...

Skrevet

Ja mannen og jeg har litt forskjellig syn på "nødvendig" utstyr til barna så vi kan finne på å kjøpe litt fra egne lommepenger der :) Sånn til kun oss selv så lander vi nok på rundt 2000.. det er som sagt inkl klær, sko og kafèbesøk.

Skrevet

Her har vi 3000 til sammen, på å bruke til akkurat det vi vil. Holder for oss. Setter resten til sparing. Skulle vi trenge noe mer en mnd så tar vi det heller fra sparekonto. Skal sies at vi setter av penger til aktiviteter på utgiftskontoen, så det er ikke med i de 3000kr

Anonymous poster hash: b39de...ab2

Skrevet

Lommepenger til voksne?

Vi bruker det vi vil begge to :)

Anonymous poster hash: e171c...c47

Skrevet

Så du sparer opp din egen lønn for å kunne finansiere at du skal gå ulønnet hjemme med deres felles barn? Hvorfor skal ikke han være med på å finansiere dette? Og det er jo kanskje litt dumt å ikke kjøpe deg inn i huset han eier, du står jo på bar bakke om det blir slutt? Mtp den dårlige sparerenta, jevn boligprisøkning og lave gjeldsrente så hadde du tjent langt mer på om du kjøpte deg inn i huset hans...

Ja jeg er naiv,  og tror at han aldri,aldri går fra meg og barna våres. Derfor gjør jeg ikke det. 

Jeg håper dette kommer til å bli bra for oss og at jeg går hjemme med barna etter perm.slutt. Vi har snakket om det og kommer ikke til å endre. Gjort er gjort ,så får vi se om 10 år!

Skrevet

Kjenner jeg blir svett, voksene mennesker i faste forhold/ gift med felles økonomi får da ikke lommepenger! her bruker vi det vi trenger når vi trenger det, ingen av oss regner på hvor mye den andre bruker!

Skrevet

øhm.. det sluttet vi med da vi tjente egne penger..

Setter 30 på regningskonto, resten står på disp. Felles kontoer.

Anonymous poster hash: 7e12d...e94
Skrevet

Vi tjener ca 50.000 netto i mnd, ca 3,5 mill i gjeld. Når alle regninger ec er betalt, beholder vi 2500 kr hver, resten spares.

De 2500 hver går til snus, cafe, sminke, dilldall... Klær, restaurant, kino, frisør etc betales ikke av disse.

Anonymous poster hash: d0578...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...