Gå til innhold

Disse redebyggeinstinktene...


ms.Pond

Anbefalte innlegg

Må nesten skrive en kommentar så jeg ikke blir med i den gemene hop som kun kikker. Den gemene hopen som faktisk gjør at mange av oss ikke lenger er så synlige. Det er ikke verre enn det. Og hva sommerstille angår, høststille, kall det hva du vil, det har vært stille hver sommer i alle år. Det er stille i perioder. Folk kommer og folk går. Det er en del av dynamikken, det er forandringen og mangelen på det konstante som er et av grunnlagene til krangle. Jeg kjenner flere privat, og jeg kan like gjerne ta en prat med dem der som her. Det er enklere når ikke alle på Gaustad hører på. Dessuten er vi mange med relativt travle liv, vi dupper i vannskorpa og løper fra sted til sted. Ikke alltid innom krangle, men ikke permanent ute heller. Det er ikke noe å gjøre noe stort nummer av. For min egen del, og det vet jeg gjelder en del andre også, er jeg privat. Jeg legger ikke ut bilder av barna eller meg selv på insta eller fb. Du finner meg ikke om du googler i noen stor grad. Og sånn vil jeg det skal være. Vennene mine  vet hvem jeg er, det holder.Og jeg bruker laaaang tid før jeg slipper noen inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klondrian

Snakk om å vri på ting! Jeg sa at om jeg skal beklage så angår det de to som er jevnt, ikke alle andre.

 

Dessuten det er ikke 1400 individuelle personer som har lest dette; hver gang du, jeg og andre som har kommentert her er inne så økes det tallet.

 

Jeg skjønner bare ikke greia di- du trekker opp denne tråden utelukkende for å henge ut meg, du anklager meg for hetsing og personangrep og så er du like ille selv om ikke verre. Hva er nødvendigheten? Og ikke minst hvorfor sa du ikke noe når vi faktisk diskuterte dette?

 

Jeg vet ærlig talt ikke hva du vil oppnå her? Annet enn å gå løs på en annen?

 

Det eneste jeg ønsket å oppnå var at du tenkte litt over hva du faktisk skrev, og kanskje innerst inne kjenner litt på at det ikke er greit med et slikt utleverende innlegg i et offentlig forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Vet du jeg skjønner meg ikke på deg? Hva i huleste er det du mener jeg har gjort??? Utleverende? Er å skrive at 2 stykker ikke har svart på en pm utleverende?

 

Beklager men det eneste du har oppnådd er personangrep og ufinhet - der har du gjort stor suksess. Av alt jeg har skrevet så er utlevering en av de tingene jeg ikke driver med - det får være grenser for hva du beskylder meg for.

 

Hvis du tror at du skal "forbedre" meg og "lære" meg opp, så får du ta deg noen kurs i hvordan snakke til folk på en skikkelig måte. Er du sånn i virkeligheten også?

 

Så nei overhodet intet tatt imot fra deg - du får finne noen andre å hakke på - hos meg møter du veggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel. Om hundre år er allting glemt.

Dessuten er det helg.

Jeg skal slenge beina på bordet og skylle ned sjokolade med litt vin.

Anbefaler alle, både her, på lukka avdeling og spionene på Gaustad å gjøre det samme.

 

Peace. Og god helg.☺️

Endret av LillaGorilla♥♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klondrian

Er ikke dette utlevering:

Sitat Helle_Høygir: "Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?"

 

Når det er sagt ser jeg at du stiller deg helt uforstående til det jeg forsøker å si, så det er ikke noe poeng å fortsette denne debatten. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fasinerende avstandell tittel og avstand på denne tråden:)

Men til saken;

Jeg er ikke av de mest aktive. Jeg synes det er deilig å lese om de små daglige ting til noen fremmede - sånn innimellom. Jeg tror det skjedde noe rart når betalsidene ble opprettet. Det ble ingen "naturlig avgang" fra forumet. Og da ble det tydelig at det fellesskapet som det ble sagt var her ikke stakk så dypt. Jeg skjønner at noen syns det er kipt. Er det så galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Er ikke dette utlevering:

Sitat Helle_Høygir: "Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?"

Når det er sagt ser jeg at du stiller deg helt uforstående til det jeg forsøker å si, så det er ikke noe poeng å fortsette denne debatten. God helg!

I mine øyne så nei fordi det er en del av en sammenheng, et tidligere stilt spørsmål. Og debatt? Hva pokker? Det du har gjort er ikke å debattere, men å gå til direkte angrep på meg fordi du så den ene tingen i et innlegg. Men da er jeg nysgjerrig - gjør du sånt på alle tråder du er innom som har slike "utleveringer"? For jeg regner med at du er så godt som perfekt når det gjelder forumbruk og trådoppførsel siden du går løs på andre?

 

Ja jeg stiller uforstående og det delvis fordi du gikk frem på en så katastrofalt dårlig måte. Hadde du ordlagt deg annerledes, hatt en annen tone i måten du angrep meg på, så kanskje, kanskje jeg kunne vurdert å se på det annerledes. Men når du gjør det sånn så må du forvente at den du angriper går rett i forsvar.

 

Men uansett jeg gidder ikke bruke mer tid på deg og dine angrep. Finn en annen å plukke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohoy! jeg tør ihvertfall ikke å ikke kommentere  :P

 

Jeg er mindre her fordi det skjer lite her. Jeg prøvde meg på forum +, og likte meg egentlig godt der. Forsiktig bør man vel være uansett, men min opplevelse den mnd jeg var der var at det var gilde greie brukere der som ikke trollet.

 

At folk er uenige og kan svare krasst er en ting. Men at folk gidder å trolle kan jeg ikke helt forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er ikke dette utlevering:

Sitat Helle_Høygir: "Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?"

Når det er sagt ser jeg at du stiller deg helt uforstående til det jeg forsøker å si, så det er ikke noe poeng å fortsette denne debatten. God helg!

I mine øyne så nei fordi det er en del av en sammenheng, et tidligere stilt spørsmål. Og debatt? Hva pokker? Det du har gjort er ikke å debattere, men å gå til direkte angrep på meg fordi du så den ene tingen i et innlegg. Men da er jeg nysgjerrig - gjør du sånt på alle tråder du er innom som har slike "utleveringer"? For jeg regner med at du er så godt som perfekt når det gjelder forumbruk og trådoppførsel siden du går løs på andre?

Ja jeg stiller uforstående og det delvis fordi du gikk frem på en så katastrofalt dårlig måte. Hadde du ordlagt deg annerledes, hatt en annen tone i måten du angrep meg på, så kanskje, kanskje jeg kunne vurdert å se på det annerledes. Men når du gjør det sånn så må du forvente at den du angriper går rett i forsvar.

Men uansett jeg gidder ikke bruke mer tid på deg og dine angrep. Finn en annen å plukke på!

Jeg er enig med Klondian her. Den som startet med å navngi andre var jo deg,Helle. Du får tydelig frem at du er snurt, men sier at du ikke vil tigge om å bli invitert samtidig som det jo er det du gjør og du navngir to nick. Når du deretter blir skikkelig grinete over å få svar på tiltale, oppnår du nok akkurat det motsatte av det du ønske. De savnet skyr forumet og holder seg i gruppene sine.

 

Luten har vel holdt liv i krangle nesten alene, så skjønner at du savner henne.

 

Litt rart at du tror du kan bestemme når en diskusjon er over forresten. Pleier ikke å være sånn på nettet ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hva er poenget med å konstruere en konflikt som ikke er der? Og i tillegg dra opp dette igjen?

 

Jeg gidder virkelig ikke begynne med dette på nytt - særlig når du åpenbart ikke vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Klondrian

 

 

Er ikke dette utlevering:

Sitat Helle_Høygir: "Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?"

Når det er sagt ser jeg at du stiller deg helt uforstående til det jeg forsøker å si, så det er ikke noe poeng å fortsette denne debatten. God helg!

I mine øyne så nei fordi det er en del av en sammenheng, et tidligere stilt spørsmål. Og debatt? Hva pokker? Det du har gjort er ikke å debattere, men å gå til direkte angrep på meg fordi du så den ene tingen i et innlegg. Men da er jeg nysgjerrig - gjør du sånt på alle tråder du er innom som har slike "utleveringer"? For jeg regner med at du er så godt som perfekt når det gjelder forumbruk og trådoppførsel siden du går løs på andre?

Ja jeg stiller uforstående og det delvis fordi du gikk frem på en så katastrofalt dårlig måte. Hadde du ordlagt deg annerledes, hatt en annen tone i måten du angrep meg på, så kanskje, kanskje jeg kunne vurdert å se på det annerledes. Men når du gjør det sånn så må du forvente at den du angriper går rett i forsvar.

Men uansett jeg gidder ikke bruke mer tid på deg og dine angrep. Finn en annen å plukke på!

Jeg er enig med Klondian her. Den som startet med å navngi andre var jo deg,Helle. Du får tydelig frem at du er snurt, men sier at du ikke vil tigge om å bli invitert samtidig som det jo er det du gjør og du navngir to nick. Når du deretter blir skikkelig grinete over å få svar på tiltale, oppnår du nok akkurat det motsatte av det du ønske. De savnet skyr forumet og holder seg i gruppene sine.

 

Luten har vel holdt liv i krangle nesten alene, så skjønner at du savner henne.

 

Litt rart at du tror du kan bestemme når en diskusjon er over forresten. Pleier ikke å være sånn på nettet ellers.

 

 

Amen :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare svare for meg selv, men det er to grunner til at jeg ikke lenger er aktiv her inne (eller på forumet i det hele tatt); jeg har fått baby på sensommeren og vi har slitt med kolikk så da har ikke overskuddet til nett-chatting vært det største; og de få gangene jeg titter innom er det dødt her på krangle, så da legger jeg ofte bare igjen en sporadisk kommentar på anonym.

 

Jeg er ikke på forum+ og har heller ikke blitt invitert med dit. Er trist at "krangle-gjengen" er oppløst, men livet går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...